Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Gefeliciteerd Bart :)

Hoeveel versterkt ie denk je? of hoeveel mv stop je er in en komt er weer uit?

Groet,

Jack

:huh: Niet van die moeilijke vragen stellen, Jack :lol:

Er gaat 2,5 mV in, geen idee wat eruit komt, kan ik dat met een stom multimetertje zien? Fancy meetapparatuur staat nog op het verlanglijstje :rolleyes:

Duidelijk minder dan de phonodude iig, de knop moet verder open, maar los daarvan k

Om en nabij de 40 dB spanningsversterking.

Denk er wel aan dat je het trapje met minimaal 100 kohm afsluit, en liefst nog hoger; da's het enige nadeel van de simpliciteit.

Die 100 K heb ik ;)

Ik hoop dat die Wima's een beetje gauw 'loskomen', want ik luister nu 'door vitrage heen', dat glasheldere van eerst ben ik (voorlopig hoop ik) kwijt, en dat vind ik erg spijtig.. :huh: Maar goed, ze zitten er pas een etmaal in, en ik heb geen ervaring met het 'inspeelgedrag' van Wima's. Als het maar niet is zoals Black Gates die twee maanden moeten inspelen :blink::lol:

Wima MKP10 400 V.

Maar het is goed aan het komen ;)

En wellicht waren er andere factoren dan inspelen die meetellen.. :rolleyes:

Ik was namelijk net terug van bandrepetitieguitarplay1.gif waarbij ik toch te dicht naar mijn zin bij dat bekken stond :huh:

Dus eerst maar even de oortjes tot rust laten komen, en dan maar oordelen.

-edit-

Heheh, nu zijn het eigenlijk mijn oren die moeten 'uitspelen' van al die herrie :lol:

Ik was namelijk net terug van bandrepetitieguitarplay1.gif waarbij ik toch te dicht naar mijn zin bij dat bekken stond :huh:

Als ik ergens ga spelen neem ik altijd oordopjes mee, voor je weet maar niet.

Als er gitaristen met Marshalls bij zijn gaan die doppen standaard in. B)

Als ik ergens ga spelen neem ik altijd oordopjes mee, voor je weet maar niet.

Als er gitaristen met Marshalls bij zijn gaan die doppen standaard in. B)

Haha, wij hebben twee gitaristen, en het is altijd een karwei om

Guest kikkervisje
Maar de experimenten waren bijzonder... zo was er een geluidsfragment

dat zo goed mogelijk digitaal was opgenomen dus zonder ruis.... Dat klonk naar, vervelend, vermoeiend.

Nu werd en ruis toegevoegd ennnnn er was muziek :o

D

De audiofiele dag was afgelopen donderdag. De audiovereniging AVMN bestond 20 jaar en hiervoor was er voor de leden een speciale avond georganiseerd en een leuk cadeautje voor alle leden.

Eigenlijk 2 cadeautjes, want het ene cadeautje was een demo van Bert Fruitema ALFI buizenversterkers in combi met Xanadu luidsprekers van Age van de Woud en Arie Kant. Hier had ik echt naar uitgekeken en werd dan ook niet teleurgesteld hierin. Wat een geweldig mooi geluid.Tijdens de gehele demo had ik alleen maar kippenvel en was echt smullen!!! De tijd vloog om (is altijd zo, als je zo geniet), maar gelukkig komen de heren nog een keer terug om een hele avond te demostreren.

Hallo Onno,

Helemaal mee eens. Wat een prachtige set heeft Bert weer gemaakt. Ik persoonlijk zou iets minder bling bling willen, maar muzikaal was het een plaatje.

Ik ben benieuwd hoe het gaat klinken als Age van De Woud ook nog eens met de betere speakers gaat komen. Deze waren nog lang niet zijn beste.

Ik verheug me al op die avond. Zoals trouwens op alle AVMN avonden; al is het maar voor de gezelligheid.

Groet,

Leobus

Wat leuk, bestaat de AVMN dan nog?

In een grijs verleden nog lid geweest, toen Jan Moll en Bert Doppenberg er nog bijzaten.

Toen het spul verhuisde van zaal Joris naar Hoevelaken is er de klad een beetje ingekomen.......

Toch weer eens gaan kijken daar, was altijd wel leuk.

Keertje samen gaan, Onno?

Ik heb het nu heel erg druk, zal wel januari worden vrees ik.

Maar ik kom graag naar jou en ook naar de AVMN-avond.

Mijn audiofiele dag: mijn zaterdag overleden CD speler opgekalefaterd en nog ietsje gemodificeerd.

Speelt werkelijk lekker nu. B)

Verder nog een optie op 2 grote Maggies en enorme twijfel of ik de Carvers nu hou of wegdoe. :rolleyes:

(...) Men zegt weleens bij twijfel niet doen. (Carvers)

Wie nooit twijfelt, zal nooit iets doen.

Wie altijd twijfelt bedoel je toch?

Twijfel is de basis van verandering, en dus ook van verbetering.

Is wel een leuke.... Vroeg een tijd geleden eens iemand om model voor mij te staan. Na lang nadenken kwam zij echter tot bovenstaande quote. Ging niet door dus, terwijl er best wat moois uit voort had kunnen komen :blink::rolleyes:

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...