Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Miracle kun je mij nog eens vertellen waarom de huidige opstelling van de speakers jouw kon bekoren + eens akoestiek aangepakt het nog fraaier zal zijn met de huidige indraaiing?

Greeetz

Stef

Met de huidige opstelling klonk het, met het kleed en de kussens op de vloer, op de luisterplaats al heel behoorlijk. Vooral met de vd. Hul interlink en LUA speakerkabels ertussen.

Als ik vooruit ging zitten werd het al snel schreeuwerig en, zoals je zelf ook gehoord hebt, achter de luisterplaats (bank) overheerste de bass.

Dat wil zeggen dat de luisterplaats de juiste is met de huidige opstelling van de speakers. Die staan ook van alle wanden redelijk/voldoende vrij, en doordat ze vrij ver ingedraait staan heb je al wat minder last van directe reflecties van de zijwanden.

Met wat akoestische aanpassingen zul je merken dat die reflecties nog een stuk minder zullen worden, waardoor vooral de hoge en middentonen minder overheerst worden door die reflecties, en dan rustiger en met meer detail overkomen.

Wat je gehoord hebt met en zonder kleed+kussens op de vloer. Dat zelfde effect zul je ook gaan horen met kleden aan de wanden op de eerste reflectiepunten. Daar waar ik je verteld heb (met die biljartbal).

Ook de achterwand doet zo'n zelfde portie als wat de vloer en de zijwanden doen. Het plafond, omdat dat verder weg is doet ook nog iets, maar trager en minder sterk dan de vloer zij- en achterwanden.

Eerst dus de vloer en zijwanden, en liefst ook gordijnen achter de speakers. Dan vermoed ik dat je al heel veel gewonnen hebt.

Is het dan nog niet wat jij wilt horen dan kun je altijd nog metingen gaan laten doen en/of het plafond aanpakken.

Mvg. Miracle.

jij ook niet. kom maar langs ;)

Mij zul je zeker weer zien als ik weer wat beter ben. :)

U is altijd welkom ;)

ongelooflijk jongens wat klinkt het hier goed :)

tranen in de ogen bij de deftones. de passie was voelbaar. geweldig!!!!

:lol: Het lijkt wel alsof-ie nooit eerder goeie luidsprekers had gehoord!

Beste m44,

Durf jij die verbouwde Rogers van jou naast echt goede luidsprekers te zetten?

Voor een luisterpanel, liefst?

In een goede akoestiek?

Aan goede apparatuur?

Zullen we dan maar meteen een afspraak maken voor een confrontatie in Appelscha?

Je kunt natuurlijk veilig zeggen "Kom maar langs," want je w

Ik weet het niet Spido of nieuwe LS nu zo veel beter zijn dan oude. Vroeger zag je veel ingewikkelder constructies op de markt die waarschijnlijk nu economisch niet meer haalbaar zijn. Maar goed ik heb heel weinig op dit gebied thuis vergeleken en volgens mij hobby jij wel veel af met leuke oude versterkers e.d. maar oude LS lees ik nooit.

Ik weet het niet Spido of nieuwe LS nu zo veel beter zijn dan oude. Vroeger zag je veel ingewikkelder constructies op de markt die waarschijnlijk nu economisch niet meer haalbaar zijn. Maar goed ik heb heel weinig op dit gebied thuis vergeleken en volgens mij hobby jij wel veel af met leuke oude versterkers e.d. maar oude LS lees ik nooit.

Nou, Carl, is het dan een idee om ook maar eens langs te gaan?

Desnoods voeg ik mezelf ook bij en neem ik een set elektronica mee, kun je ook meteen vast stellen dat goede luidsprekers het zowel goed doen op buizen als op solid state.

ongelooflijk jongens wat klinkt het hier goed :)

tranen in de ogen bij de deftones. de passie was voelbaar. geweldig!!!!

:lol: Het lijkt wel alsof-ie nooit eerder goeie luidsprekers had gehoord!

Beste m44,

Durf jij die verbouwde Rogers van jou naast echt goede luidsprekers te zetten?

Voor een luisterpanel, liefst?

In een goede akoestiek?

Aan goede apparatuur?

Zullen we dan maar meteen een afspraak maken voor een confrontatie in Appelscha?

Je kunt natuurlijk veilig zeggen "Kom maar langs," want je w

Net Tubejack uitgezwaaid na een gezellige luisteravond met wederzijdse 'die-cd-moet-ik-even-noteren-momenten'. Altijd leuk om nieuwe muziek/cd's/opnames te ontdekken op deze manier.

Volgende keer weer bij jou, Jack! :)

Guest tubejack

Ja het was leuk, ik had een paar CD's meegenomen uit het "vergeet hoekje"

o.a. een oude van Arcade "Radio Saigon" volume 1 met o.a. Suzie Q van CCR

dit nummer is/blijft waanzinnig goed en wat dacht je van een band als Supersister "She was naked" :)

Zo mooi heb ik een dwarsfluit nog nooit gehoord :)

Zit net even in mijn mail te grutten Robx komt vrijdagmiddag :blink: weet niet of je dan kan :confused:

Zit net even in mijn mail te grutten Robx komt vrijdagmiddag :blink: weet niet of je dan kan :confused:

Ok, vrijdagmiddag. Ik schrijf het op. Als ik kan, kom ik (en laat ik het je even weten, is nu nog ver weg). :)

Guest tubejack
Jack zo te zien stop je er zelf een sinus signaal in om de eindtrap te meten? Wat de scoop aangeeft is duidelijk geen radiosignaal immers ?

Dat klopt het is een meetsignaal.

Ik gebruik een Leader LSG 231 FM-stereo meetzender, daar zit o.a. een signaalgenerator in die een 1Khz toon

geeft in het linker of rechter kanaal, daarmee kun je o.a. de kanaalscheiding van de tuner perfect mee afregelen.

Op de scope zie je het mooie uitgangssignaal van het 12SX7 buizentrapje, waarbij alleen het rechterkanaal een testtoon

heeft. Links is daar nagenoeg niets meer van te zien. Ook zie je geen enkele 38khz resten die gebruikt wordt om links en rechts te schakelen en/of andere troep in het uitgangssignaal.

@mumsoft all

Beste Carl,

Ja hoor, ik heb al diverse keren over oudere luidsprekers geschreven, en over mijn avonturen daarmee.

Over TL-systemen, over Beveridge, Translator, B&W (DM2a bijv.). Spendor, Harbeth, KEF (bijv. Concerto), Pied Piper, enz.

En over het dilemma: het werk van de oude meester respecteren,

dan moet dat wel gehakttechnisch mogelijk zijn.

dat zal je wel een smoesje vinden.

maar gun me dat nu. ik ben al zover in deze hoax getrapt dat dat ook nog wel kan toch? :P

mischien wil jij klaas even helpen sjouwen.

meestal heb je praatjes voor 10.

you can talk the talk, but can you walk the walk?

:rolleyes:

mischien wil jij klaas even helpen sjouwen.

meestal heb je praatjes voor 10.

you can talk the talk, but can you walk the walk?

:rolleyes:

Klinkt een beetje alsof er geen behoefte is, M44! Maar

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...