Miracle. Posted 16 februari 2009 Report Share Posted 16 februari 2009 Jawel, die is daar positief over. Het heeft vooral effect, bij buizen van een pre-amp. Vriendelijke groet, Jack In de meeste gevallen ben ik het daarmee eens, maar in het geval van bijvoorbeeld KT90 buizen niet. Daar heeft een demper meer effect dan op welke stuurbuis danook. Zo zijn er wel meer eindbuizen die bijzonder veel baat hebben bij een demper, en echt meer dan sommige stuurbuisjes, maar de KT90 is wat mij betreft het meest duidelijke voorbeeld. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 16 februari 2009 Report Share Posted 16 februari 2009 Van echt muziek luisteren is dus niet bepaald veel gekomen. Het was meer koffie leuten, ouweneelen en roddelen. Sander & Wilma bedankt voor de gezellige middag, en sterkte nog. Yep, was gezellig.......alleen jammer dat Wilma niet in staat was mee te doen aan de conversatie en eigenlijk graag wilde slapen. Doen we nog wel een keertje over. Buisjes bevallen wel las ik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 16 februari 2009 Report Share Posted 16 februari 2009 Van echt muziek luisteren is dus niet bepaald veel gekomen. Het was meer koffie leuten, ouweneelen en roddelen. Sander & Wilma bedankt voor de gezellige middag, en sterkte nog. Yep, was gezellig.......alleen jammer dat Wilma niet in staat was mee te doen aan de conversatie en eigenlijk graag wilde slapen. Doen we nog wel een keertje over. Dat was idd wat jammer, maar dat is niet gek te vinden ook natuurlijk. Je bent uiteraard ook altijd welkom om hier te komen luisteren, en ik kom zeker nog wel een keer luisteren als je de versterking voor die deuren in orde hebt. Buisjes bevallen wel las ik? Ze bevallen gelukkig niet. Ik heb er liever ook geen kleine schreeuwende en stinkende buisjes bij. De eerste klinkt iig wel erg goed in de AR LS-1, en zal er voorlopig wel in blijven schat ik zo. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 16 februari 2009 Report Share Posted 16 februari 2009 Om te voorkomen dat mijn webspace vol loopt, heb ik wat voorgaande info en plaatjes verwijderd. Ik heb vandaag nog even geexperimenteerd met 180khz filters maar d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 16 februari 2009 Report Share Posted 16 februari 2009 Het is dus niet een kwestie van "zijn" die dingen goed, nee het is "doen" ze het goed in een bepaald ontwerp. Helemaal mee eens, en Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 17 februari 2009 Report Share Posted 17 februari 2009 Vandaag kicks for free ! Wou mijn stoeptegels eens vervangen door marmer, en ik had daar ook E100,- voor gereserveerd. Gelukkig hebben wij een steenhouwer in de wijk op 1 min lopen dus ik dacht ik ga eens langs. Kende hem ook persoonlijk en na een tijd zoeken in de stukjes die hij overhad waren er na het zagen 2 practich geleike stukjes marmer. Wow ten eerste maakt het heel erg uit in de trillingen staat het mooier maar het geluid is zo veel beter geworden. Mijn moeder beschreef het : '' het hoog gaat nu meer de lucht in '' en '' het komt los van de vloer''. En daar kan ik mij helemaal bij aansluiten. Bedankt steenhouwerij Jan Nelissen dat ik dit geheel gratis kon meenemen. Hij vertelde nog iets opmerkelijks namelijk dat hij eens een 3-weg sytheem van marmer had gemaakt. Een marmere luidspreker dus, en volgens hem klonk dat enorm goed !! Geeft mij wel iets tot nadenken ! En ik kan nu met een gerust hart de woofertjes laten wapperen ! Ik blijf dit een geweldige hobby vinden, Vooral ook dat dit soort dingen zo veel kunnen uitmaken ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 17 februari 2009 Report Share Posted 17 februari 2009 Gefeliciteerd met die mooie upgrade Langspeelplaat. Ziet er goed uit, en als het dan ook nog beter klinkt dan voorheen zit jij voorlopig weer goed....en nog geld over voor wat mooie LP's ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 17 februari 2009 Report Share Posted 17 februari 2009 Vandaag kicks for free ! Wou mijn stoeptegels eens vervangen door marmer, en ik had daar ook E100,- voor gereserveerd. Gelukkig hebben wij een steenhouwer in de wijk op 1 min lopen dus ik dacht ik ga eens langs. Kende hem ook persoonlijk en na een tijd zoeken in de stukjes die hij overhad waren er na het zagen 2 practich geleike stukjes marmer. Wow ten eerste maakt het heel erg uit in de trillingen staat het mooier maar het geluid is zo veel beter geworden. Mijn moeder beschreef het : '' het hoog gaat nu meer de lucht in '' en '' het komt los van de vloer''. En daar kan ik mij helemaal bij aansluiten. Bedankt teenhouwerij Jan Nelissen dat ik dit geheel gratis kon meenemen. Hij vertelde nog iets opmerkelijks namelijk dat hij eens een 3-weg sytheem van marmer had gemaakt. Een marmere luidspreker dus, en volgens hem klonk dat enorm goed !! Geeft mij wel iets tot nadenken ! En ik kan nu met een gerust hart de woofertjes laten wapperen ! Ik blijf dit een geweldige hobby vinden, Vooral ook dat dit soort dingen zo veel kunnen uitmaken ! Ziet er goed uit en is in veel gevallen een zinvolle upgrade. Misschien wil je die steenhouwer nog eens lief aankijken en de randen laten polijsten en eventueel laten facetslijpen. Kost niet heel veel en maakt het helemaal af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 17 februari 2009 Report Share Posted 17 februari 2009 Kan inderdaad nog wel, alleen ik durfde na dit gratis voordeel niet meer te ''zuren'' Vanavond verkoop ik trouwens mij afgedankte driade 7 zuiltjes(voor E125,-). En koop ik voor bij de computer Mission 771 voor 75euro incl.bezorgen lijkt mij dat geen gekke deal. Word een audiofiele avond.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 18 februari 2009 Report Share Posted 18 februari 2009 teenhouwerij Jan Nelissen Lijkt me een enge man.. -grapje - Interessant dat het zoveel uitmaakt t.o.v. oridinaire stoeptegels! Ik gebruik ook stoeptegels, met 'rubbertegels'* eronder. Weer een plannetje erbij... *Van die dingen voor op speelplaatsen enzo, dat het grut geen schedelbreuk oploopt als ze uit het klimrek vallen.. Je bent ook wel een hele erge mazzelaar dat je dat gratis gekregen hebt. Tsja, als je de juiste connecties hebt.. Gefeliciteerd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 18 februari 2009 Report Share Posted 18 februari 2009 Je mijn menig is dat het toch wel aardig wat verschil is. Dit komt omdat een stoeptegel een vrij poreuze structuur heeft. Marmer heeft een grotere dichtheid Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 18 februari 2009 Report Share Posted 18 februari 2009 Hou er wel rekening mee dat marmer akoestisch niet 'dood' is, het geeft een vrij heldere klank als je er met iets hards op slaat. WDB is graniet beter.. Maar ja, vergeleken met een stoeptegel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 18 februari 2009 Report Share Posted 18 februari 2009 Hou er wel rekening mee dat marmer akoestisch niet 'dood' is, het geeft een vrij heldere klank als je er met iets hards op slaat. WDB is graniet beter.. Maar ja, vergeleken met een stoeptegel... Graniet is juist de harde soort (= Stollingsgesteente). Marmer is een veel zachter materiaal (= Kalksteen) dan graniet. (Word nogal eens door elkaar gehaald.) Hoe lichter de kleur van het marmer hoe zachter het is. Geel marmer is zelfs zo zacht dat als je er met een stofzuiger tegen stoot er stukjes (zo groot als grove zandkorrels) vanaf brokkelen. Rood marmer word al iets harder en het grijze is het hardste, maar nog lang niet zo hard als graniet. Hoe harder een materiaal hoe hoger de resonantiefrequentie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 19 februari 2009 Report Share Posted 19 februari 2009 ja daarom heb ik mijn spullen op een plaat travertin staan, die zelf op versnipperd/samengeperst rubber staat (zoals de tva-dempers), en loodbituum gedempt is. v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 februari 2009 Report Share Posted 20 februari 2009 (edited) Van de week heerlijk zitten prutsen aan een Edited 20 februari 2009 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 20 februari 2009 Report Share Posted 20 februari 2009 Pas dus op met de aankoop van Vintage die Elna' s zijn net tijdbommetjes. Elna's gaan alleen nog maar lekken. Ik had afgelopen week een paar AudioNote speakers op bezoek waar de condensatoren spontaan in ontploft waren. Blijkt geen uitzondering te zijn. De meeste AudioNote speakers waar papier in olie condensatoren in zitten hebben dat euvel. Oplossing in dit geval, zonder afbreuk te doen aan de speakers: Jensen papier in olie condensatoren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 februari 2009 Report Share Posted 20 februari 2009 Zoiets had ik ook Miracle, mijn eerste Pio' s waren van die blauwe Audio Note aluminium papier in olie condensatoren. Die had ik daar in de opruiming gekocht toen ze nog onderdelen verkochten. Ze klonken h Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 20 februari 2009 Report Share Posted 20 februari 2009 hm .. zal bij gelegenheid eens even goed kijken naar de berg elna's die in mijn gewaardeerde Kenwood tuner zitten. wil m niet kwijt. veel is al vervangen, maar er zitten nog zwermen kleine Elna's in. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 februari 2009 Report Share Posted 20 februari 2009 hm .. zal bij gelegenheid eens even goed kijken naar de berg elna's die in mijn gewaardeerde Kenwood tuner zitten. wil m niet kwijt. veel is al vervangen, maar er zitten nog zwermen kleine Elna's in. Vooral die grijze moeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 20 februari 2009 Report Share Posted 20 februari 2009 Van de week heerlijk zitten prutsen aan een Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 21 februari 2009 Report Share Posted 21 februari 2009 Kan het trouwens kwaad om 6800 op te waarderen naar 10.000 (in de marantz). En volgensmij is het 63V dus het kan wel overwogen worden Dick Best leuke zaak..... Ik ben g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 21 februari 2009 Report Share Posted 21 februari 2009 Onze "audiofiele dag" bestond uit een concert van Wouter Hamel. Mijn ega had 2 kaarten gekregen van een vriendin, dus leuk een avondje weg naar Paradiso, daar waren we nog niet geweest. Het geluid vond ik aan de harde kant, met rustige nummers klonk het soms heel goed De PA installatie van Paradiso z Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 22 februari 2009 Report Share Posted 22 februari 2009 ...........Misschien wil je die steenhouwer nog eens lief aankijken en de randen laten polijsten en eventueel laten facetslijpen. Kost niet heel veel en maakt het helemaal af. beetje bewerken met zwarte schoenpoets Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 22 februari 2009 Author Report Share Posted 22 februari 2009 Vanavond na lange tijd de set van m'n broer weer eens gehoord. Nu hoofdzakelijk analoog met de Kuzma met Frog. Ondanks dat de ruimte niet optimaal is (2,6 x 2,8 x 6 m) klinkt het daar altijd perfect. Het laag is met de Apogee Centaurs niet echt diep en het laag rond de 60Hz iets te hard. Toch heb ik er altijd het gevoel of ik er bij ben. Nobody van de LP jazz van Ry Cooder b.v. werd uit elkaar geplozen tot het laatste vezeltje. Fritz de With kreeg ook verschillende complimenten betreffende z'n opnametechniek. En zelfs Sade klinkt ver boven gemiddeld. Ook het verschil in opname tussen beide Lou Reed platen was extreem goed te horen. De CD speler hebben we ook nog even laten spelen... jammer en helaas... dit haalt het bij lange niet bij de draaitafel. W Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 februari 2009 Report Share Posted 23 februari 2009 (...) Kortom... wat een avond, wat een avond... "You ain't heard NOTHING yet..." (Al Jolson) ( (Wanneer komt Array met UcD? En w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts