robx Posted 24 februari 2009 Report Share Posted 24 februari 2009 ik beleef weinig anders dan prachtige muziek de laatste week .... via fm radio. jaja ... ruis en beperkt hoogbereik ... ik ben vast doof genoeg op mijn leeftijd om daar geen last van te hebben. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 24 februari 2009 Report Share Posted 24 februari 2009 Robx dat doen "wij" hier Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 24 februari 2009 Report Share Posted 24 februari 2009 ja m Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 24 februari 2009 Report Share Posted 24 februari 2009 http://www.audio-extasa.eu/rotel-rt-1025-p-76.html Qua formaat lijkt het wel een stevige AV-receiver! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 24 februari 2009 Report Share Posted 24 februari 2009 ja m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 27 februari 2009 Report Share Posted 27 februari 2009 Vandaag heerlijk gesleuteld aan een dikke "dame" nummer 3 nog wel. 51 elco' s, 4 lampjes, MPX filter vervangen en e.e.a getweaked op best mogelijke sound. Verder tuner in en uitwendig schoongemaakt, het is een plaatje geworden, terwijl het een paar dagen terug een hoop "metaal" was, met een verbogen front en andere ellende.... Ook hier waren de grijze Elna' s gewoon aan het doorrotten, mooi te zien aan de onderkant Je zou toch maar zo' n ding voor 700 euro op Ebay gekocht hebben..... http://cgi.ebay.com.sg/Rotel-RT-1024-High-...1742.m153.l1262 High-end..... jaja zonder revisie ... wordt/is gewoon mooie schroot Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 27 februari 2009 Report Share Posted 27 februari 2009 ja 'very good condition'. mooi dat jij zo'n ding een extra leven geeft. prachtige slagschepen. Ik vind de oude grote Pioneer receivers zo mooi. of ... Marlux receivers ... was gewoon mooi om te zien. ik heb net een avond naar mijn mid 80's tuner geluisterd. heerlijk. helemaal bijgetankt. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 27 februari 2009 Report Share Posted 27 februari 2009 Als ik zo brutaal mag zijn: is het geen idee om een apart tunertopic te beginnen? Speciaal voor Jack en Robx? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 27 februari 2009 Report Share Posted 27 februari 2009 hee als wij niks typen over tuners staat dit topic bijna stil ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 27 februari 2009 Author Report Share Posted 27 februari 2009 Mijn audiofiele dagen afgelopen dinsdag en woensdag bestond uit het maken van twee luidsprekerkabels. In de huiskamer klinken m'n B&W DM2a's n.l. aanzienlijk beter met de gevlochten kabels. Ze moesten het helaas al weer bij een half jaar met eenvoudige kabeltjes doen. De nieuwe kabels gaan aan het hoog van m'n Omega's op zolder. De "oude" hoogkabel gaat dus naar de huiskamer. 2 vliegen in een klap. De nieuwe kabels zijn min of meer gemaakt als de MK2 kabels van Array. Dunnere draden, dus kleinere lusjes. Mijn draden zijn bovendien van teflon geisoleerd massieve 0,125mm2 verzilverd koperdraad. Met 40 draden haal ik dan precies 2,5 mm2. Eigenlijk is het vlechten onbegonnen werk. Op 2x 2,5 m ben ik dus 14 uur aan het vlechten geweest. Daarna nog 'n paar uur om alle draadjes (160) te strippen, aan banaanstekkers te solderen en netjes met krimpkous af te werken. Woensdagavond pas klaar en nog geen tijd gehad om goed te luisteren. Waarschijnlijk morgenavond .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 27 februari 2009 Report Share Posted 27 februari 2009 had je een beetje tijd over .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 28 februari 2009 Report Share Posted 28 februari 2009 Nog geen tijd gehad om te luisteren Hans? Wat is dat nu? Een beetje muziekverslaafde luistert toch minstens een paar uur per dag.....Ik tenminste wel. Of is dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 februari 2009 Report Share Posted 28 februari 2009 (edited) @Robx Ik vind die Pioneer receivers ook erg mooi, was laatst bij een Edited 28 februari 2009 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 28 februari 2009 Report Share Posted 28 februari 2009 Ik dus weer op cursus bij Menno van der Veen (ik zal eens in het topic daarover vertellen ), waarna de Tube Society bij elkaar kwam. Vandaag was een demonstratie van diverse versterkers. Om te beginnen een single ended 300B van het japanse merk Tri (zie ook het topic 'Raven' in analoog). Die hadden we ook al aan het begin van de les gehoord. Typisch SE-geluid, heel laid back (een beetje te veel naar mijn zin, want..) daarna was het de beurt aan de laatste incarnatie van Menno's UL40-S2 versterker. Ik mag er verder niks over zeggen, maar hij heeft een elektronische smoorspoel ontwikkeld, en is zelf uitermate opgetogen over de verbetering die dat teweeg brengt. De oude uitvoering heb ik niet gehoord, dus daar kan ik zelf niks over zeggen. De Tube Society-middag was druk bezocht, met als resultaat dat ik alleen nog voorin een luisterplekje kon bemachtigen. Ik zat dus een dikke meter van de luidsprekerlijn af, veel te dichtbij, over stereobeeld kan ik dus niet oordelen Menno's versterker won het wmb van de Tri, wel een beetje vanwege de typische Push-pull- versus Single Ended-eigenschappen. De UL40-S2 klinkt heel levendig, dynamisch en fris, en ook qua SE-kwaliteiten vind ik hem heel goed, heel naturel en realistisch. Maar goed, in alles is er een overtreffende trap Daar kwam Bert Fruitema met zijn no compromise-kanonnen Zelfs op mijn matige luisterplaats werd ik toch wel een beetje weggeblazen Dit was echt z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 28 februari 2009 Report Share Posted 28 februari 2009 Hier ook wat bezig geweest met de stroom, in de slaapkamer. Hier had ik nog geen apparte groep voor de audio aangelegd. Dat heb ik vandaag maar eens gedaan. Met een "Gamma" afgeschermde tuinkabel rechtstreeks uit de meterkast een Rittel/vd.Hul stekkerblok in. Omdat het een kabel was die ik nog had liggen en hij net te kort was om naar de kant van de kamer te komen waar de installatie stond heb ik de boel dus direct maar even helemaal omgezet. Aankomende week nog wat uitproberen met verschillende materialen tegen de achterwand aan. Eens horen wat een positief effect gaat geven. Het klinkt nu al geweldig, maar hiermee wil ik proberen of er nog wat meer en duidelijker diepte in de stage te krijgen is. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 februari 2009 Report Share Posted 28 februari 2009 Mooi verslag Bart!, De keerzijde was echter het 'audiofiele geneuzel' van diegenen die "kijk mij eens interessant zijn!" even in de kijker wilden staan Irri h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 februari 2009 Report Share Posted 28 februari 2009 Gaaf Miracle zo' n installatie in de slaapkamer, een super excuus om op tijd daar na toe te verhuizen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 28 februari 2009 Report Share Posted 28 februari 2009 Gaaf Miracle zo' n installatie in de slaapkamer, een super excuus om op tijd daar na toe te verhuizen En vooral ook erg lang te blijven liggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 28 februari 2009 Report Share Posted 28 februari 2009 Wow Miracle ziet er top uit, hoe heb je je vrouw/vriendin zo ver gekregen dat ze dat toestond ?! Wat een set voor op de slaapkamer, Er gaat inderdaad niets boven een luister plek waar je een beetje comfortabel kan luisteren. Het nadeel van 2 luisterplekken is dat je steeds je cd/lp's mee moet nemen. Moet ook maar eens weer een platenspeler op de slaapkamer hebben.Als je tot rust wil komen gaat er niets boven een leuk draaiende lp (wel met afslag, mocht je in slaap vallen). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 1 maart 2009 Report Share Posted 1 maart 2009 Wow Miracle ziet er top uit, hoe heb je je vrouw/vriendin zo ver gekregen dat ze dat toestond ?! Wat een set voor op de slaapkamer, Er gaat inderdaad niets boven een luister plek waar je een beetje comfortabel kan luisteren. Het nadeel van 2 luisterplekken is dat je steeds je cd/lp's mee moet nemen. Moet ook maar eens weer een platenspeler op de slaapkamer hebben.Als je tot rust wil komen gaat er niets boven een leuk draaiende lp (wel met afslag, mocht je in slaap vallen). Ik heb gelukkig niet de beperkingen van een vaste vriendin/vrouw, dus kan volledig mijn gang gaan zoals ik dat wil. Steeds LP/CD's meenemen is voor mij niet zo'n nadeel. Ik woon in een appartement, en een groot deel van mijn collectie staat redelijk tussen de 2 luisterplaatsen in, in de hal. Zo'n 450 LP's en 450 CD's en in de woonkamer staat nog een kast met zo'n 150 LP's. Een DT met afslag op de slaapkamer is ook bij mij geen overbodige luxe. Heb het al wel een paar keer gehad dat de hele installatie 's ochtens nog aanstond. De Dual CS5000 is dus een ideale DT voor de slaapkamer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 1 maart 2009 Report Share Posted 1 maart 2009 Mooi verslag Bart!, De keerzijde was echter het 'audiofiele geneuzel' van diegenen die "kijk mij eens interessant zijn!" even in de kijker wilden staan Irri h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 1 maart 2009 Report Share Posted 1 maart 2009 @Miracle: als dat slechts je slaapkamerset is, dan wil ik niet weten wat je in de woonkamer hebt staan. Heel mooi! Ik heb in de slaapkamer een ouwe buizenradio, en hij is niet eens aangesloten. Ook een oude buizenradio kan heel mooi klinken. Pasgeleden nog een Philips 22RB461 van nieuwe buisjes, condensatoren en speakertjes voorzien. Ik heb me werkelijk verbaasd over de prestaties van dat ding. De huiskamerset is iets heel anders. Speelt n Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 1 maart 2009 Report Share Posted 1 maart 2009 Na een gigantische tegenslag eerder deze week te verwerken gehad op audiogebied, heb ik vanmiddag eindelijk weer een leuke audiofiele middag beleefd hier in mijn eigen ruimte en leuk gestoeid met de PS audio Quintet Power Center. Het was een aangename verrassing. Mooi spul inderdaad. Kun je nog wat meer kwijt over wat je hoorde? Ik vind het zelf altijd lastig om de juiste woorden te vinden, maar ik zou het zelf omschrijven als "zwarter" en "rustiger", dus meer muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 1 maart 2009 Report Share Posted 1 maart 2009 Ja, het viel me wel op dat je een soort van filosofisch-relativerende houding had t.o.v. alle bling-bling, was wel verfrissend Ik vond die versterker van Bert fruitema Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 1 maart 2009 Report Share Posted 1 maart 2009 Na een gigantische tegenslag eerder deze week te verwerken gehad op audiogebied. En dat was? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts