Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack
Maar zonder sores muziek luisteren heb ik dit weekend weer ruimschoots gedaan hoor ;)

Soms heb ik wel eens het idee, dat ik (we) teveel doorschieten wat CD weergave betreft, vanmiddag een paar

uur geluisterd naar een standaard Philips CD-630 .... niks mis mee, mijn 24bits BB PCM1738 allesspeler vind ik niet mooier.

Er zit wel een hele mooie DA converter in die Philips speler ..... kennelijk zijn 16bits ....goed genoeg.

M

Edited by tubejack

Gisteren ook weer 'n prachtige audiofiele dag gehad.

Samen met Hansko en Stefk naar de show bij Audiolive en daarna thuis nog wat "doorgeaudiofield" (samen met Stef).

De audioshow bestond uit twee demoruimten met daarin twee verschillende luidsprekersetjes van WLM. Wat ik hoorde was niet mijn manier van muziek beleven. Ondanks alle moeite kon ik maar moeilijk aan de klank wennen door alle kleuringen (kast, buizen, bron, ruimte..??). De monitoren vond ik aanzienlijk beter klinken dan de vloerstaanders. Ik heb die WLM's wel 'ns beter gehoord, maar ook veel slechter. Ik blijf dat een typisch merk vinden.

Daarna hebben we de dag op m'n zolder volgemaakt. Stefk blijkt (weer) een gezellige prater die een heel andere muzieksmaak heeft dan ik. Toch maakt dat weinig uit wanneer het, zoals gisteravond vooral over techniek gaat. Stef is meer van de "recht voor z'n raap muziek", terwijl het voor mij wat meer gepriegel mag zijn. Blijft toch dat we samen genoten hebben, van Pink Floyd en veel "overlappende" muzieksoorten.

Prima dag dus...

:)

Samen met Hansko en Stefk naar de show bij Audiolive en daarna thuis nog wat "doorgeaudiofield" (samen met Stef).

De audioshow bestond uit twee demoruimten met daarin twee verschillende luidsprekersetjes van WLM. Wat ik hoorde was niet mijn manier van muziek beleven. Ondanks alle moeite kon ik maar moeilijk aan de klank wennen door alle kleuringen (kast, buizen, bron, ruimte..??). De monitoren vond ik aanzienlijk beter klinken dan de vloerstaanders. Ik heb die WLM's wel 'ns beter gehoord, maar ook veel slechter. Ik blijf dat een typisch merk vinden.

Daarna hebben we de dag op m'n zolder volgemaakt. Stefk blijkt (weer) een gezellige prater die een heel andere muzieksmaak heeft dan ik. Toch maakt dat weinig uit wanneer het, zoals gisteravond vooral over techniek gaat. Stef is meer van de "recht voor z'n raap muziek", terwijl het voor mij wat meer gepriegel mag zijn. Blijft toch dat we samen genoten hebben, van Pink Floyd en veel "overlappende" muzieksoorten.

Prima dag dus...

hey iedereen en vooral Hans,

ben niet zo goed in recensies en juiste bewoordingen ... ga toch een poging wagen. :)

De dag, eigenlijk late namid avond en bijna nacht, bij hans

Terug van Audio Life, trokken Hans en ik naar boven ... Zijn vrouw zou een seintje geven wanneer het overheerlijke eten klaar was.

Ik ga het geen 10 keer herhalen maar ik vond het zeer leerrijke en uitermate gezellige dag, heb misschien too much gepraat maar zo ben ik nu 1maal, nietwaar Hans.

De luisterruimte

Imposante set, heel gezellig ingericht en volkomen toegespitst op luisteren, ontspannen luisteren en meegezogen worden.

Ik moest, en nu nog, ongelooflijk wennen aan de demping - akoestiek, het viel mij zo sterk op dat ik een zin onderbrak om Hans erover aan te spreken. geen spatje galm bespeurde ik, hetgeen bij mij in de woonkamer behoorlijk anders is. Understatement

Praten luisteren praten luisteren enz

Hans kan de dingen heel rustig en to the point vertellen waardoor ik veel heb opgestoken.

1e CD in de Droplet

Hier moest ik ongelooflijk wennen aan het geluid, en nu kom ik in de problems want ik kan het niet goed verwoorden. de set heeft rust veel rust, maar toch de nodige dynamiek en upfront. Ik moest echt wennen aan zn weergave, vooral dr de akoestisch aangepakte ruimte. Mijn eerste 5 min waren eventjes van : "is dit nu de fameuze Droplet + Array?"

Sneeuw verwaterde nog nooit zo snel als gisteren ... naarmate ik hans zn set een beetje begon te "voelen" ... ooh guys wat is dit mooi, wat een diepte presence allemaal ... de diepte naar voor toe heb ik niet kunnen "waarnemen" wegens zo gefoccussed op de ervaring die ik had. Mijn aandacht werd alle richtingen ingeslingerd en daardoor zijn er uiteraard zaken die mij ontgaan. ik weet ook niet goed waarop te letten allemaal. Het is zeer neutraal ook.

Als de arrays hier voor een stuk tussen zitten, amaaaiii knappe amps

Mede dr Hans zijn inbreng, weet ik nu beter waardoor iets gecomprimeerd klinkt, hoe je dat kunt weten

Dan het analoge gedeelte, ook omdat ik eens zeer goede opnamen wou horen versus minder goede

wederom om uit te leren.

Van een heel andere orde ... Wat klinkt dit fantastisch mooi !! Zijn fatbob + ace enz enz ... knap!!

Vroeg aan Hans of hij geen zin heeft om een "beter" element aan te schaffen... zijn glimlach repliek : "Klinkt het nu al niet fantastsch of mooi genoeg " daarmee is alles gezegd.

Heb zijn 2 platen van Lou Reed, zie topic persingen, gehoord. idd wat is de ene een rommel boeltje en slecht heel slecht.

Dit schrijven is echt moeilijk omdat ik nog steeds aan het vatten ben wat mij is overkomen.

Mijn muzieksmaak verschilt behoorlijk van die van Hans

Kijken we naar zijn jaren 70 80 periode, dan vind ik toch veel fraais welke gerust bij mij mogen resideren.

Het belette niet om te genieten te ontdekken en vooral te leren.

ben nog steeds onder de indruk

kGa eventjes abrupt afsluiten

Hans en lady ... geweldige dag en avond !!! tanx

toen was het 23 uur en moest ik nog 160 km terug, 160km die ik zo terug zou aanvangen om mijn favorit platen eens op hans zn set te horen.

groetjes

Stef

Mooi geschreven Stef, en ondanks dat je het moeilijk onder woorden kunt brengen kan ik er toch heel goed uit opmaken wat je gehoord hebt. Mede doordat ik ook al eens bij Hans heb geluisterd, en dus weet hoe het klinkt.

Mvg. Miracle.

Guest tubejack

Goh wat een leuke verhalen Hear, leuk ook dat dit draadtje weer zo leeft :)

Ik ben vandaag aan het "stoeien en meten geweest" met een JJ ECC99 buisje.

Dat is een buis waar een h

Guest tubejack
Ook "met je lineaaltje op die grafiek ziiten kloten"? ;)

Neehoor, ik kan dat vaak op gevoel en blote oog.

In het lijstje staan, i.d.d. aardige tips, goed voor vele fiele momenten.

Jack

Terug van Audio Life, trokken Hans en ik naar boven ...

Stef, wat vond je van de show bij Audiolife?

groet,

Terug van Audio Life, trokken Hans en ik naar boven ...

Stef, wat vond je van de show bij Audiolife?

groet,

hoi hoi,

Heb eigenlijk niet zo veel geluisterd en vooral veel gepraat!

Ik vond de scala monitor het aangenaamste, de vloerstaander vr mijn smaak te verfijnd!

Geizen de versterking en keuze van CD, zou ik meer verwachten! meer diepte ook ...

Zo op 1 2 3 zeggen of het goed heel goed of slecht was, dat kan ik niet

Zeker de moeite om andere combi's te gaan beluisteren want er staat zeer degelijke apparatuur hoor

Is dit voldoende?

Gr

Stef

Guest tubejack

Vandaag heerlijk geprust aan een Pioneer TX-9500 :) zulke mooie tuners maken ze niet meer. :(

De uitgangsprint en de voeding zijn al klaar en voorzien van mooie onderdelen, die je niet

of nauwelijks tegenkomt in commerci

ik heb na het succes van de eerste Audio Magic Pulse Gen ZX (google maar) en nog maar eentje besteld. begin van de avond in de voorversterker gezet. Net mijn cd van Laura Fygi deels beluisterd. recht voor je een halve meter boven de speakers staat een geweldige zangeres. de hele ambiance zie je erbij. kippenvel. tranentrekkend mooi .... hier gaat het om, overdracht van de emotie. uit de cd speler nog wel ....

wat er in die kleine onooglijke kastjes zit ... geen idee (nou ja ik zou kunnen gokken wat er in zit ....), maar het resultaat is overtuigend. en nou weer luisteren

groet

Guest tubejack

Of-topic ik val van mijn stoel af..... ga plat.

Het zou ook een ringkern kunnen zijn die RF troep uit het net haalt.

Zo'n regenerende stroomleverancier zoals Toine zo mooi heeft omschreven

lijkt me een aanwinst. Wellicht iets voor jou?

Groet,

Jack

ik denk dat het nog anders werkt. de claim is 'ruimt hoogfrequente straling op die het apparaat zelf binnenin produceert', dus niet wat via het lichtnet of lijnuitgang binnenkomt. afijn worst hoe het werkt, ik hoor muziek die ik niet aanwezig vermoedde.

groet

Vandaag weer 'audiofiel' zitten solderen. Niet tweaken maar stomweg repareren.

Op mijn dac zit een simpele wipschakelaar om te kiezen tussen coax/bnc en optisch. Die was dus (al jaren ondertussen) gaar :ph34r:

De minidiscspeler die ik op de optische ingang gebruikte werd dus verbannen naar het hobbyhol, en de schakelaar ging permanent op coax. Ik heb niet zoveel md's, veel heb ik ondertussen op vinyl gekocht.

Vandaag had ik zin om iets te gaan knutselen, alleen had ik voor 'lopende projekten' :rolleyes: geen onderdelen in huis. Toen eindelijk maar eens die schakelaar gaan vervangen.

Was nog best wel een pokkekarwei, die digitale printplaat krijg je er alleen uit met zaken lossolderen, maar goed, na veel ge*@@!*()+-=-'[]; heb ik eindelijk weer minidisc op mijn huiskamerset :)

In het hobbyhol heb ik een vrij simpele Denon versterker staan met de simpelste Mission speakers op de linker- en rechterhoek van het werkblad, niet echt audiofiel, gewoon lekker een muziekje erbij. Maar ik wilde het toch wel 'beter' kunnen horen. Heb dus net zitten genieten van P.J. Harvey's 'Rid of me' en Sting's 'Dream of the blue turtles' :)

En Jack, heb je die tweeter-tweak nog zitten? :)

ik wel :D

groet

Leuk Rob!

Ik vind het voor alle front-tweeter-speakers die ik gehoord heb, een must. Het is dat ik een opwaartse tweeter heb, anders had ik het ook. :)

Voor de andere lezers: Het staande streepje is het front van de speaker (zijaanzicht), en het pijltje is een papiertje in een bepaalde hoek, meestal 45

ja je zou denken dat je iets verstoort, maar het geeft niet meer of scherper hoog, en integreert wel de muziek beter. dieper en meer focus ervaar ik.

ik ga er nog wel iets aan veranderen (kan het experimenteren niet laten), maar wat zeg ik wel als ik het een verbetering vond.

groet

Guest tubejack
En Jack, heb je die tweeter-tweak nog zitten? :)

Ja, nog steeds :rolleyes: , net als de fontjes voor de luidspreker :D

Over tweaken, gesproken, vandaag weer lekker "gekuntseld" aan de TX-9500.

Op het afregelen en autowax na, is hij klaar, het is een plaatje optisch, technisch

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...