robx Posted 15 maart 2009 Report Share Posted 15 maart 2009 nou ja ..... mijn laatste tweak is echt vreemd (Pulse Gen ZX). dat is wat anders dan een DAC fatsoenlijk ontkoppelen (volgende ingreep). snap niet eens hoe het werkt. CD werd er geweldig van. nee beter dan geweldig. Tuner ging ervan achteruit. Eens goed over nadenken. er moet ergens een toepassing zijn waar alles van gebaat is. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 15 maart 2009 Report Share Posted 15 maart 2009 nou ja ..... mijn laatste tweak is echt vreemd (Pulse Gen ZX). snap niet eens hoe het werkt. CD werd er geweldig van. nee beter dan geweldig. Tuner ging ervan achteruit. Eens goed over nadenken. er moet ergens een toepassing zijn waar alles van gebaat is. groet Als dat ding hoogfrequente signalen "opslurpt" zoals ik begrepen heb, zou ik me er iets bij kunnen voorstellen .... immers je afstem gedeelte is hf rond de 100mhz en wat dacht je van het middenfrequent in je tuner op 10.7mhz ???? Maar ik vind het een raar ding vertel er eens wat meer over hoe sluit je hem b.v. aan? Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 15 maart 2009 Report Share Posted 15 maart 2009 bingo. dat is ook mijn analyse van het probleem. hij beinvloedt het front-end van de tuner. de ene in de cd speler deed dat niet (en deed wel veel goeds in de cd speler), nr 2 in de voorversterker komt te dicht bij de tuner. het ding wordt op de voedingsspanning aangesloten. daarmee is het geen filter, het gebruikt die spanning voor zijn eigen circuit. ik denk dat het een feedbacksysteem is (het meet wat er aan HF in de buurt is en straalt dat negatief uit, aldus resteert 0, denk aan de experimenten met negatief geluid op een drukke kruizing waardoor stilte ontstaat). dus nou eens goed nadenken hoe is het werkelijk prachtige effect op cd-weergave hou, en de interactie met de tuner weg krijg. suggesties ? groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 15 maart 2009 Report Share Posted 15 maart 2009 bingo. dat is ook mijn analyse van het probleem. hij beinvloedt het front-end van de tunerhet ding wordt op de voedingsspanning aangesloten. daarmee is het geen filter, Even doorvragen je hebt over voedingsspanning? W Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 15 maart 2009 Report Share Posted 15 maart 2009 gaat op de 220v. tegen recente koers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 15 maart 2009 Report Share Posted 15 maart 2009 gaat op de 220v. tegen recente koers Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 16 maart 2009 Report Share Posted 16 maart 2009 wifi en dect. voor de duidelijkheid: het ding dat de tuner beinvloedt staat in de voorversterker. voor de tuner had ik m ook niet nodig, die zat op zijn top. voor het effect op de cd-speler ... afijn dat hoor je wel een keer. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 16 maart 2009 Report Share Posted 16 maart 2009 wifi en dect. voor de duidelijkheid: het ding dat de tuner beinvloedt staat in de voorversterker. voor de tuner had ik m ook niet nodig, die zat op zijn top. voor het effect op de cd-speler ... afijn dat hoor je wel een keer. groet Ah... Dan scherm je de tuner toch gewoon zoveel mogelijk af, begin eens met een stuk aluminium folie neer te leggen gewoon onder de tuner en daarna bovenop je voorversterker. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 16 maart 2009 Report Share Posted 16 maart 2009 Vanavond de CD-630 weer "terug gemodificeerd" en het krakende, knisperende geluid is gelukkig weg Waarschijnlijk is 470nF extra ontkoppeling die Lukasz Fikus voorstelt gewoon te veel of ik doe iets verkeerd kan natuurlijk ook. Er zit nu 100nF in en dat is ook de waarde die voorgesteld wordt in de datasheet. De volgende modificaties staak ik even, totdat ik een 2e CD-630 heb, die ik orgineel hou en zo als referentie kan gebruiken. Want niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 17 maart 2009 Report Share Posted 17 maart 2009 Ja Jack, zo Philips dac is zo slecht nog niet. Ik gebruik die dac ook en zou niet meer anders willen. Bij mij heb je hem gehoord in de meest pure vorm, zonder enig filter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 17 maart 2009 Report Share Posted 17 maart 2009 Gisteren een kleine prive demo gehad met o.a. deze speakers : Verityaudio Lohengrin II speakers Erg erg mooi !! Dat kan ik mij wel voorstellen ja. Verity maakt mooi spul, heb wel al het een en ander bij CAC gehoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 17 maart 2009 Report Share Posted 17 maart 2009 ik ga die 470nF ontkoppeling van de dac ook in de Marantz toepassen (en aanpassing vd ontkoppeling vd opamps/buffers). ben benieuwd. welke caps gebruikte jij daarvoor Jack? groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 maart 2009 Report Share Posted 17 maart 2009 Gisteren een kleine prive demo gehad met o.a. deze speakers : Verityaudio Lohengrin II speakers Erg erg mooi !! Hee, die hebben wel wat weg van deze: Ik zei wat. YG Acoustics Anat Reference II Professional. Kwam ze tegen in de Stereophile van maart. Ze doen $ 107.000 per paar. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 17 maart 2009 Report Share Posted 17 maart 2009 (edited) ik ga die 470nF ontkoppeling van de dac ook in de Marantz toepassen (en aanpassing vd ontkoppeling vd opamps/buffers). ben benieuwd. welke caps gebruikte jij daarvoor Jack? Ik weet het niet 100% zeker maar volgens mij zijn het MKS4 63volt 0,47uF die had ik nog liggen... Als je ze alleen voor ontkoppeling van de voedingslijnen naar massa gaat gebruiken lijkt me 0,1 uF FKS3 een betere keus, supersnel en speciaal voor dit doel gemaakt Afmetingen 13x6x12mm 49cent conrad 45 99 77-13* Maar pas op, bij de TDA1541 DAC pakte het dus vekeert uit!!! Hoewel ik daar niet alleen de voedingslijnen maar ook speciale decouple aansluitingen heb.... dat kan bij jouw speler weer totaal anders zijn! Bovendien deze speler kostte maar 25euro dus als ik wat verkloot is dat helemaal niet erg en ja ook hier geld m.i. op een oude fiets moet je het leren Van mijn eigen Rotel RCD-975 die nog steeds kuren heeft blijf ik b.v. af en laat dat over aan iemand met m Edited 17 maart 2009 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 17 maart 2009 Report Share Posted 17 maart 2009 We wachten in spanning af Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 18 maart 2009 Report Share Posted 18 maart 2009 je bent een gelukkig mens jack. ik ondervind steeds meer weerstand, en wat ik verander is niet te zien. Misschien eens de ega veranderen? . Nee, is gewoon een verstandige vrouw. Wat robx ook allemaal voor rare tweaks probeert, daar lusten de honden geen brood van, laat staan z'n vrouw... Ze moet blij zijn dattie een hobby heeft. Er zijn er genoeg die gaan zuipen met vrienden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 18 maart 2009 Report Share Posted 18 maart 2009 * P.s. ik zou Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 maart 2009 Report Share Posted 18 maart 2009 Overigens is de datasheet van de 1541 ook op het net te vinden, dan zie je ook waar die decoupling condensatoren voor dienen.In ieder geval NIET als voedings-ontkoppeling. Ik weet het KT88 Uiteraard heb ik de manual al stukgelezen En ik weet nu ook dat ik n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 18 maart 2009 Members Report Share Posted 18 maart 2009 Vandaag maar een versteviging onder het meubel in mijn analooghoekje gemaakt. Daar de draaitafel met zijn gewicht van 48 kg gevaarlijk voorover begon te hellen hier maar een beugel onder geplaatst via een paar flinke keilbouten. Het meubel zou 80 kg moeten kunnen hebben (waarschijnlijk dan netjes verdeed over het hele oppervlak, en niet in het midden), de beugel is gegarandeerd tot 200 kg en draagt overde gehele diepte van het meubel. Die zal nu echt niet meer doorbuigen. En het leverde nog een soort van kabelgoot op voor de phonokabel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 maart 2009 Report Share Posted 18 maart 2009 Bingo! gevonden Als ik een apparaat ga reviseren/opknappen of wat dan ook, pak ik altijd een appart bakje voor alle schroefjes en onderdelen die in zo'n apparaat zitten. Om de e.e.a. rare reden was daar een 330uF elco in terecht gekomen en ja die had ik teruggeplaatst op een plek waar 33uF hoort en dan krijg je rare effecten, zonder manual kom je daar nooit uit en die is voortreffelijk, alles is genummerd. Verder had ik ergens een printspoortje dat weg was, ongelofelijk want die print van meneer Philips in deze speler is erg goed en stevig.... In het uitgangscirquit ziten maar liefst 2 mute transistoren, die heb ik gebypassd met een zeer mooie polycarbonaat condensator. Het koste nog moeite, om de printbanen hier en daar door te krassen Verder heb ik het digitale gedeelte ontkoppeld met Vishay 136 elco's en rondom de opamps ook wat nieuwe elco's in de voeding geplaatst. Eenvoudige ingrepen dus, maar met groots resultaat, het is nu een h Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 18 maart 2009 Report Share Posted 18 maart 2009 die moet ik dus ook een keer horen boeiend dat je met opheffen van een aantal beperkingen een eind verder komt. en ja ik ben op zoek naar de service manual van de SA11-S1. anyone? groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 18 maart 2009 Report Share Posted 18 maart 2009 die moet ik dus ook een keer horen boeiend dat je met opheffen van een aantal beperkingen een eind verder komt. en ja ik ben op zoek naar de service manual van de SA11-S1. anyone? groet Voila! Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 18 maart 2009 Report Share Posted 18 maart 2009 dank dank ... en een bescheiden prijs ook nog ! groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 18 maart 2009 Report Share Posted 18 maart 2009 Bingo! gevonden Als ik een apparaat ga reviseren/opknappen of wat dan ook, pak ik altijd een appart bakje voor alle schroefjes en onderdelen die in zo'n apparaat zitten. Hehe.. Daarvoor heb ik net een stapel kleine 'tupperwarebakjes' aangeschaft. M Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 maart 2009 Report Share Posted 18 maart 2009 Kun je die transistoren niet gewoon alleen maar eruit halen? (Me nooit in verdiept hoor..) Meestal kan dat wel, maar dit waren SMD transistoren achterop de print. Het in tact laten van de schakeling en alleen op 2 plaatsen onderbreken is makkelijker en slimmer. Het gaat weer kriebelen.. Ik heb een CD650 Een CD-650 is van huis uit iets beter, wat ik mooi vind van de CD630 en soortgenoten is het prachtige blauwe display. Affijn, ik heb de hele middag lopen te lummelen, om maar muziek te kunnen draaien Dat opamps zo mooi kunnen klinken...... je snapt het niet he Groeten, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts