Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Kun je die transistoren niet gewoon alleen maar eruit halen? (Me nooit in verdiept hoor..)

Meestal kan dat wel, maar dit waren SMD transistoren achterop de print. Het in tact laten van de schakeling

en alleen op 2 plaatsen onderbreken is makkelijker en slimmer.

Maar je had het over 'overbruggen met een C', dat bedoel ik?

Het gaat weer kriebelen.. Ik heb een CD650

Een CD-650 is van huis uit iets beter, wat ik mooi vind van de CD630 en soortgenoten is het prachtige blauwe display.

Affijn, ik heb de hele middag lopen te lummelen, om maar muziek te kunnen draaien :)

Dat opamps zo mooi kunnen klinken...... je snapt het niet he :D

Groeten,

Jack

De 650 heeft hetzelfde display, en dat is idd h

Guest tubejack
Maar je had het over 'overbruggen met een C', dat bedoel ik?

Nee anders, ik heb het orginele muting cirquit in takt gelaten, alleen het begin en het einde losgehaald

Als je het laat zitten, en overbrugd vanaf de uitgang v/d laatste opamp met een C naar de uitgang

zit het nog steeds in de weg. Sommige dingen moet je even in de manual zien, om te snappen.

Ik ben vanavond al 2,5 uur bezig de decoupler aansluitingen van het IC die nu met een SMD

van 100nF naar massa liggen te veranderen naar 1uF.

Extreem moeilijk, gekkenwerk zo weinig ruimte... de laaste 2 Ctjes maakte natuurlijk sluiting :(

Ben er maar even mee gestopt.

Morgen weer een dag :)

Jack

ja en het moet meteen maar weer 1uF zijn. je kiest je uitdagingen goed :D

en dan krijg ik commentaar over condensatoren bijplakken :D ik heb (een deel van) mijn portie fouten al gemaakt, het blijft allemaal proberen, soms is het heel erg bingo en soms valt het tegen. goed kijken wat hier allemaal geschreven wordt helpt.

ik stelde elders voor het loopwerk van een Marantz SA-1 aan te pakken, werd bijna gelynch haha. je moest eens weten wat daar aan winst ligt. goed idee voor je 630 Jack. geef je de details nog wel. ga je echt van glimlachen. te simpel en zo effectief.

groet

Guest tubejack
ja en het moet meteen maar weer 1uF zijn. je kiest je uitdagingen goed :D

Op deze specifieke plek is dat een superwaarde en dat heb ik niet alleen van mijnz

Guest tubejack
Damn, zulke dingen moet je niet tegen mij zeggen ;)

Otoh, kun je zoiets niet zelf bouwen? Ik weet effe niet of het nou electro- of magnetostaten waren, maar

Guest tubejack
@tubejack: Als jij de kamerschermen bij KT88 bedoeld zijn dat Magnepan 3.3's.

Ok bedankt, ik vond ze erg mooi klinken en ik ben wel wat gewend :)

@tubejack: Als jij de kamerschermen bij KT88 bedoeld zijn dat Magnepan 3.3's.

Ok bedankt, ik vond ze erg mooi klinken en ik ben wel wat gewend :)

Ik heb ze op de WK amp gehoord en was daar niet van onder de indruk. Het zal met een UcD vast een stuk fraaier/gecontroleerder geklonken hebben. De 4 KT88's waren iig niet in staat die vellen in bedwang te houden.

Guest tubejack
Ik heb ze op de WK amp gehoord en was daar niet van onder de indruk. Het zal met een UcD vast een stuk fraaier/gecontroleerder geklonken hebben. De 4 KT88's waren iig niet in staat die vellen in bedwang te houden.

Het enige dat ik hoorde was muziek, de techniek vond ik totaal ondergeschikt en niet van belang.

Een van de mooiste sets die ik tot nu toe gehoord heb er stond w

Guest tubejack
Hallo Jack,

Ik ken die dingen goed; een vriend van mij heeft ze. Ook met UCD's trouwens.

Ik onderschrijf volledig wat jij ervan vindt; Maar....

Wat mij stoort, is het matige stereobeeld. Alles wordt opgeblazen tot enorme proporties.

Ik vind dat een stem toch niet veel groter moet zijn dan een 30-40 cm. Bij de Magnapans is dat vaak meer dan 1.5 meter.

Maar indrukwekkend is het allemaal wel. Zeker dat super strakke laag. Hoewel, bij nader inzien mis ik daar altijd een beetje de slagkracht, maar dat is niet storend.

Groet,

Leobus

Hallo Leobus,

Ik heb ze gehoord, met genoemde v.n.l. instrumentale muziek, die CD van Bliss gaf juist een

Het enige dat ik hoorde was muziek, de techniek vond ik totaal ondergeschikt en niet van belang.

Een van de mooiste sets die ik tot nu toe gehoord heb er stond w

Ik heb deze dubbel cd van Bliss.

Quiet Letters & Remixes (2CD)

3qaYZcbOo6.jpg

lekker muziek .gaat op mijn verlang lijst ,komt goed uit binnenkort jarig :rolleyes:

Guest tubejack

Vanochtend op de "valreep" voordat ik door Miracle opgehaald werd is het

gelukt om ook de laatste 4 van 14, 1uF decoupler condensatoren rondom deTDA5141 DAC er letterijk in te "prutsen".

Achteraf weet je dan hoe het moet :D

Het resultaat vind ik erg geslaagd, deze relatief "eenvoudige" ingreep samen met veranderingen in

de voeding en uitgangstrap zorgen er voor dat qua geluid haast niks meer doet denken aan een goedkoop

Philips CD-spelertje. Jammer dat Philips dit niet standaard heeft gedaan, deze DAC is zo mooi :) .

Verder was ik vandaag in Sneek, ik vond het heel leuk om nu eens een paar forumleden in levende lijf

te zien en te spreken. Natuurlijk was ook de show fantastisch om mee te maken. Ik heb zoveel mogelijk rustig

mijn ogen

Guest tubejack

Hallo Spido,

Zoeken op "Ron Lindemans" geeft een ondoordringbare brei van "informatie"....... :rolleyes:

De Magnepans opgesteld zoals bij KT88 in een niet te grote gemiddelde Nederlandse woonkamer, waar m.i. ook nog wat

hulp uit de hoeken van de kamer kwam, vind ik een fraaie weergever.

Dat zoiets, in een flinke woonboerderij zoals bij KF andere terleurstellende resultaten geeft kan ik me voorstellen.

Het is net zoals jezelf zegt: "niets is perfect" en de akoestiek van de ruimte doet ook een aardige duit in het zakje.

Vriendelijke groet,

Jack

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...