Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

blijft dat mijn tuner iets goed doet, waar de cd speler ernstig last mee heeft (muziek maken).

Dat vind ik een rare opmerking. Je tuner ontvangt een signaal (uit de ether of de CAI, maakt niet uit) dat in de radiostudio wordt gemaakt met behulp van...? Jawel, een cd-speler... Als je mazzel hebt tenminste, want er zijn volgens mij ook veel radiostations die een computer gebruiken (op zich niks mis mee), en mp3's afspelen. En wat is er nou minder audiofiel dan mp3's?

je gaat ervan uit dat het apparaat geen invloed op het geluid heeft. laat ik het anders zeggen: iets in de cd-speler is minder goed in orde dan in de tuner. die laat het van oorsprong digitale FM geluid dus beter uit de verf komen dan de dac en/of alles na de dac in de cd speler. maar daar ben ik dan ook nog niet klaar mee.

groet

Guest Rein!

Wellicht spelen ze SACD of iets anders high-res terwijl jij je CD als referentie neemt? Weet je zeker dat er op dat moment een CD wordt afgespeelt?

denk het niet, gezien het gehoorsmatige verschil. de tuner ging zo goed klinken toen ik de uitgangsopamps naar moderne maatstaven ontkoppelde (vishay mkp1837 10nF over de elco heen). dat bracht mijn aandacht naar soortgelijke kwesties in de cd speler (zie ook het werk van Jack aan zijn philips 630 en het effect dat hij rapporteert). wordt aan gewerkt.

groet

je gaat ervan uit dat het apparaat geen invloed op het geluid heeft.

Nee hoor, daar ga ik helemaal niet vanuit. Een apparaat kan best invloed hebben op het geluid, maar het kan er nooit beter van worden...

laat ik het anders zeggen: iets in de cd-speler is minder goed in orde dan in de tuner. die laat het van oorsprong digitale FM geluid dus beter uit de verf komen dan de dac en/of alles na de dac in de cd speler. maar daar ben ik dan ook nog niet klaar mee.

Blijf het een raar idee vinden dat het geluid van een cd-speler, dat via de tuner loopt, beter zou klinken dan het geluid direct uit je cd-speler...

de marantz gaat gestaag vooruit ... inmiddels kan ik m langdurig en met plezier aanhoren. tot ik m kocht (door omstandigheden moest het dit ding zijn) hield ik het geen kwartier vol (plat schreeuwerig geluid waar ik letterlijk koppijn van kreeg).

groet

Guest tubejack
De buizenversterker van GoodTube (ontwerp: Menno van der Veen) heeft overigens te Appelscha tot onze verrassing overtuigend aangetoond in staat te zijn - ondanks zijn beperkte vermogen van 2 x 13 Watt en zijn geringe dempingsfactor van 5 bij 8 Ω - grote luidsprekers van goede kwaliteit op realistisch luidheidsniveau (breedbandig ruim boven 100 dB/A!) en full-range (inclusief zeer diepe synthesizer-bas!) te kunnen aansturen en controleren.

Zoals je misschien weet speel ik al enige tijd met eenzelfde versterker, alleen ik heb zilverdraad secundair in

de uitgangtrafo 's en verder in de interne bekabeling. Daarvoor heb ik ook iets grotere schermroosterweerstanden

van 1K i.p.v. 150ohm standaard i.v.m. een betere stabiliteit bij UL Maar ok, ik heb hem in toch maar weer eens in triode gezet qua geluidsterkte is er nauwelijks enig verschil of ik nu UL draai met 2x 30watt of Triode en 2x15watt.

Wel heb ik het idee dat de versterker m

Wil je weten hoe goed een CD kan klinken: luister eens naar een Tentlabs. Dit is zo ongeveer de top op het gebied van CD spelers en helemaal als je kijkt naar de prijs: niet te duur!

Mag ik het hiermee voor de volle 100% oneens zijn?

Ik vind de Tentlabs CD-speler, zeker voor het geld, werkelijk nergens naar klinken. Heeft een enorme afloop vanaf 15000Hz, en mist daardoor een hele hoop sprankeling die werkelijke live muziek wel heeft.

Voor het geld wat die campeer CD-speler moet kosten weet ik heel wat betere spelers te vinden.

Vanavond maar eens een setje Twisted Pair Desions interlinks van een kennis de laatste Bullit pluggen aan gesoldeerd. Die lagen hier al een paar weken, met

daar is dat woord weer 'tentlabs'. de dichtstbijzijnde dealer die me er een kan lenen een paar dagen zit in haarlem. of weet iemand er eentje dichter bij Delft ...

groet

Hi Rob, weet niet of dit je kan helpen, maar het is toch een van de dealers:

Acoustic Dimension, Aletta Jacobsstraat 240, 2614 JC Delft, Phone +31 15 8892700.

Zag dit op de dealerlijst

Gr.

M :ph34r: rc

Guest tubejack

Vanwege verbouwwerkzaamheden...

Zit nu naar een goedkoop setje te luisteren bestaande uit een standaard Philips CD-670 een

bouwsel van Menno t.w. het project nummer 15 => versterker 12 Triode ballans versterker

met daarop mooie Philips ECC81 en een oud setje KT88's en het klinkt

ik denk na lang inspelen en heel veel luisteren dat ik de marantz cd speler tot blijver kan promoveren. gaat nooit meer uit omdat ik het niet langer verdraag, trekt regelmatig een glimlach tevoorschijn. niet dat ik er verder vanaf ga blijven hoor, als dit kan dan kan er nog er veel meer :D

groet

Wil je weten hoe goed een CD kan klinken: luister eens naar een Tentlabs. Dit is zo ongeveer de top op het gebied van CD spelers en helemaal als je kijkt naar de prijs: niet te duur!

Mag ik het hiermee voor de volle 100% oneens zijn?

Ik vind de Tentlabs CD-speler, zeker voor het geld, werkelijk nergens naar klinken. Heeft een enorme afloop vanaf 15000Hz, en mist daardoor een hele hoop sprankeling die werkelijke live muziek wel heeft.

Voor het geld wat die campeer CD-speler moet kosten weet ik heel wat betere spelers te vinden.

Dat mag! Want dat is je mening. Kan ik niet veranderen. Zo te lezen zoek jij je heil nog in de kabels en dergelijke. Volgens mij heb je dan bagger speakers waar een hoop treble in moet om voor je gevoel goed te klinken.

Dat mag! Want dat is je mening. Kan ik niet veranderen. Zo te lezen zoek jij je heil nog in de kabels en dergelijke. Volgens mij heb je dan bagger speakers waar een hoop treble in moet om voor je gevoel goed te klinken.

Ik zoek niet mijn heil in kabels. Ik zet alleen de laatste . op de i met kabels.

En als jij Dali Helicon 400's met Euphonia tweeters en daaraan aangepaste filters baggerspeakers waar een hoop treble in moet wil noemen moet je dat zelf weten, maar kan ik je iig vertellen dat je absoluut niet weet waar je het over hebt.

Ik zoek niet mijn heil in kabels. Ik zet alleen de laatste . op de i met kabels.

En als jij Dali Helicon 400's met Euphonia tweeters en daaraan aangepaste filters baggerspeakers waar een hoop treble in moet wil noemen moet je dat zelf weten, maar kan ik je iig vertellen dat je absoluut niet weet waar je het over hebt.

@Micacle. Nou succes dan maar h

Guest tubejack
ik denk na lang inspelen en heel veel luisteren dat ik de marantz cd speler tot blijver kan promoveren. gaat nooit meer uit omdat ik het niet langer verdraag, trekt regelmatig een glimlach tevoorschijn. niet dat ik er verder vanaf ga blijven hoor, als dit kan dan kan er nog er veel meer :D

groet

Niet een idee dat ding in te ruilen Robx :D Koop eens wat fatsoenlijks :D

Nee geintje, maar het is w

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...