Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Wil je weten hoe goed een CD kan klinken: luister eens naar een Tentlabs. Dit is zo ongeveer de top op het gebied van CD spelers en helemaal als je kijkt naar de prijs: niet te duur!

Mag ik het hiermee voor de volle 100% oneens zijn?

Ik vind de Tentlabs CD-speler, zeker voor het geld, werkelijk nergens naar klinken. Heeft een enorme afloop vanaf 15000Hz, en mist daardoor een hele hoop sprankeling die werkelijke live muziek wel heeft.

Voor het geld wat die campeer CD-speler moet kosten weet ik heel wat betere spelers te vinden.

Dat mag! Want dat is je mening. Kan ik niet veranderen. Zo te lezen zoek jij je heil nog in de kabels en dergelijke. Volgens mij heb je dan bagger speakers waar een hoop treble in moet om voor je gevoel goed te klinken.

Beste Goodtube,

"Sprankeling" boven 15 kHz? Welke Metallica live-concertenbezoeker zou er

Spido bedoelt hierboven volgens mij "Beste Miracle"

Beste Goodtube,

Nee hoor: het vorige berichtje was wel voor jou bedoeld!

Het was mijn commentaar op een opmerking die dhr. Miracle aan jou had gericht.

(Ik richtte mij niet tot dhr. Miracle zelve, want waarom zou ik me tot dovemans oren wenden?)

Wil je weten hoe goed een CD kan klinken: luister eens naar een Tentlabs. Dit is zo ongeveer de top op het gebied van CD spelers en helemaal als je kijkt naar de prijs: niet te duur!

Mag ik het hiermee voor de volle 100% oneens zijn?

Ik vind de Tentlabs CD-speler, zeker voor het geld, werkelijk nergens naar klinken. Heeft een enorme afloop vanaf 15000Hz, en mist daardoor een hele hoop sprankeling die werkelijke live muziek wel heeft.

Voor het geld wat die campeer CD-speler moet kosten weet ik heel wat betere spelers te vinden.

Dat mag! Want dat is je mening. Kan ik niet veranderen. Zo te lezen zoek jij je heil nog in de kabels en dergelijke. Volgens mij heb je dan bagger speakers waar een hoop treble in moet om voor je gevoel goed te klinken.

Beste Goodtube,

"Sprankeling" boven 15 kHz? Welke Metallica live-concertenbezoeker zou er

wie kent de organist Piet van der Steen?

ik nu wel, hij blijkt nl

wie weet heb je gelijk. ik draai niet veel orregul maar soms als je in de mood bent en het klinkt goed dan kun je eventjes denken dat het het mooiste geluid op aarde is.

de kracht en dynamisch bereik is ongeevenaard denk ik.

alleen vind ik de melodien vaak zo, zo "luister eens hoeveel toetsen ik per minuut kan indrukken".

snap je.

zo pocherig.

wie weet heb je gelijk. ik draai niet veel orregul maar soms als je in de mood bent en het klinkt goed dan kun je eventjes denken dat het het mooiste geluid op aarde is.

de kracht en dynamisch bereik is ongeevenaard denk ik.

alleen vind ik de melodien vaak zo, zo "luister eens hoeveel toetsen ik per minuut kan indrukken".

snap je.

zo pocherig.

Ik snapput.

Die barokke tingeltangel is het equivalent van het hedendaagse audiofiele getingeltangelmuzak. Het lijkt indrukwekkend maar het gaat nergens over.

Daarom zei ik al: alleen in het echt lukt het om je door orgel te laten overweldigen.

Ik moet de eerste geluidsinstallatie in elk geval nog tegenkomen die er chocola van kan maken, van orgelmuziek.

Moet je eens het orgelwerk van Olivier Messiaen proberen, dat is meer van hoeveel toetsen kan ik tegelijk indrukken, soms. Heb bij het Kruidvat dacht ik een doosje gezien.

:lol:

das dan wel weer lekker denk ik.

ik zal eens kijken seed7 :)

Guest tubejack
Jack heeft het over de UL40-S2. Het grote verschil met zijn versterker en de mijne zijn de ringkerntrafo's. Die van Jack hebben zilver secundair en d

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...