m44 Posted 6 april 2009 Report Share Posted 6 april 2009 Gisteren weer het e.e.a. lopen verschuiven en toevoegen aan m'n audiorack, een Soundorganisation Z560 stalen rack met 5 glasplaten.Ik ben er erg tevreden over. Het doel was om de Harman Kardon HD970 cd-speler te integreren en die te laten fungeren als DA converter voor de yamaha HD/CDR1300e recorder. De 970 heeft een coaxiale ingang. In een eerder vergelijk klonk de yamaha beter als de 970 er tussen zat, met dezelfde siltech new york kabels op de analoge uitgangen. Met de 970 als DA klinkt vooral het laag wat beter gedefineerd en neemt het ruimtebeeld wat toe, dit hoorde zelfs m'n vriendin Als coax kabel gebruik ik een Siltech HF9si kabel, ook erg mooi . Maar ja de 970 er tussen proppen terwijl het rack eigenlijk al vol stond, was een uitdaging. Het is natuurlijk wel mogelijk om middels het boren van een paar gaten in de staanders het rack helemaal op de juiste maten te tunen, maar dat vind ik een beetje zonde. Met wat passen en meten is het gelukt maar ik heb wel 2 uur aan lopen kloten In volgorde van plaatsing (van onder naar boven) Oude situatie: Denon AVR2105 op 1 glasplaat Rotel versterker op 1 glasplaat Rotel CD-speler op 1 glasplaat Sony ST-SA5es tuner+Yamaha op 1 glasplaat Bleunote phonotrap op de bovenste glasplaat Nieuwe situatie: Denon AVR2105 op 1 glasplaat Sony ST-SA5es tuner+Yamaha+970 op 1 glasplaat Rotel versterker op 1 glasplaat Rotel CD-speler op 1 glasplaat Bleunote phonotrap op de bovenste glasplaat Het zal wel verbeelding zijn maar het klinkt anders nu. En dan bedoel ik niet alleen de klank van de Yamaha! CD, tuner, lp klinken beter in mijn oren. Het hoog wat meer open en het laag strakker. Al die inspanningen zijn niet voor niets geweest. Het zou dus daadwerkelijk zo kunnen zijn dat plaatsing van de belangrijkste spullen, o.a. de versterker, hogerop in het rack, voor een klankverbetering kan zorgen. Hoe hoger in het rack hoe minder trillingen via de vloer??? Robin foto's foto's !!! en voor de loopwerk mannen. deze link lijkt em overbodig maar ik plaats hem nog maar eens. alle dac's en loopwerken op een rij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 6 april 2009 Report Share Posted 6 april 2009 en voor de loopwerk mannen. deze link lijkt em overbodig maar ik plaats hem nog maar eens. alle dac's en loopwerken op een rij. Daar had ik al zitten kijken om heel wijsneuzerig te gaan vragen of die CD94 de MkI of MkII was.. Toch maar niet gedaan Audiofiele dagen: enorm veel vinyl gedraaid dit weekend, wat een genot! Die Denon is bijna t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 6 april 2009 Report Share Posted 6 april 2009 ik zou tot het randje gaan Ok een "paar" dingetjes dan Er is op op het WWW veel info te vinden mannen zoals Sander Stassen, Jacco Dekkers, Jeroen_D kunnen er wat m.i. van! Alleen al leuk om te lezen. zie : http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.ph...11fca3b6fe33b95 Het meeste effect qua modificeren is de DAC IV uitgangstrap, helemaal mee eens zie: http://home.wanadoo.nl/dezaire/CD80mod/IV-omzetter.htm Groeten, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 6 april 2009 Report Share Posted 6 april 2009 heel boeiend, voor mij een stapje (of wat) te ver. leuk soldeerwerk in het 2e linkje groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 6 april 2009 Report Share Posted 6 april 2009 ik zou tot het randje gaan Ok een "paar" dingetjes dan Er is op op het WWW veel info te vinden mannen zoals Sander Stassen, Jacco Dekkers, Jeroen_D kunnen er wat m.i. van! Alleen al leuk om te lezen. zie : http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.ph...11fca3b6fe33b95 Het meeste effect qua modificeren is de DAC IV uitgangstrap, helemaal mee eens zie: http://home.wanadoo.nl/dezaire/CD80mod/IV-omzetter.htm Groeten, Jack Kicke: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 6 april 2009 Report Share Posted 6 april 2009 alle dac's en loopwerken op een rij. Alle Waarom mis ik dan het verschil tussen de Jadis Symphonia eerste uitgave, tweede uitgave en de Evolution? Zitten 3 verschillende loopwerken in. CDM12 pro2, VAM1210 en L1210/65. Verder word enkel de JD-1 maar genoemd, en nog met verkeerde info ook. Alle andere Jadis spelers, met Philips loopwerk worden voor het gemak even vergeten. De Kenwood DP-3020 zijn ze voor het gemak ook maar tussen de 3010 en 3030 in vergeten erbij te zetten. Zit wel het zelfde loopwerk in, maar ALLE dac's en loopwerken Niet dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
clearaudiolover Posted 6 april 2009 Report Share Posted 6 april 2009 foto's foto's !!! en voor de loopwerk mannen. deze link lijkt em overbodig maar ik plaats hem nog maar eens. alle dac's en loopwerken op een rij. zie foto's, sorry ze zijn wat onduidelijk en donker! Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 6 april 2009 Report Share Posted 6 april 2009 alle dac's en loopwerken op een rij. Alle Waarom mis ik dan het verschil tussen de Jadis Symphonia eerste uitgave, tweede uitgave en de Evolution? Zitten 3 verschillende loopwerken in. CDM12 pro2, VAM1210 en L1210/65. Verder word enkel de JD-1 maar genoemd, en nog met verkeerde info ook. Alle andere Jadis spelers, met Philips loopwerk worden voor het gemak even vergeten. De Kenwood DP-3020 zijn ze voor het gemak ook maar tussen de 3010 en 3030 in vergeten erbij te zetten. Zit wel het zelfde loopwerk in, maar ALLE dac's en loopwerken Niet dus. Zeker niet alle. Jouw AVM en de mijne staan er ook niet bij. Ja, die miste ik er ook al tussen, maar om nu alle spelers die ik er tussen mis op te gaan noemen ging me ook weer wat te ver. Word een langere lijst dan wat dit nu is als ik het zo een beetje bekijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 6 april 2009 Report Share Posted 6 april 2009 jaja tis toch een behoorlijke lijst. laten we het erop houden dat alleen spelers die de moeite waard zijn erop staan. wacht eens even ..........."zei ik dat hardop? " Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 7 april 2009 Report Share Posted 7 april 2009 Leuk Onno dat je ook even een youtube linkje meestuurt, ik werd wat onrustig van de muziek. Mijn audiofiele dag eigenlijk twee want het forum deed het gisteren niet....... Gisteren een CD-speler "gemold" de CD630 is niet meer Bleek dat een schroef t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 7 april 2009 Report Share Posted 7 april 2009 Zonde van die speler Jack, maar wees blij dat het geen hele dure speler was. Mijn audiofiele dag vandaag was de versterkers uit de slaapkamer naar de woonkamer slepen om noodgedwongen daarnaar te gaan luisteren. Klinkt helemaal niet verkeerd, maar als de Tri-Vista het doet klinkt dat toch echt nog een stuk mooier. De Tri-Vista vertikt het om geluid te geven op het linker kanaal. Heb er zelf al naar gekeken, doorgemeten, maar kan niets verkeerds meten. Zal vast niet goed meten, of gewoon blind iets over het hoofd zien, of gewoon apparatuur missen om alles door te kunnen meten. Die gaat dus binnen zo kort mogelijke tijd naar de reperateur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 7 april 2009 Report Share Posted 7 april 2009 Zonde van die speler Jack, maar wees blij dat het geen hele dure speler was. Wel nee, speciaal voor het doel aangeschaft Miracle, ik zie het als "leer geld" Geleerd: Betere ont/de/koppeling van de TDA1541 DAC heeft zin. Soort condensatoren in de digitale voeding, analoge uitgangstrap maakt uit Mute transtoren kunnen gemakkelijk uit deze speler, alleen even opletten bij aan/uitzetten v/d speler. E.e.a. over de schakeling z Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 8 april 2009 Report Share Posted 8 april 2009 Bleek dat een schroef t Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 8 april 2009 Report Share Posted 8 april 2009 oei oei, balen miracle. wat ga je doen, welke stappen onderneem je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 8 april 2009 Report Share Posted 8 april 2009 jaja tis toch een behoorlijke lijst. laten we het erop houden dat alleen spelers die de moeite waard zijn erop staan. wacht eens even ..........."zei ik dat hardop? " JAja. geintje Onno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 8 april 2009 Report Share Posted 8 april 2009 oei oei, balen miracle. wat ga je doen, welke stappen onderneem je? Tot nu toe alles doorgemeten wat ik kan meten (en dat is niet heel veel, ik mis daar de spullen voor) en heb zowel Viertron als KT88 een mail gestuurd wanneer en of ze tijd hadden om er naar te kijken. Viertron denkt dat iedereen achterlijk is en stuurt een mail dat ik eerst de zekeringen maar eens moet naakijken voordat ik de versterker bij ze breng. Mensen die denken dat iedereen achterlijk is gun ik de klus, en mijn geld niet. KT88 reageerde direct met "Natuurlijk, ik prop hem er wel ergens tussen. Vrijdag, zaterdag of zondag?" dus die krijgt de klus. Tot die tijd luister ik nu naar een Audio Research LS-1 met Telefunken E88CC erin en Jadis JCA-30 monoblokken met EI E83CC en KT90. Is geen Tri-Vista, maar is ook zeker geen straf om naar te luisteren. Alleen in de slaapkamer zal ik het nu even met een gemodde Yarland met Sylvania 5670W Sovtek EL84 Military buisjes moeten doen. Da's wel even wennen. Klinkt niet verkeerd voor wat het moet kosten, maar is niet vergelijkbaar met de combi die er normaal staat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 april 2009 Report Share Posted 8 april 2009 ik zou tot het randje gaan Ben begonnen wat is zo'n CD-85 mooi gemaakt z Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 11 april 2009 Report Share Posted 11 april 2009 oei oei, balen miracle. wat ga je doen, welke stappen onderneem je? Tot nu toe alles doorgemeten wat ik kan meten (en dat is niet heel veel, ik mis daar de spullen voor) en heb zowel Viertron als KT88 een mail gestuurd wanneer en of ze tijd hadden om er naar te kijken. Viertron denkt dat iedereen achterlijk is en stuurt een mail dat ik eerst de zekeringen maar eens moet naakijken voordat ik de versterker bij ze breng. Mensen die denken dat iedereen achterlijk is gun ik de klus, en mijn geld niet. KT88 reageerde direct met "Natuurlijk, ik prop hem er wel ergens tussen. Vrijdag, zaterdag of zondag?" dus die krijgt de klus. Tot die tijd luister ik nu naar een Audio Research LS-1 met Telefunken E88CC erin en Jadis JCA-30 monoblokken met EI E83CC en KT90. Is geen Tri-Vista, maar is ook zeker geen straf om naar te luisteren. Alleen in de slaapkamer zal ik het nu even met een gemodde Yarland met Sylvania 5670W Sovtek EL84 Military buisjes moeten doen. Da's wel even wennen. Klinkt niet verkeerd voor wat het moet kosten, maar is niet vergelijkbaar met de combi die er normaal staat. Sander heeft mijn Musical-Fidelity FCD gerepareerd tevens gemod. en het resultaat super ik ben echt tevreden. Binnen een week terug en betaalbaar wat wil je nog meer wat een VAKMAN Groeten Frans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 april 2009 Report Share Posted 11 april 2009 http://home.wanadoo.nl/dezaire/CD80mod/IV-...r_completed.jpg Ja Jeroen ziet wel wat in p2p. Ik zie liever zoiets Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 april 2009 Report Share Posted 11 april 2009 Is geen Tri-Vista, maar is ook zeker geen straf om naar te luisteren. Is dit die tri-vista? Toen ik bij je was heb ik heel wat glimmende dozen/blokken zien staan, maar niet onthouden wat wat was. Dit lijkt me dan wel een typisch gevalletje van hoe ingewikkelder, hoe sneller stuk. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 11 april 2009 Report Share Posted 11 april 2009 Is geen Tri-Vista, maar is ook zeker geen straf om naar te luisteren. Is dit <a rel="nofollow" href="http://www.stereophile.com/hirezplayers/838/" target="_blank">die tri-vista</a>? Toen ik bij je was heb ik heel wat glimmende dozen/blokken zien staan, maar niet onthouden wat wat was. Dit lijkt me dan wel een typisch gevalletje van hoe ingewikkelder, hoe sneller stuk. M rc Nee, dat is de (SA)CD speler, wel uit de zelfde serie. Ik heb alleen de versterker, en die zit niet bepaald ingewikkeld in elkaar, alleen zitten er in de stuurtrap 4 buisjes, waarvan er 1 sluiting bleek te hebben. Waarschijnlijk door een stuurtorretje wat kapot was gegaan, maar die kan ook kapot zijn gegaan doordat het buisje sluiting maakte. Sander is er bedrevener in als ik om die dingen op te sporen heb ik alweer gezien. Hij heeft eerst alles nagemeten wat ik ook had gemeten, en tot zover was idd alles goed. Totdat hij signaal ging meten, en dat kwam niet door de voortrap heen, alleen wat rommel, volgens mij van die buis met sluiting. Verder meten wees uit dat er 2 torretjes ook niet goed meer waren. Die zijn dus vervangen, en op een wel heel nette manier moet ik zeggen. Gelukkig had ik 4 nieuwe Raytheon 5703 buisjes in de doos zitten (zijn buisjes die bijna niemand op voorraad heeft). Die zijn er ook vakkundig in gesoldeerd. @KT88: Heel erg bedankt voor deze snelle service. Hij doet het weer perfect. Klinkt nog wat grof en onbehouwe, maar dat gaat vast goed komen als de buisjes ingespeeld zijn. Afgelopen week heb ik dus hiernaar geluisterd: Had de hoorns even in rendement aangepast aan de woofers in de Dali's, en deze gefilterd op 1200Hz. Dit om toch wat meer dynamiek uit de set te krijgen. De Jadis JCA30jes waren niet helemaal in staat om dat met de Dali's weer te geven. Met de hoorns ipv dome- en bandtweeter klonk het al een stuk dynamischer. Nu gelukkig weer terug naar dit: Oude foto, maar apparatuur staat nu weer zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 11 april 2009 Report Share Posted 11 april 2009 Heb een "goedkoop" mc-elementje in mijn arm gemonteerd. Een knaloranje Ortofon Salsa. Veel muziek en veel detail. Veel beter dan ik had en had verwacht! Verder een bezoekje aan Audio-Life gebracht om eens te kijken wat Cees Pel met CD doet. Door de speakers is hun hele demo-set nogal een bijzondere om naar te luisteren. Absoluut gezien is het misschien geen hifi maar muzikaal gezien kom je niets tekort. Bovendien viel me op dat je hersenen heel snel starten met het aanvullen van informatie die er niet is. Qua CD ben ik wel benieuwd wat het tzt in mijn eigen set zal doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 11 april 2009 Report Share Posted 11 april 2009 Afgelopen dagen aan gesleuteld en vandaag gereed gekomen een Marantz 2100 hier nog zonder front, hij klinkt erg goed het geluid komt mooi van de boxen los Geluid zoals het hoort Vandaag kwam de postbode met de laatste spulletjes voor de DAC-print van mijn Marantz CD-85 Ik heb alle elco's vervangen dat was wel nodig de meeste waren 10...20% in cappaciteit gedaald een enkeling z Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 11 april 2009 Report Share Posted 11 april 2009 en hoe klinkt ie nou .... en welke verschil maakt de ingreep ? groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 11 april 2009 Report Share Posted 11 april 2009 en hoe klinkt ie nou .... en welke verschil maakt de ingreep ? Dat komt morgen Rob, ik ga eerst alles nog een keer heel goed doormeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts