Paulebappie Posted 22 april 2009 Report Share Posted 22 april 2009 de analoge voeding is in de SA11 inderdaad met een tor en een zener aangepakt. dan snap ik nu wat ik daar in het schema zie (leuk zo'n schema doorvlooien). maar dac en alles is met een njm78xx gedaan. moet beter kunnen, maar niet voor die prijzen nee. audiocom levert trouwens ook iets simpeler regulators in de spanningen die ik zoek voor ca 40 $ maar die sturen ze niet op ... groet Probeer anders deze eens, klinkt een stuk beter dan gewoon een LM78xx. http://www.at-view.co.uk/alwsr.htm Prima nazorg ook van dit bedrijf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 22 april 2009 Report Share Posted 22 april 2009 Ik wil de IV conversie met weinig electronica doen, meer ga ik er niet over vertellen, totdat het naar mijn zin is. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 22 april 2009 Report Share Posted 22 april 2009 dank paulebappie, daar ga ik naar kijken. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 22 april 2009 Report Share Posted 22 april 2009 mijn cd 85 is net binnen. ziet erprachtig uit met die zijpanelen. jammer van de kunststof knopjes op het front maar verder vind ik het uiterlijk erg stijlvol. vanavond gaat ie naar de meester zelf voor een flinke mod beurt en daarna nog een klodder mayo derin Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 22 april 2009 Report Share Posted 22 april 2009 mijn cd 85 is net binnen. ziet erprachtig uit met die zijpanelen. jammer van de kunststof knopjes op het front maar verder vind ik het uiterlijk erg stijlvol. vanavond gaat ie naar de meester zelf voor een flinke mod beurt en daarna nog een klodder mayo derin Ben je ook ineens cd-spelers uit 'de goeie ouwe tijd' gaan verzamelen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 22 april 2009 Report Share Posted 22 april 2009 mijn cd 85 is net binnen. ziet erprachtig uit met die zijpanelen. jammer van de kunststof knopjes op het front maar verder vind ik het uiterlijk erg stijlvol. vanavond gaat ie naar de meester zelf voor een flinke mod beurt en daarna nog een klodder mayo derin Ben je ook ineens cd-spelers uit 'de goeie ouwe tijd' gaan verzamelen? deed ik eigenlijk al. heb ook een rotel rcd971 gehad, was ook een mooi ding trouwens. de 304mk2 was duidelijk mijn favo, de cd85 moet het nog gaan waarmaken. maar met een beetje mayo...................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 22 april 2009 Report Share Posted 22 april 2009 Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 22 april 2009 Report Share Posted 22 april 2009 En ik heb nog een beetje verder geknutseld Trafo gemonteerd, op rubber tules, display vastgezet enz. Ik was wel benieuwd of alles nog zou werken na de transplantaties en het slopen. Alle stekkers ingeduwd, spanning erop, cd-tje erin... Ja hoor! Even een fotootje daarvan: Mischien was het altijd al zo, maar ik heb het idee dat hij even 'wacht' voordat het geluid begint ofzo, ik druk op play, de index staat nog op nul, en na ruim een seconde springt die op 1 en begint de muziek. Wel mooi nu het zo open en bloot is allemaal dat ik de laserswingarm kan zien draaien, van het eerste naar het laatste nummer zappen en daar gaat ie Gelijk ook even de schokgevoeligheid getest: s Link to comment Share on other sites More sharing options...
donic Posted 23 april 2009 Report Share Posted 23 april 2009 Onno, heb ik wat gemist of heb je het hier nog niet gemeld? Heb je een nieuwe platenspeler gekocht of ben je gestopt met analoog (kan ik me eigenlijk niet voorstellen)? Kees Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 23 april 2009 Report Share Posted 23 april 2009 @ buizenbart. probeer hetzelfde nu eens met kurk en dan muurtjes bouwen tussen met name trafo en de rest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 23 april 2009 Report Share Posted 23 april 2009 dank Jack, dat was boeiend. dus ik kijk naar de NJM's voor de digitale delen. de pre-amp heeft ook LM7xxx .... we gaan vrolijk verder groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 23 april 2009 Report Share Posted 23 april 2009 @ buizenbart. probeer hetzelfde nu eens met kurk en dan muurtjes bouwen tussen met name trafo en de rest. Watzelfde? Ik zie niet meteen het nut ervan in, maar ik sta er voor open. Maar muurtjes bouwen? Toch niet als afscherming? Verklaar U nader a.u.b. Over afscherming gesproken, dat is iets nieuws voor me: zo'n cd-speler heeft een digitale en een analoge aarde Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 23 april 2009 Report Share Posted 23 april 2009 ja als afscherming. kurk is dan ideaal. heb ik in de 650 ook gedaan en dat werd allemaal een stuk natuurlijker. muurtje om de trafo heen. en dan verder alle bedrading insmeren met lijnzaadolie. en bijenwas op de condensatoren. gewoon op de alu kapjes. gewoon doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 april 2009 Report Share Posted 23 april 2009 ja als afscherming. kurk is dan ideaal. heb ik in de 650 ook gedaan en dat werd allemaal een stuk natuurlijker. muurtje om de trafo heen. en dan verder alle bedrading insmeren met lijnzaadolie. en bijenwas op de condensatoren. gewoon op de alu kapjes. gewoon doen. Ben wel benieuwd wat die kurk dan zou moeten afschermen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 23 april 2009 Report Share Posted 23 april 2009 ja als afscherming. kurk is dan ideaal. heb ik in de 650 ook gedaan en dat werd allemaal een stuk natuurlijker. muurtje om de trafo heen. en dan verder alle bedrading insmeren met lijnzaadolie. en bijenwas op de condensatoren. gewoon op de alu kapjes. gewoon doen. Ben wel benieuwd wat die kurk dan zou moeten afschermen... Warmte & geluid Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 april 2009 Report Share Posted 23 april 2009 ja als afscherming. kurk is dan ideaal. heb ik in de 650 ook gedaan en dat werd allemaal een stuk natuurlijker. muurtje om de trafo heen. en dan verder alle bedrading insmeren met lijnzaadolie. en bijenwas op de condensatoren. gewoon op de alu kapjes. gewoon doen. Ben wel benieuwd wat die kurk dan zou moeten afschermen... Warmte & geluid Warmte afschermen zou kunnen, maar lijkt me niet handig. Dan kan het ding z'n warmte niet meer kwijt en kan ie oververhit raken, lijkt me. Geluid van de trafo kun je dempen door 'm (bijvoorbeeld) op kurk te monteren. Maar dan hoef je 'm toch niet helemaal in te bouwen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 23 april 2009 Report Share Posted 23 april 2009 ja als afscherming. kurk is dan ideaal. heb ik in de 650 ook gedaan en dat werd allemaal een stuk natuurlijker. muurtje om de trafo heen. en dan verder alle bedrading insmeren met lijnzaadolie. en bijenwas op de condensatoren. gewoon op de alu kapjes. gewoon doen. M44 het is al 1 april geweest hoor Dit m Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 23 april 2009 Report Share Posted 23 april 2009 ja als afscherming. kurk is dan ideaal. heb ik in de 650 ook gedaan en dat werd allemaal een stuk natuurlijker. muurtje om de trafo heen. en dan verder alle bedrading insmeren met lijnzaadolie. en bijenwas op de condensatoren. gewoon op de alu kapjes. gewoon doen. Kom ik nu op indirekte wijze achter de geheimen van Bal Gehakt? Kurk is toch niet elektrisch geleidend, hoe kun je er dan mee afschermen? Ik heb wel een zootje kurken liggen, maar vind het geen prettig materiaal om mee te werken, brokkelig en taai. En ik wil nu niet overkomen als een 'meetmannetje', maar lijnzaadolie op de bedrading en bijenwas op de c's? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 23 april 2009 Report Share Posted 23 april 2009 bijenwas ... kijk even op de site van dhtrob waar hij condensatoren bespreekt ... (en wat doet De Groef audio met zijn SSP caps)? ik kan zijn constatering bevestigen overigens .... en doe meteen wat op de ic's (DAC en zo). heb nog wel wat voor je. en lijnolie is inderdaad leuk spul .... groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 23 april 2009 Report Share Posted 23 april 2009 Ik heb het stukje gelezen, wat Rob doet is de aluminium behuizing van de elco afhalen, daarna de elco inpakken in rijstpapier en daarna in een houten behuizing doen en ingieten met bijenwas. Da's wat anders dan een klodder van dat spul bovenop het alu kapje Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 23 april 2009 Report Share Posted 23 april 2009 neeee ... hij peuterde ook een, mundorf (film) cap uit zijn velletje en goot hem onder de bijenwas, en constateerde dat de laatste scherpte er af was. eigen ervaring is dat een elco die je lekker vet in de bijenwas giet ook wat vooruitgaat. niks te doen he .... groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 23 april 2009 Report Share Posted 23 april 2009 Rob voor mij allemaal even te onbegrijpelijk.... waarom "prutsen" als je Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 23 april 2009 Report Share Posted 23 april 2009 ook geprobeerd .... geen match voor mundorf silver/gold/oil ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 24 april 2009 Report Share Posted 24 april 2009 ja als afscherming. kurk is dan ideaal. heb ik in de 650 ook gedaan en dat werd allemaal een stuk natuurlijker. muurtje om de trafo heen. en dan verder alle bedrading insmeren met lijnzaadolie. en bijenwas op de condensatoren. gewoon op de alu kapjes. gewoon doen. Kom ik nu op indirekte wijze achter de geheimen van Bal Gehakt? Kurk is toch niet elektrisch geleidend, hoe kun je er dan mee afschermen? Ik heb wel een zootje kurken liggen, maar vind het geen prettig materiaal om mee te werken, brokkelig en taai. En ik wil nu niet overkomen als een 'meetmannetje', maar lijnzaadolie op de bedrading en bijenwas op de c's? nee helaas. dit zijn niet meer dan leuke dingetjes die ik deed voor de gehaktificatie. en ze doen wel iets in de richting van gehakt. beeld word ruimtelijker en emoties worden beter vertaald. bijenwas kan gewoon op de kapjes. qua trilling heeft het niet zoveel effect. en kurk is een koolstofhoudend materiaal zo ook lijnzaadolie. en lijnzaadolie is niet geleidend (ik smeer het ook op de print). lijnzaadolie droogt ook op dat maakt het redelijk uniek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 24 april 2009 Report Share Posted 24 april 2009 (edited) En ik heb nog een beetje verder geknutseld Trafo gemonteerd, op rubber tules, display vastgezet enz. Ik was wel benieuwd of alles nog zou werken na de transplantaties en het slopen. Alle stekkers ingeduwd, spanning erop, cd-tje erin... Ja hoor! Even een fotootje daarvan: Bart wat voor een CD-speler is dit en zit er een TDA1541 in? Affijn mijn audiofiele dagen, ik heb nu een aantal Philips en een Marantz speler uit elkaar gehad en wat servicemanuals bestudeerd en wat opvalt is dat in iedergeval de spelers met een TDA1541, TDA1541A of z Edited 24 april 2009 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts