robx Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 ja vind ik van wel, maar das weer persoonlijk wellicht. laten we het makkelijk maken : je mag ze een weekje lenen. stuur ik ze op per post. weekje afzien kan je lekker uitproberen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 ja vind ik van wel, maar das weer persoonlijk wellicht. laten we het makkelijk maken : je mag ze een weekje lenen. stuur ik ze op per post. weekje afzien kan je lekker uitproberen. groet Hoho... wel even wachten tot ik ze gehoord heb! Ik neem morgen i.i.g. een onbewerkte en een bewerkte cd mee die ik toch dubbel had. En dan nog wat ander spul, maar niet te veel. Het moet leuk blijven... Ik gooi straks alles in de vriezer bij de genever. Tot morgen, M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 Ik ben allergisch voor een niet perfect midden. dan ga ik mijn neus zitten snuiten, mijn oren pulken, heen ene weer schuiven met de stoel. luistert echt ruk. Een soort thuis-variant van mijn 'waar zijn mijn spullen?'-acties, dusd? @ Henrie: Ik ben er geen die gelooft in sprookjes, het enige dat me boeit zijn mijn oren. Als ik iets hoor, is het er. Hoor ik het niet, kan het er ook zijn, maar dan hoor ik het gewoon niet. Feit is dat het verschil cd met groen randje en cd zonder groen randje een hoop (echt een hoop) uit maakt. Daar is absoluut niet over te twisten en ik hoop ook dat je dat gewoon van me aan wil nemen. Wat ik door de tijd wel gemerkt heb is dat er mensen met super oren zijn die dingen sneller horen dan anderen. Ik ben bijvoorbeeld ongevoelig voor ruis (erg handig als analoog-gek), maar ik hoor een fractie afwijking in de snelheid direct. Ik heb hier mensen over de vloer gehad die rafel (echt gaten in de muziek) niet hoorden, maar miniscule verschillen in kanaalgelijkheid direct opmerken. Daar zijn voorbeelden zat van. Wat ik probeer te zeggen: Mogelijk ligt het verschil dat een groen randje van 'n cd maakt, net in het deel van geluid dat jij niet hoort of waar jij niet op let. Het scheelt in elk geval een hoop geklooi. Pas wel een beetje op dat je zegt 'ik hoor het niet' en niet te snel 'dat is onzin'. Want d Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 28 mei 2009 Report Share Posted 28 mei 2009 Het is een interessant orgaan, het oor Nee oor, het is een interessant zintuig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 28 mei 2009 Report Share Posted 28 mei 2009 Maar audiofiele gouden oortjes heb ik ook weer niet (al te erg). Het is een interessant orgaan, het oor Het is een bijzonder interessant orgaan. Het geluid dat je opvangt is van veel meer afhankelijk dan 'goeie trommelvliezen'. Wat je sloopt met hard geluid zijn vaak juist de trilhaartjes in je binnenoor, die het mogelijk maken om goed details te horen. Je buitenoor vangt midden tonen op, het is zelfs zo simpel dat je kunt zeggen 'heb je grotere (flap) oren, hoor je meer midden'. En dan is er nog beengeleiding. Het geheel is dus ook afhankelijk van hoe je gebouwd bent. Ook denk ik dat het een beetje het effect is dat ook geldt als je blind bent. Blinde mensen horen vaak beter. Ik denk dat mensen die een stuk hoog in hun gehoor missen, gevoeliger zijn voor andere 'afwijkingen'. Mijn vader kun je naast een set speakers zonder tweeters zetten en hij hoort het niet (letterlijk). Neemt niet weg dat hij een overall 'goede' speaker prima kan onderscheiden van een 'slechte'. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 30 mei 2009 Report Share Posted 30 mei 2009 Vandaag maar weer eens wat LP's gewassen. Was hard nodig na 4 weken wel kopen, maar niets schoonmaken. Heb er 37 staan wassen. Het resultaat was er gelukkig wel naar. Weer 37 heel goed klinkende LP's. Daarna de Elro VC36 draadloze audio/video zender/ontvanger weer eens van de PC en set afgehaald. Deze stonden te storen op zowel de PC als de set. Het geluid was niets slechter dan van een dure Hifidelio vM, maar wel een eind simpeler. Niets op de apparaatjes te bedienen, gewoon alleen muziek van de PC doorsturen naar de set. Alles dus op de PC regelen. Dat kan ook met een interlink van 5 meter, die ik toch nog in de kast had liggen. Een Monitor-audio van zo'n €35,- uit de car-audio shop. Netjes weggewerkt achter een plint, door de muur naar de kamer ernaast: Ik had eigenlijk al wel besloten dat ik geen geweldige bedragen uit ga geven om de muziek van de PC naar de set te krijgen, maar nu weet ik het echt zeker. Doe mij maar gewoon een kabel. Met de Hifidelio vM. en Elro kon ik absoluut niet het verschil tussen een 256Mbps en 320Mbps MP3 stream van de zelfde CD horen. Die is nu maar al te pijnlijk duidelijk. Ook de Elro kastjes, ondanks dat ze geen roggel kosten, €50,- nieuw voor het hele pakket, en €10,- door mij tweedehands betaald, gaan weer van eigenaar wisselen. Voor wie ze had willen proberen: Ze zijn reeds verkocht, voor het zelfde bedrag als wat ik ervoor betaalde. Net even alle muziekbestanden op mijn PC bij elkaar in 1 map gestopt, en het zijn er toch nog "iets" meer dan ik dacht. 1268 albums. Hier ook direct maar een afspeellijst van gemaakt, welke nu random af staat te spelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 31 mei 2009 Report Share Posted 31 mei 2009 LP's wassen hmmm moet ik binnenkort ook weer eens doen Ik maak de laatste tijd het nodige mee wat audio betreft, dat heeft een ieder kunnen lezen. Maar wat ik vandaag meemaakte, is denk ik de droom van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 31 mei 2009 Report Share Posted 31 mei 2009 (...)Maar da's nog niet alles, hij wil ook graag van die boxen die ik heb Moraal v/h verhaal: iets "opdringen" werkt niet, iets moois "delen" w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 31 mei 2009 Report Share Posted 31 mei 2009 En wat gebeurt er vandaag.... voila ... mijn a.s. schoonzoon komt heel sereus naar me toe, ik denk nog: hij gaat de hand van mijn dochter vragen " Maar nee.... hij wil graag het mooie geluid dat ik hier in huis heb of ik een buizenversterker voor hem wil maken .... Goed h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 31 mei 2009 Report Share Posted 31 mei 2009 Ja maar, dan ben je straks Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 1 juni 2009 Report Share Posted 1 juni 2009 LP's wassen hmmm moet ik binnenkort ook weer eens doen vanaf morgen ben ik ook weer aan de beurt. Heb er weer 94 bij gekocht, waar er zeker weer 1/3 in de platenkast, en uiteraard regelmatig op de DT terecht komen. (De rest word fruit/chips-schaal. ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 1 juni 2009 Report Share Posted 1 juni 2009 Ik heb er denk ik een stuk of 50 liggen allemaal gekregen. Ze hebben een flinke "sopbeurt" nodig Ach als je eenmaal bezig bent is het wel leuk, de Okki onder de afzuigkap .... anders word ik high van het schoonmaak middel. Ik maak ook de papieren buitenhoes even voorzichtig schoon met een nat doekje, verse binnen en buiten hoes en dan lijkt het weer heel wat Link to comment Share on other sites More sharing options...
ajb Posted 1 juni 2009 Report Share Posted 1 juni 2009 Deze om uit te proberen, een paar Voce Divina's Soprano.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 2 juni 2009 Report Share Posted 2 juni 2009 zit weer eens heel 'fiel' tuner te luisteren. wdr 4 'musik zum traumen'. bezoekers hebben nu moeite de cd-speler en de tuner uit elkaar te houden. ik heb ook geen voorkeur meer. nu dus maar eerst verder met de voorversterker groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 juni 2009 Report Share Posted 2 juni 2009 nu dus maar eerst verder met de voorversterker Wou je nog een buizen pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 2 juni 2009 Report Share Posted 2 juni 2009 ja, benieuwd wat dat doet. heb er ooit eentje geprobeerd, wunderbar. ik ga je pb'en deze week. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 juni 2009 Report Share Posted 2 juni 2009 Die van mij kan ik wel een paar weken missen, ik heb nog een losse buizen riaa versterker Het is een leuk ding .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 juni 2009 Report Share Posted 2 juni 2009 Die van mij kan ik wel een paar weken missen, ik heb nog een losse buizen riaa versterker Het is een leuk ding en Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 3 juni 2009 Report Share Posted 3 juni 2009 De mijne doet het ineens maar aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 juni 2009 Report Share Posted 3 juni 2009 De mijne doet het ineens maar aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 3 juni 2009 Report Share Posted 3 juni 2009 De mijne doet het ineens maar aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 juni 2009 Report Share Posted 3 juni 2009 Ik had het over 'de mijne' als phonotrapppen in het algemeen Die zonder kast? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 4 juni 2009 Report Share Posted 4 juni 2009 Ik had het over 'de mijne' als phonotrapppen in het algemeen Die zonder kast? Waar heb je het over? Ik heb er een perfekt afgeschermde kast omheen zitten: PS: het was stomweg het cinch-chassisdeel dat los was gaan zitten, de aarde maakte geen kontakt meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 4 juni 2009 Report Share Posted 4 juni 2009 hahahaha humor Ik probeer dat soort chassisdelen vast te draaien met een steek of ring sleuteltje Samen met een veerring of kartelring, dan gaat het meestal niet meer los. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 5 juni 2009 Report Share Posted 5 juni 2009 hahahaha humor Ik probeer dat soort chassisdelen vast te draaien met een steek of ring sleuteltje Samen met een veerring of kartelring, dan gaat het meestal niet meer los. Deze el cheapo dingen hebben geen kartelring, ik heb sinds de bouw wel een setje steeksleutels aangeschaft, toch erg handig. Maar het kwam door de gebruikte pluggen, die kun je alleen met bruut geweld erop duwen.. En dan ga je ook een beetje draaien.. Ik ga niet meer bezuinigen op dat soort spul, is het prijsverschil niet waard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts