Guest tubejack Posted 19 juli 2009 Report Share Posted 19 juli 2009 Mannen, wat een "lappen" met dezelfde tekst komt hier telkens voorbij @Henrie is Ziggo analoog of digitaal? of beide ? Mijn ervaring met kabel is i.d.d. dat als het signaal niet goed is dat het meestal verpest wordt door slechte splitters, versterkers en einddozen Zo had ik hier een Gamma antenne versterker die niet versterkte maar verzwakte..... Probleem opgelost door Hirshman coax, stalen splitter met F-conectoren en goede eindozen m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 juli 2009 Report Share Posted 19 juli 2009 @Goodtube en Tubejack: Ik heb de boel nu als volgt aangesloten: Bij binnenkomst gaat er een kabel naar de Humax DVB-C-tuner (ongeveer 3m lang met F-connectors), die direct doorgelusd is naar de FM-tuner. Dat is dus gewoon een soort ingebouwde splitter, want ook als de Humax uitstaat, heb ik gewoon ontvangst op m'n FM-tuner. Ik heb overigens de Humax al eens afgekoppeld, en de FM-tuner rechtstreeks aangesloten, maar het signaal blijft slecht... Mijn miniset staat in m'n slaapkamer en krijgt zijn signaal vanaf de centrale doos, via een versterker. Die versterker is echt nodig, want als ik die er tussenuit haal (of naar 0dB versterking draai) heb ik geen/weinig ontvangst in de slaapkamer. Overigens zijn de kabels die naar de slaapkamer liggen wel matige kwaliteit. Die lagen er al toen ik hier kwam wonen, en ik heb voorlopig maar laten liggen. Toch heeft het daar tot voor kort gewoon goed geklonken. Nu is het signaal ineens slecht. En als het nou op de ene plaats slecht klinkt en op de andere plaats wel goed, dan zou het een intern probleem zijn (bekabeling, splitters, versterkers enz.). Maar het klinkt zowel in de woonkamer als in de slaapkamer slecht. Ziggo is hier de kabelexploitant, zowel voor analoog als voor digitaal. Digitaal gebruik ik alleen voor de tv, en geeft nooit problemen eigenlijk. Behalve dat Ziggo de verkeerde regiocode in de installatiemanual heeft gezet maar gelukkig was de verkoper van Hemmers in Enschede zo behulpzaam (via de telefoon) om me daarbij te helpen. En dat terwijl de helpdeskmedewerker van Ziggo er niet meer uitkwam. Die begon meteen al met vragen van 'heb je goede kabels gebruikt' en 'heb je de Humax op een verdeeldoos aangesloten of rechtstreeks in het stopcontact in de muur'. Bij die laatste vraag dacht ik eerst dat ie een grapje maakte... Digitale signaalontvangst is in ieder geval prima: rond de 60% signaalsterkte en 100% signaalkwaliteit. Geen probleem daar dus... Ik ben nu digitaal aan het luisteren naar Kink FM. Het geluid loopt nu een beetje omslachtig, namelijk van de Humax eerst naar de tv, en dan pas naar de versterker, maar klinkt wel een stuk beter. Ik heb nog geen Daffy Ducks kunnen ontdekken in de stemmen van de DJ of de zangers/zangeressen Het enige waar het bij mij thuis volgens mij nog aan kan liggen, is de centrale aansluitdoos. Maar daar heb ik niks aan veranderd, sinds ik hier ben komen wonen, dus dat lijkt me vreemd. Ik denk dus dat het signaal dat Ziggo aanbiedt gewoon slecht is. Vooral ook omdat het me van de ene op de andere dag (enkele weken geleden) ineens opviel. Ik ga daar maar eens een mailtje over schrijven. Overigens kan ik radio 3FM (en wellicht meerdere zenders) analoog ook niet in stereo ontvangen. Mono doet ie het wel, maar schakel in de tuner in stereo, dan blijft het stil. Niet dat ik zo nodig naar 3FM wil luisteren (in tegendeel eigenlijk ), maar daar ga ik dan ook maar eens over klagen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 19 juli 2009 Report Share Posted 19 juli 2009 @Goodtube en Tubejack:Ik heb de boel nu als volgt aangesloten: Bij binnenkomst gaat er een kabel naar de Humax DVB-C-tuner (ongeveer 3m lang met F-connectors), die direct doorgelusd is naar de FM-tuner. Dat is dus gewoon een soort ingebouwde splitter, want ook als de Humax uitstaat, heb ik gewoon ontvangst op m'n FM-tuner. Ik heb overigens de Humax al eens afgekoppeld, en de FM-tuner rechtstreeks aangesloten, maar het signaal blijft slecht... Mijn miniset staat in m'n slaapkamer en krijgt zijn signaal vanaf de centrale doos, via een versterker. Die versterker is echt nodig, want als ik die er tussenuit haal (of naar 0dB versterking draai) heb ik geen/weinig ontvangst in de slaapkamer. Overigens zijn de kabels die naar de slaapkamer liggen wel matige kwaliteit. Die lagen er al toen ik hier kwam wonen, en ik heb voorlopig maar laten liggen. Toch heeft het daar tot voor kort gewoon goed geklonken. Nu is het signaal ineens slecht. En als het nou op de ene plaats slecht klinkt en op de andere plaats wel goed, dan zou het een intern probleem zijn (bekabeling, splitters, versterkers enz.). Maar het klinkt zowel in de woonkamer als in de slaapkamer slecht. Volgens mij moet je de bekabeling maar eens flink overhoop gaan gooien. Als het signaal al zwak is en je wil dat nog gaan verdelen dan zal je dat eerst moeten versterken. Dat doe je dus direct bij het AOP (geen isra dus Goodtube) AOP staat voor Abonnee Overname Punt. daar na plaats je dus een twee spitter of drie weg spitter afhankelijk van hoeveel aansluitpunten je in huis wil. Wel moet je even uitkijken met de kabel lengtes om dat je dan de langste kabel van het sterkste signaal moet voorzien. Vaak zijn de verdelers van verschillende uitgangen voorzien. Dan kan je gewoon je ontvangers aansluiten zo als ja dat al hebt. Wel natuurlijk goede bekabeling gebruiken want de standaard Gamma kabel is echt zo slecht dat je daar al na 100m 24 db of meer van je signaal verloren bent. Bij een goede coax is dat 12 db. Gebruik wel voor alle aansluitingen aan de versterkers en spitters goede F connectoren die gekrompen worden die schroef dingen zijn ook niet echt geweldig. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 juli 2009 Report Share Posted 19 juli 2009 Ik heb de laatste tijd erg slechte ontvangst via de kabel. Ik luister alleen naar Kink FM, dus hoe de andere zenders klinken, weet ik niet, maar Kink FM klinkt zwaar overstuurd. Vooral bij 'F'-, 'S'- en 'G'-klanken hoor je dat. Maar de rest zal ook wel overstuurd zijn. Gek genoeg is de sterkte van sommige andere zenders hier vrij beroerd, dus je zou zeggen dat het niet aan de sterkte van het signaal zelf ligt, en dus niet een overstuurde ingang van de tuner. Ik heb het 'probleem' ook op de miniset in m'n slaapkamer, dus ik vermoed dat het signaal zelf gewoon beroerd is. Misschien ga ik maar eens klagen bij Ziggo, maar of dat helpt? Henri, ik heb hier mijn nuffige versterker en arrogante speakers ten jouw gerieve bezwadderd met de muziek (??? ) van Kink FM. Nu w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 juli 2009 Report Share Posted 19 juli 2009 Volgens mij moet je de bekabeling maar eens flink overhoop gaan gooien.Als het signaal al zwak is en je wil dat nog gaan verdelen dan zal je dat eerst moeten versterken. Ik weet wel waar ik de versterker moet aansluiten als het signaal zwak is. Voor de absolute versterking maakt het niet uit of je 'm bij binnenkomst aansluit of bij je apparatuur, maar de signaal/ruisverhouding moet je zo laag mogelijk houden en dus moet je de versterker bij binnenkomst plaatsen... Maar ik heb toch niet gezegd dat het signaal zwak is? Ik heb gezegd dat de kwaliteit slecht is, dat is niet hetzelfde. Signaalsterkte is wel ok. Dat geeft de tuner ook aan op het display. Bij een te zwak signaal doet de FM-tuner helemaal niks (of je hoort alleen ruis)... Dat doe je dus direct bij het AOP (geen isra dus Goodtube) AOP staat voor Abonnee Overname Punt.daar na plaats je dus een twee spitter of drie weg spitter afhankelijk van hoeveel aansluitpunten je in huis wil. Wel moet je even uitkijken met de kabel lengtes om dat je dan de langste kabel van het sterkste signaal moet voorzien. Vaak zijn de verdelers van verschillende uitgangen voorzien. Dan kan je gewoon je ontvangers aansluiten zo als ja dat al hebt. Wel natuurlijk goede bekabeling gebruiken want de standaard Gamma kabel is echt zo slecht dat je daar al na 100m 24 db of meer van je signaal verloren bent. Bij een goede coax is dat 12 db. Gebruik wel voor alle aansluitingen aan de versterkers en spitters goede F connectoren die gekrompen worden die schroef dingen zijn ook niet echt geweldig. Groetjes George Natuurlijk kan het in principe wel aan de bekabeling liggen. Maar dan vind het de volgende punten toch vreemd: Toen ik hier kwam wonen was het geluid wel in orde. Sinds een maand ongeveer is het ineens slecht, terwijl ik in huis niks heb veranderd. Hoe kan het dan aan mijn bekabeling liggen? De kabel van de AOP naar de Humax is ongeveer 3m, van goede kwaliteit (geen apenhaar van Gamma of Praxis) met F-connectoren eraan gekrimpt. Die kabel is bij m'n tv geleverd en terplekke op maat gemaakt en gekrimpt door mensen van Hemmers. Er zit verder niks tussen de AOP en de Humax, geen versterker, geen splitters, geen brakke connectoren. Aan die verbinding kan dus niet liggen, zou je zeggen. Ik heb de FM-tuner via de Humax doorgelusd, dus daar zou het dan mis kunnen gaan. Maar als ik de kabel van de Humax rechtstreeks in m'n FM-tuner steek, blijft het signaal slecht. Om zeker te weten dat de kabel niet het probleem is, heb ik toch maar eens de bijgeleverde coax-kabel van de Humax geprobeerd, want een handgemaakte kabel, ook eentje met F-connectoren, kan natuurlijk best slecht contact maken of zo. Maar dat maakte helaas geen verschil. Signaal blijft slecht. De kans dat beide kabels niet goed zijn, acht ik vrij klein... Het digitale signaal is wel goed (signaalsterkte 60%; signaalkwaliteit 100%). Ik zie nooit blokjes in beeld, geluid is goed, ook het geluid van Kink FM via digitale ontvangst. Aan het uitgezonden signaal van Kink FM ligt het dus ook niet. Digitaal is dus goed, en is dat niet een wat 'kritischer' signaal dan analoog? Signaal is zowel in de woonkamer, als in de slaapkamer slecht. In de slaapkamer zou ik nog kunnen begrijpen (de vorige bewoners hebben matige kabels gebruikt), maar als ik dan in de woonkamer precies hetzelfde probleem heb, dan vind ik dat toch op z'n minst opvallend. Bovendien is het signaal in de slaapkamer tot voor kort wel in orde geweest, ondanks de matige kabels (al moet ik dan wel een versterker gebruiken, vanwege de te hoge demping). Ook aan die kabels/aansluitingen is niks veranderd... Misschien zie ik iets over het hoofd, maar ik kan me niet voorstellen dat het aan de kabels ligt, als het signaal altijd goed is geweest en zo ineens slecht is... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 juli 2009 Report Share Posted 19 juli 2009 Henri, ik heb hier mijn nuffige versterker en arrogante speakers ten jouw gerieve bezwadderd met de muziek (??? ) van Kink FM. Nu w Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 19 juli 2009 Report Share Posted 19 juli 2009 Gewoon bij het begin beginnen, en niet allerlei aannames of waarschijnlijkheden opsommen. Ga met je apparatuur bij het AOP (dank kappa, ISRA is voor telefonie) zitten, en kijk of het dan w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 juli 2009 Report Share Posted 19 juli 2009 Gewoon bij het begin beginnen, en niet allerlei aannames of waarschijnlijkheden opsommen. Ga met je apparatuur bij het AOP (dank kappa, ISRA is voor telefonie) zitten, en kijk of het dan w Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 19 juli 2009 Report Share Posted 19 juli 2009 Gewoon bij het begin beginnen, en niet allerlei aannames of waarschijnlijkheden opsommen. Ga met je apparatuur bij het AOP (dank kappa, ISRA is voor telefonie) zitten, en kijk of het dan w Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 19 juli 2009 Report Share Posted 19 juli 2009 :De kabel van de AOP naar de Humax is ongeveer 3m, van goede kwaliteit (geen apenhaar van Gamma of Praxis) met F-connectoren eraan gekrimpt. Die kabel is bij m'n tv geleverd en terplekke op maat gemaakt en gekrimpt door mensen van Hemmers. Er zit verder niks tussen de AOP en de Humax, geen versterker, geen splitters, geen brakke connectoren. Aan die verbinding kan dus niet liggen, zou je zeggen. Ik heb de FM-tuner via de Humax doorgelusd, dus daar zou het dan mis kunnen gaan. Maar als ik de kabel van de Humax rechtstreeks in m'n FM-tuner steek (dus zonder Humax ertussen), blijft het signaal slecht. Om zeker te weten dat de kabel niet het probleem is, heb ik toch maar eens de bijgeleverde coax-kabel van de Humax geprobeerd, want een handgemaakte kabel, ook eentje met F-connectoren, kan natuurlijk best slecht contact maken of zo. Maar dat maakte helaas geen verschil. Signaal blijft slecht. De kans dat beide kabels niet goed zijn, acht ik vrij klein... Met andere woorden, mijn opstelling is dan: AOP > kabel > tuner. En dan nog een overstuurd klinkend signaal... Ik heb in deze opstelling 3 componenten: de AOP, de kabel en de tuner. De kabel heb ik dus al eens vervangen door een splinternieuwe. Dat hielp niet. Als ik de tuner vervang door m'n miniset, helpt dat ook niet. Nou, dan mag jij nu invullen waar het wel aan ligt. Of ben ik nu aannames aan het doen? Wanneer je antenneversterkers nodig hebt heb je het slecht voor elkaar. Zelf heb ik geen versterkers nodig. Ik heb in de meterkast een degelijke splitter van Hirschmann, 1 in, 5 uit. Met goede kabels ( schotelkabel ) en F-conn kan het niet fout gaan. Die afsluitweerstand vond ik wel een goeie, Tubejack! Allemaal heel leuk dat het bij jou wel goed gaat. Bij mij ging het ook goed, tot een maand geleden. En nu gaat het ineens fout. Ondanks goede kabels en F-connectoren en zonder splitter. Kan niet fout gaan? Wat ik mij af vraag Henrie is waar zit de splitter die het signaal naar boven toe aftakt? Deze geeft namelijk ongeveer 20db demping. Je bent dan namelijk al heel wat signaal kwijt. Daarom moet je de antenneversterker ook VOOR je splitter zetten dus ook VOOR je installatie beneden. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 juli 2009 Report Share Posted 19 juli 2009 Wat ik mij af vraag Henrie is waar zit de splitter die het signaal naar boven toe aftakt?Deze geeft namelijk ongeveer 20db demping. Je bent dan namelijk al heel wat signaal kwijt. Daarom moet je de antenneversterker ook VOOR je splitter zetten dus ook VOOR je installatie beneden. Groetjes George Er gaat bij mij niks naar boven, want de slaapkamer is achter de woonkamer (ik woon in een appartement ), maar de centrale doos, daar waar de kabel het huis binnenkomt, heeft 2 aansluitingen. Eentje voor 'radio' en eentje voor 'tv'. Beetje onzin die namen, want je kunt ook best de tv aansluiten op de 'radio'-uitgang, maar dat is dus zeg maar de splitter. De versterker heb ik voor de woonkamer niet nodig. Die gebruik ik alleen voor de slaapkamer. Als ik de slaapkamer helemaal afkoppel, en dus alleen nog de aansluiting voor de woonkamerset gebruik, blijft het signaal ook slecht. Dus het is niet zo dat er iets in de slaapkamer het signaal staat de verknoeien. En ook (nogmaals) is het niet zo dat het signaal niet sterk genoeg is, maar dat de kwaliteit niet goed genoeg is... Ik ben trouwens wel benieuwd hoe je aan 20dB demping komt bij het gebruik van een 2-weg splitter... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 juli 2009 Report Share Posted 19 juli 2009 Dit is in ieder geval wel de beste methode om uit te sluiten wat er mis is in je kabel netwerk.Wel vind ik een signaal sterkte van 60% niet echt geweldig. Je kan dan nog wel voldoende signaal overhouden om daar een 100% signaal kwaliteit aan over te houden. Dit zijn immers eentjes en nulletjes die kunne in een wat lager signaal ruis verhouding nog goed onderscheiden worden terwijl je annaloge tunner dan al ruis laat horen. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar volgens mij is 60% signaalsterkte meer dan genoeg. Ik heb het hier nog nooit hoger gezien. En bij mijn ouders ook niet. Op het Ziggo-gebruikersforum wordt door sommigen gerept over 8% (bij digitale ontvangst) en zelfs dat werkt dan nog... Kennelijk zijn de ingangen van HD-decoders gevoelig genoeg om daar nog wat van te maken, zolang het signaal maar van goede kwaliteit is... Nu vermoedt ik niet echt dat dit te age signaal het probleem is we hebben het hier namelijk over lage frequenties die niet snel hun sterkte kwijt raken bij analoge TV zal een zwak signaal veel eerder zichtbaar zijn. Lijkt mij ook. Dus als de digitale ontvangst beter is dan de analoge ontvangst (beiden Kink FM) dan is er iets anders aan de hand... Ik denk dat je eens bij Ziggo een klacht moet deponeren over deze zender als het namelijk alleen met Kink is dan wordt deze gewoon te hard op de kabel gezet en helpt daar niets meer tegen.een signaal dat eenmaal overstuurd is komt nooit meer goed. Voor dat je gaat klagen natuurlijk wel even uitsluiten dat bij jou alles in orde is. Je loopt namelijk de kans een rekening te krijgen als blijkt dat het probleem toch in jou installatie zit thuis. Ik zal nog eens luisteren of het bij andere zenders ook zo is. Maar als het te hard op de kabel gezet wordt, komt het inderdaad nooit meer goed... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 juli 2009 Report Share Posted 19 juli 2009 Hoi Henrie, Zo te horen heb je, je zaakjes goed voor elkaar. Ik zou even bij de buren gaan informeren of die er ook last van hebben. Misschien is het wel een probleem waar meerdere mensen last van hebben. Mijn audiofiele dag was dat ik Goodtube hier op visite had, we hebben lekker muziek dus CD's en LP's gedraaid en ook nog heel even naar Radio 6 geluisterd via een AT-2600 die hier in het rek staat. Ik geloof wel dat hij het aardig vond klinken, het was in ieder geval een gezellige middag Vanavond heb ik mijn Philips CD-713 omgebouwd naar mijn inzichten. Ik vind dat het erg goed is gelukt. In deze speler zit een TDA1545A DA converter die m.i. veel overeenkomsten heeft de machtige TDA1305T die in mijn Rotel zitten. Deze speler is echt een "wolf in schaapskleren" Er zit niks in en dan denk je dat het ook niks k Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 19 juli 2009 Report Share Posted 19 juli 2009 het beste is om bij het punt waar het signaal binnenkomt niet te splitsen naar tv/radio, maar daar een doos te hebben met 1 aansluiting, die gaat vervolgens direct naar een hirschmann splitter, met F-connectoren, en vervolgens gaat elk touwtje naar het gewenste punt. Pas daar wordt gesplitst naar radio/tv. En op dat eindpunt behoort elke TV/Radio doos een afsluitweerstand te hebben. Het signaal wordt nu bij jou Henrie, vooraf al gesplitst dus het volledige signaal bereikt nooit het doel. Met digi tv speelt dat niet zo'n rol, maar je wilt immers een goed radio signaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 19 juli 2009 Report Share Posted 19 juli 2009 Ik ben trouwens wel benieuwd hoe je aan 20dB demping komt bij het gebruik van een 2-weg splitter... Ik heb het even na gezocht maar 20db is wel erg veul het moet ongeveer 3.5 db zijn. Kijk hier maar Ik was dus even met deze in de war. Ik heb deze namelijk nog al veel gebruikt vroeger om het Cai net van Utrecht in te regelen. Deze plaats je namelijk tussen de kabel zo dat er niet te veel verlies optreed mar dan ka je meten op de -20db uitgang. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 19 juli 2009 Report Share Posted 19 juli 2009 Mijn audiofiele dag was dat ik Goodtube hier op visite had, we hebben lekker muziek dus CD's en LP's gedraaid enook nog heel even naar Radio 6 geluisterd via een AT-2600 die hier in het rek staat. Ik geloof wel dat hij het aardig vond klinken, het was in ieder geval een gezellige middag Oeps, had ik dit bericht bijna gemist! Jack en ik posten wel eens op hetzelfde moment Nou, die spulletjes van Jack klinken erg mooi! Wat kan LP toch mooi zijn, en wat kan FM toch mooi zijn! Versterker klink ook prachtig, Jack heeft momenteel een 300B in z'n rack staan, met z'n nieuwe speakers gaat dat erg goed samen. En over die speakers..........verdikkie, kan niet wachten! Zo'n AT-2600 heb ik ook, maar die is nog origineel en moet dus nog verbeterd worden, tzt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 juli 2009 Report Share Posted 19 juli 2009 het beste is om bij het punt waar het signaal binnenkomt niet te splitsen naar tv/radio, maar daar een doos te hebben met 1 aansluiting, die gaat vervolgens direct naar een hirschmann splitter, met F-connectoren, en vervolgens gaat elk touwtje naar het gewenste punt. Pas daar wordt gesplitst naar radio/tv. En op dat eindpunt behoort elke TV/Radio doos een afsluitweerstand te hebben. Het signaal wordt nu bij jou Henrie, vooraf al gesplitst dus het volledige signaal bereikt nooit het doel. Met digi tv speelt dat niet zo'n rol, maar je wilt immers een goed radio signaal. Er wordt alleen een fysieke splitsing aangebracht met zo'n doosje. Er wordt helemaal niks gescheiden qua signaal (er zitten immers geen filters in zo'n doosje), dus het volledige signaal gaat bij mij gewoon naar de Humax en daarna naar de FM-tuner. Dat kan prima, je zult alleen wat verlies hebben bij de splitsing, maar zoals ik al vaker heb gezegd in dit topic: signaalsterkte is het probleem niet, signaalkwaliteit wel... Het enige wat ik nog wil controleren, maar dat ga ik niet nu direct doen, is of er in die centrale doos misschien iets brak aangesloten zit. Kan ik me haast niet voorstellen, maar goed, ik zal het eens checken voordat ik Ziggo ga lastig vallen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 juli 2009 Report Share Posted 19 juli 2009 Ik ben trouwens wel benieuwd hoe je aan 20dB demping komt bij het gebruik van een 2-weg splitter... Ik heb het even na gezocht maar 20db is wel erg veul het moet ongeveer 3.5 db zijn. Kijk hier maar Ik was dus even met deze in de war. Ik heb deze namelijk nog al veel gebruikt vroeger om het Cai net van Utrecht in te regelen. Deze plaats je namelijk tussen de kabel zo dat er niet te veel verlies optreed mar dan ka je meten op de -20db uitgang. Groetjes George 3,5 dB klinkt mij bekender in de oren Klinkt ook logischer, want 20dB is wel erg veel voor enkel een splitter. Bij die meetuitgang van die 2e splitter die jij noemt zal er wel wat elektronica achter zitten, neem ik aan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 juli 2009 Report Share Posted 19 juli 2009 Zo'n AT-2600 heb ik ook, maar die is nog origineel en moet dus nog verbeterd worden, tzt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 juli 2009 Report Share Posted 19 juli 2009 Henrie, We zitten niet bij dezelfde kabelboer, maar wel allebei bij Ziggo. Bij mij klinkt Kink FM niet alsof er een kink in de kabel zit. Maar de bekabeling hier in huis is heel wat langer en onsamenhangender aangelegd dan bij jou. Er zit iets van 10 meter vanaf de voordeur (met F-connector) naar de splitter (tv/radio) in de woonkamer. De TV wordt daar gesplitst voor de tv zelf, en voor de digitale Humax. Signaalsterke is ong 40% volgens de Humax. Ongesplitst is het 50% (uit mijn hoofd). Ook de radio-aansluiting wordt er gesplitst voor de tuner in de woonkamer, en let op, voor de tuner 3 hoog achter, waarvoor 3 stukken kabels zijn gebruikt, van verschillende kwaliteit, met zelfs een oude lan-kabel daarbij. Er zitten een paar F-connectoren tussen. Geen enkel probleem om toch 3 hoog achter een prima geluid te krijgen uit de tuner. Kortom: 10 tegen 1 ligt het aan (jouw) Ziggo. Net als die uitvalpauzes waar je het vroeger over had. Ik zou het eerst op het forum proberen, en dan bij Ziggo zelf. Succes. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 juli 2009 Report Share Posted 19 juli 2009 Kortom: 10 tegen 1 ligt het aan (jouw) Ziggo. Net als die uitvalpauzes waar je het vroeger over had. Ik vrees het ook. En ik vrees vooral dat Ziggo er niks aan gaat doen... Die uitvallen zijn er nog steeds trouwens. Ga ik ook maar meteen noemen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 juli 2009 Report Share Posted 19 juli 2009 Ik vrees het ook. En ik vrees vooral dat Ziggo er niks aan gaat doen... Digitaal is het goed en analoog is het overstuurd. Zou eerst eens bij de buren gaan luisteren en hebben die dezelfde oversturing dan 10 tegen 1 dat bij Ziggo een FM modulator wordt overstuurd of een mixer niet in orde. In dat geval zou ik zeker bij Ziggo klagen over de slechte kwaliteit want dat is gewoon slordigheid die ze zo moeten kunnen verhelpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 juli 2009 Report Share Posted 19 juli 2009 Ik vrees het ook. En ik vrees vooral dat Ziggo er niks aan gaat doen... Digitaal is het goed en analoog is het overstuurd. Zou eerst eens bij de buren gaan luisteren en hebben die dezelfde oversturing dan 10 tegen 1 dat bij Ziggo een FM modulator wordt overstuurd of een mixer niet in orde. In dat geval zou ik zeker bij Ziggo klagen over de slechte kwaliteit want dat is gewoon slordigheid die ze zo moeten kunnen verhelpen. Als het inderdaad aan Ziggo ligt, is het inderdaad slordig. En dan maar hopen dat Ziggo er wat aan wil/gaat doen. Nou ken ik wel mensen bij Ziggo, maar die doen helaas ander soort werk (telecom/automatisering)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 juli 2009 Report Share Posted 20 juli 2009 En dan maar hopen dat Ziggo er wat aan wil/gaat doen. Nou ken ik wel mensen bij Ziggo, maar die doen helaas ander soort werk (telecom/automatisering)... Ja, maar dat is wellicht toch handig, want die kennen vast wel weer mensen die w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 juli 2009 Report Share Posted 20 juli 2009 En dan maar hopen dat Ziggo er wat aan wil/gaat doen. Nou ken ik wel mensen bij Ziggo, maar die doen helaas ander soort werk (telecom/automatisering)... Ja, maar dat is wellicht toch handig, want die kennen vast wel weer mensen die w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts