Duck-Twacy Posted 18 augustus 2009 Report Share Posted 18 augustus 2009 Nee IImk2 http://www.stoetkit.nl/stoetkit2.php http://www.heartaudio.nl/support/Stoetkit-...uct_Info_EN.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 augustus 2009 Report Share Posted 18 augustus 2009 @Goodtube ik heb g Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 18 augustus 2009 Report Share Posted 18 augustus 2009 ik heb een Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 18 augustus 2009 Report Share Posted 18 augustus 2009 ik heb een Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 augustus 2009 Report Share Posted 19 augustus 2009 @Bart, Miracle Nee het is een mooie zwarte, zware, stevige Philips stofzuiger met alle hulpstukken handig onder een klep. @Bart Ik weet het ook niet precies, maar kijk eens op Menno' s "het project"..... Op 25 "klikken" Je zult een truuk moeten verzinnen op een triode aan een PP trafo te knopen, zonder dat deze in de verzadiging gaat. Zoiets wat daar staat, zal in die Stoet versterker ook gebeuren. Lijkt me niet eenvoudig een 300B en EL34 hebben vast niet dezelfde eigenschappen. @Duck op mijn werkplek heb ik geen last van statische elektriciteit, betonnen vloer met coating, bubbeltjes plastic gebruik ik om e.e.a. niet te beschadigen. Ben gister niet fiel geweest, heb het draadloze netwerk flink geupgrade o.a t.b.v. streaming audio Groeten, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 19 augustus 2009 Report Share Posted 19 augustus 2009 Ik ben de hele week al niet zo fiel Laatste fase in de badkamer, het tegelen! Als dit project geklaard is, komt het volgende project aan de beurt: nieuwe PP's. Natuurlijk is e.e.a. aan elkaar gerelateerd, budgettair . Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 19 augustus 2009 Report Share Posted 19 augustus 2009 @Bart, Miracle Nee het is een mooie zwarte, zware, stevige Philips stofzuiger met alle hulpstukken handig onder een klep. O die heeft mijn moeder ook @Bart Ik weet het ook niet precies, maar kijk eens op Menno' s "het project"..... Op 25 "klikken" Je zult een truuk moeten verzinnen op een triode aan een PP trafo te knopen, zonder dat deze in de verzadiging gaat. Zoiets wat daar staat, zal in die Stoet versterker ook gebeuren. Lijkt me niet eenvoudig een 300B en EL34 hebben vast niet dezelfde eigenschappen. Beste Jack, ik heb het in mijn gitaarversterker gebouwd En nog traploos regelbaar PP<-->SE ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 20 augustus 2009 Report Share Posted 20 augustus 2009 vandaag voor het eerst even rustig geluisterd naar mijn tuner, nu met een handje koolfilmweerstanden in de uitgang. het geluid is plastischer, plaatsing en focus beter, je kan de ruimte waarin gespeeld werd duidelijker zien. structuurinformatie zei u ... geslaagd. groet ps : de condensatoren die de voeding van de opamp ontkoppelen tijdje terug al ge-bypassed met een Wima FKS3 ipv een Ero MKP1837. Met dank aan Jack voor dat laatste. Goede tip! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 20 augustus 2009 Report Share Posted 20 augustus 2009 Je zult een truuk moeten verzinnen op een triode aan een PP trafo te knopen, zonder dat deze in de verzadiging gaat. Zoiets wat daar staat, zal in die Stoet versterker ook gebeuren. Lijkt me niet eenvoudig een 300B en EL34 hebbenvast niet dezelfde eigenschappen. Hoeft toch ook niet? De 300B staat in A, trekt dus een constante ruststroom. Als je aan de andere kant van de PP trafo nu net zoveel stroom afneemt, dan heb je alleen te maken met de variaties in anode stroom tgv. het audiosignaal. Het zou zelfs met een weerstand kunnen, maar dat is zo onelegant.......dan maar een EL34 als "weerstand" gebruiken. Uiteraard moet de Za dan wel 2 maal de normale belasting van de buis zijn. Overigens heb ik liever een "echte" PP triode, maar da's vast smaak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 augustus 2009 Report Share Posted 20 augustus 2009 Die stroom veranderd m.i. niet behalve als hij uit zijn klasse A gebied gaat. PP triode is i.d.d. het mooist, maar in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 20 augustus 2009 Report Share Posted 20 augustus 2009 Maar als je het, de hele avond aan hebt, wordt ik wel "simpel" van de meeste stations.... kan ik me helemaal voorstellen, vooral van die zenders die zich tot een genre beperken, dat zijn er veel en wordt snel saai. Heb eens een scriptje geschreven dat eens in de zoveel tijd een random zender uit een vooraf opgestelde lijst selecteert. Eigenlijk geen idee of een squeezebox dat kan. Zou wel in de serversoftware moeten kunnen, maar Perl eehhm, neen niet aan mij besteed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 20 augustus 2009 Report Share Posted 20 augustus 2009 Die squeezebox is een heel fijn apparaat, en met een aangepaste voedingsadapter kan dat ding ook nog eens zingen! Ik weet dat ene DvdM er heel enthousiast over is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 20 augustus 2009 Report Share Posted 20 augustus 2009 Heb deze week weer eens speksteen geluisterd bij Klaas. De laatste keer dat ik er echt naar geluisterd had was een luistersessie bij Sebastiaan de Vries in Hilversum, dat was geen succes. Nu was het veel meer in balans. Met name de vier-weg vind ik prettig om naar te luisteren. Wellicht een beetje te enthousiast, m'n drie-weg King klinkt een stuk ingetogener, maar in de grote ruimte van Klaas gaat dat erg goed. Leuk om eens te beluisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 augustus 2009 Report Share Posted 20 augustus 2009 Die squeezebox is een heel fijn apparaat, en met een aangepaste voedingsadapter kan dat ding ook nog eens zingen! Ik weet dat ene DvdM er heel enthousiast over is. Ben wel benieuwd w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 augustus 2009 Report Share Posted 20 augustus 2009 vandaag voor het eerst even rustig geluisterd naar mijn tuner, nu met een handje koolfilmweerstanden in de uitgang. het geluid is plastischer, plaatsing en focus beter, je kan de ruimte waarin gespeeld werd duidelijker zien. structuurinformatie zei u ... geslaagd. groet ps : de condensatoren die de voeding van de opamp ontkoppelen tijdje terug al ge-bypassed met een Wima FKS3 ipv een Ero MKP1837. Met dank aan Jack voor dat laatste. Goede tip! Mooi Rob, voor weerstanden kun je i.d.d. gewone koolweerstanden nemen van 10cents per stuk, met name in de in of uitgang is dat effectief. Ik heb er ook een stuk of 10 1/4watt bij de ingangstrap van mijn versterker en voor de rest 1watt Beyslag (Conrad) die klinken neutraal en absoluut niet metalig. Fijn dat de ontkoppeling van je opamps ook goed werkt, zoals je weet was ik geen liefhebber van die dingen.... maar daar denk ik nu wat genuanceerder over.... inzicht groeit ...... Vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 20 augustus 2009 Report Share Posted 20 augustus 2009 Die stroom veranderd m.i. niet behalve als hij uit zijn klasse A gebied gaat. Hoe denk je dat de buis dan versterkt? Er treden toch echt anodestroomvariaties op, die in de UGT worden omgezet naar spanningsvariaties en daarop ook weer stroomvariaties in de belasting. De gemiddeld opgenomen stroom van een klasse A is gelijk, dat wel. Ben wel benieuwd w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 augustus 2009 Report Share Posted 20 augustus 2009 Hoe denk je dat de buis dan versterkt? Ha leuk Sander m.i. altijd op zijn max. of de versterker nu op laag volume 10 miliwatt aan de speakers afgeeft of 8watt zoals bij de meeste 300B' s. Altijd staat hij op zijn maximale te leveren uitgangsvermogen ingesteld bij een triode is het rendement slechts 25% dus hij staat in dit geval 32watt in warmte te verstoken Straks mogen dit soort "gloeilampen" ook niet meer De versterking van de buis z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 21 augustus 2009 Report Share Posted 21 augustus 2009 Ik snap het ff niet als een 3 weg King in een grote ruimte goed klinkt, en bij jouw thuis kennelijk minder goed?Dan kun je toch beter een 2 weg nemen of zie ik d Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 21 augustus 2009 Report Share Posted 21 augustus 2009 [...]Het muurwratje van de SB is een switch mode voeding die 5V bij 2 A DC geeft. In de SB zit dan weer een omvormertje voor de diverse spanningen. Dat kan dus beter (en ook de DAC/uitgangssectie kan beter). Er is alleen geen plek in het kastje, dus het volgende project hier is een SB in een 19 inch kast waar ik alle ruimte heb. Goede voeding, de SMPS voor het display apart, alle andere spanningen ook apart en het belangrijkste: een goede ground layout. Dan een goeie DAC chip met uitgangstrap en de SB zal zich kunnen meten met de beste spelers aan de markt. Ik geloof je graag, maar wat blijft er dan van de SqueezeBox over? M rc PS: Bij SB denkt deze oude heer nog steeds vanzelf aan SoundBlaster. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 21 augustus 2009 Report Share Posted 21 augustus 2009 Ik geloof je graag, maar wat blijft er dan van de SqueezeBox over? Herkenbaar d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 augustus 2009 Report Share Posted 21 augustus 2009 Jack (die ook wel wat met Sound Blaster heeft ) Jah, ik heb moeten constateren dat dat k*t, Kl** en veguisde SB Live kaartje van nog geen 30 euries wonderlijk goed kan klinken MITS je hem uitsluitend en alleen op 48 kHz gebruikt en de Windows mixer zut omzeilt. Mijn mediaplayer heeft een kwalitief erg goede ingebouwde up-sampler en stuurt dat kaartje direct aan op 48 kHz. Dan klinkt een SB Live ineens gewoon goed. 'Tis geen sky rocketing High End maar het klinkt gewoon goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 21 augustus 2009 Report Share Posted 21 augustus 2009 Ik geloof je graag, maar wat blijft er dan van de SqueezeBox over? Herkenbaar d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 21 augustus 2009 Report Share Posted 21 augustus 2009 Mijn excuses, ik zal stoppen met het vermelden van mijn werkzaamheden van verbeteren van zaken die toch geen zin hebben. Net zoals tuners bijv. , die gaan maar tot 15 kHz dus waarom zou je daar ook maar iets aan willen "verbeteren"? M.i. weggegooid geld........ De meeste grammofoonplaten "gaan" ook maar tot 15 kHz ook op de brandstapel? Neeeeeeeeeeeeee..........toch Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 21 augustus 2009 Report Share Posted 21 augustus 2009 Zo'n sgueezecenter is toch niet alleen voor internetradio? Daar gaan ook flacjes in en wavjes. En wie weet met welke resolutie wel niet. Overigens is het vergelijken van KHz met Kbits niet zo zinvol. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 21 augustus 2009 Report Share Posted 21 augustus 2009 ....en tot hoever gaan onze oren eigenlijk, na al die jaren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts