Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

zeg tube jack...wat heb jij uiteindelijk met je cd 85 gedaan?

deze staat hier geweldig te presteren moet ik zeggen. wel dankzij KT :) want ik had het ding alweer bijna gesloopt <_<

mischien kan ik hem overnemen voor de reserve onderdelen :)

voor geschikte preis voor special friend eh B)

Ik zie nog een "Menno" maandje aan Bart.

Ik denk dat ik het TDA1541 level verlaat, ik vind de PCM1738 mooier.

@M44 er kwam rook uit mijn CD85 :o

:o Je verlaat de 1541?!? Hoe dat zo ineens?? Zegt me niks eigenlijk, de PCM1738, ik ben benieuwd hoe je daarop gekomen bent.

Ik ben voor mijn gevoel nog maar net begonnen met de 1541 -en ik moet nu al steeds mijn kaak oprapen-, dus daar ga ik voorlopig nog een aantal Mennomaandjes mee door :D

Ik experimenteer nog wat met mijn bread boardspeler en ga dan iets superdelux maken van m'n nieuwe CD650 B)

Guest tubejack
:o Je verlaat de 1541?!? Hoe dat zo ineens??

Zegt me niks eigenlijk, de PCM1738, ik ben benieuwd hoe je daarop gekomen bent.

Lees eerst eens een bladzijde terug Bart .... ;)

Lees eerst eens een bladzijde terug Bart .... ;)

Ik denk dat het op deze blz staat.. :rolleyes::D

Ja kom zeg, ik ga zo'n allesspeler toch niet serieus nemen?!?! :D

Effe zonder gekheid: :o verrassend! Maar ik twijfel niet aan jouw oordeel.

Eens kijken wat er in mijn Tokkietech zit..

Neenee, Philips, toen was het goed, goed genoeg voor mij voorlopig..

Jammer dat je niet meer meespeelt.. :(

Guest tubejack
Jammer dat je niet meer meespeelt.. :(

FF uit mijn hoofd: alle DAC's hebben ongeveer een uitgangsimpedantie van 1KΩ

Je kunt de IV conversie met opamp doen wat gebruikelijk is, of met een weerstand wat wij doen en

wat Tent ook doet in zijn CD-speler en er zijn vast nog meer mogelijkheden.

Voor een TDA1541 is dat afgerond 56Ω een PCM1738 22Ω en Tent -presteert het met een speciale schakeling- om z

ik heb 1,5 week terug ook bij de tuner de condensatoren in de signaalweg na de opamps fors verkleind. geen negatieve effecten en wel beter geluid.

kleiner is net zo effectief als het vervangen van het origineel door wat er nu in zit. wat zei u ... direct gekoppeld ... ja komt er ook nog aan.

groet

Uitermate helder verhaal, Jack! B)

Mijn Audio Nood DAC gebruikt ook trafo's als filter btw.

Ja, heb destijds de M-Audio Super DAC gemod door direct op de uitgang van de DA converter chip (die voltage out is) een Sowter line trafo te zetten. Wel via een koppel-C, de minste geringste DC door zo'n trafo is niet aan te bevelen. Die line trafo functioneerde ook gelijk als low pass filter. Gaf in het midden en hoog iets verbetering maar de bas werd toch iets minder doortekend.

;)

Guest tubejack
Die line trafo functioneerde ook gelijk als low pass filter. Gaf in het midden en hoog iets verbetering maar de bas werd toch iets minder doortekend.

Bij mij was het eerst even te "soft" en te lief. Nu beukt het de kamer in :rolleyes: ook de bas is razend snel

ehhh ff wat anders .... is CAC Audio in Leiden dicht? liep er langs zaterdag en nak nada.

groet

CAC is niet dicht, maar verhuisd naar de Stille Rijn 11, ook in Leiden. Zie hun website

Van hun site:

Ons nieuwe monumentale pand met fraaie luisterruimtes ligt 216 meter westelijk van onze vroegere locatie. Een andere plek, maar met hetzelfde concept, dezelfde apparatuur en dezelfde mensen. Zelfs de koffie is hetzelfde. We verwelkomen u graag in onze nieuwe winkel.

Guest tubejack

Net 1,5 meter Siltech zilver/goud draad in een Yamaha CT1010 gestopt :o

Meet technisch maakt het nagenoeg niets uit, gevoelstechnisch wel ;)

Met draad ben ik niet zuinig geweest zowel links als rechts een eigen

massa/retour/afschermdraad (tip van KT88) Uiteraard zonder aardlussen aangesloten.

Het klinkt absoluut niet scherp, of helder er is gewoon een mooi geluid via

Radio 4. Zelfs nu dat ik haaks op de weergevers luister is er een wolk geluid :)

Lekker fiel he .... B)

Groet,

Jack

Jaja, maakt niks uit, wel 0,1 x 10-4 qua penetratiediepte -en dan hebben we het later nog wel over het skin-effekt :D

Maar anderhalve meter??! Flinke tuner zeker?

Vanavond weer extreem audiofiel.. Ik zei het al elders, ik moet al mijn cd's opnieuw gaan beluisteren. Ik weet het, het wordt een afgezaagd verhaal, maar het is nu z

Guest tubejack

Jaja, maakt niks uit, wel 0,1 x 10-4 qua penetratiediepte -en dan hebben we het later nog wel over het skin-effekt :D

Maar anderhalve meter??! Flinke tuner zeker?

Nee hoor, dat zijn 4 draden van 37,5 cm :-) Links + afscherming/massa/retour Rechts + afscherming/idem :rolleyes:

Alle muziek raakt me echt emotioneel.

D

Nee hoor, dat zijn 4 draden van 37,5 cm :-) Links + afscherming/massa/retour Rechts + afscherming/idem :rolleyes:

Met uw welnemen vind ik dat nog steeds lang :rolleyes: Ik lijk Henrie wel.. ;)

Dat is gissen, wellicht dat je nu beter/harder uitstuurt met die 6211 buisjes.

Die 'computerbuizen' doen het iig verbazingwekkend goed, maar het is niet zo dat die EL84's nu ineens pas later (te veel) gaan vervormen..

Btw er zitten verder nog 6072 en 5751 in de keten..

Maar aan het vinylgebeuren is nu wel weer werk. Grappig hoe het verschuift..

Om te beginnen moet ik nu toch echt eens een serieuze platenstofzuiger gaan maken, het kan zo echt niet langer. Ja, ik heb dus net een plaat gedraaid, en het viel op het vuil na niet tegen. Anders vooral.

Maar een nieuwe phonotrap zit ook in de planning. Drie keer raden wat voor buizen ik daar o.a. in ga gebruiken.. :rolleyes::D

Plannen genoeg dus. Gelukkig kom ik tegenwoordig wat makkelijker tot het uitvoeren ervan..

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...