Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

ow is het jouw kant op verhuisd? das handig :D

groet

Nee, het is niet meer in de straat eigenlijk. Het is wat verder weg, maar het blijft hartstikke dichtbij.

Elke dag als ik naar mijn werk ga fiets ik erlangs, aan de overkant.

Ik heb er overigens maar

Net 1,5 meter Siltech zilver/goud draad in een Yamaha CT1010 gestopt :o

Meet technisch maakt het nagenoeg niets uit, gevoelstechnisch wel ;)

[...]

Lekker fiel he .... B)

Mwa, een platinadraadje zou gevoelstechnisch natuurlijk nog meer uitmaken. ;) Het zou wat zijn als het je niks deed! :D

M :ph34r: rc

Terwijl ik in de supermarkt de steppende kinderen :mad2: probeerde te ontwijken kreeg ik ineens nog een ideetje voor mijn wens naar een tikkie meer vermogen: i.p.v. een EL84 en 6P14P-EV gebruiken, die kan 14 Watt dissiperen ipv 12 Watt. Is maar 16% meer, maar wel het proberen waard.

Dat gaat je maar liefst 0,669dB extra SPL opleveren... Hoop niet dat je het daar om doet, maar om:

Schijnt ook een hele mooie buis te zijn..
;)

Guest tubejack
Ik raak trouwens verdwaald in de buisequivalenten. :unsure: Zo kun je voor een ecc82 ook een 5814 gebruiken, maar tegen die info moet ik oplopen. Als er nou eens een site was waar ik dat kon vinden.. Toch maar eens beter zoeken..

Als het goed is heeft Menno je het verteld of gaat het je nog vertellen installeer dit windowsprogje en je vind bijna alles

http://www.duncanamps.com/tdslpe/

En zijn nog een paar goede sites op het www.... maar bovenstaande is al erg goed en je vind daarmee veel sites en info.

Verder heb je dan natuurlijk papieren handboeken van de Muiderkring het bekende oranje boek.

Ik heb de 31e editie uit 1981 = vrij modern.... denk ik :)

MCML05 :huh: ga je die kopen?

Ik raak trouwens verdwaald in de buisequivalenten. :unsure: Zo kun je voor een ecc82 ook een 5814 gebruiken, maar tegen die info moet ik oplopen. Als er nou eens een site was waar ik dat kon vinden.. Toch maar eens beter zoeken..

Als het goed is heeft Menno je het verteld of gaat het je nog vertellen installeer dit windowsprogje en je vind bijna alles

http://www.duncanamps.com/tdslpe/

Die ken ik al lang hoor ;) Heb zelfs de softwareversie ervan ge

Guest tubejack

Ik heb iemand afgeraden een Bose 1-2-3 set te kopen :rolleyes:

De CD kast opgeruimd en ik kwam een paar van die mooie Philips en Denon klassieke sampler cd' s tegen :o

Samen met mijn ega naar de Heineken Music Hal geweest naar een concert van Trijntje Oosterhuis met het Metropool orkest.... ff de oortjes gesynchroniseerd met strijkers, hoorns etc. Weet weer hoe het kan klinken. :)

Vooral na de pauze was de PA goed afgeregeld en klonk het erg goed.

Of je nu van haar houdt of, niet Trijn kan heel mooi en zuiver zingen.

Het Metropool orkest live meemaken was geweldig.

Groeten,

Jack

Waarom afraden? Een vriend van me heeft de duurste 3-2-1-set naast zijn plasma staan, en met films is dat niet eens zo erg om naar te luisteren, zeker voor dat geld niet.

Daarbij heeft hij een werkelijk schitterende stereoset staan, maar die staat (net als bij mij) dwars op de TV.

Ook ik zit eraan te denken om naast mijn LCD een 3-2-1-set neer te gaan zetten. Het is klein, staat dus niet in de weg, blokkerd de stereoset niet, en voor dat geld is er niets beters te vinden wat klein is, en net zo goed klinkt met films.

Ik weet het, Bose is absoluut niet geschikt voor audio, maar voor wat het kost wens ik je heel veel geluk om iets beters te vinden voor films, wat er ook nog goed uit ziet, en goed te integreren is in het interieur. ;)

De CD kast opgeruimd en ik kwam een paar van die mooie Philips en Denon klassieke sampler cd' s tegen :o

Samen met mijn ega naar de Heineken Music Hal geweest naar een concert van Trijntje Oosterhuis met het Metropool orkest.... ff de oortjes gesynchroniseerd met strijkers, hoorns etc. Weet weer hoe het kan klinken. :)

Vooral na de pauze was de PA goed afgeregeld en klonk het erg goed.

Of je nu van haar houdt of, niet Trijn kan heel mooi en zuiver zingen.

Het Metropool orkest live meemaken was geweldig.

Groeten,

Jack

Trijntje zuiver zingen?????????........... Ik kan me de tekkel die mijn ouders hadden nog goed herinneren als dat mensch haar scheur open trok.

Dat beest begon steevast mee te janken als iets vals klonk. Of dat nu mijn buurmeisje met haar blokfluit was, of mijn moeder die onder de douche probeerde te zingen, of mijn vader, mijn broertje en ik die expres vals begonnen te zingen, dat beest ging steevast meejanken.

Trijntje was ook

Guest tubejack
Ik ben het niet vaak oneens met je Jack, maar wat Trijntje aangaat zitten we zeker niet op de zelfde golflengte. ;)

Mijn ega had kaartjes gewonnen en wou graag heen. en ik had zoiets van waarom niet... had uit voorzorg w

Ik heb gisteren ook even mijn vaders Denon test/sampler cd gedraaid. Tenminste, het samplergedeelte :D

Wat gevarieerde klassieke muziek waarvan je iig weet dat het verdomd goed opgenomen is. En dat was helemaal niet verkeerd! :)

Kunnen we die tekkel niet jurylid maken bij Idols, X-factor of Holland got Talent? :D Een hond met zuiver gehoor. Fantastisch. Nou, ja een hond is eigenlijk beter in luisteren dan een mens. De hond is meer audiofiel, dan we denken!

Helaas leeft die tekkel niet meer, maar hij zou idd een beter jurylid zijn dan wat er de laatste jaren in die programma's zit.

Dat tuig heeft de afgelopen jaren mensen in de voorrondes al naar huis gestuurd wat grote talenten bleken te zijn achteraf (onderhand met professionele en succesvolle cari

@Miracle. Je vergeet dat eenmaal in de show, het publiek de winnaar kiest. En het Nederlands publiek is daar niet altijd goed toe in staat.

In 99% van de gevallen ben ik het eens met de jury's welke kandidaten er in de voorrondes naar huis worden gestuurd.

Ik heb gisteren ook even mijn vaders Denon test/sampler cd gedraaid. Tenminste, het samplergedeelte :D

Wat gevarieerde klassieke muziek waarvan je iig weet dat het verdomd goed opgenomen is. En dat was helemaal niet verkeerd! :)

ik heb ook zo'n test cd en ik vind dat altijd zo plastisch klinken.

ikheb een test cd van chesky ooit goedkoop kunnen kopen. ik was gewoon benieuwd hoe echt goed opgenomen muziek zou klinken.

en daar ga ik weer met mijn gevoel :lol: maar opnasmes lijken zo klinisch dat de sfeer eruit was.

zet ik daana een stukje geister trio op va deutsche gammofoon ( of hoie je dat ook schrijft) klopt dat veel meer.

is een beetje korrelig maar het plaatje klopt veel beter. alsof er minder gerommeld is tussen uitvoering en opname.

die audiofiele persingen zijn voor mij niet gemaakt. ;)

maar ik ben ook een eigenwijze drol natuurlijk..........

die audiofiele persingen zijn voor mij niet gemaakt. ;)

maar ik ben ook een eigenwijze drol natuurlijk..........

Ik denk niet dat dat met eigenwijs te maken heeft, maar eerder is omdat jij naar de muziek luisterd, en niet of het wel schoon genoeg klinkt.

De gemiddelde "audiofiele" opname vind ik ook voor geen kante klinken.

Gister weer eens de 180Gr. LP Venice - Amsterdam uit de kast geplukt. Zo'n zogenaamd "audiofiele" LP, die klinkt als een .flac bestand van mijn PC af. :mad2:

Een echt goed klinkende LP is voor mij een volledig analoge LP.

Dit ding is van een DXD master (352kS/s-24bit) via een DCS DA converter, met Silpech kabels er tussen op de metalplaat gekrast.

Klinkt platter dan een dubbeltje, maar wel brandschoon. Zoals ik al schreef: "als een .flac bestand van mijn PC af" maar zeker niet zoals een goede LP.

Een goede LP word rechtstreeks van de analoge master, zonder converters, op die metaalplaat gekrast.

Venice-Amsterdam is slechts 1 voorbeeld. Ik heb hier meerdere LP's die van een digitale master gemaakt zijn, en die hebben allemaal die zelfde eigenschappen.

Missen dus de plaatsing, diepte en echtheid die ik met LP's van een analoge master wel ervaar.

@M44:

Eens temeer vraag ik me af waarom jij geen draaitafel hebt.........

er zijn thuis onderhandelingen gaande bteffende het wegdoen van een idioot groot meubel en daarvoor in de plek mijn oude target meubel en dan met een platte tv erboven.

als mijn target staat dan komt er een pikup ;)

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...