Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack
Niettemin (lichte) ruis op radio 4. Hoor je alleen bij stilte of heel stille passages.

M :ph34r: rc

En daarvan zijn er nogal wat op radio 4... Tsja, bij zo'n dichtgetimmerd geluid als van een Slam FM oid heb je daar geen last van.. <_<

Bijna altijd is dit te wijten aan een te zwak antennesignaal.

Ik doe nu ongeveer 40 jaar iets met antennes en eigenlijk is

Vanavond maar eens fiel gedaan met MDF:

imgp1053.jpg

Ik had al een tijdje geleden 2 stands gemaakt voor de Apogee Stage's. Moeten nog in de lak, maar voor het experiment heb ik ze er eerst zo maar onder geschroefd.

Helaas werd 2 reks en 2 Apogee Stage's met voet net iets te breed voor de kamer. Dan had ik de Apogee's helemaal rechtdoor moeten laten stralen en strak tegen de muur.

Dit klonk absoluut niet zoals ik het wil. Veel te veel reflecties, waardoor het podium heel vreemd werd afgebeeld.

Daarom de zelfgemaakte ampstands (meubelpaneel met loodbitumen eronder, en plakspikes) maar weer uit de kast gehaald. Zo kan ik nog wat schuiven en draaien met de Apogee's.

Aankomende week nog maar wat verder schuiven en draaien, en eventueel nog wat uitproberen met voetjes eronder, maar nu klinkt het al heel behoorlijk zoals ik het wil hebben.

Door de Apogee's wat omhoog te halen hoeven ze niet meer zo schuin omhoog gericht te worden als hoe ze stonden, om boven het bed uit te stralen, met het midden van de units op de oren gericht.

Dat midden staat nu precies op oorhoogte, waardoor het podium een stuk groter lijkt als die was, en de speakers nog weer wat sprankelender klinken.

Wanneer het helemaal naar mijn zin is gaat de boel nog 1 keer uit elkaar om afgewerkt, geschuurd, gegrond en gespoten te worden. Kunnen direct de oude, afgeleefde mantels van de Apogee's ook eindelijk gespoten gaan worden.

Mvg. Miracle.

Guest tubejack
maar nu klinkt het al heel behoorlijk zoals ik het wil hebben.

Goed bezig Miracle :)

Vandaag kwam er een grote doos door de brievenbus van http://www.machmat.com/

met mijn zilvermica condensatoren :) Nog even en LP klinkt weer mooier dan CD ..... verwacht ik....

Groeten,

Jack

maar nu klinkt het al heel behoorlijk zoals ik het wil hebben.

Goed bezig Miracle :)

Vandaag kwam er een grote doos door de brievenbus van http://www.machmat.com/

met mijn zilvermica condensatoren :) Nog even en LP klinkt weer mooier dan CD ..... verwacht ik....

Groeten,

Jack

Dat zijn mooie C's Jack, daar zal jij vast je DT mee op een hoog niveau gaan krijgen.

complimenten miracle.

das lekker wakker worden of rustig indommelen vlak voor de nacht begint.

Guest tubejack

Was weer een audiofiel dagje vandaag :)

Vanochtend is de DA-F10 gereed gekomen en omdat hij zo mooi klonk, kon ik het niet laten

om het audiopath in te korten en te bedraden met dat mooie Siltech zilver.

Hij klinkt fenomenaal en speelt mooier als mijn referenties. Ik heb een tijdje naar FIP radio geluisterd

da's een Frans station op de UPC kabel

Bij de post vandaag zat een brief van Transrotor :blink: met een mooi chromen plaatje met mijn eigen naam en Fat Bob S :unsure: erop gegraveerd. :rolleyes:

Dat is mijn audiofiele hoogtepunt van vandaag. :D

De installatie staat ontmanteld momenteel :o en is even op korte poets-vakantie en in afwachting op de nieuwe phonotrap die er nu (naar het schijnt) aan te komen. :)

Dat naamplaatje laat ik maar in de enveloppe. :P

Ik zou er niet te lang mee wachten, de mijne heeft vanaf 2001 uiteindelijk 4 jaar in die envelop gezeten. Gelukkig vond ik in 2005 een goede aanleiding, nl. na de "final upgrade" bij Transrotor door medewerker Lars.

transrotorlogo.jpg

waarom laat je niet een plaatje graveren met Fat Onno S

Ja man, doen! :)

Ik ben ook weer eens met draaitafels bezig geweest vandaag, zal wel komen doordat ik mijn cd-speler nu eventjes niet leuk meer vind, maar dat draaien we binnenkort weer terug.

Een hele tijd geleden heb ik een Technics SL1400 Mk.II gekocht om zwaar te verherbouwen, daar werd vandaag de nieuwsgierigheid te groot voor, hup, de schroevendraaier erin :P

Punt is dat het een automatische DT is (met kapotte armlift..) en ik wilde weten waar ik aan toe was als ik er een andere arm op ga gebruiken. Stel je voor dat de platter niet meer gaat draaien ofzo, dan ben je toch mooi in de aap gelogeerd..

Goed, hij ligt nu behoorlijk uit elkaar, en het is allemaal tamelijk duidelijk. Ga ik even op de Vinyl Engine kijken of er een service manual voor de arm is (want behalve een exploded view staat er verder niks over in die van de DT..), zie ik toevallig op het forum daar dat iemand een handleiding heeft om deze ombouwoperatie te doen :)

Lang leve internet, hij gaat het me morgen opsturen.

Hoi Paul,

Dan heb ik nog wat jaartjes voor de boeg. :D Alle gekheid op een stokje... ik vind de Fat Bob zonder een plaatje veel mooier. Ik zal het naamplaatje los ernaast leggen.

Chic is het wel zo'n naamplaatje., dat weer wel. Mijn meissie zei zojuist, waarom laat je niet een plaatje graveren met Fat Onno S :blink::rolleyes: erop en plak die op je draaitafel. :D Ondanks dat zij het een sapcentifugie vind de DT heeft ze wel humor. ;)

haha

een dikke onno

that'll be the day :lol:

De installatie staat ontmanteld momenteel en is even op korte poets-vakantie en in afwachting op de nieuwe phonotrap die er nu (naar het schijnt) aan te komen.

Hallo Onno,

Als ie volgende week vrijdag maar weer in orde is!!! <_<:D

Groet,

Leobus

Guest tubejack

terug naar af ????...... :(:)

Vanmiddag LP' s en CD's gedraaid, en na de laatste upgrade van mijn phonotrap moet ik

eerlijk bekennen dat een 1:1 vergelijk tussen dez

Zo, even de SL1400 MkII uit elkaar gehaald en verbouwd: operatie geslaagd :)

Nu is het gewoon een handbediende DT, je kunt gewoon op start drukken en hij begint te draaien, en op stop en.. hij stopt meteen.

Binnenkant, de motor is er ook uit, en dat printplaatje kan dus weggemieterd worden..

IMG_6370.jpg

Daar zullen we de printplaat hebben:

IMG_6372.jpg

En de achter/voorkant:

IMG_6377.jpg

Lekker motortje :cool2:

IMG_6388.jpg

Weerstand R414 en draadbrug J401 moeten verwijderd worden:

1.jpg

Dan nog een draadje solderen:

3.jpg

En klaar!

Ik heb gelijk een goed beeld gekregen van hoe de ombouw plaats zal moeten vinden B)

Mooie gelegenheid om alle elco's te vervangen en her en der wat door te solderen.

Maar ik ben best onder de indruk van die Techniks, het ziet er niet goedkoop uit, alles zit degelijk in elkaar. Zwaar chassis en ombouw ook, alles van metaal.

Nou nog een Ladegaard/Terminator arm in elkaar knutselen..

Guest tubejack
Jij hebt ze allebei gebruikt, dus was ik wel nieuwsgierig naar hoe jij de PD ziet t.o.v. de vd Veen ;)

De phonodude is een fraai ontwerp en je kunt er mooie print voor krijgen.

De MCML05 is beter ontworpen, en speelt standaard op een hoger niveau.

Mijn vriend heeft de phonodude herontworpen en die klinkt erg goed met een Denon DL103.

ik goat noar de VAT..

kijken in hoeverre mijn eigen setje beter is dan hetgeen daar staat.

andre Kel had het al over het slechte geluid van de B&W stand......maar wat wil je andre ...het is B&W :lol:

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...