Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack

Natuurlijk zijn er verschillen, maar er wordt m.i. wat af geohed... :rolleyes: En dan vaak ook nog met nieuwe buizen die nog niet eens ingespeeld zijn :blink:

Philips ECG staan i.d.d. bekent in wat steriele weergave de GE6211a heeft dat ook, ideaal om een wat slappe, ronde, versufte schakeling mee op te peppen.

Is die schakeling van zichzelf wat helder dan krijg je weer een ADHD weergave.... :o

Aan die buizentester had ik ook gedacht, maar dan kan je maar

Guest tubejack
In de Elektor audio special van vorig jaar staat een zelfbouw tester voor 2 buizen tegelijk..

Je bedoeld die, van mijn studiegenoot Tom Sleegers, ja d

gisteren zijn de spanningsregelaars in de CD speler vervangen (in de voeding van het analoge deel zat af fabriek al geen standaard spanningsregelaar overigens). http://www.audioupgrades.co.uk/regs.shtml

na 1 dag al kan ik gerust zeggen dat dit een boel scheelt. de speler graaft weer een eind dieper in de groeven van de cd ...

groet

gisteren zijn de spanningsregelaars in de CD speler vervangen (in de voeding van het analoge deel zat af fabriek al geen standaard spanningsregelaar overigens). http://www.audioupgrades.co.uk/regs.shtml

na 1 dag al kan ik gerust zeggen dat dit een boel scheelt. de speler graaft weer een eind dieper in de groeven van de cd ...

groet

Als je bedenkt hoe lang het gelden is dat ik bij jou kwam luisteren moet het nu wel kwadratisch mooier zijn geworden, waar ik me uiteraard niks bij kan voorstellen.

Ik bedoel: je denkt altijd, als het mooi is, 'mooier kan niet', t

zal er aan denken Jack :D

nu blijf ik weer ff van het ding af. zou nu nauwelijks meer weten wat ik er aan kan doen, en dat hoeft nu ook niet meer. alleen uitgangscondensator gaat er nog een keer uit, maar eerst dit eens goed laten inspelen.

volgende ronde: voorversterker. doos met dingetjes staat al klaar, ff een dagje voor uittrekken. leuke klus voor een winterdag :D

@m :ph34r: rc: ik blijf me ook verbazen hoeveel verder je telkens nog kan. en ga begrijpen dat sommige mensen ook best in 1 klap een goede speler kunnen maken.

groet

Benny Glass word hier en daar wel eens als dubieus afgespiegeld, maar wie in de audiowereld word dat tegenwoordig niet op het net?.,!

Ik neem de ontwerpen van Benny heel serieus, en heb er al meerdere gehoord die het heel goed doen.

Het oogt Spartaans bij Benny maar klinkt daarentegen super. Ga er eens luisteren.

Het beeldvorming zal ook wel geholpen zijn doordat zijn website vroeger echt een komplete puinhoop was, en van de foto's van zijn winkel/werkplaats werd ik ook niet vrolijk. En dan dat 'engels' op zijn website :ph34r: Maar er is een hoop verbeterd.

Dan moet je zijn voorraad kelder eens zien...

Guest kikkervisje

Benny Glass word hier en daar wel eens als dubieus afgespiegeld, maar wie in de audiowereld word dat tegenwoordig niet op het net?.,!

Ik neem de ontwerpen van Benny heel serieus, en heb er al meerdere gehoord die het heel goed doen.

Het oogt Spartaans bij Benny maar klinkt daarentegen super. Ga er eens luisteren.

Het beeldvorming zal ook wel geholpen zijn doordat zijn website vroeger echt een komplete puinhoop was, en van de foto's van zijn winkel/werkplaats werd ik ook niet vrolijk. En dan dat 'engels' op zijn website :ph34r: Maar er is een hoop verbeterd.

Dan moet je zijn voorraad kelder eens zien...

Dat zeg ik toch: Luisteren!

ja Jack sa11-s1, maar die pdf is zo groot ie niet als attachment mee wil met een email. kan m wel eens meenemen op usb stick, sta open voor suggesties ....

heb ook pdf van uitgangs-trap van Sebastiaan ... maar ik denk dat in het digitale deel meer te verdienen is.

groet

Guest tubejack

Vergeet ik helemaal te vertellen vandaag is weer een Sharp Optonica ST-3000

gereed gekomen, super mooi gelukt, ik heb zelfs een aantal transistoren vervangen, nog

even en alleen de weerstanden blijven zitten :rolleyes:

Verder de 5814a en 6189wa buisjes = ECC82 beginnen behoorlijk ingespeeld te raken,

wat kun je een plezier hebben van een paar euro 's :)

En een proefopname gemaakt en vergeleken met het origineel (LP). Een 8 B)

Op het eerste gehoor geen verschil. Geen trauma's van vroeger die weer de kop opsteken: jank, dof geluid en zwalpend stereobeeld.

Bij vergelijking met het origineel is vooralsnog het enge verschil wat ik hoor een wat 2-dimensionaler stereobeeld, minder diepte, en er zit een klein beetje een sausje over het geluid, het klink een tikje gecomprimeerder. Zou dat die tape-compressie zijn waar men zo lyrisch over is? Klinkt wel lekker ja :)

Dit was effe een snelle test, ik ga er nog wel eens meer werk van maken. Ik zoek eerst (nog steeds) duidelijke instructies voor het instellen van de bias. Vooral met het 'recording level' daarvan heb ik moeite.

Ik wil zelf wat muziek gaan opnemen, dat wordt leuk hobbyen iig B)

Guest tubejack

Mooi deck Bart!

Ik heb deze nog staan uiterlijk geheel nieuw, compleet met AB, testrapport etc.

Er zullen ook vast wat snaartjes vernieuwd moeten worden

Waar koop je die?

alpineal852.jpg

:blink: Grote griebels, da's een vet deck! Wappers, maar wel een digitale bandteller, best of both worlds B)

Snaartjes heb ik gezien bij iedere doorsnee electrowinkel, geen enkel probleem.

Gisteren heb ik de te grote snaar maar gewoon meegenomen: "Ik zoek zo'n snaar, maar dan een maatje kleiner"..

Als de snaren een plakkerig prut-drolletje zijn geworden gaat dat natuurlijk niet :rolleyes:

Het leuke van mijn Aiwa is dat ik als puber een Aiwa-folder had, waar ik beh

Guest tubejack

Leuk Bart, ik zal die Alphine AL85 weer eens in het rek zetten. Kan nu ook, want op mijn pre-amp kan ik

een deck aansluiten :) Hij heeft piekmeters en je kunt hem via een computertje/testding automatisch

afstellen op elke bandsoort .... Ik heb nog een berg bandjes ....ergens...

Vandaag nog een snipperdagje. Lekker hoor.

En het fiele aan deze dag is dat het album Strange Fruit vandaag al de hele dag in repeatmode wordt afgespeeld. Daar wordt deze concertregistratie niet minder van!

Een mooi album, uitmuntend opgenomen, en op goed volume komen de instrumenten (o.a violen, cello's, double-bass, trombone, trompet, sax, slagwerk) en de stem van Trijntje werkelijk prachtig uit mijn nieuwe luidsprekertjes. Ja, ik ben toch wel behoorlijk in mijn nopjes met deze erg goede luidsprekers!

(...) en op goed volume komen de instrumenten (o.a violen, cello's, double-bass, trombone, trompet, sax, slagwerk) en de stem van Trijntje werkelijk prachtig uit mijn nieuwe luidsprekertjes. Ja, ik ben toch wel behoorlijk in mijn nopjes met deze erg goede luidsprekers!

:rolleyes: Leuk om te horen!

Guest tubejack
Ja, ik ben toch wel behoorlijk in mijn nopjes met deze erg goede luidsprekers!

Leuk om te lezen Goodtube, tja ik heb ook weinig wensen meer wat luidsprekers betreft :)

Ik heb mijn exemplaren ietsje verder uit elkaar gezet ongeveer 2,5 meter

ze wat ingedraaid en mijn 3 zits bank meer in het midden neergezet.

Als je Trijntje goed vind, dan vind je deze CD wellicht ook wat .... ik heb het live gehoord ...... tot de pauze vond

ik het thuis mooier klinken :rolleyes:

1000004005651870.jpg

P.s. ik neem aan dat je, je versterker in UL hebt?

Groet,

Jack

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...