buizenbart Posted 30 oktober 2009 Report Share Posted 30 oktober 2009 Een ECC99 is b.v. m.i. een veel betere stuurbuis, maar die was er tijdens het ontwerp vanhet prototype de UL40 dacht ik nog niet.... Volgens mij klopt dat dat die er nog maar pas is. Zou dat een optie zijn om de versterker om te bouwen naar ecc99? De 6N6P bestond toen al w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 30 oktober 2009 Report Share Posted 30 oktober 2009 Ombouwen kan, maar waarom zou je? Menno heeft die buis goed ingesteld, van Guido weet ik dat niet. 88-jes moet je lekker heet gebruiken, dan klinken ze prima. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 oktober 2009 Report Share Posted 30 oktober 2009 eb je al eens bedacht dat jij het ZELF bent die de veranderingen teweegbrengt en niet elke keer die andere condensatoren, weerstandjes of weetikwat?Dit zal wel weer veel weerstand oproepen hier, maar ik ben ervan overtuigd dat er mensen zijn die uitsluitend door met de materie bezig te zijn (het beet te pakken, te solderen, te aaien zelfs) iets (tijdelijk) beter kunnen laten klinken. Na een tijdje zakt het weer af en dan kun je weer opnieuw beginnen. Neem als experiment nu eens die oude condensatortjes terug, pak ze in je handen, soldeer ze er met liefde in en ga luisteren. Je gaat merken dat het beter, slechter en weer beter wordt om daarna weer af te zakken. Soms zijn er zelfs duidelijke "drempels" aan te geven, waaronder of waarboven het ineens verandert. Weerstanden en condensatoren knuffelen? Hoe lang moet dat voor een beetje effect? Heb toch de indruk dat het knuffelen van mijn partner veel meer effect heeft en door haar aanzienlijk meer gewaardeerd wordt dan door die dooie weerstandjes. Die krengen van weerstanden zeggen geen boe of bah als je ze lief toespreekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 30 oktober 2009 Report Share Posted 30 oktober 2009 Weerstanden en condensatoren knuffelen? Hoe lang moet dat voor een beetje effect? Hangt van je instelling af. Heb toch de indruk dat het knuffelen van mijn partner veel meer effect heeft Dat heeft ALTIJD effect. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 30 oktober 2009 Report Share Posted 30 oktober 2009 ja dat helpt bij mij ook erg, daarna kan ik altijd lekker muziek luisteren zonder sputteren. maar ik heb niks te klagen .... ik heb een lat-relatie. als ik thuis ben, is het vaak ook lekker stil mijn audiofiele dag is 'gewoon' genieten. ruim een week speelt de cd speler weer. so very happy. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 30 oktober 2009 Report Share Posted 30 oktober 2009 Volgens mij klopt dat dat die er nog maar pas is. Zou dat een optie zijn om de versterker om te bouwen naar ecc99? Ja, .....maar..... je moet denk ik even verder nadenken, dan verander je het concept.!!!!! Nu kun je UL40-S2 los van de MCML05 gebruiken als lijnversterker. De ECC99 als driver heeft een mu van 22 t.o.v. 33 van een ECC88 Dan gaat de overal versterking nog verder terug ..... dan nu al met supertriode. Dikke kans dat je dan een extra voorversterker nodig hebt ..... als je n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 30 oktober 2009 Report Share Posted 30 oktober 2009 Het resultaat in geluid: Haast niets. Alleen de plaatsing is weer duidelijker en wat dieper geworden. Mvg. Miracle. Het ziet er mooi en opgeruimd uit zo. Dank je M rc Maar ik zou de televee ook op het meubel zetten en aansluiten op de versterker. Dan heb je eindelijk behoorlijk geluid uit dat platte bakje, en wie weet ga je dan vaker kijken.Er zijn nu prachtige series te zien. M rc Ik heb in het verleden de TV in de set ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 30 oktober 2009 Report Share Posted 30 oktober 2009 Een echte muziekliefhebber koopt dus deze producten van Tent, en loopt met grote boog om de onnodig veel duurdere prijsklasse heen ! Wat een ongelooflijke bak onzin schrijf je hier zeg. Ik heb helemaal niets met die kampeeropvouwhuislabs spullen, en weet voor dat geld afgebouwde spullen te vinden die vele malen beter en muzikaler klinken. Het zijn leuke knutselprojectjes voor mensen die teveel geld hebben, maar daar houd het voor mij echt wel mee op. Daarmee zeg jij dus dat ik geen muziekliefhebber ben, iemand die minstens 1 keer per maand naar een concert gaat, zijn vakanties meestal zo plent dat daar Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 30 oktober 2009 Report Share Posted 30 oktober 2009 Goodtube & M44: get a room Nee, ik voel mij niet aangesproken. En dat sommigen zich hear ontzettend aangesproken voelen, of op de p!k getrapt, heeft met niets minder te maken dan het niet beheersen van begrijpend lezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 30 oktober 2009 Report Share Posted 30 oktober 2009 Hoop dat ik zo duidelijk ben... Jack Ja, dank voor de uitleg. Trouwens, bij mij speelt ook de JJE88cc. Zeker niet onaardig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 30 oktober 2009 Report Share Posted 30 oktober 2009 Goodtube & M44: get a room Nee, ik voel mij niet aangesproken. En dat sommigen zich hear ontzettend aangesproken voelen, of op de p!k getrapt, heeft met niets minder te maken dan het niet beheersen van begrijpend lezen. en ik hou niet van muziek EN ik kan niet lezen jij bent lekker bezig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 31 oktober 2009 Report Share Posted 31 oktober 2009 Hoop dat ik zo duidelijk ben... Jack Ja, dank voor de uitleg. Trouwens, bij mij speelt ook de JJE88cc. Zeker niet onaardig. Zeker niet onaardig, maar hier ligt zo'n buisje (Goldpinn) toch al enige tijd wekeloos te zijn. Daarvoor in de plaats heb ik toch liever een merkloze USSR 6DJ8, of nog beter een Philips E288CC SQ Miniwatt JAN Goldpinn, of een Telefunken ECC88, of Siemens E188CC SQ JAN Goldpinn. De JJ is niet slecht, maar wel wat wollig en detailloos in vergelijking met de eerder genoemde buisjes. Wel weer beter dan een Philips ECG JAN 6922 (ECC88) Glodpinn. Die laatste is weer TE helder, en ongedefinieerd in het laag. Allen natuurlijk erg subjectief, in mijn (slaapkamer)installatie, maar ook in eerdere versterkers en CD-spelers die ik in bezit heb gehad. Mvg. Miracle. P.S. Ik voel me absoluut niet aangesproken door jouw opmerkingen dat een muziekliefhebber niet verder hoeft te zoeken als campeeropvouwhuislabs, en/of zeker niets duurders/beters hoeft te kopen. Ik wilde enkel duidelijk maken dat IK, als muziekliefhebber zeker GEEN liefhebber ben van dat merk rommel. IK vind het v Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 31 oktober 2009 Report Share Posted 31 oktober 2009 (...) Ik wilde enkel duidelijk maken dat IK, als muziekliefhebber zeker GEEN liefhebber ben van dat merk rommel.IK vind het v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 31 oktober 2009 Report Share Posted 31 oktober 2009 Miracle, iedereen kan wel Audionote speakers "verbouwen". Want "verbouwen" kan hetzelfde betekenen als "verprutsen", "verpesten", "vernielen", "verknoeien""... En als ik zo lees wat jouw smaak, voorkeur en inzicht is, vrees ik dat jouw "verbouwen" daar helaas op neerkomt. Gelukkig zijn de mensen waarvoor ik de speakers verbouwd heb het daar allemaal niet mee eens Spiekerboertje.Die zijn allemaal heel erg tevreden met de verbouwing van hun speakers, en ook de mensen waarvoor ik speakers gebouwd heb, geheel naar hun wensen, zijn nog steeds heel tevreden daarmee. Sommigen al jaaren, ook na vergelijk met speakers van vele malen de prijs die ze bij mij betaald hebben. Guido Tent heeft daarentegen kans gezien om vrijwel jittervrije klokmodules te ontwikkelen. Jettervrij...... Niet helemaal Spiekerboertje.Vergelijk de Tendlabs klokken maar eens met de Trichord Research klokken. Niet alleen qua klank, maar zeker qua jitter. Om heel muzikaal klinkende versterkers en CD-spelers te maken, waarin analoge techniek en digitale, buizen en halfgeleiders, optimaal zijn samengesmeed.Kritiek kan geloofwaardig zijn, Miracle. Maar alleen van iemand die blijkt geeft van n Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 31 oktober 2009 Report Share Posted 31 oktober 2009 [(...) Mss eens een masterclassje bij gaan wonen bij de Harnam International Group (...) Beste Miracle, "Harnam International Group" helaas niet aangetroffen. Bedoelde je wellicht "Harman"? (De onderneming die bijna alles (in de US) opkocht wat ooit kwalitatief van belang was en het vervolgens tot de ondergang voerde?) P.s. "De merken Becker, Mark Levinson, Lexicon, Infinity, JBL"... Allemaal wel erg eighties, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 31 oktober 2009 Report Share Posted 31 oktober 2009 (If you're so smart... Why don't you work for Sony?) Ach die jongen blaakt van het zelfvertrouwen, kraak dat nu niet zo af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 31 oktober 2009 Report Share Posted 31 oktober 2009 [(...) Mss eens een masterclassje bij gaan wonen bij de Harnam International Group (...) Beste Miracle, "Harnam International Group" helaas niet aangetroffen. Bedoelde je wellicht "Harman"? (De onderneming die bijna alles (in de US) opkocht wat ooit kwalitatief van belang was en het vervolgens tot de ondergang voerde?) Uiteraard bedoelde ik Harman Int. Ik moet af en toe eens wat rustiger typen. ....en idd dat is die onderneming die een aantal noodleidende ondernemingen opgekocht heeft, en ze weer gezond gemaakt heeft. Vooral door hier en daar wat te verschuiven in personeel, maar ook met bedrijfsonderdelen. JBL had zijn eigen naam al behoorlijk te grabbel gegooid door ook in de onderkant van de markt te opereren. Hierdoor werden de kwaliteitsspeakers niet erg geloofwaardig meer bij de consumenten. Die kennis voor echt goede speakers is toen verschoven naar het merk Revel. Zo is er nog veel meer verschoven tussen de bedrijven die onder de Harman Int. Group vallen. P.s. "De merken Becker, Mark Levinson, Lexicon, Infinity, JBL"... Allemaal wel erg eighties, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 31 oktober 2009 Report Share Posted 31 oktober 2009 @Rein!: Een Spiekerboertje krijgt mijn zelfvertrouwen echt niet omlaag hoor. Gelukkig. En dit blijkt ook wel weer uit bovenstaande post hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 31 oktober 2009 Report Share Posted 31 oktober 2009 @Rein!: Een Spiekerboertje krijgt mijn zelfvertrouwen echt niet omlaag hoor. Daarvoor weet ik veel te goed wie ik ben en wat mijn kennis over deze materie is. Wat een opscheppertje toch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 31 oktober 2009 Report Share Posted 31 oktober 2009 Zeker niet onaardig, maar hier ligt zo'n buisje (Goldpinn) toch al enige tijd wekeloos te zijn. Daarvoor in de plaats heb ik toch liever een merkloze USSR 6DJ8, of nog beter een Philips E288CC SQ Miniwatt JAN Goldpinn, of een Telefunken ECC88, of Siemens E188CC SQ JAN Goldpinn.De JJ is niet slecht, maar wel wat wollig en detailloos in vergelijking met de eerder genoemde buisjes. Wel weer beter dan een Philips ECG JAN 6922 (ECC88) Glodpinn. Een E188CC is verwacht ik inderdaad een mooie upgrade. De E288CC ook, maar die heeft iets andere spec's versterkt wat minder mu= 25 en trekt meer gloeistroom. Omdat deze buis haast onbetaalbaar is, is een JJ ECC99 weer een leuk alternatief voor een E288CC .... je daarvoor w Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 31 oktober 2009 Report Share Posted 31 oktober 2009 Jack, ik heb Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 31 oktober 2009 Report Share Posted 31 oktober 2009 Ik heb in het verleden de TV in de set ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 31 oktober 2009 Report Share Posted 31 oktober 2009 Ik heb in het verleden de TV in de set ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 31 oktober 2009 Author Report Share Posted 31 oktober 2009 P.S. Ik voel me absoluut niet aangesproken door jouw opmerkingen dat een muziekliefhebber niet verder hoeft te zoeken als campeeropvouwhuislabs, en/of zeker niets duurders/beters hoeft te kopen.Ik wilde enkel duidelijk maken dat IK, als muziekliefhebber zeker GEEN liefhebber ben van dat merk rommel. IK vind het v Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk93 Posted 31 oktober 2009 Report Share Posted 31 oktober 2009 @Rein!: Een Spiekerboertje krijgt mijn zelfvertrouwen echt niet omlaag hoor. Daarvoor weet ik veel te goed wie ik ben en wat mijn kennis over deze materie is. Wat een opscheppertje toch. Niet alleen een opschepper hoor,maar ook een miracles persoon die denkt dat hij van modificeren(verbouwen) van luidsprekers alles afweet. Henk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts