Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Ik denk dat bedoeld werd: een muziekliefhebber hoeft niet verder (lees duurder) te kijken dan de TL CD speler.

Dat hoef je niet te denken, Duck, dat is precies wat er bedoeld wordt.

BIERTJE ?

aha

maar kan ie ook met goedkopere spullen af?

zou jij iemand een echte muziekliefhebber kunnen noemen die speelt met een philips 650?

Uiteraard! Heb je 'm door :rolleyes:

Alleen de bovengrens is aangegeven in de zin, niet de ondergrens.

Met andere woorden hiermee noem je mij nog steeds geen muziekliefhebber. ;)

zou jij iemand een echte muziekliefhebber kunnen noemen die speelt met een philips 650?

Jazeker, er is weinig mis met een CD-650 , m.i. een kleine CD-80 :)

Een CD80? :unsure:A bold statement to make..

Daar ga ik het nou eens oneens mee zijn, Jack, elektronisch gezien wel, maar qua opbouw echt niet. Alleen al het gegoten frame van een 80 weegt meer dan een hele 650..

@m44: ik heb een CD650 (twee zelfs), en ik ben absoluut g

Guest tubejack
[azeker, er is weinig mis met een CD-650 , m.i. een kleine CD-80 :)

Een CD80? :unsure:A bold statement to make..

Daar ga ik het nou eens oneens mee zijn, Jack, elektronisch gezien wel, maar qua opbouw echt niet.

Alleen al het gegoten frame van een 80 weegt meer dan een hele 650..

Zou d

Beste Tubejack,

Misschien wel leuk leesvoer (of kende jij ze al?) nu je de kast hebt dichtgeschroefd:

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.ph...42b9fd59b7132f2

http://forum.mfbfreaks.nl/archive/o_t__t_3...uk-lijstje.html

http://www.stockhammer.at/hifi/cd650.php

(Stockhammer gebruikt ook "Live at Blues Alley" van Eva Cassidy om elke keer te horen dat zijn CD-650 weer mooier is gaan klinken.)

Guest tubejack

Die sites ken ik Spido :)

"Live at Blues Alley" van Eva Cassidy is een heel mooie CD als referentie.

Ik ben stap-voor-stap, met een liefhebber aan het kijken hoe we uit een CD-650 "zoveel mogelijk muziek krijgen."

Daarvoor zijn zelfs gratis twee CD-650 thuis afgeleverd :o

De ene blijft orgineel en de andere wordt beetje bij beetje omgebouwd.

Of zoiets zin heeft laat ik in het midden, CDM2 loopwerken zijn m.i. nog genoeg te krijgen. Goed voor jaren plezier. :)

20 jaar later zijn cd' s nog steeds 16bits ....... zoveel is er niet veranderd, er zijn heus verschillen, maar mega groot....

vind van niet.

CD-spelers kun je vergelijken met peper korrels..... je hebt witte, zwarte, rode....

Eigenlijk niet audiofiel ....... :rolleyes: " t

@Jack: ja dat was ik van plan, maar eerst het ding weer helemaal laten inspelen en nadenken of ik dan nog wat wil veranderen (ja tuurlijk wel, alleen op welke termijn). in de SACD1000 stonden ook zandzakken. handig bij hoogwater :D

groet

nee mijn parkeergarage onder het gebouw is eens vol met water komen te staan. foutje waterschap dank u. niet echt hard gelachen. alle auto's buiten op de stoep. een ome agent heeft in een nacht likkebaardend vijf bonnenboekjes (op de stoep staan) leeggeschreven ... en ze allemaal weer moeten terugnemen.

groet

Mijn audiofiele dagen zijn momenteel het schoonmaken van de luisterruimte en apparatuur en het beschilderen van de diffusers in de luisteruimte en dit laatste is een priegelklus.

100_2772%20(Small).jpg?attredirects=0

100_2767%20(Small).jpg?attredirects=0

100_2774%20(Small).jpg?attredirects=0

Je kan ze natuurlijk ook even loshalen en met een spuitbus te lijf gaan dat scheelt een hoop priegel werk.

Guest tubejack

Mijn audiofiele dag was een Revox B261 :) uit 1983.

revoxb2611.jpg

Soms ga je wel eens vreselijk de mist in met je eigen "vooroordelen" ..... :rolleyes:

Ik vond dit ding eigenlijk helemaal niks....

Technisch gezien wel mooi gemaakt, de meest insteek printen hebben een eigen stalen behuizing.

Sommige zelfs afgeschermd met een stalen deksel.

De printen zelf een zijn een beetje fragiel met al die dunne printbaantjes, wel weer mooie componenten gebruikt.

Gelijk al met de voeding ging het mis er zaten Frako's op dat zijn 3 potige "monsters" die zich niet gemakkelijk

laten verwijderen... waardoor ondanks mijn voorzichtigheid, hier en daar de print los liet :(

De voeding z

das de mooiste tuner die ik tot nog toe van je heb gezien.

doe je een plaatjes als ie klaar is?

emoticons op verzoek zoon :mad2::rolleyes::unsure:<_<:ph34r::blink::confused::ph34r::ph34r:B)B):o

Guest tubejack

Dank jullie wel, nooit geweten dat er hier zoveel Revox liefhebbers zijn.

Ok een plaatje van het binnenwerk, normaal zitten er 2 stalen deksels boven het frontend (ontvangst gedeelte)

en de PLL schakeling (om de boel o.a. op de zender houden).

B261binnen.jpg

Hier een plaatje van de uitgangsprint. In de meter zit een elco van een van de audiouitgangen

moet iets van 22uF zijn is nog maar...... geen wonder dat het niet klonk ;)

B261uitgang.jpg

De tuner staat nu vanaf een uur of 5 vanmiddag onder spanning en begint los te komen :)

Groet,

Jack

P.s. weet je wat het mooiste is..... straks....de glimlach van de eigenaar B)

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...