Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

jaaa heb van de week de (door mijzelf aan hullie gegeven) Onkyo van mijn zoontjes opengeschroefd (lade mechanisme haperde). moest mezelf inhouden om de rest niet ook uit elkaar te halen en me even uit te leven :D

ze horen het toch niet <_<

groet

Guest tubejack
Alweer zo'n Reutel?! Of is ie alweer kapot? :lol:;)

Enne, Jack, wij willen foto's.. B)

Yep alweer zo' n Reutel voor een herverbouwing :rolleyes:

biereco.gif

Foto' s waarvan Bart?

Ben wel benieuwd: is die Rotel een Japanse Leak? (Brits ontwerp? Rank Corp.?)

En wat Revox betreft: dat was eigenlijk niet LEUK meer:

dat neigde naar SERIEUS.

(Revox was Willy Studer, maar dan zonder de (dure) professionele begeleiding etc.)

Guest tubejack

Voor Bart

rotelrini.jpg

Is al weer klaar :) Deze tuner heb ik ongeveer 3 jaar terug gereviseerd.

De eigenaar was er zeer tevreden over en vroeg zich af of er nog updates mogelijk waren.

Heeft een eigen FM-antenne en speelt met een audio innovations 300. Gebruikt een standaard goede

OFC interlink. Geen speciale 220volt voorzieningen etc.

Nu kun je deze tuner onwijs tweaken, zoals die RT-1024 laatst. Maar je set moet het w

Zo, even de versterker open gehad vanavond en de ruis afgesteld (supertriode) met "P5". Hiermee kun je de inwendige weerstand van de eindbuizen bijstellen tot minimale ruis.

Door de E-choke was die ruis wel weg, maar blijkbaar had de E-choke het er maar druk mee, want nu de supertriode correct is afgesteld heeft de E-choke weer 'lucht'. En dat hoor je meteen!

Omdat ik geen scope heb, kan ik de versterker niet volledig afregelen, maar het L+R kanaal heb ik in balans gekregen door ohms te meten te meten vanaf de kabel ingang (cinch) tot aan de buisvoet van de ingangsbuisjes. Dit komt aardig goed in de richting, volgens de eerste luisterproeven!

Bart.

Onkyo was voor mij altijd een van de uitblinkers op tunergebied. Ik heb zelf de T-9 gehad met 6 lampjes in de display die het niet langer als een jaar volhielden (het was voor de LED's). Daarom en omdat ik meer bedieningsgemak wilde, ben ik toen overgestapt naar een digitaal model (T488F/T4970 ).

Nu vraag ik me af of jij misschien dezelfde tuner hebt.

Kees

Guest tubejack

Nu we het toch over digitaal hebben, deze staat op mijn werkbank.

Philips FT-980 sterk ondergewaardeerd (gelukkig :))

ft-980.jpg

Deze tuner heeft wat eigenaardigheidjes zoals slechte trimmers in het frontend maar is in de basis z

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...