Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

foefeltjes

:blink: een 'Ollander die dat woord gebruikt!?! :)

Ik moet nog wat aan mijn gitaarversterker foefelen..

'Foefelen' heeft trouwens ook een *nudge nudge wink wink* betekenis ;)

@Hans: en bij die man hebben ze een banaan in zijn broek gestopt :D

De docu 'classic albums' over Transformer is z

Te dynamisch kan m.i. wel. Ik heb opnamen die te dynamisch zijn. Bijvoorbeeld een 10e van Sjostakovitsj die je op het ene moment niet hoort terwijl je op het andere moment het huis wordt uitgeblazen. Daar is echt niet naar te luisteren. Voor de speksteen speakers kan ik het niet op een andere manier onder woorden brengen. De ene keer hoor je een bas, de andere keer een trompet en dat is dan niet in de verhouding die het hoort te hebben. Dat gevoel heb ik al sinds het allereerste prototype speksteen en dat is nog niet verdwenen.

Beste rbh,

Hoeveel oren heeft een mens?

(Ach, vermoei je hersentjes maar niet!

Het goede antwoord is: tw

Te dynamisch kan m.i. wel. Ik heb opnamen die te dynamisch zijn. Bijvoorbeeld een 10e van Sjostakovitsj die je op het ene moment niet hoort terwijl je op het andere moment het huis wordt uitgeblazen. Daar is echt niet naar te luisteren. [...]

Welke uitvoering is dat?

De symfonie

Te dynamisch kan m.i. wel. Ik heb opnamen die te dynamisch zijn. Bijvoorbeeld een 10e van Sjostakovitsj die je op het ene moment niet hoort terwijl je op het andere moment het huis wordt uitgeblazen. Daar is echt niet naar te luisteren. [...]

Welke uitvoering is dat?

De symfonie

haal je spullen niet zo naar beneden mumsoft.

allemaal speksteen propaganda ;)

wanneer krijg jij je speakers terug?

O, er st

het is wel waar tubejack

goodtube en spido kraken alles af wat van hout gemaakt is. ook jou betrap ik op woorden als "open haard" e.d.

zodra men daarmee stopt kan ik stoppen met daarop te reageren.

en gehakt is gratis ....een PP niet.

Guest tubejack
ook jou betrap ik op woorden als "open haard" e.d.

Je "betrapt" helemaal niks :confused: FF in de goede context lezen M44! <_<

QUOTE(rbh @ 18 Nov 2009, 10:56:37)

Nou ja, we gaan zien of Klaas nog eens terug gaat vallen op hout.

De laatste keer, dat ik Klaas sprak (een paar maanden terug) had ik het idee dat hij juist m

dat mompelen over "open haard" vind jij dus de moeite waard om te herhalen, of je verzint het erbij.

waarom?

om het verhaal op te leuken?

mijn speksteen commentaar stond een knipoog achter .

beste jack

jij kraakt geen spullen af, dat weet ik. daarom noem ik je ook niet in die context en zal ik ook nooit doen. ik benoem alleen dat je wel neigt naar uitspraken die neigen naar het heilig verklaren van speksteen.

de volgende stap ( die jij niet snel zal zetten) is het daadwerkelijk heilig verklaren en daarna ( waar jij nooit zal uitkomen) komt het denigrerend spreken over andermans spullen.

en zoals wel duidelijk zal zijn inmiddels heb ik daar een gruwelijke hekel aan.

en dan krijg je met mij dit geleuter.

;)

dat mompelen over "open haard" vind jij dus de moeite waard om te herhalen, of je verzint het erbij.

waarom?

om het verhaal op te leuken?

mijn speksteen commentaar stond een knipoog achter .

beste jack

jij kraakt geen spullen af, dat weet ik. daarom noem ik je ook niet in die context en zal ik ook nooit doen. ik benoem alleen dat je wel neigt naar uitspraken die neigen naar het heilig verklaren van speksteen.

de volgende stap ( die jij niet snel zal zetten) is het daadwerkelijk heilig verklaren en daarna ( waar jij nooit zal uitkomen) komt het denigrerend spreken over andermans spullen.

en zoals wel duidelijk zal zijn inmiddels heb ik daar een gruwelijke hekel aan.

en dan krijg je met mij dit geleuter.

;)

Ik ken Heer Jack niet maar volgens mij is hij wel gauw op zijn teentjes getrapt. :D;)

ik vind jack een goeie gast.

alleen word ik het zat dat de spullen van mensen afgekraakt moeten worden. bijv een audiofreak met zijn zuurverdiende fat bob. schandalig hoe sommige mensen het nodig vinden eigendom van een ander de grond in te trappen.

ik regaar dus iedere keer weer op dat soort uitspraken en zal dat blijven doen.

tubejack doet dat niet maar reageert op mijn uitspraken en is derhalve verwikkeld in een woordenwisseling met mij, that's it ! wat mij betreft. ;)

als je ziet dat mumsoft zich (gelukkig met een knipoog) al bijna excuseert voor zijn houten speakers.......

als iemand verschil hoort tussen cd spelers , interlinks of luidspreker kabels accepteer dat dan gewoon eens.

fora gaan niet kapot aan spookleden of mensen met een vage identiteit maar aan het niet respecteren van iemands mening en spullen. of denken dat je de wijsheid in pacht hebt en als een guru jezelf op narcistische wijze presenteren

iemand met een inhoudelijk verhaal afrekenen op een fout in de spelling........ dat soort gezeik.

oh ja

als ik zeg dat we moeten accepteren dat sommige verschillen horen tussen bijv cd spelers dan betekend dat niet dat die persoon ook gelijk heeft .

maar het zou iedereen ten goede komen als we niet meer reageren in topic waar je bij de eerste posting al het gevoel hebt dat je je er niet thuis in voelt.

zo kunnen de mensen die dat graag doen lekker ouwebetten over kabels e.d.

doen ze tenslotte in hifibladen ook. dus hoort bij de hobby zou ik zeggen.

zo reageer ik niet in topic over draaitafels, alles wat met video te maken heeft enz. ( tenzij het allang niet meer over het orginele onderwerp ging)

en ik zal zeker niet tegen iemand zeggen

"heb je die gekocht!!?", je lijkt wel niet wijs man!

j"e had die moeten doen of beter nog die andere." , "dat ding wat jij hebt gekocht hoort in de kliko of de open haard" <_<

en als je er wat van zegt dan maakt M44 zich te druk . het zijn tenslotte maar spullen......

uh huh

Welke uitvoering is dat?

Haha, had hem ver weg gestopt. 't Is niet de 10e maar de 11e :unsure:

Uitvoering door London Symphony Orchestra olv Rostropovich. Schijnt ook wel bekend te zijn vanwege zijn bizarre dynamics lees ik net.

Guest tubejack
Ik ken Heer Jack niet maar volgens mij is hij wel gauw op zijn teentjes getrapt. :D;)

Ik ken jou evenmin, het valt allemaal wel mee, vertel eens wat over je installatie.

Waar ben je mee bezig, of wat houdt je bezig wat audio betreft?

Guest tubejack
ik heb ook openhaard-speakers, en die blijven. heb ook geen open haard trouwens. love 'm.

Die had ik ook.... Ze staan nu in een grotere woning te spelen waar ze beter tot hun recht komen. :)

Achteraf gezien, was onze kamer toch te klein. Nu is e.e.a. gewoon veel beter in ballans, ik dacht ook

altijd dat er weinig "beters" was in deze prijsklasse en heb ook 10 jaar met plezier naar die

Translators geluisterd. Maar ik ben blij dat ik de moeite heb genomen om ze mee te nemen

naar Appelscha voor een vergelijk.

Ik zie je vanzelf wel weer een keer :rolleyes:

Groet,

Jack

P.s. Arrow klinkt :wub:

Sjostakovitsj kan ook zeer rustig klinken,kom maar naar Kerkrade naar het Orlando Festival

puur natuur zonder versterking ,geen speakers geen versterker geen dure kabels en geen dure draaitafel <_<:D

dat is goedkoop :D

Welke uitvoering is dat?

Haha, had hem ver weg gestopt. 't Is niet de 10e maar de 11e :unsure:

Uitvoering door London Symphony Orchestra olv Rostropovich. Schijnt ook wel bekend te zijn vanwege zijn bizarre dynamics lees ik net.

Hier nog een linkje wat de dynamiek van de tweede track laat zien:

https://docs.google.com/fileview?id=0B9qILQ...2NTg5&hl=en

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...