Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Ik denk niet dat wij iets afkraken, wij prijzen hooguit iets anders de hemel in, vanwege de uitmuntende prijs-prestatie verhouding. Weet je, die spekstenen spulletjes van ons, worden tegen kostprijs en hobby tarief gebouwd, dat dat nog kan tegenwoordig is zeldzaam. Dus ik heb die kans gegrepen!

De prijzen die ik lees op een PP site zijn verre van hobbyprijzen hoor.

Wanneer ik enkel de materiaalkosten (tegen consumentenprijzen) neem, en reken daar een uur of 4 werk per speaker (=2 speakers per werkdag) bij dan kom ik ook bij de pp ss30 op zo'n €375,- per werkuur. ;)

Ik denk niet dat wij iets afkraken, wij prijzen hooguit iets anders de hemel in, vanwege de uitmuntende prijs-prestatie verhouding. Weet je, die spekstenen spulletjes van ons, worden tegen kostprijs en hobby tarief gebouwd, dat dat nog kan tegenwoordig is zeldzaam. Dus ik heb die kans gegrepen!

Wanneer ik enkel de materiaalkosten (tegen consumentenprijzen) neem, en reken daar een uur of 4 werk per speaker (=2 speakers per werkdag) bij dan kom ik ook bij de pp ss30 op zo'n

Het is duidelijk dat je er totaal geen kijk op hebt.

Wat weet jij nou van de tijd die hier in gestoken wordt.

En dan heb ik het nog niet eens over de bezorging van het geheel !

Ik heb zo'n 200 paar speakers in mijn leven gebouwd, en echt niet alleen van hout.

Daarbij hebben ook speakers van natuursteen gezeten (klant is nu eenmaal koning), en zelfs van polyester en acryl.

Hierdoor heb ik dus totaal geen kijk op de kosten van het maken van een speaker. ;)

Een vriend van mij heeft een natuursteen- handel/zagerij. Hierdoor weet ik ook totaal niets van de kosten van natuursteen. ;)

Vent LUL toch eens niet zo slap.

Bezorging........iedere speaker van boven de

Guest tubejack
Ja, wordt tijd dat die AT 2600 van mij wordt aangepakt!

Er komt waarschijnlijk een update voor dit apparaat, de gebruikte buis 12SX7 wordt wat schaars.

Er veranderd niet zo heel veel, maar de hoogspanning gaat omhoog naar 150...180volt.. zodat ook

6SN7 buizen gebruikt kunnen worden. Die kun je gewoon nieuw kopen, o.a. die mooie van EH met goldpins

of nieuwe TS. Maar ook een NOS RCA 5692 kan dan.

:)

Vriendelijke groet,

Jack

zo. de JvG interlinks 24 u bevroren en vanavond in de koelkast bijkomen. nu weer aan de cd speler. en ja hoor, geweldig :huh:

vervelend dat ik nu weet dat ze over 48 uur volkomen nergens naar klinken. over zes weken geef ik een oordeel.

de tuner intussen, sinds de mute torren eruit zijn ... pure liefde.

komende week dinsdag gaat de voorversterker uit elkaar. o.a. andere diodes (IR schottky's) en koolfilmweerstanden in het signaal. heb er een leesbril voor gekocht :D

damn kan het niet laten om aan de boel te prutsen.

groet

Wanneer ik enkel de materiaalkosten (tegen consumentenprijzen) neem, en reken daar een uur of 4 werk per speaker (=2 speakers per werkdag) bij dan kom ik ook bij de pp ss30 op zo'n €375,- per werkuur. ;)

Beste Miracle,

Dit is waanzin! Je hebt totaal geen benul van dit soort dingen, dus houd dan liever je mond.

Alleen al met het zagen van de speakergaten, de reflexopening en de uitsparing voor de connector is de bouwer dagenlang bezig.

En als jij inderdaad honderden luidsprekers zou hebben gebouwd, waaronder exemplaren met stenen behuizingen, zou jij nu niet naar slappe, tweedehands bibberkastjes luisteren: dan zou je weten dat het v

Ik heb zo'n 200 paar speakers in mijn leven gebouwd, en echt niet alleen van hout.

Daarbij hebben ook speakers van natuursteen gezeten (klant is nu eenmaal koning), en zelfs van polyester en acryl.

Hierdoor heb ik dus totaal geen kijk op de kosten van het maken van een speaker. ;)

Een vriend van mij heeft een natuursteen- handel/zagerij. Hierdoor weet ik ook totaal niets van de kosten van natuursteen. ;)

komende week dinsdag gaat de voorversterker uit elkaar. o.a. andere diodes (IR schottky's) en koolfilmweerstanden in het signaal. heb er een leesbril voor gekocht :D

Vergeet de snubbertjes (10 nF/100V met 10 ohm in serie) niet over elke diode! B)

Guest tubejack
Vergeet de snubbertjes (10 nF/100V met 10 ohm in serie) niet over elke diode! B)

Dus je moet die snubbertjes er overheenfoefelen alleen aan de 2 diodes die aan de wisselstroom/trafo kant

Zeg maar om de inductie troep van de trafo tegen te houden?

Bedoel je dat? KT88?

Dus je moet die snubbertjes er overheenfoefelen alleen aan de 2 diodes die aan de wisselstroom/trafo kant

Zeg maar om de inductie troep van de trafo tegen te houden?

Bedoel je dat? KT88?

over alle 4

Ja, die snubbertjes moet je er overheen foefelen. a040.gif

M :ph34r: rc

Gewoon solderen is genoeg. :D

Zo dus:

ftfyx5.jpg

Maakt de boel echt schoner.........ik gebruik zelf trouwens liever soft-recovery dioden. Maar daar moet je maar eens mee experimenteren.

Het onderste schema werkt nog net effe wat lekkerder. Ook in eindversterkers. Alleen heb je dan twee separate wikkelingen nodig ipv. 1 doorlopende met een centertap.

ah zo. dat lukt wel.

de 10nF's zitten er wel in, althans in de gelijkrichter, niet die weerstandjes. Verdere diodes hebben dit geheel niet.

er gaan dus al soft recovery's in (IR 8ETH06PbF) ipv 1n4004 etc.

nog meer tips ... ? 't is een bryston 1b. alles discreet gebouwd. diodes zitten in voeding maar ook op printje waar versterker op zit. ontkoppeling voedingslijnen op dat printje gaat een Philips 136 47uF op met een FKS3 0,1 parallel. en weerstanden in het signaal koolfilmpjes. voedingscondensatoren zijn al een ververst en iets vergroot (niet drastisch). en condensatoren in het signaal is al Mundorf Supreme (met een mkp1837 eroverheen).

dank en groet

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...