Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

ja ik heb de VdHul 1st Ultimate. ligt nu ff in de kast. verder alleen zilver, deze JvG en een hele oude coax (die ik altijd nog tussen vv en ev heb zitten).

groet

wellicht eens een idee om al het zilver ertussenuit te halen.

dat gaf bij mij de beste resultaten.

speaker kabel is vd hull skyline hybrid. koperkabel met kool.

maar er zijn meerdere wegen die naar rome toeleiden natuurlijk.

ooit een zelfbouw kabel gemaakt van gestript installatie draad met lijnolie erop en katoenen mantel.

was ook erg goed maar monsterlijk om te zien :lol:

ooit een zelfbouw kabel gemaakt van gestript installatie draad met lijnolie erop en katoenen mantel.

was ook erg goed maar monsterlijk om te zienruiken :lol:

lipsrsealed.giflipsrsealed.giflipsrsealed.gif

:D

ja dat begin ik ook te denken, die meerdere wegen.

vandaag de meest recente 'hobby hifi' gekocht, waarin een Marantz SA15 wordt verbouwd. is deels (loopwerk en servo-board) gelijk aan de mijne. staan wat dingen in die bij de mijne nog niet gedaan zijn, dus weer wat te doen op donkere dagen.

groet

was ook erg goed maar monsterlijk om te zienruiken :lol:

lipsrsealed.giflipsrsealed.giflipsrsealed.gif

:D

uur.......wind ;)

Gold lijkt mij een gelukkigere optie. Dus koop eens Amstel-Gold. ;)

Komt toch ook gewoon uit die continue fabriek in Zoeterwoude? Jij laat je ook makkelijk neppen :P:lol:

;)

Overigens, bier geleidt vrij aardig stroom. Wie weet zijn bierleidingen wel het summum voor speakerkabels....

Guest kikkervisje
Gold lijkt mij een gelukkigere optie. Dus koop eens Amstel-Gold. ;)

Komt toch ook gewoon uit die continue fabriek in Zoeterwoude? Jij laat je ook makkelijk neppen :P:lol:

;)

Overigens, bier geleidt vrij aardig stroom. Wie weet zijn bierleidingen wel het summum voor speakerkabels....

Zoeterwoude ? Dat zou je willen het komt uit s-Hertogenbosch! ;)

Enne niet bier leidingen maar bier verleidingen. :D

Je gaat wel na verloop van tijd kabouters zie rennen. ;) ( grand-caf

sa15no1.jpg

Oh, wat zie ik daar toch veel dingen die ik anders zou doen...... :ph34r:

Ik zou het mooi zo laten... :lol:;)

Nee, ik heb vaak hetzelfde in mijn vakgebied, als ik een bestaande installatie moet verbouwen of zo. Dan denk ik ook vaak wel 'dat zou ik toch anders gedaan hebben'. Punt is alleen dat het daar misschien wel 'mooier' (ontwerp, bedieningsgemak, toegankelijkheid bij onderhoud en eventueel bedrijfszekerheid) van wordt, maar niet per se 'beter' (de uiteindelijke werking van de installatie)...

Nou ligt dat in de elektronica/audio ongetwijfeld wat anders dan in mijn werk, maar in beide gevallen zijn het 'gouden randjes'. En die worden (vanwege kostenbesparing) meestal maar achterwege gelaten. Tenzij de klant er extra voor wil betalen natuurlijk. En ook dat komt zowel in de audiowereld ('high end') als in mijn werk voor...

Welnee joh, leer nou eens tevreden te zijn. Altijd dat streven naar meer en beter, t lijkt wel een obsessie. :unsure:

Maar goed, als je er lol in hebt moet je het natuurlijk zelf weten. Ik heb veel meer lol in iets bouwen (van een standaard ontwerpje), dat is al moeilijk genoeg (voor mij).

dat bouwen zou voor mij weer een hele klus zijn. wat kleine aanpassingen zoals ik doe (ik kijk alleen maar af wat ik anderen zien doen) lukt me nog wel. je hebt wel gelijk met tevreden zijn. nu denk ik 'als het niet meer beter wordt, is het ook helemaal goed'. maar ja ... als er simpele aanpassingen te doen zijn zoals in dat artikel van HobbyHifi kan ik het toch weer niet laten :D

en als ik dat ding helemaal uit elkaar haal staat me eerlijk gezegd het zweet wel in de handen, maar tot nog toe is er niks onder mijn handen overleden :unsure:

groet

Guest tubejack
T valt me overigens op dat sommige knutsel diehards op bubbeltjes folie werken (meen TubeJack). Werkt dat ook anti statisch?

Nee, bij mij is de vloer al behoorlijk antistatisch dankzij speciale Sigma vloer verf.

Dat bubbeltjes plastic doe ik tegen beschadiging en dan pak ik randen van het te repareren/modificeren apparaat vaak nog apart in.

Af en toe gaat er weer een nieuwe bubbeltjes laag op mijn werkbankje.

Een antistatisch bandje gebruik ik heel af en toe, als ik met IC' s aan het frobelen ben. :)

Groeten,

Jack

T valt me overigens op dat sommige knutsel diehards op bubbeltjes folie werken (meen TubeJack). Werkt dat ook anti statisch?

Als je dat roze spul bedoelt waar PC kaarten in verpakt zitten is dat idd antistatisch. Dwz het bouwt geen statische elektriciteit op maar voert het op zich ook slecht af. Dus als je op een stoel zit met nylon/kunststof bekleding of nylon tapijt hebt liggen heb je er niets aan en helpt alleen zo'n polsbandje.

Het gewone witte (transparante) bubbeltjes verpakkingsfolie is van PVC en is beslist niet antistatisch.

;)

Ik wilde een keer een zelfbouw crossover kit doormeten (checken op DC).

Als ik me goed herinner moest ik (met een MM) meten vanaf 1 van de pootjes van een opamp tov van de plus uitgang op gelijkstroom (zou het mailtje van Marchand weer moeten opzoeken om te weten welk pootje). Ik bewoog een beetje met de meetpin van de MM en sloot waarschijnlijk 2 pinnetjes kort en zag een vonkje overspringen. Het lijkt nog wel te werken, maar helemaal zeker weet ik het niet meer (ik kan geen frequentie sweep invoeren of zoiets om de filering te zien functioneren)

Wat is de kans dat een opamp zoiets overleefd?

Iets anders, waarom zit dit draadje eigenlijk niet onder "zelfbouw"? Dit is toch meer voor "reviews" (dat doen we eigenlijk zelden hier, apparaten reviewen enzo)

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...