Miracle. Posted 29 december 2009 Report Share Posted 29 december 2009 Oh ja, vergeet ik die vreselijke Zonie (met dank aan Miracle!) CD speler nog. Hoho, da's niet mijn benaming voor Sjonnie. Zonie was volgens mij de benaming voor Sjonnie van Sodejuu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 29 december 2009 Report Share Posted 29 december 2009 Het laatste wat ik van mijn Malle Pietje zooi zou willen beweren is dat het een "objectief goede set" is. Wel een setje dat heel plezierig wegluistert. Let me rephrase: ik heb van niemand anders' set door zoveel verschillende mensen horen zeggen dat ie zo plezierig wegluistert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 29 december 2009 Report Share Posted 29 december 2009 Oh ja, vergeet ik die vreselijke Zonie (met dank aan Miracle!) CD speler nog. Hoho, da's niet mijn benaming voor Sjonnie. Zonie was volgens mij de benaming voor Sjonnie van Sodejuu. I stand corrected. De overige beschrijvingen van de componenten komen weg van diverse andere Hear-members als Spido (vliezen), Jitze (opamps) en naar ik meen Hans van Liempd (UcD). De armbeschrijving is afkomstig van Buizenbart himself (jaja!) en Flauwekul komt meen ik dan w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 29 december 2009 Report Share Posted 29 december 2009 ..........en Flauwekul komt meen ik dan w Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 30 december 2009 Report Share Posted 30 december 2009 De wetenschap dat de weergave nog ietsje verbeterd zou kunnen worden knaagt altijd een beetje.Ik speel nog wel eens met de gedachten om zo'n Tentlabs volume control te gaan inbouwen. http://tentlabs.com/Products/page31/page31.html (...) Beste Goodtube, Een gewone variabele weerstand - hetzij met koolbaantjes, hetzij draadgewonden, hetzij nog wat anders - is een in wezen passief element, nietwaar? Het zal weliswaar verlies opleveren, maar het zal de aard of de kwaliteit van het signaal niet aantasten. Want in de uitstekende meetcijfers (vervorming en whatever) van alle moderne versterkers van vandaag zijn die "wrakke" potmeters verdisconteerd. Maar relais zijn een heel ander verhaal, nietwaar? Die elektromagnetische schakelaars hebben hun eigen, stationaire magnetische velden, die actief kunnen inwerken op de magnetische velden (en dus ook op de actor van die magnetische velden: het audiosignaal zelf!) van de signaalgeleider(s). Toch? Ik heb dikwijls gehoord hoe zich audiorampen voltrokken, zodra relais bij (of zelfs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 30 december 2009 Report Share Posted 30 december 2009 Ik heb dikwijls gehoord hoe zich audiorampen voltrokken, zodra relais bij (of zelfs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 30 december 2009 Report Share Posted 30 december 2009 Ik ben h Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 30 december 2009 Report Share Posted 30 december 2009 Ik heb dikwijls gehoord hoe zich audiorampen voltrokken, zodra relais bij (of zelfs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 30 december 2009 Members Report Share Posted 30 december 2009 M'n Buizenbartje, Je moet toch maar eens hier komen horen hoe zo'n slechte potmeter klinkt, icm. met buizen voorversterkte zwaar gemodificeerde UcD versterker (die alleen maar goed is voor het laag) en spetterende vliezen die tot 38 Hz het allerschoonste laag kunnen weergeven. Oh ja, vergeet ik die vreselijk zwaar gepimpte Zonie (met dank aan Miracle!) CD speler nog. En die achterlijk zware door drie motoren aangedreven degelijke duitse draaitafel met die ouderwets goede state of the art Jappen-S arm en een compleet op alle wensen aangepaste FlauweKul elementje. En een prototype in Engeland lyrisch goed ontvangen phonotrapje met opampjes (die ook al nergens voor deugen) En dropveters en een goedkoop setje 2.5 qmm spiekerdraadjes en gamma-netsnoertjes. Even wat kleine nuances aangebracht... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 30 december 2009 Report Share Posted 30 december 2009 Tijdens de verbouwingen heb ik de interlink (pseudo-high-end, dik en veel goud) tussen VV en EV gesloopt en moeten vervangen door een doodordinaire dropveter, ik heb sindsdien alleen daarmee geluisterd. En t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 30 december 2009 Report Share Posted 30 december 2009 Even wat kleine nuances aangebracht... Met 1 foutje: er zit GEEN buis voor de UcD, ik gebruik 'm rauw. Ook geen buis in de voor"versterker", die bestaat uit een Elma switch en een Noble potmetertje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 30 december 2009 Report Share Posted 30 december 2009 Ik ken dit soort mailtjes onderhand wel van je, Jack -afstammeling van onze grote dichter uit de 17de eeuw-, maar dit is wel h Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 31 december 2009 Report Share Posted 31 december 2009 Als we het hier toch over een alternatief voor de volume pot hebben zou dit iets zijn op DIY audio wordt het behoorlijk gepromoot. Je hebt in ieder geval wel een vaste verbinding met je weerstand alleen mijn twijfels heb ik over de gelijk loop en is dat wel zo een mooie weerstand om je audiosignaal doorheen te laten lopen? Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 31 december 2009 Report Share Posted 31 december 2009 Daar is het voor mij allemaal mee begonnen, George, daardoor gingen de tandwieltjes in mijn hoofd draaien. Zonder uitzondering is iedereen er laaiend enthousiast over. Alleen verschillen die dingen onderling zoveel dat je een stuk of 20 ldr's moet aanschaffen om een matchend stel te vinden. En dat matchen is ook een kl*tewerk Daar had ik dus geen zin in, maar misschien ga ik het uiteindelijk toch doen. Alleen absoluut geen behoefte aan op het moment.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 31 december 2009 Report Share Posted 31 december 2009 Lang geleden heb ik eens zo'n potmeter met LDR's gemaakt (het idee is al heel oud) maar het klonk van geen meter. Die LDR's vervormen gewoon behoorlijk (ze zijn ook in geringe mate spanningsafhankelijk). Verder heeft het nog een ander raar en onhandig bijverschijnsel: LDR's regelen op zich vrij langzaam. Redelijk snel naar een lage waarde en langzaam (in seconden) terug naar een hoge waarde. Dat heeft als gevolg dat bij verstellen ze gaan "Hijgen". Regel je het volume omlaag dan gaat dat ook omlaag, om daarna weer langzaam uit zichzelf weer hoger te gaan of juist verder lager te gaan, afhankelijk welke kant je opgaat. Heel onhandig. Leuk bedacht maar in de praktijk niet geschikt voor audio. (Maar ik ben dan ook geen audiofiel ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 31 december 2009 Report Share Posted 31 december 2009 Daar is het voor mij allemaal mee begonnen, George, daardoor gingen de tandwieltjes in mijn hoofd draaien. Zonder uitzondering is iedereen er laaiend enthousiast over.Alleen verschillen die dingen onderling zoveel dat je een stuk of 20 ldr's moet aanschaffen om een matchend stel te vinden. En dat matchen is ook een kl*tewerk Daar had ik dus geen zin in, maar misschien ga ik het uiteindelijk toch doen. Alleen absoluut geen behoefte aan op het moment.. Die gebruik ik oa ook en ik kan je wel vertellen dat je met 20 stuks wel heel veel geluk moet hebben wil er een paartje tussen zitten ik had er 60 nodig het is wel een heel goed klinkende oplossing ik heb ook nog een shunt stappenschakelaar met tantaal weerstanden of een 24 stappen ladder schakelaar en had een Tribute autoformer en een Audio Consulting TVC als ik het zo bekijk heb ik wel het een en ander geprobeerd buiten de Nobel, Alps, TKD en Penny en Giles ik had er nooit zo bij stilgestaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 31 december 2009 Report Share Posted 31 december 2009 Bart, Peter en tube 300 bedankt voor de reacties. Toch niet iets om zomaar even te proberen dus. Ook even geen zin om 60 LDR's door te meten. Al zijn de reacties hear wel wisselend met betrekking tot de geluisd kwaliteit. Zou Pjotr soms de verkeerde LDR's gebruikt hebben want dit is voor mij de eerste reactie die dit aangeeft. Toch maar iets verzinnen dan op basis van een ladder met weerstanden. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 31 december 2009 Report Share Posted 31 december 2009 Toch maar iets verzinnen dan op basis van een ladder met weerstanden. Da's allemaal al eens gedaan! Nee, als ik van de alpspot af stap, dan wordt het zo'n TL ding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 1 januari 2010 Report Share Posted 1 januari 2010 Vandaag weer een spannende audiofiele dag. Gisteren kwam de koffer met mijn versterker en streamer terug, en nu zit ik met kippenvel te luisteren. Nee, niet zo oplettend, want tikken kost ook aandacht. Het lukt me nog om iets op te zetten en hear op de site te lezen. Dus het zit nog niet helemaal goed zoals het hoort. Maar het hoort wel helemaal goed. Wat iemand voorspelde: ik moet alle muziek opnieuw beluisteren. owowowowowo wat klinkt dit LEKKER Lang geleden dat ik stoned was. En ik hou helemaal niet van gehakt. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 1 januari 2010 Report Share Posted 1 januari 2010 Leuk om te lezen Marc, ik hou trouwens wel van gehakt Mijn audiofiele dag was: Weer eens mijn oude Radio Bulletin (phono) voorversterker terugzetten ..... Nog niet zo heel lang geleden was dit een duidelijk update t.o.v. PhonoDude. T.o.v mijn huidige pre een VDV MCML05, klinkt het wat "hard en dun" Zo'n upgrade went dus snel Groeten, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 1 januari 2010 Report Share Posted 1 januari 2010 Ik ken dit soort mailtjes onderhand wel van je, Jack -afstammeling van onze grote dichter uit de 17de eeuw-, maar dit is wel h Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 1 januari 2010 Report Share Posted 1 januari 2010 Ik ken dit soort mailtjes onderhand wel van je, Jack -afstammeling van onze grote dichter uit de 17de eeuw-, maar dit is wel h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 1 januari 2010 Report Share Posted 1 januari 2010 Whoa, paranoia! Nee Jack, dit is duidelijk van een heel andere hand dan de jouwe Schrijft die man voor zijn beroep ofzo? (Iets van restaurant-criticus b.v.) Nee zover ik weet is de man leraar geweest. Het is een h Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 4 januari 2010 Report Share Posted 4 januari 2010 Een aparte gewaarwording vandaag. Ik heb de potmeter nu een week zo zitten, het nieuwe en dus fantastische is er wel vanaf, voor mijn gevoel was ik op het punt gekomen dat ik het objektiever dan voorheen kon beoordelen. Maar ik vind het nog steeds beter dan eerst Link to comment Share on other sites More sharing options...
stone56 Posted 4 januari 2010 Report Share Posted 4 januari 2010 Tot de definitieve conclusie gekomen dat in mijn situatie de 1.6 Maggies het best met de q. ribbon aan de buitenkant tot hun recht komen. Het beeld is dan breder, dieper en meer open. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts