Jitze Posted 19 januari 2010 Report Share Posted 19 januari 2010 Volgens mij gaat het er niet om of je van ook een slechte opname kunt genieten, we hadden het over hoe een installatie omgaat met slechte opnamen, ook al wordt vreselijk duidelijk hoeveel tekortkomingen er zijn, de beleving kan hier volstrekt aan voorbij gaan. Blijft overeind dat je haarzuiver alle gebreken voor je kiezen krijgt. Laatst eens een cd gehoord met opnamen vanuit een zeer grijs verleden, toeters die rechtstreeks op een wasrol een registratie maken, de allereerste " moderne " microfoons en zo nog een aantal opvolgers van diverse constructeurs, zeer boeiend om naar te luisteren en een aantal stukken zijn zonder meer om van te genieten, ondanks alle gebreken. Het lijkt me dat hier een duidelijk onderscheid dient te worden gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 19 januari 2010 Report Share Posted 19 januari 2010 Ik denk dat als men het heeft over slechte opnames of producties, dat men slechte opnames bedoelt dat is gemaakt sinds high fidelity bestaat. En niet die van decennia geleden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 19 januari 2010 Report Share Posted 19 januari 2010 Vergelijk je dit met opnamen van b.v. Miles Davis uit de jaren '50 dan zit er dag en nacht verschil in. Daar zitten heel goede tussen, maar ik heb er hier ook een aantal die echt om te zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 20 januari 2010 Report Share Posted 20 januari 2010 Vergelijk je dit met opnamen van b.v. Miles Davis uit de jaren '50 dan zit er dag en nacht verschil in. Daar zitten heel goede tussen, maar ik heb er hier ook een aantal die echt om te zijn. Goede opnamen uit het historisch archief? Probeer zo dicht mogelijk bij de bron te komen! Aan het eind van de jaren 50 werd S T E R E O ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 januari 2010 Report Share Posted 20 januari 2010 Mijn audiofiele dag was genieten van het leven en mijn spullen. De CD-weergave zit weer zeer dicht tegen die van een LP aan. En eerlijk gezegd draai ik m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 20 januari 2010 Report Share Posted 20 januari 2010 <Verplaats uit CD-speler topic. Duurde ook "slechts" 3 minuten uploaden, ondans een internetverbinding van 20057 Kbps> Vanavond maar eens een begin gemaakt aan het idee om een oude Hawk-Audio P1, ofwel Lennard Hendriks/Audio & Techniek, voorversterker te gaan upgraden, en van een fatsoenlijke kast te gaan voorzien. Eerst maar eens een wensenlijstje gemaakt van onderdelen. C's, weerstanden, kast, knoppen voor de volumepot en bronschakelaar, aan/uit-schakelaar, IEC inlet en bedrading, en begonnen met ontmantelen. De bedrading en printen zijn nu gescheiden van de lelijke kast, die morgenochtend direct mee naar beneden gaat, en daar in het groot groen archief gaat. Morgen verder met C's en weerstanden verwijderen, en dan zaterdag op jacht naar C's, weerstanden, een mooie kast en bedrading. Ben wel benieuwd wat dit toch al goede ontwerp met fatsoenlijke onderdelen gaat doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 januari 2010 Report Share Posted 20 januari 2010 Audio en Techniek P1 Mooi ding Miracle! Jammer dat het blad al jaren "ter ziele" is, gelukkig heb ik nog een aantal nummers. Ook een speciaal thema nummer: Transistorversterkers voor buizenliefhebbers Ik verveel me geen seconde, heb "projecten" tot aan mijn pensioengerechtigde leeftijd. Maar af en toe lekker "bewust" een paar uur niets doen en lekker muziek luisteren is ook heerlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 20 januari 2010 Report Share Posted 20 januari 2010 Audio en Techniek P1 Mooi ding Miracle! Jammer dat het blad al jaren "ter ziele" is, gelukkig heb ik nog een aantal nummers. Ook een speciaal thema nummer: Transistorversterkers voor buizenliefhebbers Ik verveel me geen seconde, heb "projecten" tot aan mijn pensioengerechtigde leeftijd. Maar af en toe lekker "bewust" een paar uur niets doen en lekker muziek luisteren is ook heerlijk. A&T is helaas sinds 1999 niet meer, maar de ontwerpers van die mooie spullen zijn nog wel verder gegaan, onder de naam Hawk Audio. De opvolger van deze VV is de P12, die nu nog te koop is, ook als bouwpakket (voor zo'n Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 20 januari 2010 Report Share Posted 20 januari 2010 john van der sluis zit op hififorum Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 20 januari 2010 Report Share Posted 20 januari 2010 john van der sluis zit op hififorum Hij liever als ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 januari 2010 Report Share Posted 20 januari 2010 "De echte doehetzellevurt h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 20 januari 2010 Report Share Posted 20 januari 2010 Zo zit ik nu te kijken naar een phonopr Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 21 januari 2010 Report Share Posted 21 januari 2010 john van der sluis zit op hififorum ...en hij woont in Zuid-Vlaanderen: b Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 januari 2010 Report Share Posted 21 januari 2010 Nieuw terrein, al was het maar waar je die krengen moet zoeken. Bij Conrad vind ik ze niet, maar het lijkt me sterk dat zij die niet hebben.. Conrad heeft zat op-amps, dat is het probleem niet. Deze aanpak is meer van achteren naar voren werken. Je begint uiteraard met een goed concept waarin je gelooft. Daar zoek je passende op-amps bij die aan de eisen voldoen. Pas dan ga je eens kijken wie ze levert. Heel veel is van de plank te krijgen bij Farnell, RS-Components, Mouser en Digi-Key en mocht dat niet lukken leveren veel fabrikanten (vaak gratis) samples. En meestal kan een goede elektronicaboer op de hoek van de straat het ook voor je bestellen, betaal je wel veel meer. Typ je een rugnummer van een op-amp in bij Google dan krijg je heel wat info en vaak ook een directe link naar de betreffende pagina van de fabrikant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 januari 2010 Author Report Share Posted 21 januari 2010 john van der sluis zit op hififorum ...en hij woont in Zuid-Vlaanderen: b Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 21 januari 2010 Report Share Posted 21 januari 2010 desolate omgeving... Bedoel je daar "Zuid-Vlaanderen: b Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 22 januari 2010 Author Report Share Posted 22 januari 2010 desolate omgeving... Bedoel je daar "Zuid-Vlaanderen: b Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 22 januari 2010 Report Share Posted 22 januari 2010 Heren ,Heren een beetje positief blijven Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 22 januari 2010 Report Share Posted 22 januari 2010 "De echte doehetzellevurt h Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 22 januari 2010 Report Share Posted 22 januari 2010 Misschien hier: http://www.europe-audio.com/ Dankjewel Remcojan, ik heb ze ondertussen w Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 22 januari 2010 Report Share Posted 22 januari 2010 net 3 uurtjes muziek geluistert en dat klonk verrekte fraai Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 22 januari 2010 Report Share Posted 22 januari 2010 ja muziek luisteren is ook erg audiofiel Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 22 januari 2010 Report Share Posted 22 januari 2010 B Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 januari 2010 Report Share Posted 22 januari 2010 B Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 22 januari 2010 Report Share Posted 22 januari 2010 Touch Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts