Miracle. Posted 23 januari 2010 Report Share Posted 23 januari 2010 B Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 23 januari 2010 Report Share Posted 23 januari 2010 gisteravond de voedingselco's in de SA11 in het digitale deel vervangen door Oscon SH's (beetje grotere waarde ook). Met zweet in de handjes want het is allemaal nogal klein. Na 1 nachtje zacht inspelen op repeat ... kracht in het laag en verder zijdezacht, hopen details, instrumenten die er niet waren duiken op, en veel ruimte. er leven ineens mensen achter de muur en ze zingen. nog idem op het servoboard. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 januari 2010 Report Share Posted 23 januari 2010 Mooi Rob, het begint dus weer een beetje te leven, begrijp ik. Eh, te springleven, meen ik. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 23 januari 2010 Report Share Posted 23 januari 2010 wat staat er toch veel info op een cd! jij weet dat ook. en wat haalde de speler standaard er weinig uit ... de beste technische beschrijving is 'pure vreugde' cd speler en tuner groeien naar hetzelfde niveau. tuurlijk, ik hoor best compressie en slechte zenders. maar als het goed is ... ik ben ook wel benieuwd hoe jouw set nu zingt. ik ga je een mailtje zenden. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 januari 2010 Report Share Posted 23 januari 2010 wat staat er toch veel info op een cd! jij weet dat ook. en wat haalde de speler standaard er weinig uit ... de beste technische beschrijving is 'pure vreugde' cd speler en tuner groeien naar hetzelfde niveau. tuurlijk, ik hoor best compressie en slechte zenders. maar als het goed is ... ik ben ook wel benieuwd hoe jouw set nu zingt. ik ga je een mailtje zenden. groet Ha, leuk! Kom gerust, jij hebt oren waar ik nog jaaaaren voor moet oefenen. We spreken wel wat af. Groetjes M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 23 januari 2010 Report Share Posted 23 januari 2010 Even 'Tubejacken' Ik kreeg vandaag een mailtje naar aanleiding van mijn gitaarversterker-artikel in de Elektor. "Dag Bart, Ik heb met veel plezier het artikel over je gitaarversterker gelezen. Fantastisch gewoon. Alhoewel ik nog niet zo heel goed kan spelen, lijkt het me toch leuk om een versterker te bouwen naar mijn smaak. Ik heb een paar vragen:" (...) Leuk om Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 23 januari 2010 Report Share Posted 23 januari 2010 Even 'Tubejacken' Ik kreeg vandaag een mailtje naar aanleiding van mijn gitaarversterker-artikel in de Elektor. "Dag Bart, Ik heb met veel plezier het artikel over je gitaarversterker gelezen. Fantastisch gewoon. Alhoewel ik nog niet zo heel goed kan spelen, lijkt het me toch leuk om een versterker te bouwen naar mijn smaak. Ik heb een paar vragen:" (...) Leuk om Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 23 januari 2010 Report Share Posted 23 januari 2010 Leuk voor je,de enigste mail die ik krijg is reclame. gr henkes Henkes, vind je dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 23 januari 2010 Report Share Posted 23 januari 2010 Even 'Tubejacken' Leuk Bart Mijn activiteiten staan even op een laag pitje, maar ook uit sommige digitale tuners in dit geval een Philips FT-980 kun je v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 23 januari 2010 Report Share Posted 23 januari 2010 Buiten sneeuwt het, binnen staat de muziek aan. Onze licht gemodificeerde Rotel RCD-975 klinkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 23 januari 2010 Report Share Posted 23 januari 2010 Omdat ik overweeg om een soort audiomeubel a la een dressoir te gaan maken, en tevens de plasma te gaan verzinken in een wand, (met de bevestiging op de muur, zoals nu) heb ik al vast voor de luisterervaring de speksteentjes 10 cm hoger op de voet geplaatst middels tegels. Eens luisteren wat dat doet. In elk geval betekent het omhoog brengen van de weergevers dat het geheel iets meer tot z'n recht komt. Ik vind het wel wat. Nu wil ik op de achtermuur (baksteen, draagmuur) een raster gaan aanbrengen met steenwol ertussen, en daarover dan weer een plaat. Kortom, ik wil de achtermuur eigenlijk zo'n 10 cm naar voren halen zodat de plasma er verzonken tussen gaat passen en tevens de kamer akoestiek wordt verbeterd. De achtermuur is eigenlijk de enige plek waar ik iets aan demping zou kunnen doen. Het lijkt mij mooi om die achtermuur dan donker te maken. Antraciet of zo. Met spotjes erboven. Iemand nog idee Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 23 januari 2010 Report Share Posted 23 januari 2010 Ik hoop dat je Henkes niet teveel tegen de haren in hebt gestreken met dat grapje, want volgens mij heeft hij ook zoiets met een wand gedaan. @Jack: sneeuw? Hier acht Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 23 januari 2010 Report Share Posted 23 januari 2010 Buiten sneeuwt het, binnen staat de muziek aan. Onze licht gemodificeerde Rotel RCD-975 klinkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 23 januari 2010 Report Share Posted 23 januari 2010 Omdat ik overweeg om een soort audiomeubel a la een dressoir te gaan maken, en tevens de plasma te gaan verzinken in een wand, (met de bevestiging op de muur, zoals nu) heb ik al vast voor de luisterervaring de speksteentjes 10 cm hoger op de voet geplaatst middels tegels. Eens luisteren wat dat doet. In elk geval betekent het omhoog brengen van de weergevers dat het geheel iets meer tot z'n recht komt. Ik vind het wel wat. Nu wil ik op de achtermuur (baksteen, draagmuur) een raster gaan aanbrengen met steenwol ertussen, en daarover dan weer een plaat. Kortom, ik wil de achtermuur eigenlijk zo'n 10 cm naar voren halen zodat de plasma er verzonken tussen gaat passen en tevens de kamer akoestiek wordt verbeterd. De achtermuur is eigenlijk de enige plek waar ik iets aan demping zou kunnen doen. Het lijkt mij mooi om die achtermuur dan donker te maken. Antraciet of zo. Met spotjes erboven. Iemand nog idee Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 23 januari 2010 Report Share Posted 23 januari 2010 Hoi goodtube ik heb zoiets thuis zelf gemaakt.Op de topic [show je nieuwste AV aankoop] staat het. Let niet op eventuele spel fouten. gr henkes Gelezen, dank! Ik ga daar wel verder over dit onderwerp Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 23 januari 2010 Report Share Posted 23 januari 2010 Buiten sneeuwt het, binnen staat de muziek aan. Onze licht gemodificeerde Rotel RCD-975 klinkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 23 januari 2010 Report Share Posted 23 januari 2010 Mijn Audiofiele dag is alweer een paar dagen geleden. Aangezien ik nu verkouden ben is er even weinig fiels te beleven. Zo ben ik dus woensdag bij Marc (Mumsoft) geweest. Nieuwsgierig geworden naar de modificaties die hij heeft laten uitvoeren. Wat mij vooral opvalt is eigenlijk in drie worden samen te vatten. Dat zijn namelijk Plaatsing Plaatsing en Plaatsing. Zoveel ruimte heb ik nog niet eerder gehoord. Dit werd vooral duidelijk toen even terug werd geschakeld naar de dac van de Olive. Het geluid werd nu direct tussen de speakers gezet maar met de dacmagic was het beeld tot ver buiten de speakers te ervaren. Marc bedankt voor de gezellige avond. Het was prettig om jou set eens te mogen beluisteren. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 23 januari 2010 Author Report Share Posted 23 januari 2010 Ik had maar liefst 4 audiofiele dagen achter elkaar. Woensdagavond een luisteravond hier met een bekende. Donderdagavond audioclub met MP speakers met Eastern Electric buizenelectronica, Vrijdagmiddag de kabels voor de bekende van woensdag verandert van biwire naar twwe afzonderljke. Vrijdagavond hebben we gewerkt aan het 50 Hz probleem van een andere bekende. Zaterdag een luistermiddag met Audiofreak hier. Het kon gewoon niet op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 23 januari 2010 Report Share Posted 23 januari 2010 Ik had maar liefst 4 audiofiele dagen achter elkaar. Mazzelpik!! Ik heb vandaag de hele dag met een boorhamer in de hand gestaan om tegels (die muurvast zaten) van een muur af te hakken. Wel doppen in natuurlijk. Goeie, op maat gemaakte. Maar audiofiel was het niet echt. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 23 januari 2010 Author Report Share Posted 23 januari 2010 Ik had maar liefst 4 audiofiele dagen achter elkaar. Mazzelpik!! Ik heb vandaag de hele dag met een boorhamer in de hand gestaan om tegels (die muurvast zaten) van een muur af te hakken. Wel doppen in natuurlijk. Goeie, op maat gemaakte. Maar audiofiel was het niet echt. Groet, Leobus Ik heb dat lekker al gehad... na drie jaar achter elkaar telkens wat bouwen of verbouwen ben ik voorlopig klaar. Bovendien ben ik voortaan op vrijdagmiddag vrij, dus weer alle tijd om te hobbyen. Ik wens je dus veel sterkte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 23 januari 2010 Report Share Posted 23 januari 2010 Ik heb ook wat verbouwd... aan mijn voorversterker. Zoals ik al gemeld had heb ik dus de van der Veen E-choke ingebouwd. De voorversterker (6072 van Triode Dick) heeft al een tamelijke overkill-voeding (10uF-10H-22uF-20H-33uF), daarvan is alleen de eerste C gebleven, dan de E-choke en tot slot een 330uF. Dit blijkt toch wel h Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 23 januari 2010 Report Share Posted 23 januari 2010 Ik heb ook wat verbouwd... aan mijn voorversterker.Zoals ik al gemeld had heb ik dus de van der Veen E-choke ingebouwd. De voorversterker (6072 van Triode Dick) heeft al een tamelijke overkill-voeding (10uF-10H-22uF-20H-33uF), daarvan is alleen de eerste C gebleven, dan de E-choke en tot slot een 330uF. Dit blijkt toch wel h Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 januari 2010 Report Share Posted 23 januari 2010 Mijn Audiofiele dag is alweer een paar dagen geleden.Aangezien ik nu verkouden ben is er even weinig fiels te beleven. [...] Marc bedankt voor de gezellige avond. Het was prettig om jou set eens te mogen beluisteren. Groetjes George Jij ook bedankt, het was zeker gezellig! Enne, die verkoudheid heb je niet van mij hoor. Ik ben nooit verkouden. Groetjes M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 23 januari 2010 Report Share Posted 23 januari 2010 Geweldig ding die E-Choke. Ja, mooi h Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 24 januari 2010 Report Share Posted 24 januari 2010 E Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts