Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Misschien doe ik dat nog wel eens een keer (als ik welkom ben natuurlijk), maar ik heb eerst een paar andere luisterbeloften na te komen.

Ik zou overigens niet snel mn appratuur laten aanpassen, t gaat me meer om het fenomeen an sich.

@ Marc, de ervaringen zijn openbaar, maar wat er precies gedaan wordt niet. Ik heb de geluidsfragmenten (radio interviews) beluisterd, maar daar wordt ik niet echt wijzer van,

Er was ook een boek geloof ik.

Nu hoef ik niet echt echt een exact recept, maar meer berip van het fenomeen. Nu ja, die discussie komt wellicht ooit ergens nog (Misschien schrijft hij een keer een paper of zo).

Guest tubejack

Voor de "oplettende" lezer is Hear al best veel verteld. ;)

Doe je zelf niet te kort en ga bij Mumsoft luisteren.... stel die andere bezoekjes nog even uit.

Grote kans dat je het mooi of in ieder geval bijzonder vind. :rolleyes:

Mijn audiofiele dag was een demo van een paar uur geven met mijn weergevers.

Het zal me niets verbazen als Klaas er weer een klant bij heeft B)

Speksteen for all :rolleyes:

Jack

P.s. Duck waarom zou je willen weten hoe het precies werkt?

Audio is een en al vaagheid over het algemeen, wat geeft het...

Een auto rijdt toch ook gewoon ...

Mijn audiofiele dag was een demo van een paar uur geven met mijn weergevers.

Het zal me niets verbazen als Klaas er weer een klant bij heeft B)

Speksteen for all :rolleyes:

Leuk te horen, Jack! Voor Klaas vind ik het ook fijn. Volgens mij helpt hij de liefhebber graag aan goede weergevers.

Vandaag weer mijn Sumiko EvoIII element ingebouwd.

Met de Goldring was de match met mijn arm niet echt geslaagd.

Maar nu :wub: :wub: dit gaat zo veel beter.

Ik de ruimte klopt weer en ook de diepte is nu beter waarneembaar geworden.

Dat wordt de komende tijd weer genieten geblazen.

Wel was het even klooien met de stand van de arm.

Om dat de armhoogte moest worden aangepast was het weer lastig om deze weer mooi in lijn te krijgen met de rand van de dt.

Daar heb ik dus nu een afstelmal voor gemaakt en dat werkt super.

Je kunt dat vergelijken met een protractor maar dan voor een tangentiale arm.

En nog wat van Miracle opgestoken op de Hear dag, even naar de Bruna geweest om twee geodriehoeken te halen en dat werkt ook makkelijk.

Groetjes George

neeee ik ben nog niet klaar. de voeding in het servo deel nog. de laatste aanpassing deed erg veel, en daar verwacht ik gezien wat ik hier en daar las hetzelfde van. dit laat ik doen, het moet helemaal uit elkaar gehaald ... en dan mag ie naar meneer Gehakt.

groet

Ik heb van een paar onderdelen die ik had liggen een interlinkje gemaakt.

Siltech G5 zilverdraad (1 mm doorsnede, 99,999 % zuiver, met goud dotering, dubbele kapton omhulling)

Silver Bullits

Teflon tape

Om een buisje (de binnenste afscherming (PFTE ?) van een coax kabel, waar de koperkern uit verwijderd is) heb ik twee Siltech geleiders parallel gemonteerd. De teflon tape is gebruikt om de 2 geleiders op hun plaats te houden. Het wikkelen is 10 minuten werk.

Mijn gedachte was dat de twee draden niet tegen elkaar aan moesten liggen, dus vandaar om een buisje die als 'afstandhouder' dient. Ik wilde bewust niet twisten. Daar had ik ook de lengte niet voor. De geleiders zijn ongeveer 50 cm lang, en die lengte heb ik nodig.

Geen fiel gedoe, geen mantelafscherming, niets van dat alles. Gewoon een simpel kabeltje met zo'n beetje de beste geleider die er is en goede pluggen.

Met dit kabeltje is het verlies van hogere frequenties geminimaliseerd tot zo'n beetje het maximaal haalbare. Helderder dan dit kan het niet worden. Volgens mij zijn de overige eigenschappen ook wel prima.

Even weer verder luisteren <_<

Naar aanleiding van de interlink ervaring bij Hansko ben ik dit weekend nogal druk geweest met kabels maken... Een setje voor Hansko (om te ruilen) en een setje voor een mede clublid. Omdat er zo'n 70 cm "vlechtsel" over bleef en ik nog wat stekkers had liggen, besloot ik om nog 'n stukje bij te vlechten en voor mezelf een paar verloopkabels van gebalanceerd naar cinch te maken. Deze zitten nu tussen de CD speler en pre, waar vroeger een cinch kabel zat.

Of het echt beter is kan ik nog niet zeggen... eerst maar eens wat muziek draaien. Maar nu staat m'n scherpst opgenomen Cd te draaien (Jennifer Warnes CD Love lifts up 1968-1983) en ik moet zeggen.... ik hoor meer muziek en minder scherpte.

@ Goodtube,

Alleen goed geleider materiaal is nog geen garantie voor een goede kabel. Ik heb hier een paar grof gevlochten interlinks (a la Kimber) van Siltech materiaal liggen (een probeersel uit de "prototypetijd") Ik heb ze al verschillende keren aan mensen meegegeven om eens te beluisteren, maar telkens kreeg ik ze terug. Ik was er ook niet echt enthousiast over. Een meer dan gemiddeld interlinkje, maar ook niet meer.

Dat je de kabels zonder afscherming gebruikt kan wel bijdragen aan een krachtiger geluid. Je moet dan wel opletten met dimmers en ander netvervuilers.

:)

Maar nu staat m'n scherpst opgenomen Cd te draaien (Jennifer Warnes CD Love lifts up 1968-1983) en ik moet zeggen.... ik hoor meer muziek en minder scherpte.

Ben benieuwd hoe je de scherpte zult ervaren of niet ervaren met de interlink die ik nu heb. Breng maar mee deze CD Hans. :)

Gr

Stef

En nog wat van Miracle opgestoken op de Hear dag, even naar de Bruna geweest om twee geodriehoeken te halen en dat werkt ook makkelijk.

Groetjes George

Toch jammer dat ik er niet bij was, maar ik weet niet of ik het zou aandurfen om zelf te gaan friemelen aan mijn draaitafel. Ik ben veel te bang dat ik iets kapot maak; dus dan toch maar een ritje naar Sneek voor een jaarlijkse fine-tuning van de afstellingen.

@ Goodtube,

Alleen goed geleider materiaal is nog geen garantie voor een goede kabel.

Mee eens! Ik wilde dan ook testen hoe veel hoog ik kon krijgen met een andere link ten opzichte van dropveter, Siltech Londen of Monster i400. Dus nam ik een puur massief zilveren geleider.

Dat het basgedrag en plaatsing be

Guest KT88

YES!!! :D

Een defecte en door iedereen opgegeven CDP779ES weer aan het kakelen gekregen. Wat nou kapotte KSS272A laser?

Als er (minstens) 3 man aan de potmetertjes hebben lopen schroeven dan wil het wel misgaan ja.......en daar lag de oorzaak niet. W

Guest KT88
Kop op, zo erg is het toch niet dat je bij Sonore bent geweest?

Dat was al eerder deze week Marc......ik had even wat tijd nodig om het te laten bezinken en de recensie te schrijven. ;)

@ Bart: gefeliciteerd, zo te horen ben je daar wel weer op je plekkie!

Kop op, zo erg is het toch niet dat je bij Sonore bent geweest?

Dat was al eerder deze week Marc......ik had even wat tijd nodig om het te laten bezinken en de recensie te schrijven. ;)

Het was ook maar een grapje. Daar ben ik geen held in, blijkt maar.

Ik heb sonore nu in de agenda staan, maar twijfel zeer na alle meldingen daarover van jou en Arden.

Gewoon thuis blijven en denken dat je het aardig voor elkaar hebt, is dat niet je ware?

We worden anders van die hologige, dolende audiofielen. Een droever lot is niet denkbaar. d030.gif

M :ph34r: rc

Groetjes George

Toch jammer dat ik er niet bij was, maar ik weet niet of ik het zou aandurfen om zelf te gaan friemelen aan mijn draaitafel. Ik ben veel te bang dat ik iets kapot maak; dus dan toch maar een ritje naar Sneek voor een jaarlijkse fine-tuning van de afstellingen.

Gruiter,

Ben je dan niet bang dat zo'n ritje heen, maar vooral: weer, veel van die subtiele aanpassingen in gevaar brengt?

Ik beschouw een draaitafel als een zeer fijngevoelig precisie-instrument en dat gesjouw ermee kan toch niet goed zijn?

M :ph34r: rc

Guest KT88
We worden anders van die hologige, dolende audiofielen. Een droever lot is niet denkbaar. d030.gif

:D

Valt best mee hoor........ik ben alweer gewend aan mijn Malle Pietje setje.

En dromen mag,....... toch?

ik droom ook zo graag sander :D

Zolang het maar geen nachtmerries worden. En aan de andere kant: beter dan echt kan niet. En je weet eigenlijk al van tevoren dat wat je in huis haalt het net niet/echt niet/niks is (doorhalen wat niet van toepassing is). Dat geldt ook voor de Sonore's, al ligt de lat dan h

Ik heb sonore nu in de agenda staan, maar twijfel zeer na alle meldingen daarover van jou en Arden.

Gewoon thuis blijven en denken dat je het aardig voor elkaar hebt, is dat niet je ware?

Ik denk dat jij het idd aardig voor elkaar hebt, Marc, wat ik zo her en der lees.

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem, anderzijds ben ik wel h

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...