Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Ik had verwacht, dat Sovteks een saaie buis zou zijn..... met een ruw geluid.

Nou helemaal niet! T.o.v. de Svetlana' s is het laag wat rustiger maar in het hoog zitten opvallend veel details.

Leuk, is ook mijn ervaring B)

Moeilijk te vergelijken omdat ze in mijn gitaarversterker ziten, daarom ook goedkope 6550's gekocht omdat dat toch niet audiofiel verantwoord is, maar het klinkt toch

• 2 weeks later...

Ja TubeJack, dat TubeRoling is leuk. Vandaar dat ik onlangs ook de vraag stelde of een setje KT88's nog wat zou kunnen brengen, en welk merk ik dan zou moeten kiezen. Maar zulke vragen zijn eigenlijk zinloos, want je moet het toch echt zelf proberen. ..... dus tuberoling.....is dat nou leuk ? <_<

Soms denk ik ook dat mijn buizen minder worden, maar even later blijkt dat dan ook weer nergens uit. Vreemd. Ik heb nog geen ervaring met verouderde buizen en hoe je dat kunt horen.

Die Tungsol 6550 die er al een tijdje in zit, is ook erg fraai, en in Schagen ook nog betaalbaar.

'k heb nu 2 x 12 meter luidsprekersnoer standaard (Monacor) koperdraad 4mm2 door de kruipruimte. En het klinkt nog steeds erg goed!

Zal binnenkort eens de site updaten, want de opstelling is gewijzigd.

PS toch weer een experimentje met de schermroosterweerstand (UL mode). Die is nu 470 Ohm. Mooi compromis tussen drukkende bas en detail. Experimenteel stel ik vast dat een lagere waarde de details doet toenemen, en het basgedrag doet afnemen. 1K is me nooit bevallen. Dus ergens tussen 100 en 500 ligt een ideaal.

Guest tubejack
[....] ..... dus tuberoling.....is dat nou leuk ? <_<

Jazeker! alleen al vanwege het feit dat er weer fantastische NIEUWE buizen gemaakt worden. :o

Tuurlijk en zijn ook mooie NOS buizen, maar dat vind ik vaak weer zo' n aanslag op mijn portemonnee. :rolleyes:

Ik heb een aardig voorraadje en zo groot vind ik de verschillen niet..... er zijn natuurlijk

De schermroosters daar heb ik naar aanleiding van een stukje van jouw, mee geexperimenteerd en bij mij is 150Ω een fijne waarde.

Klopt.

En laatst ben ik nog lager gegaan, naar 80 Ohm ofzo. Ook dat was stabiel. Veel details, duidelijk minder kracht in het laag.

Daarna naar de 470 en dat was beter dan 80. Of 470 het wint van de 150 weet ik niet. De ideale waarde speelt toch een behoorlijke rol mee, vind ik. Zulke experimentjes kosten wat tijd...

mijn audiofiele maand ( ahum) bestond uit het mijzelf verdiepen in de materie die gehakt heet. de verdieping was daar en het geluid is gevolgd.

al heb ik daar de heren bedenkers nog hard voor nodig. laat daar geen misverstand over bestaan

klinkt echt smakelijk

en niet alleen op woensdag B)

kom maar een luisteren hier.

geen enkele dag van je leven zou je verwacht hebben wat de rogers speakers hier presteren.

de aanpassingen zijn geweldig uitgepakt zonder ook maar 1 dingetje te hebben gewijzigd aan de speaker zelf. die is nog 100% orgineel.

de man van het spendor forum( en spendor /rogers collector) was hier en die zei "ik had nooit verwacht dat deze zo goed zouden klinken"

geen enkele dag van je leven zou je verwacht hebben wat de rogers speakers hier presteren.

de aanpassingen zijn geweldig uitgepakt zonder ook maar 1 dingetje te hebben gewijzigd aan de speaker zelf. die is nog 100% orgineel.

de man van het spendor forum( en spendor /rogers collector) was hier en die zei "ik had nooit verwacht dat deze zo goed zouden klinken"

aardig van die meneer.....

aardig van die meneer.....

waarom. gewoon niet te ontkennen eerlijk antwoord

Guest tubejack

Het is jammer dat "gehakt" een beetje in een zweverige sfeer blijft.

Als ik wist hoe het werkte, begon ik direct voor mijz

ik weet genoeg om niet voor mijzelf te beginnen :)

Idd, niet iedereen heeft dat in zich, maar volgens mij zou jij dat wel kunnen ontwikkelen, maar of je dat wilt.... :rolleyes:

Kom eens hier luisteren, zonder gehakt.....maar wel met de voordelen ervan, zonder de nadelen. ;)

@Jack: sommige mensen hebben een bepaalde energie in zich, die zich kan vertalen in andere materie. De kunst is echter die energie vast te houden in die materie.

Dat is waar de vd. Heide theorie zich op baseerd.

Die energie is idd met bepaalde olie, kurk en kool (in welke vorm danook) te blokken/vast te houden.

Niet iedereen is zich er bewust van dat hij/zij die energie in zich heeft, maar de mensen die dat wel in zich dragen kunnen dat vaak wel ontwikkelen.

Wanneer een upgrade in den beginne heel goed klinkt maar na verloop van tijd minder word is het de kunst om de energie die ervoor zorgde dat die verbetering in het begin veroorzaakte vast te houden.

Daar zijn verschillende theorieën voor, waaronder die van vd. Heide.

@Jack: sommige mensen hebben een bepaalde energie in zich, die zich kan vertalen in andere materie. De kunst is echter die energie vast te houden in die materie.

Die energie is idd met bepaalde olie, kurk en kool (in welke vorm danook) te blokken/vast te houden.

Niet iedereen is zich er bewust van dat hij/zij die energie in zich heeft, maar de mensen die dat wel in zich dragen kunnen dat vaak wel ontwikkelen.

Wanneer een upgrade in den beginne heel goed klinkt maar na verloop van tijd minder word is het de kunst om de energie die ervoor zorgde dat die verbetering in het begin veroorzaakte vast te houden.

Daar zijn verschillende theorie

ik weet genoeg om niet voor mijzelf te beginnen :)

Idd, niet iedereen heeft dat in zich, maar volgens mij zou jij dat wel kunnen ontwikkelen, maar of je dat wilt.... :rolleyes:

Kom eens hier luisteren, zonder gehakt.....maar wel met de voordelen ervan, zonder de nadelen. ;)

Daar zijn verschillende theorie

Guest tubejack

Met dingen, die je wèl kunt verklaren, kun je ook heel erg ver komen ;)

Ik gebruik, veel mooie natuurlijke materialen, dàt komt het geluid ten goede en is volkomen logisch.

Echter ik verwacht dat er méér is , tussen hemel en aarde.

Jammer, dat zij die deze kennis hebben, dit niet overdragen.

De geschiedenis leert m.i. keer op keer, wat vandaag als "belachelijk" afgedaan wordt morgen wellicht

de normaalste zaak van de wereld is.

Immers de aarde blijkt rond en we hebben 3D HD TV waarom géén 3D HD stereo.

Heerlijk om ook vèr buiten je eigen window kunnen denken.

:)

Mijn fiele dag? muziek uit uit mijn Tandberg 3001a B)

Feest !

Jack

De geschiedenis leert m.i. keer op keer, wat vandaag als "belachelijk" afgedaan wordt morgen wellicht

de normaalste zaak van de wereld is.

Zeker Jack en de geschiedenis leert ook dat het omgekeerde net zo vaak voor komt.

Voor mij houdt de wereld ook niet op bij het direct waarneembare maar indien men verslag doet van niet-waarneembare zaken dan wel graag in heldere taal.

Guest tubejack

je kunt geen verslag doen van niet waarneembare zaken

Dat is een "open deur" M44 <_< Pas lastig wordt het..... om verslag te doen van zaken, die een ànder niet waarneemt.

Ik heb ook het idee dat iedereen "anders" luistert, "anders" muziek ervaart. Hoe? kun je leren, door goed naar de ander te luisteren.

Een verrijking :)

ik voel mijzelf niet geroepen om verslag of onderzoek te doen naar wat een ander niet waarneemt. als ik daaraan begin.......

en de open deur was nodig omdat men hem dreigde op slot te doen ;)

Guest tubejack

Mijn audiofiele dag was een bezoekje van andromedaaudiodesign .

Als speakerbouwer vond hij mijn Sound Stones "niet verkeerd"

Ik heb me rot gezocht naar een paar LP's "niet te vinden" .... gisteren nog "gauw" opgeruimd :(

Wel een beetje jammer... volgende keer vraag ik vooraf een "playlist" als hier iemand komt luisteren :D

Voor de rest, was het leuk.

Jack

andro.jpg

Vanavond dus even naar tubejack geweest , was erg leuk bedankt jack.

Even de philips cd 160 opgehaald met modificaties omdat ik weer meer cds ga luisteren .

Erg leuk om eens naar de PP s te luisteren aparte speaker en beslist ook mooi alleen met een ander soort weergave die ik thuis gewent ben omdat deze ook met een buizenversterker speelt , de weergave was warm en muziekaal , tube zijn trots de tandbergtuner was ook erg mooi , de platenspeler met benz ace was ook dik voor mekaar al met al een bijzondere set met een innemende weergave .

Ik ben nu aan het luisteren naar de cd 160 en de eerste indruk is mooi met wat meer dieptebeeld als mijn eigen speler desondanks zijn de verschillen niet erg groot in cd land vind ik maar dat is een eerste indruk tzt maak ik wel een conclusie voor mijzelf .

groeten hj

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...