Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack

Alle maggies dat je van radio,s houdt jack wist ik,maar dat het zo erg is :o Wat een mooie verzameling. Je ben met afstoffen zeker wel even bezig. :D

gr henkes

Hallo Henk,

Gewoon een plumo gebruiken..... :rolleyes:

@Robx staat er inderdaad, nog niet in :o

Groet,

Jack

Gisteren afgereisd naar Schijndel nabij 's Hertogenbosch. Dat 'nabij' is betrekkelijk, maar hoe dan ook is de afstand fietsbaar, het weer bleek en bleef voortreffelijk, en zo begon voor mij weer een mooie audiofiele dag. Bij de topicstarter, Hans van Liempd.

Hans heeft, net als ik, maar dan wel wat specialer, een luisterzolder, en nadat de koffiemachine was aangezet togen we daar direct heen. Van de foto's op Audiofreaks site had ik al een indruk gekregen van deze ruimte, maar die bleek enigszins vertekend. Ik had me een concert-zaaltje voorgesteld, maar het bleek een gewone-mensen-kamer, maar dan eentje die geheel gewijd is aan de muziek.

Een wandkleed voor de demping, diffusers op cruciale plekken, en op een breed rek de trots van Hans, de Transrotor Fat Bob S draaitafel met een luchtgelagerde tangentiale arm, een Eminent ET2, waaronder met een miniem naaldje een Benz Micro Glider element de wereld inpriempt.

Nou mag de cd-speler er ook wel zijn, want dat is een Consonance Droplet cdp 5.0, een 192KHz 24 bit upsampling druppelvormig (!) apparaat met een buizen-uitgangstrap.

De versterking wordt verzorgd door een stel Array's, die met die prachtige geweefde kabels van Hans verbonden zijn met twee - in mijn beleving reusachtige - Infinity luidsprekers.

c030.gif

We gingen eerst maar een paar cd'tjes draaien, want daar was ik ook wel voor gekomen. Ik had zelf een paar leuke schijfjes meegenomen om eens te horen wat die doen op zo'n set. Na wat gewennings-muziekjes had ik wel door dat het hoog hier minder geprononceerd is dan bij mij thuis, terwijl het laag - uiteraard - lekker stevig in zijn vel zit. Grappig dat, als je bijna tussen de luidsprekers gaat staan, je buik mee gaat doen; op de luisterplek zelf is het precies goed. Het mooie hoog dat de Infinity's weten voort te brengen zorgde er wel voor dat ik niet gauw genoeg kreeg van de cd's, iets wat ik thuis toch minder lang zou volhouden. Wel viel me op dat het stereobeeld niet heel breed is, en meer links-rechts-midden geori

Leuk verslag Marc.

Overigens, de foto's die op mijn site staan komen van Hans zelf.

Verder is het wel herkenbaar wat je schrijft over je luisterindrukken.

Mijn audiofiele week bestond uit :

De laatste hand leggen aan het schilderen van de laatste diffusers. Wat een pokkewerk en een gepiel tussen de segmenten. Eerst gronden, dan schuren, verven met acrylverf, weer schuren en weer verven met acrylverf en dan sommige plekjes nog een keer doen i.v.m. druipers, zakkers of een mindere dekking. Al met al ben ik ruim weer meer dan een week mee bezig geweest. En dat was nog maar de overgebleven helft van het totaal. Alles bij elkaar heeft het mij ruim een maand gekost om alle diffusers te schilderen. Maar het resultaat mag er zijn en nu is alles bij elkaar een veel mooier geheel en ge

Afgelopen donderdagavond naar een vintage versterkerset geluisterd op Verity Audio Lohengrin speakers. De versterkerset was een Luxman C-03 en een M-03 en 25 jaar oud en het was helemaal niet slecht. Best genoten ervan en geen audiofiel geneuzel deze keer. Gewoon lekker muziek luisteren en je mee laten voeren op de klanken van Yello, Dave Grusin & Lee Ritenour, Bjork om maar wat te noemen.

Ja, daar moet ik ook nog steeds weer eens heen, komt er iedere keer niet van. De Lohengrins klinken als een droom op Brinkmann Mono monoblokjes, benieuwd of hij na m'n tip en de luistersessie thuis uiteindelijk ook tot aanschaf van de Mono's overgaat. Overigens stond vanmorgen de postbode aan de deur met een grote doos vol (houten) audiospul uit Lelystad, gewoon om eens mee te spelen. Kom ik nog wel een keer op terug.

Verder heb ik nu (eindelijk) vakantie en bestaat mijn komende week uit uitrusten, lekker muziek luisteren en daarna vliegen we even weg naar de zon. Uiteraard niet zonder muziek want een iPod met JBL dockingstation (wat klink dat ding trouwens goed) en m'n netbookje gaat natuurlijk mee.

@ Marc: leuk verslag. ;)

...

Ja, daar moet ik ook nog steeds weer eens heen, komt er iedere keer niet van. De Lohengrins klinken als een droom op Brinkmann Mono monoblokjes, benieuwd of hij na m'n tip en de luistersessie thuis uiteindelijk ook tot aanschaf van de Mono's overgaat. Overigens stond vanmorgen de postbode aan de deur met een grote doos vol (houten) audiospul uit Lelystad, gewoon om eens mee te spelen. Kom ik nog wel een keer op terug.

Verder heb ik nu (eindelijk) vakantie en bestaat mijn komende week uit uitrusten, lekker muziek luisteren en daarna vliegen we even weg naar de zon. Uiteraard niet zonder muziek want een iPod met JBL dockingstation (wat klink dat ding trouwens goed) en m'n netbookje gaat natuurlijk mee.

Ik weet dat de Brinkmann's op zijn lijstje staan en zijn volle aandacht hebben. Die doos die jij nu hebt is heel leuk speelgoed en ik heb het hier ook gehad. Bij mij werkte het als een tierelier in combi met de VTL IT-85 amp en de AT8000 phonamp. Geniet van je vakantie:D.

Gisteren afgereisd naar Schijndel nabij 's Hertogenbosch. Dat 'nabij' is betrekkelijk, maar hoe dan ook is de afstand fietsbaar, het weer bleek en bleef voortreffelijk, en zo begon voor mij weer een mooie audiofiele dag. Bij de topicstarter, Hans van Liempd.

Begrijp ik nu goed dat je vanuit Leiden bent komen fietsen? :blink:

Hans heeft, net als ik, maar dan wel wat specialer, een luisterzolder, en nadat de koffiemachine was aangezet togen we daar direct heen. Van de foto's op Audiofreaks site had ik al een indruk gekregen van deze ruimte, maar die bleek enigszins vertekend. Ik had me een concert-zaaltje voorgesteld, maar het bleek een gewone-mensen-kamer, maar dan eentje die geheel gewijd is aan de muziek.

Een wandkleed voor de demping, diffusers op cruciale plekken, en op een breed rek de trots van Hans, de Transrotor Fat Bob S draaitafel met een luchtgelagerde tangentiale arm, een Eminent ET2, waaronder met een miniem naaldje een Benz Micro Glider element de wereld inpriempt.

Nou mag de cd-speler er ook wel zijn, want dat is een Consonance Droplet cdp 5.0, een 192KHz 24 bit upsampling druppelvormig (!) apparaat met een buizen-uitgangstrap.

De versterking wordt verzorgd door een stel Array's, die met die prachtige geweefde kabels van Hans verbonden zijn met twee - in mijn beleving reusachtige - Infinity luidsprekers.

c030.gif

We gingen eerst maar een paar cd'tjes draaien, want daar was ik ook wel voor gekomen. Ik had zelf een paar leuke schijfjes meegenomen om eens te horen wat die doen op zo'n set. Na wat gewennings-muziekjes had ik wel door dat het hoog hier minder geprononceerd is dan bij mij thuis, terwijl het laag - uiteraard - lekker stevig in zijn vel zit. Grappig dat, als je bijna tussen de luidsprekers gaat staan, je buik mee gaat doen; op de luisterplek zelf is het precies goed. Het mooie hoog dat de Infinity's weten voort te brengen zorgde er wel voor dat ik niet gauw genoeg kreeg van de cd's, iets wat ik thuis toch minder lang zou volhouden. Wel viel me op dat het stereobeeld niet heel breed is, en meer links-rechts-midden geori

Mooi verslag Marc; erg beeldend geschreven en ook ik ervaar dat in mijn huidige setup mijn draaitafel echt wel een klasse beter presteert dan de DSS 30 Tube streamer. Hoe zeer ik ook mijn best doe om de streamer optimaal te laten klinken met mooiere buisjes, betere USB kabel en wat te experimenten met houten blokjes.

Nu heeft mijn streamer ook een gebalanceerde output, terwijl mijn Kimber KS1030 van het RCA type is. Ik lees dat Hans ook andere resultaten krijgt met gebalanceerd en ik heb begrepen van de ontwerper van de DSS 30 Tube dat de gebalanceerde uitgang gebruik maakt van de "double-triode" van de buis (wat dat ook moge betekenen :o ) en de RCA uitgang niet. Dus dat wil ik nog wel eens uitproberen hier.

Mijn audiofiele week bestaat uit het maken van een afspraak met een winkel die in raambedekking doet voor het opmeten van de maten van onze (grote) ramen van de woonkamer en keuken. We laten namelijk Verosol binnenzonwering plaatsen. Naast dat dit een mooie oplossing is om de zon en warmte buiten te houden en gezelliger staan dan Luxaflex wat we nu hebben, heeft het ook akoestisch positieve eigenschappen voor onze woonkamer waarin de set staat opgesteld (dat was voor mij eigenlijk de belangrijkste reden om voor dit product te kiezen).

Vorige week was ik samen met Audiofreak bij het beluisteren van de vintage set die hij beschrijft. Dat was echt genieten pur sang en thuisgekomen heb ik meteen ebay afgestruind en de beluisterde muziek (voor zover ik die nog niet had) op de kop kunnen tikken :cool2:

Met de doos die naar Audiopaul is gegaan, heb ik ook nog een paar weekjes gespeeld; ook hier kan ik een loftrompet over afsteken ...

Eerst maar zorgen dat de akoestiek in orde komt, maar die puck heb ik maar alvast gehouden :lol:

@Duck: welnee joh, ik doe alles met de vouwfiets en het ov, dat altijd meewerkt. Met een OV-jaarkaart van de baas en een belastingvrije vouwfiets reis ik voor zowat niets.

@Hans: de terugreis verliep zeer voorspoedig, alleen kwam ik in Den Bosch toch in de verleiding door de stad te fietsen, terwijl daar allerlei 'festiviteiten' aan de gang waren. Ik raakte er subiet mijn richtingsgevoel kwijt. Maar de trein haalde ik desondanks ruim op tijd.

Ik sta wel even te knipperen met mijn ogen over die prijzen van die gladakker Benz en diens kornuiten. Zoveel kost mijn hele set nog niet eens...

Nu ben ik des te benieuwder wat jij ervan vindt. PM volgt.

Wat die kabels betreft, dat hele topic was ik al weer vergeten. Ik heb een simpel koolstofkabeltje tussen de dac en de versterker en betreur het dat ik ooit iets duurders heb gehad daarvoor. In de superioriteit van XLR boven cinch geloof ik niet in huiskamersituaties, in materiaal des te meer.

@Gruiter; @Audiopaul: wat is dat toch voor een doos?

Nog bedankt voor de complimentjes jongens.

M :ph34r: rc

Mooi verslag Marc, lekker leesbaar en helder.

Alleen niets over de Bossche Bollen??? Als je daar nu toch was... :D

;)

Den Bosch ken ik nog van een leraarsuitstapje, en toen heb ik het genoegen van de Bossche Bol mogen smaken. Deze keer kwamen de broodjes van Hans waardoor ik met mijn kuchje bleef zitten, en een Bossche Bol vult nogal, kan ik je brommen.

Maarre, nu je hier toch langskomt, waarom niet in dit topic?

groet,

Maarre, nu je hier toch langskomt, waarom niet in dit topic?

Weet niet of je BB zolang kunt bewaren :D

;)

Gehakt wel, dat wordt er met de dag lekkerder door.

@Audiofreak: dat lijken me poepie-dure dingen. Moet dat nou?

Gister bij de AVMN is Rik Paap en met zijn team langs geweest.

Hij had voor de gelegenheid de Magnepan GM1.6 mee genomen met nog een berg aan hardware waarvan ik de namen allang vergeten ben.

Wel was ik erg benieuwd naar de Maggies juist om dat ik daar al erg veel goede verhalen over gehoord heb.

Gister was het dus voor mij de eerste keer dat eens rustig naar deze speakers kon luisteren.

Kort gezegd er staan nu een paar Kappa7 luidsprekers op marktplaats.

De afbeelding die een dergelijk systeem weten neer te zetten is voor mij echt wat ik zoek.

Het gemak waar mee het beeld wordt neer gezet was gewoonweg goed.

Wel was er een probleem met het laag maar dat zat in de opstelling en de ruimte.

Ik zou juist verwachten dat er een tekort aan laag was maar het tegen deel was het geval.

Dit was echt te wijten aan de ruimte en de opstelling maar dat mocht voor mij de pret niet drukken.

Ik heb zitten genieten van de muziek.

Waar het in de eerste helft van de avond nog een beetje uit balans klonk (kan aan mijn luister positie gelegen hebben iets uit het midden) was het na de pauze beter (van luiste positie veranderd naar het midden).

Er werd een klassiek stuk op gezet waar ik dan naam natuurlijk ook niet van wet maar ik heb begrepen dat dit een stuk muziek zou zijn dat van de Efteling afkomstig zou zijn.

Dit werd zo overtuigend neer gezet.

De speakers stonden ver uit elkaar maar er was toch een aaneen gesloten podium dat zo breed was dat je het gevoel had op de eerste rij te zitten.

Door dat de speakers zo ver uit elkaar stonden was dit iets te groot voor het mooie maar toch was dat echt overtuigend.

Voor mij is het dus duidelijk en hoop ik maar dat ik snel en koper kan vinden voor mijn speakers dan staan daar snel een paar Maggies.

Door deze actie zal ook de nieuwe voorversterker even moeten wachten maar ik verwacht hier wel een grote stap naar een betere weergave te zetten.

Groetjes George. Die dan weer zijn forum naam moet gaan wijzigen.

Guest KT88

En weer een vliesridder erbij! B)

Gefeliciteerd George, en als je ooit nog eens de grote zusjes van Maggie wil horen dan ben je hier welkom.

PS de MG1.6 gaat eruit voor de MG1.7, dus wellicht krijg je nog wat korting.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...