Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

We hebben laatst die MG 1.6 uitvoerig aan de tand mogen voelen (bij iemand thuis). Prachtige speaker.

Zorg echter wel, dat je voldoende ruimte achter de speaker hebt, anders gaat het echt niet mooi klinken. Een gordijn of ander dempingmateriaal achter de speaker lost al weer wat op.

:)

De afbeelding die een dergelijk systeem weten neer te zetten is voor mij echt wat ik zoek.

Het gemak waar mee het beeld wordt neer gezet was gewoonweg goed.

Hallo,

Zo zie je maar weer; hoe meer zielen hoe meer meningen.

Ik heb op die avond dus ook naar die vliezen zitten luisteren.

Nou, mijn (huidige) speakers blijven mooi staan. (De oude zijn trouwens wel te koop <_< )

Ik vond het dus niet mijn "cup of tea". Aan laag geen gebrek? Nou ja, er was wel laag en het was ook wel strak, maar het ging niet diep en het had de punch van een vlinder die op een bloem landt. Voor mij te weinig. Bovendien heb ik diverse keren mijn vingers in mijn oren gestopt omdat het veel te schel was. (Ik zag dat meer mensen doen trouwens.)Ze geven wel een enorm imposant beeld: gitaren ter grootte van 4 vierkante meter. Triangels over de volle breedte van het beeld. Nee, pin-pointen is er niet bij. Ik moet wel zeggen dat het later op de avond allemaal wat beter werd, maar dat gigantische imposante met dat opgeblazen beeld bleef. Ik ken dat trouwens ook van een andere Maggy bij een vriend. Ik houd toch echt meer van een scherp gestoken beeld.

Dat muziekstuk was de "Dance macabre" van Saint Sa

Aller eerst allen dank voor de felicitaties.

Al zijn deze nog wel een beetje vroeg eerst moeten de kappa's een nieuw baasje vinden.

George kennende zal hij er vast wat van zichzelf aan toevoegen, als rechtgeaarde DIY-er. :)

Dat zal wel niet snel gebeuren aan speakers sleutelen is niet echt mijn ding.

Ik hou het wel bij DTś en af en toe een versterker.

En weer een vliesridder erbij! B)

Gefeliciteerd George, en als je ooit nog eens de grote zusjes van Maggie wil horen dan ben je hier welkom.

PS de MG1.6 gaat eruit voor de MG1.7, dus wellicht krijg je nog wat korting.

Yep ook de vliezen hebben mij overtuigd.

En natuurlijk zou ik graag eens bij jou komen luisteren.

Ik ben mij namelijk nog aan het ori

De afbeelding die een dergelijk systeem weten neer te zetten is voor mij echt wat ik zoek.

Het gemak waar mee het beeld wordt neer gezet was gewoonweg goed.

Hallo,

Zo zie je maar weer; hoe meer zielen hoe meer meningen.

Ik heb op die avond dus ook naar die vliezen zitten luisteren.

Nou, mijn (huidige) speakers blijven mooi staan. (De oude zijn trouwens wel te koop <_< )

Ik vond het dus niet mijn "cup of tea". Aan laag geen gebrek? Nou ja, er was wel laag en het was ook wel strak, maar het ging niet diep en het had de punch van een vlinder die op een bloem landt. Voor mij te weinig. Bovendien heb ik diverse keren mijn vingers in mijn oren gestopt omdat het veel te schel was. (Ik zag dat meer mensen doen trouwens.)Ze geven wel een enorm imposant beeld: gitaren ter grootte van 4 vierkante meter. Triangels over de volle breedte van het beeld. Nee, pin-pointen is er niet bij. Ik moet wel zeggen dat het later op de avond allemaal wat beter werd, maar dat gigantische imposante met dat opgeblazen beeld bleef. Ik ken dat trouwens ook van een andere Maggy bij een vriend. Ik houd toch echt meer van een scherp gestoken beeld.

Dat muziekstuk was de "Dance macabre" van Saint Sa

Leobus kan gelijk hebben, maar ik ken de producten niet waarmee de maggies aangesloten waren,Maggies is normaal een eerlijke speaker maar je moet wel een versterker zoeken die bij hem past hij moet vermogen leveren,voorbeeld hypex is goedkoop en goed,

persoonlijk als maggies kenner :) :) vindt ik de laatste versie in het hoog ook niet goed maar dat is persoonlijk mening ,

wat ik jammer vindt van Magnapan niet veel aan innovatie doet, volgens mij gaat het hun financieel te goed,

George, Maggies moet je altijd thuis uitproberen en zeker voor een week en probeer ergens een Hypex te lenen,

Maggies geven bij mij totaal geen groot beeld het beeld is iets groter ,als mijn Manger speaker.

De grootste fout van een audiofiel is het vallen voor het indrukwekkende geluid ,je moet altijd tussen pauze nemen van een uur maken en dan op nieuw luisteren ,

ik ga altijd een ommetje lopen voor ik het opnieuw hoort.

IK geef je een voorbeeld ,ik las al vijftien jaar over Manger speakers ,heel veel gehoord op audio shows ,ik heb thuis ook Fostex speakers was bijna geen verschil,toen ben ik gaan luisteren in Duren bij iemand, nou dat was geweldig ,onvergetelijk en nu heb ik ze ook, alleen vijftien jaar te laat gekocht zo kan het ook gaan. :)

Het is geen perfecte speaker maar Ik vind dat maggies in totaliteit gewoon top is,gewoon eerlijk geluid vooral in de bas daar wil ik nog wel eens een andere speaker horen.

Guest KT88

Yep ook de vliezen hebben mij overtuigd.

En natuurlijk zou ik graag eens bij jou komen luisteren.

Ik ben mij namelijk nog aan het ori

Gisteravond nog 10 minuten een piepklein audiofiel dagje.

Ik kom erop terug. (Maar niet: ik kom er van terug, hoop ik). Een paar pennetjes ergens mee ingesmeerd, tsss.

M :blink: rc

Wat denk je, Duck. Ik zit hier verdorie op kantoor mijn tantaluskwelling uit te zitten!

Wat ik gisteren tijdens dat kwartiertje hoorde is niet goed te beschrijven. Dat wordt audiofiel gestamel...

Ik was zo opgewonden dat ik Alex erover doorgezaagd heb, maar gelukkig heb ik wel goed kunnen slapen.

Je snapt niet dat geluid dat al zo goed was nog zoveel beter kan.

Maar ik ga niet graag over

(...) Het is geen perfecte speaker maar Ik vind dat maggies in totaliteit gewoon top is,gewoon eerlijk geluid vooral in de bas daar wil ik nog wel eens een andere speaker horen.

:lol: Ja, dat zal eens tijd worden!!

wat heb je in de slaolie gedoopt ?

waarom zou hij iets in de slaolie dopen?

Met een beetje trollensnot heb ik een no-cost Gamma stekkerblokje omgetoverd tot een cost-no-object powercentrum.

Gewoon wat van dat welriekende spul op de pennen van de stekkers gesmeerd, even laten drogen, en zowat flauwgevallen van emotie van de effecten.

Het 3D-gevoel is nu immanent. Wat mijn set aan laag produceert, en het gemak waarmee dat gepaard gaat, doet denken dat ik hier een paar Tannoy's in huis heb gehaald. De detaillering is alweer toegenomen, maar bovenal, de kosmische samenhang van het geluid. Vooral bij 'natuurgeluiden' is dat opvallend.

De motor van Yello's The race, scheurt vlak voor me langs (maar ach, dat deed ie toch al?).

Ik heb altijd wantrouwen gekoesterd voor dure 'oplossingen' in de stroomvoorziening. Waarom dat zou werken of beter zou moeten klinken kan niemand hear me goed vertellen, wel d

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...