Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Mijn audiofiele avond was het opstoken van de soldeerbout.

Ik heb ze nu op betonbokken van 30cm staan... moet eigenlijk naar 60cm

Miracle opperde zoiets al een jaar terug :o Nu nog een paar sterke mensen regelen...

Groet,

Jack

..en 2 betonblokken.

Ja, omhoog met die handel !

Ik overweeg een stalen frame te maken., van galvanisch staal.

Of bijvoorbeeld van die ronde DHZ tafelpoten.

De soldeerboutactie laat ik je nog weten. Ben er wel gecharmeerd van kan ik je verklappen.

Of bijvoorbeeld van die ronde DHZ tafelpoten.

Dat heb ik ook eens gedaan. 7cm diam verchroomde poten, dan 2 achter elkaar en vullen met zand. Staat erg fraai. Probleem ermee is dat er maar aan 1 kant een plaat aan gelast zit waarmee je ze vast kunt schroeven. Voor de andere kant moet je dus iets verzinnen voor het open buis uiteinde. Ik heb ze toen met epoxy in een voetplaat gelijmd maar ik denk dat Jack zijn boxen toch te zwaar zijn en dat zoiets niet stevig genoeg wordt.

;)

.... en als je er dan zand in doet, dan doe je dat natuurlijk met vogelzand. (ivm vocht)

Lijkt mij ook dat die poten aan de onderzijde ook met elkaar verbonden moeten worden. Daarom denk ik aan een frame. Een open kubus als het ware.

Guest tubejack

Als je die gevonden hebt (M44?), dan zou ik... als je toch bezig bent... je weet wel.

Ze naar Paul brengen...

Nee d

Zo'n profiel op z'n kant is niet zo sterk als je zou denken. De krachten komen dan heel anders op de constructie ! ( denk aan 'moment krachten')

Al eens nagedacht wat er gebeuren kan als die betonpoot dan scheurt ...

Hallo Jack,

Bij ons in de buurt zit een bedrijfje dat van natuursteen allerlei dingen maakt. Zo zag ik smalle hoge bloembakken, maar ook tafels. Zij kunnen vast ook wel twee stands maken. Misschien zit er bij jou in de buurt ook wel zo'n bedrijfje.

Hier het adres bij mij in de buurt.

Reijmer Sierbestrating & Natuursteen - IJsseldijk 26 - 6931 AB Westervoort - Tel.nr. 026 - 311 69 08 - Fax.nr. 026 - 311 11 62 - info@reijmer-sierbestrating.nl

groet,

Leobus

Of zelf een blokje storten.

Van betonplex een mal maken.

Beton staal er in voor de sterkte en storten maar.

Een dag of twee later er uit halen en eventueel schilderen of fineer er over en je hele mooie stands die werkelijk niets meer doen.

Echt iets voor de werkelijke DIYer.

Jack, ik ruik hier een nieuw topic <_<

Speaker stands

- voor zware monitoren -

Een frame zoals we nu hebben is wel sterk, maar ook wat aan de lage kant. Om nu een ander type betonnen stand te nemen die massief oogt, dan hadden we net zo goed een grotere vloerstaander kunnen nemen <_<

De opvolger van onze betonpaaltjes zal dan opener moeten zijn. Zelf denk ik aan een stalen frame, zodat de speaker optisch wat meer gaat zweven.

zoiets

verschil%20gelast%20frame%20en%20MCS%20frame.jpg

Mijn audiofiele dag bestaat vandaag o.a. uit:

De (leuke) test lezen in de nieuwe editie van de Music-Emotion over VTL's MB-125 buizen mono versterker.

Het stil genieten van de gewijzigde set opstelling en van alle geschilderde diffusers in de luister ruimte.

De set staat nu niet meer tussen de speakers en is klankmatig een voordeel, vind ik zelf.

De geschilderde diffusers geven nu meer rust aan de ogen en leiden niet meer af.

Hier enkele plaatjes ervan:

1003725small.jpg

1003723small.jpg

1003722small.jpg

1003724small.jpg

Guest tubejack

{......] Bij ons in de buurt zit een bedrijfje dat van natuursteen allerlei dingen maakt.

Hallo Leo,

Dat is ook een leuk idee :) Wij hebben hier de firma Engel.

Die maakt o.a. grafzerken, maar heeft ook mooie vloeren.

Er is ook een "beton centrale" die van alles en nog wat op specificatie giet.

Daar kan ik als Diy niet aan tippen.... ja een betonnen vloertje storten lukt nog wel...

Laat het even bezinken, hier zijn ook een paar bouwmarkten en tuincentra eens

kijken wat die voor standaard spul hebben...

Vriendelijke groet,

Jack

@Goodtube ik vind het donkere beton dat ik nu heb, wat mooier dan metaal.

Ziet er netjes uit. Moest je nu langere interlinks aanschaffen of paste het allemaal?

Mijn audiofiele dag bestond uit het aansluiten van een set Sun Wire gebalanceerd interlinks. Een kennis die ook een DSS 30 Tube had ze al 2 jaar op zolder liggen.

Nu speelt hij met siltech SQ110. Zijn ervaring was dat de Sun wires gelijkwaardig zijn aan de Siltech kwa detaillering, maar dat de Sunwire voor hem iets te vol en te warm klonk met ietwat te veel aan bas.

Ik mag de Sunwires lenen. Ze klinken wel wat tammer en voller dan mijn vertrouwde Kimber KS1030 die niet gebalanceerd is. Zeker niet verkeerd in mijn setup; ik laat ze voorlopig maar even lekker zitten ...

Er gaat t.z.t een geheel andere komen.

Namelijk deze : Callas-Audio Bamboerack, de opvolger van de beroemde Clampracks

L1020310sc.jpg

:wub: :wub: :wub:

Oh ja, ik heb vandaag opdracht gegeven tot het maken van 2 zwarte granieten plaatjes (30x40 cm) voor onder mijn speakers. Ik had hierover op het oude hifi.nl forum gelezen (oa ervaring van Audiopaul). Dan staat het ietsje minder te wiebelen op de laminaatplanken ...

Verder is de Verosol raambedekking (als vervanging van de aluminium luxaflex) in bestelling; wordt over 2-3 weken geleverd (dus ik ben benieuwd wat dit met de akoestiek doet)...

@ gruiter,

Tijdelijk heb ik er een A-S interlink van 3 meter ertussen. Als de set definitief op zijn plek staat, dan heb ik ongeveer 7 meter :blink: interconnect nodig met deze opstelling. Ik ga ook nog de set opstelling naar de andere zijde doen van de luister ruimte en dan heb ik minder nodig, vermoed ik of hoop ik. Ik ga het laten afhangen van welke opstelling de beste geluidsbeeld geeft. Het vraagt nogal wat aanpassingen met de lp kast en de cd/boeken kast en de zij diffusers. Gelukkig heb ik nog de tekening van die opstelling met de juiste maten, dus dat maakt het wat gemakkelijker. Maar eerst moet ik nog even zin maken.

Ben benieuwd wat je van die kabel vindt. Moet ik ook maar even komen beluisteren.:)

Sun wire is dat koper of zilver? Hoe lang mag je ze lenen?

Granieten plaatjes onder je speakers, ga je die dan rechtsreeks op je vloer leggen of doe je er nog wat onder, zoals vilt of de magicbricks?

vandaag bestaat mijn audiofiele dag uit het uitzoeken van audiofiele labels branden op cd's. Nou, daar ben je wel even mee bezig, zeg. het branden van een label duurt een 23 minuten.

Dit dus:

withtheband02wince.jpg

maar met een lekker piano muziekje op de achtergrond op de high-end notebook speakers is het een genoegzaam feest.^_^:lol:

@ gruiter,

Ben benieuwd wat je van die kabel vindt. Moet ik ook maar even komen beluisteren.:)

Granieten plaatjes onder je speakers, ga je die dan rechtsreeks op je vloer leggen of doe je er nog wat onder, zoals vilt of de magicbricks?

vandaag bestaat mijn audiofiele dag uit het uitzoeken van audiofiele labels branden op cd's. Nou, daar ben je wel even mee bezig, zeg. het branden van een label duurt een 23 minuten.

Dit dus:

withtheband02wince.jpg

maar met een lekker piano muziekje op de achtergrond op de high-end notebook speakers is het een genoegzaam feest.^_^:lol:

Ha die Audiofreak,

Tjeetje 7 m interlink; ben je dan niet bang signaal te verliezen of concessies te moeten doen? - met een Kimber interlink van 7 m mag je wel een 2e hypotheek nemen. Aan de andere kant hebben we in Lelystad gehoord wat een lange interlink van 3 tientjes nog aan muziek weet de maken (ik heb inmiddels 2 van de LP's die we hebben gehoord op ebay gescoord :cool2: )

Vandaag een vrije dag genomen om van het mooie weer te genieten. Vanmorgen vroeg opgestaan en een rondje gooimeer gefietst (toch weer 53 km en ruim 3000 kcal verbrand volgens mijn GPS).

Ondertussen liet ik de streamer gewoon doorlopen om de Sun Wire verder in te laten spelen (stond al de hele nacht aan). Ben nu weer even aan het luisteren en ik moet zeggen dat er klankmatig eigenlijk geen verschil zit tussen deze interlink en mijn Kimber KS1030. Er is zeker wel verschil, maar dat zit hem voornamelijk in dat het wat minder fel en "schoner" klinkt. Het geheel komt daardoor wat rustiger over, maar wel met praktisch dezelfde detaillering. Verder merk ik dat stemmen iets minder "dun" klinken. Ik mag hem wel een tijdje lenen (denk ik) en je bent van harte welkom om te luisteren als je zin hebt.

De Sun Wire is een zilver/koper capacitatief systeem (aders zitten om elkaar heen met kapton spacers). Nu weet ik nog niet of dat stukje rust nu komt door het feit dat ik nu gebalanceerd speel of dat de Sun Wire deze eigenschappen heeft. Dat weet je pas als je 2 dezelfde kabels RCA vs XLR tot je beschikking hebt ...

In eerste instantie wil ik de granieten plaatjes rechtstreeks op de vloer leggen, maar ik denk dat het een goed idee is om de Magic Bricks in een later stadium toe te voegen. Eerst de Verosol laten installeren en dan sparen voor de Magic Bricks. Zou jij de spike rechstreeks op het graniet zetten (lijkt me zonde ivm krassen) of daar nog weer onderzetters tussen doen. Zoals je weet heb ik nu Yamamoto scholteltjes onder de spikes.

Mooi, die diffusers en het traphekje.

Ik kom graag een keertje luisteren (met mijn ogen dicht).

M :ph34r: rc

daar sluit ik me bij aan marc.

wat een heerlijke ruimte. de rust straalt van het scherm af.

Mooi, die diffusers en het traphekje.

Ik kom graag een keertje luisteren (met mijn ogen dicht).

daar sluit ik me bij aan marc.

wat een heerlijke ruimte. de rust straalt van het scherm af.

Het is er goed vertoeven ...

@ gruiter,

Dit dus:

withtheband02wince.jpg

Ha die Audiofreak,

Tjeetje 7 m interlink; ben je dan niet bang signaal te verliezen of concessies te moeten doen? - met een Kimber interlink van 7 m mag je wel een 2e hypotheek nemen. Aan de andere kant hebben we in Lelystad gehoord wat een lange interlink van 3 tientjes nog aan muziek weet de maken (ik heb inmiddels 2 van de LP's die we hebben gehoord op ebay gescoord :cool2: )

Vandaag een vrije dag genomen om van het mooie weer te genieten. Vanmorgen vroeg opgestaan en een rondje gooimeer gefietst (toch weer 53 km en ruim 3000 kcal verbrand volgens mijn GPS).

Ondertussen liet ik de streamer gewoon doorlopen om de Sun Wire verder in te laten spelen (stond al de hele nacht aan). Ben nu weer even aan het luisteren en ik moet zeggen dat er klankmatig eigenlijk geen verschil zit tussen deze interlink en mijn Kimber KS1030. Er is zeker wel verschil, maar dat zit hem voornamelijk in dat het wat minder fel en "schoner" klinkt. Het geheel komt daardoor wat rustiger over, maar wel met praktisch dezelfde detaillering. Verder merk ik dat stemmen iets minder "dun" klinken. Ik mag hem wel een tijdje lenen (denk ik) en je bent van harte welkom om te luisteren als je zin hebt.

De Sun Wire is een zilver/koper capacitatief systeem (aders zitten om elkaar heen met kapton spacers). Nu weet ik nog niet of dat stukje rust nu komt door het feit dat ik nu gebalanceerd speel of dat de Sun Wire deze eigenschappen heeft. Dat weet je pas als je 2 dezelfde kabels RCA vs XLR tot je beschikking hebt ...

In eerste instantie wil ik de granieten plaatjes rechtstreeks op de vloer leggen, maar ik denk dat het een goed idee is om de Magic Bricks in een later stadium toe te voegen. Eerst de Verosol laten installeren en dan sparen voor de Magic Bricks. Zou jij de spike rechstreeks op het graniet zetten (lijkt me zonde ivm krassen) of daar nog weer onderzetters tussen doen. Zoals je weet heb ik nu Yamamoto scholteltjes onder de spikes.

gewoon de eierdopjes oplossing, snap niet dat Onno dat niet adviseert :rolleyes:

Juist, eierdopjes, zou ik ook doen.

En voor die interlink zou ik te rade gaan bij B.Gehakt. Zelf heb ik een dure interlink vervangen door 80 cm koolstofkabel voor een tientje. Nu kan het best zijn dat 8 meter daarvan teveel impedantie geeft, maar dat moet je maar uitvogelen.

Net een audiofiel avondje gehad met Hans van Liempd, die hier op bezoek was. Dat is toch de sjeu van de hobby hoor. Hij zal er vast wel wat over loslaten, ik ga het gras niet voor zijn voeten wegmaaien.

Ha die Audiofreak,

Tja, 7 meter Kimber Cable KS-1016, ik weet niet wat het kost. Maar er zijn goede alternatieven. 7 meter Kimber 8TC all clear LS kabel kan ook nog. Ik ben er nog niet uit.

Die kabel is inmiddels vervangen in Lelystad, zo heb ik vandaag begrepen voor een Siltech SQ88 mk2.

Goed bezig, gerald!!

Ik kom zeker luisteren en bel wel even van te voren. Nog wel wat langer doorluisteren voor je je eindconclusie trekt. Welk type Sun Wire? Webpage?

ik kan niets vinden op internet erover namelijk. Misschien zoek ik niet goed.

Krassen op de plaat zou ik niet zoveel moeite mee hebben, maar wel op de houten vloer. Als je speakers goed waterpas zet op de granieten plaat en je stoot er niet tegen aan, dan zal het wel meevallen met krassen. Volgens mij is graniet redelijk hard en krast niet zo snel, dacht ik. En verder denk ik dat het je het gewoon moet uitproberen en beluisteren wat klankmatig het beste is. Met Yamamoto onder de spikes of juist niet, spikes rechtstreeks op de granieten plaat, wel of geen vilt onder de granieten plaat. De ebony MagicBricks is natuurlijk het walhalla, dat weten we allebei en proefondervindelijk vast gesteld.

De eierdoppen truk geloof ik niet zo in, hoewel daar andere forumgenoten anders over denken. Ik geloof wel in de Auriossen en hun werking, maar dat is weer een ander verhaal.

Vanavond mening cd label gebrand met LightScribe labeller voor de foto cd's. Het ziet er fantastisch uit, vind ik zelf.

bluesmansmall.jpg

En natuurlijk weer met een lekker blues muziekje erbij:D

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...