audiofreak Posted 4 juni 2010 Report Share Posted 4 juni 2010 Mooi, die diffusers en het traphekje. Ik kom graag een keertje luisteren (met mijn ogen dicht). M rc Oja, ik zou je nog mailen. Doe ik morgen even. daar sluit ik me bij aan marc. wat een heerlijke ruimte. de rust straalt van het scherm af. Je bent altijd welkom, Robin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 5 juni 2010 Author Report Share Posted 5 juni 2010 De eierdoppen truk geloof ik niet zo in, hoewel daar andere forumgenoten anders over denken. Ik geloof wel in de Auriossen en hun werking, maar dat is weer een ander verhaal. Leg mij eens uit wat de wezelijke verschillen zijn..?? Ik snap dat "andere verhaal" dus helemaal niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 5 juni 2010 Author Report Share Posted 5 juni 2010 Net een audiofiel avondje gehad met Hans van Liempd, die hier op bezoek was. Dat is toch de sjeu van de hobby hoor. Hij zal er vast wel wat over loslaten, ik ga het gras niet voor zijn voeten wegmaaien. M rc Ik ben er op aan het broeden.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 5 juni 2010 Report Share Posted 5 juni 2010 nee joh, dat is mijn hele oude audiorack. Er gaat t.z.t een geheel andere komen. Namelijk deze : Callas-Audio Bamboerack, de opvolger van de beroemde Clampracks Mooi rack, gefeliciteerd alvast. Ik heb er ook nog even contact over gehad met Ron vanwege mijn zoektocht naar een 2e rack. Het mist echter de flexibiliteit van het Superclamprack en past er qua maten en afwerking ook niet echt bij. Mijn "audiofiele dag" kun je lezen in mijn blog. Groetjes uit Cyprus! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 juni 2010 Report Share Posted 5 juni 2010 Bamboe is inderdaad mooi materiaal (een beetje handige jongen knutselt zelf wat met bamboe snijplanken van Xenos) Vraag me wel wat de draag capaciteit is van de planken. De ophanging ziet er niet heel sterk uit.. Okay een 8 mm deuvel kan best wat hebben natuurlijk, maar een amp van 40 kilo op de onderste plank? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 5 juni 2010 Report Share Posted 5 juni 2010 De eierdoppen truk geloof ik niet zo in, hoewel daar andere forumgenoten anders over denken. Toch is mijn advies gewoon even proberen. Kost geen drol Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 5 juni 2010 Report Share Posted 5 juni 2010 heb het geprobeerd. geeft in mijn beleving gewoon minder bas en daar door lijkt het gecontroleerder. dat zei ik al vanaf het begin en mijn vermoeden werd bevestigd. daarnaast lijkt ook het middengebied ervan op te knappen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 5 juni 2010 Report Share Posted 5 juni 2010 heb het geprobeerd. geeft in mijn beleving gewoon minder bas en daar door lijkt het gecontroleerder. dat zei ik al vanaf het begin en mijn vermoeden werd bevestigd. daarnaast lijkt ook het middengebied ervan op te knappen. Moet ik ook maar eens uitproberen met mn Masterstands dan ... en geen spikes meer Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 5 juni 2010 Report Share Posted 5 juni 2010 @ Hans, De eierdoppen, die jij gebruikt , daar kan 1 kogel in en die kogel maakt direct contact met het apparaat. De Auriossen gebruiken 3 kogels en worden afgedekt met een metalen kap en op die metalen kap kan je wel of niet een kogel opleggen. Momenteel gebruik ik de Auriossen onder de buizen voorversterker zonder kogel op de metalen kap. Als ik wel een kogel op de metalen kap doe, dan is dat geen verbetering kwa geluid, vind ik. Vandaar dus dat het apparaat op de metalen kap rust en het apparaat met de metalen kap contact maakt. Momenteel heb ik ook nog andere in gebruik: Crusade-Audio CA Cones Boston Audio Tuneblocks en de Triton Neolev En onlangs werd ik ook in de gelegenheid gesteld om deze uit te proberen, Callas-Audio Aria De Callas-Audio Aria werken het best, daarna de Triton Audio Neolev en daarna de Auriossen en daarna de Boston Audio Tuneblocks, CA Cones. Zowel bij de Aria en de Neolev staat het apparaat het stabielst. Het meest on-stabielst staat het op de Boston Tuneblocks, vanwege de ene kogel waar een apparaat op rust. Allen doe wat, soms veel en soms minder, afhankelijk van het rack, plaats en de gebruikte materialen. De Triton Audio Neolev en de Boston Audio Tuneblocks en de Auriossen ben ik momenteel uitgebreid mee aan het testen en er zal er binnenkort een update over komen in de vorm van een verslag (deel 2) op mijn website. De CA Cones en de Vibrapods staat al een verslag (deel 1) van op mijn website. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 5 juni 2010 Report Share Posted 5 juni 2010 Bamboe is inderdaad mooi materiaal (een beetje handige jongen knutselt zelf wat met bamboe snijplanken van Xenos) Vraag me wel wat de draag capaciteit is van de planken. De ophanging ziet er niet heel sterk uit.. Okay een 8 mm deuvel kan best wat hebben natuurlijk, maar een amp van 40 kilo op de onderste plank? Reken maar dat daar goed is over nagedacht. De grote racks zijn speciaal ontwikkelt voor de zwaardere apparaten. Ik zou best durven een amp van 40 kg op een hogere plank te zetten. En bamboe is heel heel sterk van zichzelf. In o.a. China zijn er complete bruggen van gebouwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 5 juni 2010 Report Share Posted 5 juni 2010 ... Mooi rack, gefeliciteerd alvast. Ik heb er ook nog even contact over gehad met Ron vanwege mijn zoektocht naar een 2e rack. Het mist echter de flexibiliteit van het Superclamprack en past er qua maten en afwerking ook niet echt bij. Mijn "audiofiele dag" kun je lezen in mijn blog. Groetjes uit Cyprus! Veel plezier in Cyprus. Het is nog niet zover dat ik zo'n rack al heb. Dat duurt nog wel even, want haast heb ik (nog) niet. ik kan goed snappen dat het bamboerack niet past bij je huidige rack. Ander concept en ander uiterlijk en andere (klank)uitwerking. Je blog was leuk weer om te lezen. Helaas is het mij gisteren niet gelukt kaarten voor Roger Waters voor 3 personen en naast elkaar zitten. Ook Belgi Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 5 juni 2010 Report Share Posted 5 juni 2010 De eierdoppen truc geloof ik niet zo in, hoewel daar andere forumgenoten anders over denken. Toch is mijn advies gewoon even proberen. Kost geen drol Natuurlijk mag men het uit proberen van mij. Niets mis mee en als het werkt bij degene, lekker zo houden. want wie ben ik om te zeggen dat men dat niet moet doen. Ik probeer ook van alles uit (zie mijn eerdere postings). En leer ervan en heb er plezier in en om. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 5 juni 2010 Report Share Posted 5 juni 2010 Vlak voordat Hans gisteravond kwam had ik een vers tuutje TS gekregen. Nu was het laag in mijn set, en zeker de 3D flink opgeknapt na het aanbrengen van een beetje TS op de pootjes van de stekkers, maar gaandeweg deze week leek mij het hoog minder aangenaam dan ik gewend was. Dat bleek ook goed bij de sessie gisteravond. Vanochtend het oude spul verwijderd met een nat sponje, en het verse, kristalheldere vocht aangebracht. Laten drogen. De afgelopen uren weer goed geluisterd: TOP. Het oude spul was vermengd geraakt met opgelost gummi van de dop, en dat gaf duidelijk een bruinig residu op de stekkerpootjes te zien. M.i. blijkt het ook de boosdoener te zijn voor het niet-zo-fantastische hoog. Ik vind een fris hoog lekker, maar een scherp hoog absoluut niet. Mrc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 6 juni 2010 Report Share Posted 6 juni 2010 ... Mooi rack, gefeliciteerd alvast. Ik heb er ook nog even contact over gehad met Ron vanwege mijn zoektocht naar een 2e rack. Het mist echter de flexibiliteit van het Superclamprack en past er qua maten en afwerking ook niet echt bij. Mijn "audiofiele dag" kun je lezen in mijn blog. Groetjes uit Cyprus! Veel plezier in Cyprus. Het is nog niet zover dat ik zo'n rack al heb. Dat duurt nog wel even, want haast heb ik (nog) niet. ik kan goed snappen dat het bamboerack niet past bij je huidige rack. Ander concept en ander uiterlijk en andere (klank)uitwerking. Je blog was leuk weer om te lezen. Helaas is het mij gisteren niet gelukt kaarten voor Roger Waters voor 3 personen en naast elkaar zitten. Ook Belgi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 juni 2010 Author Report Share Posted 6 juni 2010 @ Hans, De eierdoppen, die jij gebruikt , daar kan 1 kogel in en die kogel maakt direct contact met het apparaat. De Auriossen gebruiken 3 kogels en worden afgedekt met een metalen kap en op die metalen kap kan je wel of niet een kogel opleggen. Momenteel gebruik ik de Auriossen onder de buizen voorversterker zonder kogel op de metalen kap. Als ik wel een kogel op de metalen kap doe, dan is dat geen verbetering kwa geluid, vind ik. Vandaar dus dat het apparaat op de metalen kap rust en het apparaat met de metalen kap contact maakt. Waar het om gaat bij Aurios, is natuurlijk dat horizontale trillingen worden ontkoppeld. De eierdoppen met kogels doen dat ook. Een kogeltje in een conisch gaatje dus niet. Het moet tenslotte wel kunnen bewegen. Ik heb de kogels tegen de bodem van het apparaat staan (waar mogelijk). Onder de speakers staan de eierdoppen op z'n kop met de kogel op een hardstenen tegel. Een Aurios heeft als voordeel dat die massief zijn. Daardoor ontstaan er weer minder trillingen. Ik moet nog eens proberen de eierdoppen te vullen met een harder (cement?) of trillingdempend materiaal (siliconenkit?). Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 6 juni 2010 Report Share Posted 6 juni 2010 Vlak voordat Hans gisteravond kwam had ik een vers tuutje TS gekregen. Nu was het laag in mijn set, en zeker de 3D flink opgeknapt na het aanbrengen van een beetje TS op de pootjes van de stekkers, maar gaandeweg deze week leek mij het hoog minder aangenaam dan ik gewend was. Dat bleek ook goed bij de sessie gisteravond. Vanochtend het oude spul verwijderd met een nat sponje, en het verse, kristalheldere vocht aangebracht. Laten drogen. De afgelopen uren weer goed geluisterd: TOP. Het oude spul was vermengd geraakt met opgelost gummi van de dop, en dat gaf duidelijk een bruinig residu op de stekkerpootjes te zien. M.i. blijkt het ook de boosdoener te zijn voor het niet-zo-fantastische hoog. Ik vind een fris hoog lekker, maar een scherp hoog absoluut niet. Mrc idd wel rechtop laten staan marc in de apotheek kun je potjes kopen met een kwastje in de dop. die zijn ook wel handig Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 6 juni 2010 Report Share Posted 6 juni 2010 ... .. .. Veel haast moet je met zo'n rack ook niet hebben want de levertijd zal vast niet erg kort zijn. Althans, als ik uitga van de levertijd van het Superclamprack destijds .. Balen van die tickets! Ik zat gisteren om 10:00 al klaar en toen lukte het wel maar bleef ik steeds steken bij het afrekenen van de tickets via Ideal of creditcard. Na 6 pogingen was ik een half uur verder en kwam de melding dat alles uitverkocht was. Na een paar uur balen aan het strand (nou ja ..) probeerde ik het nogmaals en lukte het meteen. Volgens de plattegrond van Gelredome waren er toen nog volop plaatsen. Later las ik op de site van Eventim dat er problemen met het afrekensysteen waren. Gewoon even geduld hebben, wellicht komt er een 2e concert en anders worden er vast wel weer tickets aangeboden van mensen die toch niet gaan. Haast heb ik dan ook niet met het rack. Ik heb er ook twee nodig dan. Heb net nog even gekeken op de site Live Nation en Eventim. Er zijn nu nog 2 tickets te koop. Ik las zojuist op de site van Roger waters zelf, dat het 2e concert in Antwerpen nog niet on sale is en voor Dusseldorf ook nog niet. Ik hou Waters zijn site wel even in de gaten de komende tijd. ik verwacht trouwens dat er ook nog wel een 2e concert gaat komen in Nederland, als ik zo kijk naar zijn tourschema. En anders Marktplaats, die tip gaf mijn zus gisteravond ook. Lukt het nou helemaal niet is het jammer, maar helaas. Ik heb de show al een keer eerder gezien in Berlin. En zonder Gilmour erbij is het toch ook anders. Gilmour heeft een uniek gitaargeluid die slecht één iemand echt kan nadoen en dat is de gitarist van Pink Project. Vind ik dan, hé. En Paul, balen moet je echt niet doen op je vakantie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 6 juni 2010 Report Share Posted 6 juni 2010 (edited) @ Hans, De eierdoppen, die jij gebruikt , daar kan 1 kogel in en die kogel maakt direct contact met het apparaat. De Auriossen gebruiken 3 kogels en worden afgedekt met een metalen kap en op die metalen kap kan je wel of niet een kogel opleggen. Momenteel gebruik ik de Auriossen onder de buizen voorversterker zonder kogel op de metalen kap. Als ik wel een kogel op de metalen kap doe, dan is dat geen verbetering kwa geluid, vind ik. Vandaar dus dat het apparaat op de metalen kap rust en het apparaat met de metalen kap contact maakt. Waar het om gaat bij Aurios, is natuurlijk dat horizontale trillingen worden ontkoppeld. De eierdoppen met kogels doen dat ook. Een kogeltje in een conisch gaatje dus niet. Het moet tenslotte wel kunnen bewegen. Ik heb de kogels tegen de bodem van het apparaat staan (waar mogelijk). Onder de speakers staan de eierdoppen op z'n kop met de kogel op een hardstenen tegel. Een Aurios heeft als voordeel dat die massief zijn. Daardoor ontstaan er weer minder trillingen. Ik moet nog eens proberen de eierdoppen te vullen met een harder (cement?) of trillingdempend materiaal (siliconenkit?). Het conische gaatje gaat over de Boston Tuneblocks neem ik aan? Ook de Boston Tuneblocks ontkoppelen, hoor. Door de Tungsten kogel worden de ongewenste trillingen doorgegeven aan de koolstof blocks. Koolstof heeft de eigenschap dat het met een kleine massa veel trillingen absorbeert. De Aria van Callas-Audio heeft twee Ebony schijfjes en daar tussen zit een keramische kogel in een conisch gaatje, welke gemaakt is van (mag ik helaas niet zeggen). De combi van deze drie materialen maakt de sublieme werking ervan. Reken ook maar dat hier goed is over nagedacht en uitgeprobeerd, voordat het op de markt is gekomen. Auriossen hebben stalen kogels en is geheel van metaal gemaakt. Ik heb juist de kogel niet op de Auriossen geplaatst (na een tip van Ruud), omdat het dan erg wiebelig is en het apparaat steeds verschuift als je het aanraakt. Gehoormatig vond ik het ook nog een verbetering (zonder de kogel erop). Dat de eierdoppen methode werkt zal ik zeker niet bestrijden, net zoals de anderen producten die ik hier uitgebreid (nog) aan het testen ben of getest heb. Maar ik hoor wel verschillen onderling. En is het zaak om uit te zoeken voor mezelf welke het best werkt binnen mijn set. Vooralsnog is dat dus de Callas-Audio Aria's in combi met een Bamboerack. De Triton Audio Neolev is een goede tweede in combi met een Bamboerack. Deze volgorde geldt ook trouwens voor het MDF rack waar nu de set opstaat. Wat voor mij niet werkt zijn de kegels van aluminium en die van VLS, die ik hier ook nog heb. De Sorbothane voeten die ik ook heb werken in de huidige set ook niet bevredigend, terwijl dat in eerdere sets juist een goede match was. De Vibrapods die ik onlangs ook uitgebreid getest heb waren ook niet bevredigend en hoe meer ik Vibrapods toevoegde onder de apparatuur hoe minder het werd. Wat dat betreft deden de CA Cones wel hun werk in positieve zin en die heb ik dan ook gehouden. Als je je eierdoppen wil dempen zou ik het proberen met siliconenkit. Vroeger had je van Goldmund (dacht ik) ook kegels die met siliconen waren gevuld. Tenminste als ik het goed heb onthouden. (Ruud weet dat vast wel welke ik bedoel) Oja, de audiofiele dag bestaat zo meteen uit: Even lekker de nieuwe plaatjes draaien in de luisterruimte en ervan genieten en de Music-Emotion uitlezen en de VTL test nog een keer lezen.. Eigenlijk niets audiofiels dus. Ook wel lekker een keer. Edited 6 juni 2010 by audiofreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 juni 2010 Report Share Posted 6 juni 2010 Vlak voordat Hans gisteravond kwam had ik een vers tuutje TS gekregen. Nu was het laag in mijn set, en zeker de 3D flink opgeknapt na het aanbrengen van een beetje TS op de pootjes van de stekkers, maar gaandeweg deze week leek mij het hoog minder aangenaam dan ik gewend was. Dat bleek ook goed bij de sessie gisteravond. Vanochtend het oude spul verwijderd met een nat sponje, en het verse, kristalheldere vocht aangebracht. Laten drogen. De afgelopen uren weer goed geluisterd: TOP. Het oude spul was vermengd geraakt met opgelost gummi van de dop, en dat gaf duidelijk een bruinig residu op de stekkerpootjes te zien. M.i. blijkt het ook de boosdoener te zijn voor het niet-zo-fantastische hoog. Ik vind een fris hoog lekker, maar een scherp hoog absoluut niet. Mrc idd wel rechtop laten staan marc in de apotheek kun je potjes kopen met een kwastje in de dop. die zijn ook wel handig Ok, ik behelp me wel met wat wattenstaafjes; het is toch (vrijwel) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 juni 2010 Report Share Posted 6 juni 2010 Waar het om gaat bij Aurios, is natuurlijk dat horizontale trillingen worden ontkoppeld. De eierdoppen met kogels doen dat ook. Een kogeltje in een conisch gaatje dus niet. Het moet tenslotte wel kunnen bewegen. Ik heb de kogels tegen de bodem van het apparaat staan (waar mogelijk). Onder de speakers staan de eierdoppen op z'n kop met de kogel op een hardstenen tegel. Een Aurios heeft als voordeel dat die massief zijn. Daardoor ontstaan er weer minder trillingen. Ik moet nog eens proberen de eierdoppen te vullen met een harder (cement?) of trillingdempend materiaal (siliconenkit?). Robx heeft er vogelzand in gedaan. Ik heb houten balletjes, die waarschijnlijk net iets minder bewegelijk zijn dan stalen. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 6 juni 2010 Report Share Posted 6 juni 2010 Ondertussen liet ik de streamer gewoon doorlopen om de Sun Wire verder in te laten spelen (stond al de hele nacht aan). Ben nu weer even aan het luisteren en ik moet zeggen dat er klankmatig eigenlijk geen verschil zit tussen deze interlink en mijn Kimber KS1030. Er is zeker wel verschil, maar dat zit hem voornamelijk in dat het wat minder fel en "schoner" klinkt. Het geheel komt daardoor wat rustiger over, maar wel met praktisch dezelfde detaillering. Verder merk ik dat stemmen iets minder "dun" klinken. Ik mag hem wel een tijdje lenen (denk ik) en je bent van harte welkom om te luisteren als je zin hebt. De Sun Wire is een zilver/koper capacitatief systeem (aders zitten om elkaar heen met kapton spacers). Nu weet ik nog niet of dat stukje rust nu komt door het feit dat ik nu gebalanceerd speel of dat de Sun Wire deze eigenschappen heeft. Dat weet je pas als je 2 dezelfde kabels RCA vs XLR tot je beschikking hebt ... Ik kom zeker luisteren en bel wel even van te voren. Nog wel wat langer doorluisteren voor je je eindconclusie trekt. Welk type Sun Wire? Webpage? ik kan niets vinden op internet erover namelijk. Misschien zoek ik niet goed. Vanavond mening cd label gebrand met LightScribe labeller voor de foto cd's. Het ziet er fantastisch uit, vind ik zelf. En natuurlijk weer met een lekker blues muziekje erbij:D Mooi label Inmiddels is de Sun Wire nog wat verder ingespeeld en ik ben er toch wel positief hierover: Ik merk het vooral wanneer de muziek drukker wordt; het blijft dan lekkerder klinken met behoud van detail maar zonder dat mijn haren recht overeind gaan staan omdat het tegen de grens van wat nog aangenaam klinkt. Stiekem vind ik het eigenlijk mooier dan mijn Kimber KS 1030 (die veel duurder is). Ik ben alleen nog niets over Sun Wire op het internet tegen gekomen. Mijn kennis is helemaal fan van Siltech en zijn set er helemaal mee bekabeld en vind de Sun Wires er erg dicht in de buurt komen van de Siltech sq 110 mkII interlink kwa detaillering, maar met een tikkeltje te veel laag in zijn set. Wat ik verder van hem weet is dat het een patent is van Madrigal/Levinson die het nu laten produceren iov Sun Audio. Ik heb hem gemaild of hij nog wat meer info heeft ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 6 juni 2010 Report Share Posted 6 juni 2010 .. Mooi label Inmiddels is de Sun Wire nog wat verder ingespeeld en ik ben er toch wel positief hierover: Ik merk het vooral wanneer de muziek drukker wordt; het blijft dan lekkerder klinken met behoud van detail maar zonder dat mijn haren recht overeind gaan staan omdat het tegen de grens van wat nog aangenaam klinkt. Stiekem vind ik het eigenlijk mooier dan mijn Kimber KS 1030 (die veel duurder is). Ik ben alleen nog niets over Sun Wire op het internet tegen gekomen. Mijn kennis is helemaal fan van Siltech en zijn set er helemaal mee bekabeld en vind de Sun Wires er erg dicht in de buurt komen van de Siltech sq 110 mkII interlink kwa detaillering, maar met een tikkeltje te veel laag in zijn set. Wat ik verder van hem weet is dat het een patent is van Madrigal/Levinson die het nu laten produceren iov Sun Audio. Ik heb hem gemaild of hij nog wat meer info heeft ... Ik ga tijd vrij maken deze week om een avond langs te komen. Ook om je persoonlijk antwoord te geven op de email van je over streamen. Even te druk met allerlei ander emails die beantwoord moeten worden. Wel leuk dat je enthousiast bent over de kabel. Jammer dat ik niets kan vinden op internet erover. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 6 juni 2010 Report Share Posted 6 juni 2010 Ik ben alleen nog niets over Sun Wire op het internet tegen gekomen. Mijn kennis is helemaal fan van Siltech en zijn set er helemaal mee bekabeld en vind de Sun Wires er erg dicht in de buurt komen van de Siltech sq 110 mkII interlink kwa detaillering, maar met een tikkeltje te veel laag in zijn set. Wat ik verder van hem weet is dat het een patent is van Madrigal/Levinson die het nu laten produceren iov Sun Audio. Ik heb hem gemaild of hij nog wat meer info heeft ... Heb je een foto van die kabel? Als het om een donkerblauwe pinkdikke kabel gaat is het zeer waarschijnlijk de Madrigal CZ-Gel in de gebalanceerde uitvoering. Deze kabel is inderdaad jarenlang door Sun Audio geassembleerd onder eigen naam. De ongebalanceerde variant is overigens donkergroen. Ik heb van deze kabels nog wel informatie beschikbaar. Madrigal heeft inderdaad een patent op deze kabel, nl. op de toegepaste "gel" als dielectricum, vandaar de naam CZ Gel. De CZ Gel is een zeer goede en neutrale kabel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 6 juni 2010 Report Share Posted 6 juni 2010 En Paul, balen moet je echt niet doen op je vakantie. Kennelijk heb je het `nou ja...` erachter gemist. Cyprus is prachtig en er valt genoeg te zien. Jammer dat ik ooit weer een keer terug moet, ik vind het relaxte leventje hier helemaal geen straf. Shit, nou baal ik dus toch een beetje! Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 6 juni 2010 Report Share Posted 6 juni 2010 Ik ben alleen nog niets over Sun Wire op het internet tegen gekomen. Mijn kennis is helemaal fan van Siltech en zijn set er helemaal mee bekabeld en vind de Sun Wires er erg dicht in de buurt komen van de Siltech sq 110 mkII interlink kwa detaillering, maar met een tikkeltje te veel laag in zijn set. Wat ik verder van hem weet is dat het een patent is van Madrigal/Levinson die het nu laten produceren iov Sun Audio. Ik heb hem gemaild of hij nog wat meer info heeft ... Heb je een foto van die kabel? Als het om een donkerblauwe pinkdikke kabel gaat is het zeer waarschijnlijk de Madrigal CZ-Gel in de gebalanceerde uitvoering. Deze kabel is inderdaad jarenlang door Sun Audio geassembleerd onder eigen naam. De ongebalanceerde variant is overigens donkergroen. Ik heb van deze kabels nog wel informatie beschikbaar. Madrigal heeft inderdaad een patent op deze kabel, nl. op de toegepaste "gel" als dielectricum, vandaar de naam CZ Gel. De CZ Gel is een zeer goede en neutrale kabel. Hoi Audiopaul, Het is inderdaad een donkerblauwe pinkdikke kabel. Ik zag op jouw site Madrigal kabels die er kwa looks hetzelfde uitzien. Mijn kennis schreef nog het volgende: "k had al zo'n vermoeden dat die kabel bij jou wel lekker zou klinken aan de hand van hoe je eerder je geluidsbeeld beschreef. Op de website van de importeur zag ik dat deze het merk niet meer voert. Toen ik de kabel kocht was er al sprake van omdat deze kabel te duur was om te produceren. De opbouw is als een coaxiale kabel waarbij de ene ader om de andere ader gemaakt is. De massa en afscherming ligt om het signaaladers heen en schermt daarom erg goed af. Als isolator is kapton en teflon gebruikt wat ook erg duur is. De signaalader is een zilver/ocf koper legering. Zilver zorgt altijd voor veel details (soms zelfs wat scherpte) en ocf kristalijn koper zorgt voor warmte en muziekaliteit, soms voor wat traagheid. Een goede combinatie zorgt voor een mooie balans. Ik vind deze kabel zelf altijd super. Daarom heb ik hem ook nooit ingeruild. Voor relatief weinig geld speelt ie als een zonnetje de meest dure kabels eruit. Hebben we het over dezelfde kabel denk je? Groeten, Gerald Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts