Guest KT88 Posted 10 juni 2010 Report Share Posted 10 juni 2010 Kom gerust eens langs. Zit nog altijd in de planning, ik moet w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 10 juni 2010 Report Share Posted 10 juni 2010 Kom gerust eens langs. Zit nog altijd in de planning, ik moet w Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 juni 2010 Author Report Share Posted 11 juni 2010 Gisteravond hier wat mensen van de audioclub op bezoek gehad... was weer een errug gezellige luisteravond. Vanmiddag het prototype van de nieuwe Yara Design luidsprekers mogen beluisteren. Dit is een 'd-appolito monitor met twee seas breedbanders (ongefilterd) en een Vifa dome (keramisch??). Het klonk in mijn oren helemaaaaaaal niet verkeerd. En dat voor een speaker bedoeld voor de middenklasse (kwa prijs). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 11 juni 2010 Report Share Posted 11 juni 2010 Dat zoiets met zo weinig filtering goed klinkt bewijzen de Sound Stones 2x 16,5 Hear élke dag... Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 11 juni 2010 Report Share Posted 11 juni 2010 Da's goed nieuws, Onno! Eigenlijk verbaast het me ook niet gelet op de snelheid waarmee de kaartjes van het 1e concert wegvlogen. Wij hebben ook zitplaatsen op tribune Oost. Bij andere concerten zitten we daar meestal ook en heb je prima zicht op het podium. Dan zit je op de zijkant toch ten opzichte van de stage. Ik ken het stadion niet, maar het zal vast een goede plek zijn. Wij zitten in ieder geval tegenover de stage op Zuid dus en in het eerste vak (vak 112, rij 10) precies in het midden. Kunnen we de show goed zien. Super dat je kan gaan Onno, en Paul Zelf heb ik zwaar getwijfeld om te gaan in Antwerpen Hou niet zo van het sportpaleis + ik vind 90 euro vr de beste plaatsen niet niks!! En Berlijn ... tja 1 van mn mooiste muziek- en levensherinneringen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 13 juni 2010 Report Share Posted 13 juni 2010 Da's goed nieuws, Onno! Eigenlijk verbaast het me ook niet gelet op de snelheid waarmee de kaartjes van het 1e concert wegvlogen. Wij hebben ook zitplaatsen op tribune Oost. Bij andere concerten zitten we daar meestal ook en heb je prima zicht op het podium. Dan zit je op de zijkant toch ten opzichte van de stage. Ik ken het stadion niet, maar het zal vast een goede plek zijn. Wij zitten in ieder geval tegenover de stage op Zuid dus en in het eerste vak (vak 112, rij 10) precies in het midden. Kunnen we de show goed zien. Super dat je kan gaan Onno, en Paul Zelf heb ik zwaar getwijfeld om te gaan in Antwerpen Hou niet zo van het sportpaleis + ik vind 90 euro vr de beste plaatsen niet niks!! En Berlijn ... tja 1 van mn mooiste muziek- en levensherinneringen @ Stef; bedankt. Het is inderdaad een hoop centjes maar wel een unieke ervaring. Hopelijk stap je over je twijfels heen en ga je alsnog kaartjes bemachtigen. @ Onno; tegenover de stage is wel een heel eind weg. Ik geef zelf de voorkeur aan een plek schuin voor het podium. De beste plekken zijn natuurlijk vooraan in de Arena maar ik heb ook geen zin om de hele avond te staan. Maar goed, er zullen voldoende grote schermen zijn zodat je niets hoef te missen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 13 juni 2010 Report Share Posted 13 juni 2010 Jack,Spido is toch niet bij jou langs geweest om zijn betonblokken onder zijn speakers te behandelen met trollen snot ! :D Nee, heb je soms aan het flesje "gesnoven" Die beton U blokken, is een eigen idee en heb ik z Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 juni 2010 Report Share Posted 13 juni 2010 Vanwege de perfecte spreiding van de spekstenen speakers overweegt Jack die toch wat hoger te plaatsen Net als groeidiamant heb je ook groeispeksteen, wist je dat? Ah, beetje flauw van mij. Dat van die perfecte spreiding heb ik vernomen van Spido himself. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 13 juni 2010 Report Share Posted 13 juni 2010 Da's goed nieuws, Onno! Eigenlijk verbaast het me ook niet gelet op de snelheid waarmee de kaartjes van het 1e concert wegvlogen. Wij hebben ook zitplaatsen op tribune Oost. Bij andere concerten zitten we daar meestal ook en heb je prima zicht op het podium. .... Super dat je kan gaan Onno, en Paul Zelf heb ik zwaar getwijfeld om te gaan in Antwerpen Hou niet zo van het sportpaleis + ik vind 90 euro vr de beste plaatsen niet niks!! En Berlijn ... tja 1 van mn mooiste muziek- en levensherinneringen Niet twijfelen Stef. Soms moet je dingen doen waar je niet over nadenkt en gewoon spontaan laat gebeuren. Berlijn was inderdaad erg mooi (was ik ook), maar het geluid was kl***. .. .... @ Stef; bedankt. Het is inderdaad een hoop centjes maar wel een unieke ervaring. Hopelijk stap je over je twijfels heen en ga je alsnog kaartjes bemachtigen. @ Onno; tegenover de stage is wel een heel eind weg. Ik geef zelf de voorkeur aan een plek schuin voor het podium. De beste plekken zijn natuurlijk vooraan in de Arena maar ik heb ook geen zin om de hele avond te staan. Maar goed, er zullen voldoende grote schermen zijn zodat je niets hoef te missen. Inderdaad een eind weg, maar ik ben het wel gewend. Zat soms bij voetbalwedstrijden (Ajax, Arena) vroeger ook wel zo ver weg, maar zag het wel altijd erg goed. Bij de Roger Waters show zal dat ook zo zijn en anders hebben we een verrekijker om de details te zien op het podium. En trouwens, je ziet veel van het concert niet, want de muur wordt langszaam opgebouwd en/of staat er dan voor. Voor de filmpjes en animaties op de muur zien we genoeg. Daarbij het blijft een groots spektakel om mee te maken natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 juni 2010 Report Share Posted 13 juni 2010 weet je dat zeker? Duh! Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 13 juni 2010 Report Share Posted 13 juni 2010 weet je dat zeker? Duh! volgens mij zag je het bij hocus & abuis op AF nl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 juni 2010 Report Share Posted 13 juni 2010 Vanwege de perfecte spreiding van de spekstenen speakers overweegt Jack die toch wat hoger te plaatsen Net als groeidiamant heb je ook groeispeksteen, wist je dat? Sommige zijn snel tevreden, ik niet Met zo' n V-Fet versterker geven de Perfect Performers een héél ander geluid, dan met een buizenamp met koper gewikkelde uitgangstrafo's. Duidelijk meer midden/hoog èn hoog vergelijkbaar met Marc' s zijn speakers. De UL-40S2 met deels zilveren ugt' s zit daar zo' n beetje tussen in... Mocht die Sony in de kamer blijven, dan hoeven de tweeters niet persé op oorhoogte. Het spat zo wel de kamer in.... Mijn ega gaat vanavond naar de film en ik ga muziek luisteren. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 juni 2010 Report Share Posted 13 juni 2010 volgens mij zag je het bij hocus & abuis op AF nl. N Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 juni 2010 Report Share Posted 13 juni 2010 Vanwege de perfecte spreiding van de spekstenen speakers overweegt Jack die toch wat hoger te plaatsen Net als groeidiamant heb je ook groeispeksteen, wist je dat? Sommige zijn snel tevreden, ik niet Met zo' n V-Fet versterker geven de Perfect Performers een h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 juni 2010 Report Share Posted 13 juni 2010 [Da's interessant. Ik dacht echt dat je minder hoog had door de speakers Als ik de poort achterop mijn boxen, ietsje demp met een klein rolletje wasemkap filter heb ik hetzelfde effect. Dan klinkt het laag met mijn UL-40S2 buizen versterker, nagenoeg net zo. Als de boxen met de TA-4650 zonder die demping.... Het is dus heel makkelijk om iets te fine tunen. Maar kennelijk is het ook een functie van de versterker. Zeker, de TA-4650 heeft een demping factor van 40 en de UL-40S2 in de huidige stand iets van 2,5 of zo... Dat verklaart voor een deel het rustiger/strakker laag ... Die V-Fets klinken iets helder, die 2 bijelkaar zorgen m.i. voor een groot deel voor een ander gedrag van de aangesloten weergever. Er zijn nog wel een paar truukjes. Ook mijn UL-40S2 kan ik nog meer hetzelfde laten klinken als die V-Fet en jouw versterker.... maar dat kost "snelheid" en versterking. Waar we ik in ieder geval, mee bezig ben is " persoonlijke smaak" Hoe mooi ook die V-Fet amp is. klink de UL-40S2 in mijn oren, mooier, vloeiender, dynamischer en hij is héél betrouwbaar Maar weet, na een revisie van de TA-4650 Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 14 juni 2010 Report Share Posted 14 juni 2010 Jack, gaan de units in laag midden niet wapperen met de MV ampli. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 15 juni 2010 Report Share Posted 15 juni 2010 Jack, gaan de units in laag midden niet wapperen met de MV ampli. Die stijve 16,5 " kevlar units breken heus niet op Je ziet de units nauwelijks bewegen, vooralsnog is de UL-40S2 met 6040SIL UGT' s een betere match, zeker ook qua impedantie. Het was perfect geweest, als de demping factor wat hoger zou zijn, maar dat is lastig penthodes hebben nu eenmaal een hoge inwendige weerstand (RI) . Dit soort power beams vind ik het lekkerste klinken in UL daar zijn ze voor gemaakt. Een versterker moet ook niet "te lief" zijn.... penthodes in triode vind ik te soft... dat ene schermrooster blijft voor mijn gevoel in de weg zitten... Volgende keer ga ik de KT-120 proberen in deze amp. Ideaal blijft m.i. PP échte triode, maar dat is weer duur en/of beperkt. Ach geen voordeel zonder nadeel, audio is redelijk voorspelbaar Zo ziet die V-Fet weer liever 8Ω speakers Het is àltijd wat Maar zoals het nu klinkt, met niet al te dure spullen, ben ik dik tevreden. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 15 juni 2010 Report Share Posted 15 juni 2010 Beste Jack, Ga je de MC-ingang toesnijden op jouw Benz Ace? (Gevoeligheid, ingangsimpedantie.) En de RIAA-correctie... ga je die doen met condensatoren of met spoelen? (Van den Hul gebruikt in zijn "The Grail" alleen spoelen, omdat hij vindt dat condensatoren in zo'n filter de klank bederven. ) (...) Phonograph RIAA - equalization with coils only, no sound impairing capacitors in filters (...) http://www.vandenhul.com/p_GA41.aspx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 15 juni 2010 Report Share Posted 15 juni 2010 De TA4650 heeft geen MC ingang. Dat worden dus stepups, JFETs of een extra opampje aan de ingang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 16 juni 2010 Report Share Posted 16 juni 2010 Spoelen kunnen ook het geluid bederven,of je nou door de kat of door de hond gebeten word het zijn voor en nadeel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 16 juni 2010 Report Share Posted 16 juni 2010 Beste Jack, Ga je de MC-ingang toesnijden op jouw Benz Ace? (Gevoeligheid, ingangsimpedantie.) En de RIAA-correctie... ga je die doen met condensatoren of met spoelen? (Van den Hul gebruikt in zijn "The Grail" alleen spoelen, omdat hij vindt dat condensatoren in zo'n filter de klank bederven. ) (...) Phonograph RIAA - equalization with coils only, no sound impairing capacitors in filters (...) http://www.vandenhul.com/p_GA41.aspx Ik weet het nog niet Spido, in principe mag ik bij de Ace M een afsluitweerstand gebruiken tussen zo' n 350Ω en 47KΩ. De gevoeligheid of openlusversterking van de Sony versterker is dusdanig groot, dat ik al -voordat de volumeknop half open staat- "een bak herrie" in de woonkamer heb. Er zit wel een condensator in de ingang van de phonotrap want er staat DC iets van 0,5...0,7volt. Gelukkig is de waarde klein 3,3µF dus ik kan daar een mooie folie plaatsen. Ik heb hele mooie van Philips die ook bij restauraties van buizen microfoons (dacht U47 van Neumannin) werden gebruikt (heb ik me laten vertellen) Ze klinken in ieder geval, goed Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 17 juni 2010 Report Share Posted 17 juni 2010 mijn audiofiele dag was het van zijn plek halen van de eindversterker, morgen gaat ie naar de dokter. kan ik horen hoe de tuner nu is (3 weken nadat ik er een audiomagic pulse gen zx in heb gezet). groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 17 juni 2010 Report Share Posted 17 juni 2010 na heeeeel lang alle contacten een keer langsgelopen luidspreker aansluitingen, waren echt smerig. wat wil je als je zelf loopt te rommelen met olie verder de pootjes ervan iets bij gebogen voor beter conatct. uieteraard klinkt dat direct beter maar DAT noem IK dus weer autosuggestie. dat is morgen of overmorgen weer over Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 juni 2010 Report Share Posted 20 juni 2010 Ik heb vandaag eindelijk eens aangepakt wat ik al jààren van plan was: een platenwassert/stofzuiger maken. Als voorbeeld heb ik deze gebruikt: http://www.teresaudio.com/haven/cleaner/cleaner.html Allemaal nog houtje-touwtje om het uit te proberen, nu kan ik ervaren wat er beter/handiger kan. Ik had een mooie sterke motor die ik als idler-wheel het plateau wilde laten aandrijven, maar de frictie is te laag. Dan maar met de hand draaien. Ik heb er een ouwe stofzuiger voor, ook de zak eruit gehaald, maar deze is heel wat krachtiger dan wat die meneer gebruikt, als ik het uiteinde van het plintenhulpstuk bijna afsluit zuigt hij zich volkomen vast op de plaat. Gelukkig kon ik dat zo verhelpen. Ik ben er nog niet helemaal uit waarmee ik de zuigopening moet bekleden: ik heb nu een soort kunst-zeem gebruikt, maar ik ben bang voor beschadigingen.. Na wat klooien met een total loss-LP de gok maar genomen en een 'goede' LP die ik goed ken behandeld.* Beetje kort dag om het al goed te kunnen beoordelen ( die LP had ik ooit al eens door de Knosti heen gehaald.) en het is een eerste indruk, maar het lijkt weer wat 'echter'. Ik heb mijn ervaring weer opgedaan, nu weet ik wat me verder te doen staat, en ik wil er ook een gebruiksvriendelijk handzaam apparaat van maken, maar ik heb iig eindelijk een èchte platenwassert *edit: de andere kant van die LP heb ik niet gewassen en ben ik nu aan het beluisteren: het verschil lijkt 'm vooral in minder vervorming te zitten. Gevoelige dingen, die groeven Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 20 juni 2010 Report Share Posted 20 juni 2010 Gaaf experiment Bart! Ik ben benieuwd Hoe het een en ander er uiteindelijk uit komt te zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts