goodtube Posted 20 juli 2010 Report Share Posted 20 juli 2010 Nu heeft het zo'n industriële uitstraling. Maar misschien vind jij dat juist mooi. M rc Klopt, maar het is nog niet af. De plankjes moeten nog een kleurtje krijgen. Ik moest eerst zeker weten dat het geheel stevig genoeg was, voordat ik energie steek in iets dat toch niet werkt. Nu ik weet dat het werkt, kan ik verder met afwerken... Eventueel kunnen de draadeinden nog omhuld worden door in kleur gespoten pvc buisjes 30 mm Ondertussen geniet ik natuurlijk van het resultaat ! Klinkt aangenaam hier. (ook de mod's in de versterker zijn interessant...hiermee ben ik momenteel in de één-na-laatste fase van het experiment) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 20 juli 2010 Report Share Posted 20 juli 2010 Foto's, overdag genomen. Goodtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 20 juli 2010 Report Share Posted 20 juli 2010 zo, ik heb mijn kerncentrale terug. das weer andere koek. hersteld en ietsje aangepast. nu hoor ik voor het eerst de eindcondensatorloze bronnen en wat aangepaste voorversterker op mijn eigen eindversterkert. hoewel de voorversterker pas 1 week weer inspeelt (had wat veranderd aan de ene condensator in het signaal), ben ik alweer heel blij. ik raak wel door de ideeen voor aanpassing heen. niks meer dat (met mijn kennis) evident beter kan. nou een tijd genieten. en als het niet zo warm meer is ... groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 juli 2010 Report Share Posted 20 juli 2010 He Rob, gefeliciteerd! Dus nu is Delft weer de heetste plek op aarde? Ik las dat een andere forummer op AF zijn Class A set al tijden niet had aangezet omdat het zo heet was Je kunt natuurlijk overwegen een doodstille air-conditioner (omgekeerde koelkast) erbij te kopen. En daarvoor dan weer een aparte stroomgroep natuurlijk. Oeps, ben geloof ik een beetje aan het plagen.. Groetjes M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 20 juli 2010 Report Share Posted 20 juli 2010 Hoi Goodtube, Ik vind het zeker wel een mooi plaatje; ik hou wel van een industriele look. Wat ik me afvroeg: heb jij nu ook Verosol plisse zonwering voor de ramen. Of is het gewoon Luxaflex. Het lijkt namelijk erg op wat wat wij hebben, maar dat van ons is transparanter en heeft meer een zandkleur. Verosol is wel erg goed voor de akoestiek. We hebben het nog maar een paar weken en ik moet zeggen dat het luisteren naar muziek een nog groter feestje is geworden en het is wat koeler in huis Groeten, Gerald Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 20 juli 2010 Report Share Posted 20 juli 2010 Hoi Goodtube, Ik vind het zeker wel een mooi plaatje; ik hou wel van een industriele look. Wat ik me afvroeg: heb jij nu ook Verosol plisse zonwering voor de ramen. Of is het gewoon Luxaflex. Het lijkt namelijk erg op wat wat wij hebben, maar dat van ons is transparanter en heeft meer een zandkleur. Verosol is wel erg goed voor de akoestiek. We hebben het nog maar een paar weken en ik moet zeggen dat het luisteren naar muziek een nog groter feestje is geworden en het is wat koeler in huis Groeten, Gerald Hoi Gerald, Het is inderdaad plisse. Gelukkig wel ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 juli 2010 Report Share Posted 20 juli 2010 Nu heeft het zo'n industri Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 20 juli 2010 Report Share Posted 20 juli 2010 Nu heeft het zo'n industri Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 20 juli 2010 Report Share Posted 20 juli 2010 Goodtube en Jack, ik snap dat jullie twee niet eens de koppen bij elkaar pakken om de spido kast te re-stylen , daar moeten jullie eens tijd inverteren want ik vindt het jammer hoe die box uitziet, het lijkt wel of dat door een doe het zelf tegelzetter gemaakt is Het kan zo,n goeie box zijn ,maar de uitstraling Foei Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 juli 2010 Report Share Posted 20 juli 2010 Wol. Het is moeilijk, zo niet onmogelijk, om in deze prijsklasse beter klinkende en gemakkelijk aanstuurbare luidsprekers te kopen. Een foto zegt niet zoveel, ik vind de afwerking goed genoeg. Ze staan hier élke dag wel een paar uur te spelen, prachtig Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 21 juli 2010 Report Share Posted 21 juli 2010 Mijn audiofiele dag was gister een luisterbezoek bij Klaas Feenstra. Vooral véél vinyl gedraaid, misschien dàt ik hier nog een iets uitgebreider verslag van maak. Maar waar het mij om ging, is nu zélf eens te luisteren naar zijn draaitafel en Ortofon MC200 element. Kort samengevat zeer goed, erg muziekaal, sprankelend.... mooie stemmen en ook af en toe een stevig laag. Niets mis mee met dit "stokoude" element en gebruikte Ortofon MCA76 pre/pre. Voor de techneuten: de specificaties doen na decennia, weinig of niets onder voor de huidige Ortofon' s. Saillant detail: Dit is Klaas zijn 2e MC200, het vorige was na 30! jaar inderdaad versleten en "doorgezakt" Hij heeft het naar de fabriek in Denemarken gestuurd. Omdat er na zoveel jaar geen losse onderdelen meer leverbaar waren heeft hij voor niets een NOS exemplaar uit het Ortofon museum gehad...... met als ènige voorwaarde dat zijn exemplaar dan daar tentoongesteld mocht worden. Service niet Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 21 juli 2010 Report Share Posted 21 juli 2010 @marc: heer hersteller had ook een Krell staan, op een wagentje. want die til je niet op de werktafel. dat eet continue 1200 watt. oeps. reken dat eens om naar een jaar stroomrekening. en ik heb eens een Krelletje te logeren gehad, het klonk (in mijn set ....) niet naar dat het stroom vreet. mijne eet ik meen standaard 230 watt continue (wegens aanpassingen nu iets minder). we zijn nog aan het experimenteren met de dc servo in de eindversterker (die wat minder sterk laten werken, maar op dit moment is dat experiment nog niet geslaagd). nu loopt ie bijna een dag en ik hoor m inspelen. maar nu al heerlijk, zijdezacht, vol. groet ps inderdaad voorbeeldige service van Ortofon Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 21 juli 2010 Report Share Posted 21 juli 2010 Wol. Het is moeilijk, zo niet onmogelijk, om in deze prijsklasse beter klinkende en gemakkelijk aanstuurbare luidsprekers te kopen. Een foto zegt niet zoveel, ik vind de afwerking goed genoeg. Ze staan hier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 21 juli 2010 Report Share Posted 21 juli 2010 Goodtube en Jack, ik snap dat jullie twee niet eens de koppen bij elkaar pakken om de spido kast te re-stylen , daar moeten jullie eens tijd inverteren want ik vindt het jammer hoe die box uitziet, het lijkt wel of dat door een doe het zelf tegelzetter gemaakt is Het kan zo,n goeie box zijn ,maar de uitstraling Foei Dat is toch een beetje een smaak kwestie. Als je van de Flinstones houdt... Die van Jack zien er, meen ik, wel iets anders uit dan die van Good. Ik vind eigenlijk wel dat er iets van een frontje aan zou moeten kunnen. Met name tegen stof en zonlicht (en huisdieren en/of kindervingers). Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 21 juli 2010 Report Share Posted 21 juli 2010 Die van Jack zien er, meen ik, wel iets anders uit dan die van Good. Ik vind eigenlijk wel dat er iets van een frontje aan zou moeten kunnen. Met name tegen stof en zonlicht (en huisdieren en/of kindervingers). Frontje: onnodig. De Kevlar units krijg je niet kapot. Ze maken van Kevlar kogelvrije vesten weet je wel. En die tweeter heeft een metalen gaasje en de fase plug is ook van metaal (staat bovendien stil, beweegt niet, de conus beweegt eromheen) dus een frontje is totaal niet nodig. Ik stelde destijds dezelfde vraag aan de maker, maar werd direct gerust gesteld. Vind ook juist die gele units de boel mooi opfleuren. Gemaakt voor het leven, deze PP's! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 21 juli 2010 Report Share Posted 21 juli 2010 Voor de liefhebbers .... verse foto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 21 juli 2010 Report Share Posted 21 juli 2010 Die van Jack zien er, meen ik, wel iets anders uit dan die van Good. Ik vind eigenlijk wel dat er iets van een frontje aan zou moeten kunnen. Met name tegen stof en zonlicht (en huisdieren en/of kindervingers). Frontje: onnodig. De Kevlar units krijg je niet kapot. Ze maken van Kevlar kogelvrije vesten weet je wel. UV licht krijgt uiteindelijk het rubber wel stuk hoor (minder snel dan foam, dat wel). Of anders gewoon uitdroging. Maar goed, ik zou gewoon een paar extra exemplaren van die units kopen en koel en donker bewaren, zo duur zijn ze niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 juli 2010 Report Share Posted 21 juli 2010 Netjes Jack, Volgens mij zit je nu ook wel aardig op goede hoogte: Tweeters ongeveer op "oor-hoogte" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 21 juli 2010 Report Share Posted 21 juli 2010 Dank je Peter Dat plantje op de rechterbox is ter verhoging v/d WAF Groetjes, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 21 juli 2010 Report Share Posted 21 juli 2010 Mijn audiofiele dag was gister een luisterbezoek bij Klaas Feenstra. Mooi verhaal van dat element, Jack! En je was aardig in de buurt ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 21 juli 2010 Report Share Posted 21 juli 2010 Voor de liefhebbers .... verse foto wat zijn de verschillen behalve die plantjes ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 21 juli 2010 Report Share Posted 21 juli 2010 Heren, ik vind ze d'r prima uitzien. Is weer eens wat anders dan al dat hout, eh, fineer. Had ik er van geweten toen ik mijn huidige speakers kocht, dan had ik ze zeker overwogen. Maar op zich wel fijn dat ik hear de enige ben met die speakers van mij. Beetje exclusiviteit is ook niet weg. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 21 juli 2010 Report Share Posted 21 juli 2010 Frontje: onnodig. De Kevlar units krijg je niet kapot. Ze maken van Kevlar kogelvrije vesten weet je wel. Kogelvrije vesten werden in het verleden nog wel van Kevlar gemaakt, maar dit materiaal bleek bij langer niet toerijkend om kogels te weren. Hooguit iets af te remmen, en dan moet het ook niet een al te groot caliber zijn. Een echt kogelwerend vest word gemaakt van Dyneema Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 21 juli 2010 Report Share Posted 21 juli 2010 Daarbij zijn de units niet alleen van Kevlar gemaakt, maar hebben ze ook nog een rubber rand, welke bij veel katten erg geliefd is om te slopen. Kwestie van opvoeden Michel. Mijn katten.... kinderen etc, hebben voor zover ik weet, nog nooit aan de boxen gezeten. Ik heb één keer een "lollig en mollig" vriendinnetje van een jaar of 12 op visite gehad die tijdens een verjaardag feestje dàcht even met mijn toemalige Hepta Menhirs te kunnen slepen ..... .... Die ook nog op spikes stonden Het liep gelukkig goed af .... Linda heette ze..... zoiets vergeet je niet gauw.... Bij mijn vorige weergevers, had ik ook gewoon het front er af. Mijn fiele dag is een ander pickup element in mijn draaitafel. Als ik het goed heb een DDT II special, die opgewaardeerd is naar een MC one special. Ik kan er nog niet veel over vertellen, het klinkt niet verkeerd. Wat ik wél opvallend vind, dat het lijkt of er méér spanning uit het element komt dan een Ace M. Terwijl de M rond de 0,8mv zit en de VdH 0,65.... Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 22 juli 2010 Report Share Posted 22 juli 2010 gloeiend heet beter .... toen ik de uitgangscondensatoren uit de cd speler sloopte, heb ik tegelijk enkele andere dingen gedaan. zoals de 100nF ceramisch op de voedingsontkoppeling van de eindtrap erbij. en omdat de buf634t's in Sebastiaan's uitgangstrapje nogal gloeiend heet zijn, heb ik daar kleine koeldingetjes op geschoven. zo na 3 weken kreeg ik de indruk dat de speler zich niet helemaal herstelde van deze operatie. het bleef wat lafjes. wel dieper, maar ook wat te rustig. eerlijk gezegd gaf ik de voorkeur aan de tuner (jawel, die nu in mijn oren enorm presteert). ik heb vanochtend vroeg die koeldingetjes van de buf634t af gehaald. dat was m dus: gloeiend heet spelen die dingen enorm veel beter. ik kan nu niet kiezen of ik liever luister naar cd of tuner. ze klinken niet hetzelfde, maar geven wel evenveel vreugde aan het luisteren. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts