Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack

k heb zelf wel goede ervaringen met -gebruikte- Jensens, maar zou ze nu niet snel meer gebruiken, heb wat nare dingen gehoord over beperkte levensduur..

Uit de "blinde test" bij Menno kwamen ze goed uit de verf. Nét als die standaad Siemens MKP van 1€50 die t.o.v. zo' n

Jensen wat korreliger klinkt, maar zeker ook hi-res is.

Ik zélf heb ook één minder goede ervaring n.l.: met blauwe aluminium Jensens.

Die gingen na een tijd lekken. :(

Maar dàt was wel een oude NOS voorraad.

Direct bij Audio Note gekocht voor 10€ of zo per stuk.

Toevallig óók in mijn 1e UL-40S2 gestopt. Ze klonken wel erg mooi.

Maar die nieuwe series van de afgelopen jaren hebben daar toch àllang geen last meer van?

Ik zie die koperfolies, regelmatig in top ontwerpen.... en dàt gaan ze heus niet doen, als de kwaliteit niet goed is.

Maar vertel, ik weet en hoor ook lang niet alles....

Groet,

Jack

Uit de "blinde test" bij Menno kwamen ze goed uit de verf. Nét als die standaard Siemens MKP van 1€50 die t.o.v. zo' n

Jensen wat korreliger klinkt, maar zeker ook hi-res is.

Klopt. Jensen op 1, Mundorf op 2, Siemens MKP op 3.

Maar die sss klanken en dat dichtslibben van het geluid bij bepaalde frequenties, is een nadeel van de MKP's. Jaren heb ik gedacht dat met zilvertrafo's die eigenschappen van de versterker te verhelpen waren, maar het werd me steeds duidelijker dat dat een mooie upgrade is, maar die koper ringkernen moeten het toch ook goed doen? Dus ik zocht het in een andere richting. In de voeding van de versterker zocht ik het niet, die is inmiddels uitmuntend, vooral dankzij de E-shunt.

Koppel MKP's eruit, dus! Daarom wilde ik ook geen Audyn ofzo proberen (is ook MKP), daar verwachte ik namelijk geen grote verschillen mee te bereiken t.o.v. de Siemens.

En voor €1,50 pst hebben die standaard Siemens MKP's een bijna ongeëvenaarde prijs-prestatie verhouding, en zal het voor veel versterkers meer dan goed genoeg zijn.

Wil je, en wie wil dat niet, een nog betere klankweergave uit je versterker, dan valt hier de winst te behalen!

Jensen Copper Foil Paper in Oil. Ook al zijn ze 25x zo duur, op dit vlak van optimalisatie is het meer dan elke cent waard!

Wat een onzin die staat nummer 1 :D en die staat nummer 2 :D:mad2:

Leer eerst maar eens is logisch nadenken voor je aan een apparaat begint te modificeren :):D :D

Wat een onzin die staat nummer 1 :D en die staat nummer 2 :D:mad2:

Leer eerst maar eens is logisch nadenken voor je aan een apparaat begint te modificeren :):D :D

Zeg bemoeial, ik doelde op de uitslag van die test, waar Jack het over had.

Meer niet minder niet.

Goodtube, dan kan ik ook zeggen Krell staat op nummer 1 en Audio Research staat nummer 2 :D :D

Hou toch op met die onzin ,dat is gewoon inbeelding. :(

Elk product heeft zijn voor en nadelen :)

Goodtube, dan kan ik ook zeggen Krell staat op nummer 1 en Audio Research staat nummer 2 :D :D

WK 2010 Spanje op 1, NL op 2. Feiten, van een specifieke wedstrijd. Zegt niets over wie nu de beste is.

Goodtube, je moet er niet overheen praten,

dit is ook weer zo,n uitspraak,

sss klanken en dat dichtslibben van het geluid bij bepaalde frequenties,is een nadeel van de MKP's

Wat een onzin je hebt gewoon de verkeerde schakeling voor de mkp,s en de verkeerde installatie ,dat is het probleem :D

Goodtube, je moet er niet overheen praten,

dit is ook weer zo,n uitspraak,

sss klanken en dat dichtslibben van het geluid bij bepaalde frequenties,is een nadeel van de MKP's

Wat een onzin je hebt gewoon de verkeerde schakeling voor de mkp,s en de verkeerde installatie ,dat is het probleem :D

Eigenlijk jammer Wol, dat je hier bent. Zout toch op vent.

De kast wordt minder warm doordat ik de indeling netter heb gedaan zodat de natuurlijke ventilatie van de kast wat beter z'n ding kan doen. Opvallend hij wordt nu zoals het hoort, niet warmer dan handwarm aan de zijkanten.

Ben nog het meest benieuwd naar de Jensen's. Eerste indrukken beloven wat.

edit: 3 uurtjes later merk ik al dat er van de oorspronkelijke structuur-informatie, meer over blijft. Weer een stukje organischer!

Zal ongetwijfeld te danken zijn aan de Jensen C's !

(en dat zonder gehakt oid :P )

H

De kast wordt minder warm doordat ik de indeling netter heb gedaan zodat de natuurlijke ventilatie van de kast wat beter z'n ding kan doen. Opvallend hij wordt nu zoals het hoort, niet warmer dan handwarm aan de zijkanten.

edit: 3 uurtjes later merk ik al dat er van de oorspronkelijke structuur-informatie, meer over blijft. Weer een stukje organischer!

H

H

Nooit geweten dat die LFD zero LE MK.III een Klasse A versterker is. Geloof dat niet zo, met een verbruik van 10 Watt. (Niet gemeten bij CoF, maar zal dat eens doen.)

M :ph34r: rc

Nee joh! Maar die van mij wel! Die valt in de categorie ouderwetse zogenaamde stroomvreter. 180-200 watt ofzo. Kijk eens naar de hedendaagse surround versterkers, die hebben een aansluitvermogen van een kilowatt ofzo. Wat nou stroomvreter !

Guest tubejack

Wol voordat je over "onzin" gaat praten, lees eerst je eigen teksten na <_<

Test op: 27-3-2010: condensator vergelijk. Aanwezig 25 ....30 man en een paar vrouwen.

Dàt élk product voor-en-nadelen heeft is een open "draaideur", dàt ieder mens zo zijn voorkeur heeft ...een open schuifdeur.

Hier kàn niemand iets mee... behalve een goede verkoper, die weet en voelt aan wat iemand mooi vind ;)

Jack

Nooit geweten dat die LFD zero LE MK.III een Klasse A versterker is. Geloof dat niet zo, met een verbruik van 10 Watt. (Niet gemeten bij CoF, maar zal dat eens doen.)

Nee joh! Maar die van mij wel! Die valt in de categorie ouderwetse zogenaamde stroomvreter. 180-200 watt ofzo. Kijk eens naar de hedendaagse surround versterkers, die hebben een aansluitvermogen van een kilowatt ofzo. Wat nou stroomvreter !

Ja, sorry, ik ging lunchen en bedacht dat je vast je eigen versterker bedoelde.

We gaan het hier niet over stroomvreters hebben hoor. Dankzij jouw opmerking & mijn vergissing vond ik eindelijk de site van LFD: http://www.lfd-audio.co.uk

Terwijl ik al jaren lang (af-en-toe) alleen maar dit zag: http://www.lfdaudio.com

Guest KT88

Ik had al 2 jaar een nieuwe print in huis en nu heb ik de handen uit de mouwen gestoken!

Alle C's heb ik vervangen door nieuwe, en de meeste componenten zijn overgezet van oude print naar de nieuwe. Nieuwe buisvoeten, dat ook (gelukkig wel, haast niet netjes los te krijgen tenzij je de print wilt beschadigen!)

De diverse uitbreidingen aan de UL40-S2 waren de moeite waard, maar konden nu eventjes wat herzien worden wat betreft kabelbomen enzo. Dus netjes de kastindeling en kabelbomen opnieuw opgebouwd.

De Autobias print heb ik nu netjes op de print bevestigd met afstandsbusjes. (gaatjes in de print geboord, kon n

Ik heb de foto's nog niet eerder kunnen zien (het forum deed een beetje raar bij mij gisteren, ik heb die driedubbele post ook maar verwijderd..) maar inderdaad: netjes gedaan! B)

Ik vind het vaak ook gewoon een prettig gevoel als de apparatuur netjes opgebouwd is, dat luistert ook aangenamer :)

@Wol: het is je een tijdje gelukt om hear normaal te posten, maar lang heb je dat helaas niet volgehouden <_< Dit is gewoon trollen. Hou daar asjeblieft mee op. :angry: En nu zeg ik het nog netjes.

ene kant ben ik jaloers op al jullie knutselkunsten.

aan de andere kant ...als ik het echt graag zelf zou willen doen had ik er wel meer moeite voor gedaan.

in ieder geval respect voor alle tinridders ;)

Klasse A wordt altijd warm, ongeacht volume of aanwezigheid van muzieksignalen. Dus daar zit het 'em niet in./quote]

Dat is niet helemaal warm. Een klasse A wordt in rust het warmst. Als je 'm belast, wordt ie (theoretisch in ieder geval) minder warm...

in praktijk ook, hier althans. dus als ik weg ben staat de muziek zacht aan. dan is de AW250 merkbaar koeler (en dus denk ik zuiniger).

vandaag in de cd speler hetzelfde medicijn toegepast als in de tuner: de lokale ontkoppeling van de voeding van de opamps in de cd speler uitgebreid met een 10nF ceramisch condensatortje. en het deed hetzelfde als in de tuner: knallen. voller, dieper, snel, verrassend, kleur.

blijkbaar zit er hoogfrequentere storing in de voeding dan waar de bouwer van het eindtrapje aan dacht .... ik ga nog een factor 100 kleiner toevoegen van een ander type condensator (NPO/COG). bij gebreke aan meetapparatuur hiervoor: eens zien of er nog hogere storing in de voeding zit. gaat goed zo smile.gif

wordt vervolgd.

groet

Klasse A wordt altijd warm, ongeacht volume of aanwezigheid van muzieksignalen. Dus daar zit het 'em niet in.

Dat is niet helemaal warm. Een klasse A wordt in rust het warmst. Als je 'm belast, wordt ie (theoretisch in ieder geval) minder warm...

Dat klopt wel een beetje met de praktijk. Hij kan dan een deel van z'n vermogen afstaan aan de luidspreker in plaats van afstaan aan de omgevingslucht :P

Maar mijn ongeveer 30 Watt klasse-A speelt zelden op z'n max ;)

Guest tubejack

Halllo Goodtube voor jouw info. Er is gemeten aan de UL-40S2 in de super-triode mode.

En tot 2x 15watt staat hij in klasse A, daarboven gaat hij naar A/B en

met een oud setje 6550 iets van ruim 32watt.

2x15watt klasse A is m.i. zeer riant, genoeg voor onvriendelijke buren

maar vriendelijker qua stroom verbruik :)

Leuk dat je, je versterker zo te zien in penthode hebt gezet, met extra tegenkoppeling

via de schermroosters naar de anode..... of zoiets. We lezen het vast binnenkort

op Menno' s site :) Super goed bezig kerel!

Groet,

Jack

@Buizenbart,dat heeft totaal niks met trollen de maken,

de persoon in kwestie moet geen onzin verhalen verkopen,elk product of component kan zeer goed klinken maar zet hem wel in de juiste configuratie ;)

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...