Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Ik waardeer je experiment, Marc!

Je neemt wel risico's maar ik begrijp het wel. Mag zelf ook graag freubelen <_<

Maar het ging je toch slechts om het vervangen van de interne bedrading van je speakers? Mijn voorspelling is en blijft dat je geen verbetering zult waarnemen. Eigenlijk hoop ik dat ik gelijk krijg, maar gun je natuurlijk dat dit experiment slaagt ! ;)

Ik waardeer je experiment, Marc!

Je neemt wel risico's maar ik begrijp het wel. Mag zelf ook graag freubelen <_<

Maar het ging je toch slechts om het vervangen van de interne bedrading van je speakers? Mijn voorspelling is en blijft dat je geen verbetering zult waarnemen. Eigenlijk hoop ik dat ik gelijk krijg, maar gun je natuurlijk dat dit experiment slaagt ! ;)

mijn voorspelling is dat je een duidelijke verbetering zult zien.

Ik WEET dat ik gelijk heb.

gaat niet om andere koper kabeltjes of van dat ( in mijn beleving) afgrijselijke a-muzikale zilver maar om doorvoeren van gehakt.

verschil tussen 2 koperkabels hoor ik 99% van de gevallen ook niet.

Voordat ik dit experiment begon, heb ik twee kabels vergeleken.

Voor het gemak, nu eens twee dezelfde kabels (Om Wol een plezier te doen :cool2:).

De bestaande (gehakte) vdH Skyline speakerkabel en de nieuwe, onbehandelde vdH Skyline speakerkabel. De gehakte had ik voorbestemd voor in de speakers, en daarom moest ik dus tijdelijk de ongehakte versie gebruiken voor de aansluiting van de speakers.

Ik wilde wel eens weten wat dat 'deed', dus heb ik even geluisterd. Het is geen uitgebreide test, ik wilde alleen weten of ik er niet al te veel op achteruit zou gaan.

Enfin, ik meende dat het hoog wat harder was, dwz wat kaler, iets minder fraai.

En de 3D boette enigszins aan aanraakbaarheid is, en ook de plaatsing was minder.

Maar de teruggang was in mijn oren minder dan de vooruitgang dat ik onlangs geboekt heb met het verwijderen van krimpkous.

Dus zeker aanvaardbaar voor korte tijd.

Nu is alles weer bij het oude, maar het experiment is niet geschrapt.

Ik beraad mij op de volgende stap.

@Tubejack: geduld is een schone zaak, bedankt.

@m44: beetje WEETenschap bij gehakt kan inderdaad geen kwaad.

@Miracle.: jouw truc heb ik toegepast, maar als plankje heb ik mijn hand gebruikt.

M :ph34r: rc

Ja zeg, ikke?

De klauwhamer die we hebben is kapot, en heeft een halve klauw. Dat-ie achter de schroef bleef haken vond ik al heel wat, en toen ik voorzichtig probeerde te trekken hield ik natuurlijk mijn hand achter de kop want mijn spealers, ik wil er geen schrammetje op.

En tot mijn verrassing kwam toen de woofer los.

Enfin, een gelukje dus.

M :ph34r: rc

Marc, probeer eens de looprichting te veranderen ,dus de kabel die aan de versterker zat aan de luidspreker hangen ;)

Wol, ik ben voor alles in, mits er een aannemelijk verhaal achter zit. Ik heb al eens vol verwondering staan kijken bij kabels die 'rechtinggevoelig' zouden zijn. Dan blijkt dat die maar aan

Marc ,ik neem aan dat jij bedoelt de afscherming aan aan een kant van de aarde,

trollensnot heb ik al

Maar ik ben bezig om de juiste versterker te bouwen voor mijn Manger,en dat gaat voor ;)

Als jij dat niet probeert Prima dat mag :)

verklaring ,....logisch denken :lol:

er zijn mensen die vinden OFC of PCOCC grote onzin dat mag ook :D

Guest tubejack

Die speakers zijn in ieder geval zeer neutraal [.......]

Het was gezellig Bart, lekker relaxed ohen en vooral muziek draaien

Leuk dat je misschien een review gaat schrijven.

Het neutrale is iets.... dat ik graag wil, met speakers

Met die 'neutraliteit' ben ik ook bezig, zie mijn SE-opmerking. En nu heb ik eens goed kunnen horen hoe dat klikt.

Jack staat voor allerlei muziek open, we hebben keihard Dr. Dre gedraaid B):lol: Da's trouwens nog best dynamisch gemixt, de beats moeten knallen, maar het knalde toch iets te hard naar mijn zin.. :blink:

Guest tubejack

[.....} de beats moeten knallen, maar het knalde toch iets te hard naar mijn zin.. :blink:

Viel toch wel mee? :rolleyes: Ach Bart, weet je, ik heb liever een: "wat minder audiofiele" installatie als ik alleen maar

van die "tingeltangel" muziek kan draaien. Op zijn tijd is dat leuk, maar het moet naast mooi en lieflijk....

ook kunnen "brullen en de kamer in kunnen beuken" a020.gif

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...