goodtube Posted 8 augustus 2010 Report Share Posted 8 augustus 2010 Ik waardeer je experiment, Marc! Je neemt wel risico's maar ik begrijp het wel. Mag zelf ook graag freubelen Maar het ging je toch slechts om het vervangen van de interne bedrading van je speakers? Mijn voorspelling is en blijft dat je geen verbetering zult waarnemen. Eigenlijk hoop ik dat ik gelijk krijg, maar gun je natuurlijk dat dit experiment slaagt ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 8 augustus 2010 Report Share Posted 8 augustus 2010 Ik waardeer je experiment, Marc! Je neemt wel risico's maar ik begrijp het wel. Mag zelf ook graag freubelen Maar het ging je toch slechts om het vervangen van de interne bedrading van je speakers? Mijn voorspelling is en blijft dat je geen verbetering zult waarnemen. Eigenlijk hoop ik dat ik gelijk krijg, maar gun je natuurlijk dat dit experiment slaagt ! mijn voorspelling is dat je een duidelijke verbetering zult zien. Ik WEET dat ik gelijk heb. gaat niet om andere koper kabeltjes of van dat ( in mijn beleving) afgrijselijke a-muzikale zilver maar om doorvoeren van gehakt. verschil tussen 2 koperkabels hoor ik 99% van de gevallen ook niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 9 augustus 2010 Report Share Posted 9 augustus 2010 Voordat ik dit experiment begon, heb ik twee kabels vergeleken. Voor het gemak, nu eens twee dezelfde kabels (Om Wol een plezier te doen ). De bestaande (gehakte) vdH Skyline speakerkabel en de nieuwe, onbehandelde vdH Skyline speakerkabel. De gehakte had ik voorbestemd voor in de speakers, en daarom moest ik dus tijdelijk de ongehakte versie gebruiken voor de aansluiting van de speakers. Ik wilde wel eens weten wat dat 'deed', dus heb ik even geluisterd. Het is geen uitgebreide test, ik wilde alleen weten of ik er niet al te veel op achteruit zou gaan. Enfin, ik meende dat het hoog wat harder was, dwz wat kaler, iets minder fraai. En de 3D boette enigszins aan aanraakbaarheid is, en ook de plaatsing was minder. Maar de teruggang was in mijn oren minder dan de vooruitgang dat ik onlangs geboekt heb met het verwijderen van krimpkous. Dus zeker aanvaardbaar voor korte tijd. Nu is alles weer bij het oude, maar het experiment is niet geschrapt. Ik beraad mij op de volgende stap. @Tubejack: geduld is een schone zaak, bedankt. @m44: beetje WEETenschap bij gehakt kan inderdaad geen kwaad. @Miracle.: jouw truc heb ik toegepast, maar als plankje heb ik mijn hand gebruikt. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 9 augustus 2010 Report Share Posted 9 augustus 2010 Marc, probeer eens de looprichting te veranderen ,dus de kabel die aan de versterker zat aan de luidspreker hangen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 9 augustus 2010 Report Share Posted 9 augustus 2010 Goodtube,een kabel in de speaker veranderen, kan een verbetering of een verslechtering zijn je zult altijd verschillen horen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 9 augustus 2010 Report Share Posted 9 augustus 2010 @Miracle.: jouw truc heb ik toegepast, maar als plankje heb ik mijn hand gebruikt. M rc Dan heb je geluk gehad dat de woofer niet al te vast zat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 9 augustus 2010 Report Share Posted 9 augustus 2010 mumsoft heeft vast van die echte bootwerker handen. sterk een eeltig Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 9 augustus 2010 Report Share Posted 9 augustus 2010 Ja zeg, ikke? De klauwhamer die we hebben is kapot, en heeft een halve klauw. Dat-ie achter de schroef bleef haken vond ik al heel wat, en toen ik voorzichtig probeerde te trekken hield ik natuurlijk mijn hand achter de kop want mijn spealers, ik wil er geen schrammetje op. En tot mijn verrassing kwam toen de woofer los. Enfin, een gelukje dus. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 9 augustus 2010 Report Share Posted 9 augustus 2010 Marc, probeer eens de looprichting te veranderen ,dus de kabel die aan de versterker zat aan de luidspreker hangen Wol, ik ben voor alles in, mits er een aannemelijk verhaal achter zit. Ik heb al eens vol verwondering staan kijken bij kabels die 'rechtinggevoelig' zouden zijn. Dan blijkt dat die maar aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 augustus 2010 Report Share Posted 9 augustus 2010 Wol, ik ben voor alles in, mits er een aannemelijk verhaal achter zit. Ik heb al eens vol verwondering staan kijken bij kabels die 'rechtinggevoelig' zouden zijn. Dan blijkt dat die maar aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 9 augustus 2010 Report Share Posted 9 augustus 2010 Henrie snap dat nou, wol is géén gehakt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 9 augustus 2010 Report Share Posted 9 augustus 2010 Marc ,ik neem aan dat jij bedoelt de afscherming aan aan een kant van de aarde, trollensnot heb ik al Maar ik ben bezig om de juiste versterker te bouwen voor mijn Manger,en dat gaat voor Als jij dat niet probeert Prima dat mag verklaring ,....logisch denken er zijn mensen die vinden OFC of PCOCC grote onzin dat mag ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 9 augustus 2010 Report Share Posted 9 augustus 2010 er zijn mensen die vinden OFC of PCOCC grote onzin dat mag ook Het zal nog lastig worden om een koperkabel of stukkie lampensnoer te vinden wat niet van OFC is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 10 augustus 2010 Report Share Posted 10 augustus 2010 Ik ben nog op zoek naar een stukkie--100 meter-- lampen snoer van PCOCC waar ligt dat! Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 10 augustus 2010 Report Share Posted 10 augustus 2010 Ik ben nog op zoek naar een stukkie--100 meter-- lampen snoer van PCOCC waar ligt dat! Bij de Japanse kringloop ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 augustus 2010 Report Share Posted 10 augustus 2010 Boven het spoor, is wel wat dik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 augustus 2010 Report Share Posted 10 augustus 2010 verklaring ,....logisch denken Wol, dat is een kolfje naar de hand van de heren Pjotr en Henrie. Niks voor mij. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 augustus 2010 Report Share Posted 10 augustus 2010 Ik ben nog op zoek naar een stukkie--100 meter-- lampen snoer van PCOCC waar ligt dat! Klinkt een beetje als het voorbereiden van een terroristische actie. Pas maar op, de AIVD kijkt overal mee Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 10 augustus 2010 Report Share Posted 10 augustus 2010 Vandaag ben ik bij Tubejack op bezoek geweest. Hij had een mooi element voor me in de aanbieding, kon ik gelijk eens die speksteenspiekers beluisteren. Het zit er dik in dat ik nog een echte review ga schrijven, maar een tipje van de sluier: het klonk h Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 augustus 2010 Report Share Posted 10 augustus 2010 Gefeliciteerd met die aanschaf. Ben je ook weer mooi mee geholpen. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 10 augustus 2010 Report Share Posted 10 augustus 2010 Die speakers zijn in ieder geval zeer neutraal [.......] Het was gezellig Bart, lekker relaxed ohen en vooral muziek draaien Leuk dat je misschien een review gaat schrijven. Het neutrale is iets.... dat ik graag wil, met speakers Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 10 augustus 2010 Report Share Posted 10 augustus 2010 Met die 'neutraliteit' ben ik ook bezig, zie mijn SE-opmerking. En nu heb ik eens goed kunnen horen hoe dat klikt. Jack staat voor allerlei muziek open, we hebben keihard Dr. Dre gedraaid Da's trouwens nog best dynamisch gemixt, de beats moeten knallen, maar het knalde toch iets te hard naar mijn zin.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 10 augustus 2010 Report Share Posted 10 augustus 2010 [.....} de beats moeten knallen, maar het knalde toch iets te hard naar mijn zin.. Viel toch wel mee? Ach Bart, weet je, ik heb liever een: "wat minder audiofiele" installatie als ik alleen maar van die "tingeltangel" muziek kan draaien. Op zijn tijd is dat leuk, maar het moet naast mooi en lieflijk.... ook kunnen "brullen en de kamer in kunnen beuken" Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 10 augustus 2010 Report Share Posted 10 augustus 2010 De mix viel een beetje door de mand, is ook meer bedoeld voor boemboem-auto's. Aan jouw spullen zal het niet liggen Dat bleek wel door de Police in dub-uitvoering, zeg maar RastaPhil-muziek Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 11 augustus 2010 Report Share Posted 11 augustus 2010 Door mijn bezoekje aan Jack weer aan het kl*ten geslagen. Waar ik bij Jack het meest van onder de indruk was, was het laag. Er komt bij hem nog een octaaf meer uit zeg maar. En het is strak/kernachtig. Ik hoor elke week een paar uur een echt drumstel, en de basdrum klonk bij Jack een st Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts