mumsoft Posted 21 augustus 2010 Report Share Posted 21 augustus 2010 mijn eindversterker gaf net twee klappen, en begon te vonken en vlammen ... toen maar uitgezet. eerst vakantie .... krijg toch het idee dat dit nooit meer stabiel gaat worden ..... en het klonk weer zooooo mooi ..... f**k wat moet ik nou dan aanschaffen .... groet Jemig, wat een PECH. Maarre, Rob, net vandaag in Stereophile een bespreking van een versterker van een Noors merk gezien. Toch, prettige vakantie! M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 21 augustus 2010 Report Share Posted 21 augustus 2010 mijn eindversterker gaf net twee klappen, en begon te vonken en vlammen ... toen maar uitgezet. eerst vakantie .... krijg toch het idee dat dit nooit meer stabiel gaat worden ..... en het klonk weer zooooo mooi ..... f**k wat moet ik nou dan aanschaffen .... groet Vervelend Rob, Wat dacht je van een buizen PP, hoeft ook niet de hele tijd aan te staan, na 10....15 min zit ik wel op een maximum. @Bart leuk om te lezen dat het element bevalt Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 21 augustus 2010 Report Share Posted 21 augustus 2010 ik ga hier tegen die tijd tips verzamelen en eens wat dingen proberen. Tube Elysium zit in mijn hoofd, Van der Veen, De Jong Systems die ik laatste weer eens onmoette. deugdelijke spullen van grote liefhebbers. fijn weekeinde! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 21 augustus 2010 Report Share Posted 21 augustus 2010 (edited) ik ga hier tegen die tijd tips verzamelen en eens wat dingen proberen. Tube Elysium zit in mijn hoofd, Van der Veen, De Jong Systems die ik laatste weer eens onmoette. deugdelijke spullen van grote liefhebbers. fijn weekeinde! Dank je, Je kan ook eens met Onno praten, volgens mij heeft hij ook plannen. Van mij persoonlijk, hoeft niet iedereen met dezelfde spullen te spelen dan die bij mij staan. Bovendien boven een bepaald budget maakt het m.i. weinig uit of je nu met transistoren of buizen speelt. Ik heb onlangs nog een fraaie Accuphase gehoord. Fijne vakantie, Jack Edited 21 augustus 2010 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 21 augustus 2010 Report Share Posted 21 augustus 2010 Zo langzamerhand is mijn versterker naar m'n zin. Vandaag nog wat geprutteld met de tegenkoppeling en een tweetal ontkoppel elco's. Ja, een Pentode/Tetrode is wat mij betreft heel geschikt voor de originele pentode aansluiting, dus met schermrooster op vaste DC spanning. Kwestie van juiste hoeveelheid (lokale!) tegenkoppeling en zo'n buis krijgt UL of zelfs triode gedrag met behoud van de lineariteit en het vermogen van pentode. Is de UL40-S2 zo dan beter? Ik vind dat met de Jensen PIO's en de buis instelling zoals ik die heb uitgetest in deze versterker dat het nog prettiger luisteren is dan voorheen. (in september te beluisteren in Zwolle ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 22 augustus 2010 Report Share Posted 22 augustus 2010 Zo langzamerhand is mijn versterker naar m'n zin. Vandaag nog wat geprutteld met de tegenkoppeling en een tweetal ontkoppel elco's. Ja, een Pentode/Tetrode is wat mij betreft heel geschikt voor de originele pentode aansluiting, dus met schermrooster op vaste DC spanning. Kwestie van juiste hoeveelheid (lokale!) tegenkoppeling en zo'n buis krijgt UL of zelfs triode gedrag met behoud van de lineariteit en het vermogen van pentode. Is de UL40-S2 zo dan beter? Ik vind dat met de Jensen PIO's en de buis instelling zoals ik die heb uitgetest in deze versterker dat het nog prettiger luisteren is dan voorheen. (in september te beluisteren in Zwolle ) persoonlijk denk ik dat als je zo begint met een versterker het ding geen jaar staat zonder er "iets" aan te doen. maar goed. mooi dat ie bijna naar de zin is Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 22 augustus 2010 Report Share Posted 22 augustus 2010 persoonlijk denk ik dat als je zo begint met een versterker het ding geen jaar staat zonder er "iets" aan te doen. maar goed. mooi dat ie bijna naar de zin is Zo is het. Dit zijn nou eenmaal versterkers, waar je wat aan kunt doen, en dat begint al bij de bouw ervan, en de drang wordt aangewakkerd door de modificaties die beschikbaar komen gedurende de lifecylce van het apparaat. Bij een fabrieksversterker is dit aspect nou eenmaal wat minder vanzelfsprekend. Als je dan niet tevreden meer bent, ga je inruilen. Dat laatste gebeurt veel minder snel bij een versterker zoals de UL40. Die ga je onderhanden nemen Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 22 augustus 2010 Report Share Posted 22 augustus 2010 Zo is het. Dit zijn nou eenmaal versterkers, waar je wat aan kunt doen, en dat begint al bij de bouw ervan, en de drang wordt aangewakkerd door de modificaties die beschikbaar komen gedurende de lifecylce van het apparaat. Bij een fabrieksversterker is dit aspect nou eenmaal wat minder vanzelfsprekend. Als je dan niet tevreden meer bent, ga je inruilen. Dat laatste gebeurt veel minder snel bij een versterker zoals de UL40. Die ga je onderhanden nemen Mooi gezegd Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 22 augustus 2010 Report Share Posted 22 augustus 2010 probleem word alleen dat wanneer je autosuggestie en een echte verandering niet meer kunt scheiden, je aan de gang blijft. omdat je zo'n ding koopt juist omdat je hem kunt modden/tweaken is de kans aanwezig dat het een gebed zonder eind word. daarom heb ik het zelf luidsprekers bouwen opgegeven. Ik bleef maar technisch luisteren. dan was het weer een week of 2 weken goed en dan ging het toch weer knagen. Mijn bose heb ik toen gekocht en enige dat ermee is gebeurd is beveiligen, cinch vervangen door tulp en gehakt erin. en nu weet ik gewoon dat ie goed is. geen haar op mijn hoofd die denkt dat ding te veranderen. Je kunt snel geneigd zijn iets aan je geluid te gaan doen omdat je bijv niet bewust bent van een lichte verkoudheid die al 2 weken duurt. Ga niet zeggen dat je altijd in staat bent exact te weten waarom iets klinkt zoals het klinkt want teveel factoren spelen een rol. begrijp me niet verkeerd....knutsel maar aan. Maar wees bewust van de keerzijde.....zou ik zeggen oftewel the dark side Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 augustus 2010 Report Share Posted 22 augustus 2010 Het arme beest! M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 22 augustus 2010 Report Share Posted 22 augustus 2010 daarom heb ik het zelf luidsprekers bouwen opgegeven. Ik bleef maar technisch luisteren. dan was het weer een week of 2 weken goed en dan ging het toch weer knagen. begrijp me niet verkeerd....knutsel maar aan. Maar wees bewust van de keerzijde.....zou ik zeggen Het raakt je nogal, traumaatje opgelopen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 22 augustus 2010 Report Share Posted 22 augustus 2010 daarom heb ik het zelf luidsprekers bouwen opgegeven. Ik bleef maar technisch luisteren. dan was het weer een week of 2 weken goed en dan ging het toch weer knagen. begrijp me niet verkeerd....knutsel maar aan. Maar wees bewust van de keerzijde.....zou ik zeggen Het raakt je nogal, traumaatje opgelopen? nee eerder een trouw maatje Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 22 augustus 2010 Report Share Posted 22 augustus 2010 M44, ook jij hebt gelijk. Net als ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 22 augustus 2010 Report Share Posted 22 augustus 2010 he....bah dan zijn we weer klaar hiermee..... volgende onderwerp dan maar zullen we het weer over de wanden van luidspreker kasten gaan hebben? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 22 augustus 2010 Report Share Posted 22 augustus 2010 he....bah dan zijn we weer klaar hiermee..... volgende onderwerp dan maar zullen we het weer over de wanden van luidspreker kasten gaan hebben? Kasten??? wat moet je daarmee dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 22 augustus 2010 Report Share Posted 22 augustus 2010 De dag bestond uit het uitvogelen van de Dr Feickert Adjust + software. Zeer leerzaam en weer wat wijzer. Adjust + Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 22 augustus 2010 Report Share Posted 22 augustus 2010 he....bah dan zijn we weer klaar hiermee..... volgende onderwerp dan maar zullen we het weer over de wanden van luidspreker kasten gaan hebben? Kasten??? wat moet je daarmee dan? LOATE TRILLUUUUH!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 22 augustus 2010 Report Share Posted 22 augustus 2010 De dag bestond uit het uitvogelen van de Dr Feickert Adjust + software. Zeer leerzaam en weer wat wijzer. Adjust + En hoe klinkt dat nu? Heb je veel aan je speler moeten aanpassen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 22 augustus 2010 Report Share Posted 22 augustus 2010 De dag bestond uit het uitvogelen van de Dr Feickert Adjust + software. Zeer leerzaam en weer wat wijzer. Adjust + onno, en die draaitafels zien er gorgeous uit ... in Brussel hebben ze ze staan Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 22 augustus 2010 Report Share Posted 22 augustus 2010 @ stef, Het is software om te controleren cq af te stellen van je draaitafel/arm/ element combi. Denk hierbij aan Azimuth, HTA, speed test, frequentietest enz. In het programma zit zelfs een scope en kan je ook andere metingen doen. Er zit een lp bij met de benodigde signalen om de testen te kunnen doen. Er zit een zeer uitgebreide handleiding bij en die erg duidelijk is, zelfs voor mij. Ik heb ter vermaak te leen gekregen van een vriendje. Ik vind het heel leerzaam. @ Ivan10, Ik heb tot nu toe alleen de speedtest en de Azimuth test gedaan. De speedtest gaf aan dat het in 1e instantie iets te langzaam draaide t.o.v. de 33,33 toeren. Na correctie van de motor en iets dichterbij het loopwerk zettend, werd het beter en is het nu voor mij even goed genoeg. Het was een verschil van een 1 milimeter om te verzetten de motoraansturing (Bij een Transrotor Fat Bob zit deze los en staat naast het feitelijke loopwerk). De Azimuth test gaf aan dat het goed stond afgesteld. L->R -27,4 dB 140 gr R->L -26,3 dB 141 gr Mono L/R 0,1 Dat is dus heel erg mooi kwa Azimuth. Van de week er weer verder ermee met de andere testen. Jammer is wel dat de workshop van Daluso over de Dr Feickert Adjust+ nu niet doorgaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 22 augustus 2010 Members Report Share Posted 22 augustus 2010 [...] Ik heb tot nu toe alleen de speedtest en de Azimuth test gedaan. [...] Wel de snelheid meten met de naald in de groef he! Of kan dat alleen maar op die manier met deze Feickert techniek? Je moet ze eens de kost geven, snelheid meten zonder de naald in de groef. Je wilt niet weten hoeveel effect dat heeft, die 1,5 tot 2 gram naaldruk. Loopt ie ineens w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 22 augustus 2010 Report Share Posted 22 augustus 2010 Hoi Audiofreak, dat is leuk om toch nog enkele wijzigingen door te kunnen voeren, maar je was dan al goed bezig. Succes met de verdere aanpassingen en laat weten wat je geluidsmatig van het eindresultaat vindt! Jammer is wel dat de workshop van Daluso over de Dr Feickert Adjust+ nu niet doorgaat. Ja, afwachten maar tot eind 2010, ze mailde: Daarom gaan we het misschien in de winter nogmaals proberen.Ik zal je tijdig laten weten als we een nieuwe poging wagen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 22 augustus 2010 Report Share Posted 22 augustus 2010 Audiofreak ,ubung macht freude En wie zegt dat bij alle elementen de stylus exact op de cantilever zit Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 22 augustus 2010 Report Share Posted 22 augustus 2010 Audiofreak ,ubung macht freude En wie zegt dat bij alle elementen de stylus exact op de cantilever zit En waarom denk je dat er een Azimuth instelling op zit op de SME arm. Juist ja, daarom dus. Volgens mij gaat het erom bij Azimuth dat je de naald RECHT in de groef zet. en dat staat die dus recht in de groef. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 22 augustus 2010 Report Share Posted 22 augustus 2010 [...] Ik heb tot nu toe alleen de speedtest en de Azimuth test gedaan. [...] Wel de snelheid meten met de naald in de groef he! Of kan dat alleen maar op die manier met deze Feickert techniek? Je moet ze eens de kost geven, snelheid meten zonder de naald in de groef. Je wilt niet weten hoeveel effect dat heeft, die 1,5 tot 2 gram naaldruk. Loopt ie ineens w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts