spido Posted 23 augustus 2010 Report Share Posted 23 augustus 2010 [...] Ik heb tot nu toe alleen de speedtest en de Azimuth test gedaan. [...] Wel de snelheid meten met de naald in de groef he! Of kan dat alleen maar op die manier met deze Feickert techniek? Je moet ze eens de kost geven, snelheid meten zonder de naald in de groef. Je wilt niet weten hoeveel effect dat heeft, die 1,5 tot 2 gram naaldruk. Loopt ie ineens wéér te langzaam... Beste Arden, En met nat aftasten (lencoclean armpje met alcohol + gedestilleerd water) kan het nòg erger zijn! Maar gelukkig zit er op de beste draaitafels een continu regelbare (servo controlled) instelling voor de draaisnelheid. (Met stroboscoop...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 augustus 2010 Report Share Posted 23 augustus 2010 [...] Ik heb tot nu toe alleen de speedtest en de Azimuth test gedaan. [...] Wel de snelheid meten met de naald in de groef he! Of kan dat alleen maar op die manier met deze Feickert techniek? Je moet ze eens de kost geven, snelheid meten zonder de naald in de groef. Je wilt niet weten hoeveel effect dat heeft, die 1,5 tot 2 gram naaldruk. Loopt ie ineens w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 23 augustus 2010 Report Share Posted 23 augustus 2010 [...] Ik heb tot nu toe alleen de speedtest en de Azimuth test gedaan. [...] Wel de snelheid meten met de naald in de groef he! Of kan dat alleen maar op die manier met deze Feickert techniek? Je moet ze eens de kost geven, snelheid meten zonder de naald in de groef. Je wilt niet weten hoeveel effect dat heeft, die 1,5 tot 2 gram naaldruk. Loopt ie ineens w Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 23 augustus 2010 Report Share Posted 23 augustus 2010 (edited) @ Ruud, Naar je Garrard kom zeker eens luisteren. Tegen de tijd asl de revisie klaar is, geef je maar een seintje. De speedtest wordt uitgevoerd met een Sinuswave 3150 Hz @-20dB (speed, wow&flutter) 3150 Hz voor 33,33 toeren 4252 Hz voor 45 toeren Dit is wat je te zien krijgt op je scherm : Hoewel ik het niet slecht vind wat de Fat Bob doet met de standaard motorsturing/voeding is voor mij wel duidelijk geworden dat ik toch ook de aparte motorsturing/voeding ga kopen t.z.t. de Fein Voeding. Zodat je het net wat fijner kan afregelen. Edited 23 augustus 2010 by audiofreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 23 augustus 2010 Report Share Posted 23 augustus 2010 onno hoi hoi, zo'n draaitafel in reallife is toch wat anders dan een foto hoe gebeurt de aansluiting van je laptop met de fatbob eigenlijk? wel heel leuk dat je je bevindingen, en hoe het werkt, met ons deelt gr stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 23 augustus 2010 Report Share Posted 23 augustus 2010 @ Stef, Ik heb het idee om er iets nog over te schrijven voor op mijn eigen website Freakaudio en voor de Belgische website Puresound, mits ik alles snap en alles goed heb gedaan enz enz. Natuurlijk ondersteunend met plaatjes en grafiekjes. Ik zit nu in de leerfase en ik weet niet of ik lang genoeg de tijd krijg om alles uit te pluizen, want ik heb het ook maar ter leen van een goede audiovriend. Daarom vind ik het zo jammer dat die workshop ook niet (voorlopig) doorgaat en waar ik mij en die audiovriend voor had ingeschreven. Met zo'n workshop gaat het net wat makkelijker en a.d.h.v. voorbeelden en zien hoe Chris Feickert dat nu precies doet zou het voor mij een stuk gemakkelijker maken. Ik ben en blijf een praktijkmens en pak d.m.v. de praktijk de theorie veel gemakkelijker op. Het is zoiets als van doe het mij voor en ik weet het en kan aan de slag. In plaats van een heel stuk droge theorie doorworstelen en dan het uitvoeren in de praktijk. Nu heb ik soms even het idee dat ik de gebruikelijke beginners fouten maak en het wiel opnieuw aan het uitvinden ben. Zeg maar trial en error en waar ik dan weer van leer hoe het niet moet. Maar goed hieronder een plaatje hoe ik het heb aangesloten. De fat bob is aangesloten met de ingang op de phonopre en dan de uitgang van je phonopre naar de externe soundcard (Creative Soundblaster X-Fi 5.1 in mijn geval) op de Line-in en de externe soundcard staat met een USB verbinding op je notebook. De li en re uitgang van de soundcard naar de line in van je pc. Ook heb je dan nog een USB stick waar de licentie in zit, anders werkt het niet. En de software van Adjust+ geinstalleerd op je pc cq notebook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 23 augustus 2010 Report Share Posted 23 augustus 2010 onno super van je !! een verslag op puresound zou ook leuk zijn alhoewel daar zeer weinig over analoog gepraat wordt groetjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 23 augustus 2010 Report Share Posted 23 augustus 2010 Mijn Adjust+ software is onlangs besteld en onderweg. De externe geluidskaart heb ik nog niet besteld omdat zowel mijn laptop als mijn netbook volgens Feickert een geschikte geluidskaart hebben. Ik ga dus eerst daar mee aan de gang. Does Adjust+ work with the onboard soundcard of my notebook? Answer: Based on our experience we have to admit that most built in HD audio designs (or the drivers) are rather poor and do not work properly to get correct results with Adjust+. We strongly recommend use of an external sound card (USB or FireWire). There is one exception we need to mention in case of Netbooks. We successfully tested the Acer One D250 giving perfect performance after calibration. The built-in REALTEK HD-audio gives faultless results. @Onno, als je de software nog wat langer mag lenen van R. dan kun je van mij evt. een Fein gebruiken. Mijn Leonardo staat momenteel buiten gebruik in afwachting van een audiorack waar deze op komt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 23 augustus 2010 Report Share Posted 23 augustus 2010 Mijn Adjust+ software is onlangs besteld en onderweg. De externe geluidskaart heb ik nog niet besteld omdat zowel mijn laptop als mijn netbook volgens Feickert een geschikte geluidskaart hebben. Ik ga dus eerst daar mee aan de gang. Does Adjust+ work with the onboard soundcard of my notebook? Answer: Based on our experience we have to admit that most built in HD audio designs (or the drivers) are rather poor and do not work properly to get correct results with Adjust+. We strongly recommend use of an external sound card (USB or FireWire). There is one exception we need to mention in case of Netbooks. We successfully tested the Acer One D250 giving perfect performance after calibration. The built-in REALTEK HD-audio gives faultless results. @Onno, als je de software nog wat langer mag lenen van R. dan kun je van mij evt. een Fein gebruiken. Mijn Leonardo staat momenteel buiten gebruik in afwachting van een audiorack waar deze op komt. Nou Paul, dat zou ik erg leuk vinden. Want ik wil al een hele tijd een Fein voeding gaan uitproberen, om te zien wat dat doet. Het lijkt mij ook leuk als ik dat dan nog kan combineren met de Dr Feickert software. Ik denk dat ik van Ron nog wel even verder mag spelen, als hij weet dat ik iets met die voeding erin mee wil laten doen. (beetje kromme zin wel, maar je snapt het wel). Neem je de Fein mee naar de phonomeeting ? Dat rack wordt vast van Bamboe ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 23 augustus 2010 Report Share Posted 23 augustus 2010 Nou Paul, dat zou ik erg leuk vinden. Want ik wil al een hele tijd een Fein voeding gaan uitproberen, om te zien wat dat doet. Het lijkt mij ook leuk als ik dat dan nog kan combineren met de Dr Feickert software. Ik denk dat ik van Ron nog wel even verder mag spelen, als hij weet dat ik iets met die voeding erin mee wil laten doen. (beetje kromme zin wel, maar je snapt het wel). Neem je de Fein mee naar de phonomeeting ? Dat rack wordt vast van Bamboe ? Hoi Onno, De Fein-voeding geeft in meerdere opzichten grote winst voor je Fat Bob. Ik ga er vanuit dat ik de meeting w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 23 augustus 2010 Report Share Posted 23 augustus 2010 Hoewel ik het niet slecht vind wat de Fat Bob doet met de standaard motorsturing/voeding is voor mij wel duidelijk geworden dat ik toch ook de aparte motorsturing/voeding ga kopen t.z.t. de Fein Voeding. Zodat je het net wat fijner kan afregelen. Hoi Onno, Mooi hoor, maar zo' n kleine afwijking hoor je toch niet? Bij de laatste meting bij Henk, mijn TD-2001. Naaldkracht 2 gram Dwarsdrukcompensatie 2,6 gram. Afwijking speed 0,01% W/F van 0,056 % Alles gemeten, met een slechte imitatie snaar. Ik heb er nu een nieuwe orginele Thorens belt om. en 1e kwaliteit QS olie (significant beter) Naaldkracht 1,75gram. Dus e.e.a. zal nu nog mooiere cijfers geven, jammer genoeg vergeten te vragen aan Henk Verslag volgt, Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 24 augustus 2010 Report Share Posted 24 augustus 2010 Staat nu on-line het inbouwen van een Lyra Delos in mijn TD-2001. ===> Mijn homepage ===> Pickup element Speelt fantastisch, geluid op een voor mij ongekend hoog niveau Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 24 augustus 2010 Report Share Posted 24 augustus 2010 Het is een mooie recensie geworden met duidelijke foto's. Groetjes George En nog veel luister plezier met je nieuwe element. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 24 augustus 2010 Report Share Posted 24 augustus 2010 Ik heb een RSS feed knop toegevoegd aan mijn website. Dat valt nog tegen op Google Sites, althans niet plug and play. Dus ik heb mijn eigen oplossing maar verzonnen via Rapid Feeds. Een soort handmatig maken van je RSS-feeds, je plaatst eigenlijk een link op je website naar Rapid Feeds toe. Omdat Google Sites voor geprogrammeerd is kon ik geen van de Rapid Feeds opties met HTML-codes gebruiken Daarom de RSS-button met Rapid Feeds-link oplossing, niet mooi, maar het zou wel moeten werken. http://sites.google.com/site/vinylivan/home/contact Zo even een andere bijdrage, dan kwijlend zitten lezen hoe goed andere mensen kunnen solderen en hun apparaten intern kunnen modificeren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 24 augustus 2010 Report Share Posted 24 augustus 2010 Ik heb een RSS feed knop toegevoegd aan mijn website. Dat valt nog tegen op Google Sites, althans niet plug and play. Dus ik heb mijn eigen oplossing maar verzonnen via Rapid Feeds. Een soort handmatig maken van je RSS-feeds, je plaatst eigenlijk een link op je website naar Rapid Feeds toe. Omdat Google Sites voor geprogrammeerd is kon ik geen van de Rapid Feeds opties met HTML-codes gebruiken Daarom de RSS-button met Rapid Feeds-link oplossing, niet mooi, maar het zou wel moeten werken. http://sites.google.com/site/vinylivan/home/contact Zo even een andere bijdrage, dan kwijlend zitten lezen hoe goed andere mensen kunnen solderen en hun apparaten intern kunnen modificeren >> Check << en gefeliciteerd! Werkt Google Sites niet met Feedburner samen dan? Da's een prima tool met heel veel mogelijkheden. Ik gebruik voor mijn >> Blog << ook Feedburner. Het configureren vraagt wat aandacht maar dan heb je ook wat. Met Feedburner kunnen bijv. feeds ook automatisch doorgezet worden naar Twitter en heb je tal van andere mogelijkheden. Voor Audiopaul.nl heb ik voor RSS feeds gewoon met een teksteditor een XML-bestandje gebakken wat ik af en toe handmatig bijwerk, ik ben nog van de oude (ICT)stempel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 24 augustus 2010 Report Share Posted 24 augustus 2010 Het is een mooie recensie geworden met duidelijke foto's. Groetjes George En nog veel luister plezier met je nieuwe element. Dank je George Hij klinkt "oorkrullend" De foto's z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 24 augustus 2010 Report Share Posted 24 augustus 2010 >> Check << en gefeliciteerd! Werkt Google Sites niet met Feedburner samen dan? Da's een prima tool met heel veel mogelijkheden. Ik gebruik voor mijn >> Blog << ook Feedburner. Het configureren vraagt wat aandacht maar dan heb je ook wat. Met Feedburner kunnen bijv. feeds ook automatisch doorgezet worden naar Twitter en heb je tal van andere mogelijkheden. Voor Audiopaul.nl heb ik voor RSS feeds gewoon met een teksteditor een XML-bestandje gebakken wat ik af en toe handmatig bijwerk, ik ben nog van de oude (ICT)stempel. Dank je, Audiopaul! Ik zal ook eens kijken naar Feedburner. De tool bij Google Sites kreeg ik niet aan de praat. Dan maar knip en plak werk en enige eigen creativiteit. Een beetje zoals jouw XML-oplossing, zelf invullen, maar dan anders. Ach zo lang het maar werkt. Denk niet dat ik veel subscribers zal hebben, maar een website zonder RSS feed is toch wel sneu. Ik heb nu alles! Twitter-account, RSS feed en een invul contactformulier. Klein maar fijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 24 augustus 2010 Report Share Posted 24 augustus 2010 Dank je, Audiopaul! Ik zal ook eens kijken naar Feedburner. De tool bij Google Sites kreeg ik niet aan de praat. Dan maar knip en plak werk en enige eigen creativiteit. Een beetje zoals jouw XML-oplossing, zelf invullen, maar dan anders. Ach zo lang het maar werkt. Denk niet dat ik veel subscribers zal hebben, maar een website zonder RSS feed is toch wel sneu. Ik heb nu alles! Twitter-account, RSS feed en een invul contactformulier. Klein maar fijn Goed bezig, Ivan. Als je nog hulp nodig hebt dan weet je me te vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 25 augustus 2010 Report Share Posted 25 augustus 2010 ... Hoi Onno, De Fein-voeding geeft in meerdere opzichten grote winst voor je Fat Bob. Ik ga er vanuit dat ik de meeting w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 25 augustus 2010 Report Share Posted 25 augustus 2010 Vandaag begonnen de step-up trafo ietsje aan te passen aan mijn nieuwe element. Omdat e.e.a. goed gedocumenteerd is, is dat niet zo moeilijk. Het frequentiek bereik van de trafo z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 25 augustus 2010 Report Share Posted 25 augustus 2010 Hoi Paul, Tod van je dat ik het mag lenen van je. Als je de Fein voeding en evt gebruiksaanwijzing mee wilt nemen naar de meeting zou dat erg fijn zijn. Ik heb momenteel helaas te weinig tijd om een ritje tussendoor naar je te doen. Is ook een goed rack Quadraspire. Ik ga in de toekomst wel voor de bamboeracks en in combi dan met de Ariá onder de apparatuur. Heb dat uitgebreid uitgeprobeerd hier en het beviel mij erg goed. Komt goed. Er komt ook nog een stroboscooplampje+SME-stroboscoopschijf mee. Ik zal de handleiding opzoeken maar een korte uitleg volstaat ook al. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 25 augustus 2010 Report Share Posted 25 augustus 2010 Kijk daar word ik nou blij van weer. Zo kan ik het op meerdere manieren allemaal uit testen en vergelijken. 1-FBS zonder iets en volgens gebruiksaanwijzing de motoraandrijving op 1 cm zetten. 2-FBS met stroboscoopschijf en lampje ... is er een afwijking t.o.v. 1 3-FBS met Dr Feickert speedtest .... is er een afwijking t.o.v. 1 en 2 4-FBS met Fein voeding en afregelen met de bijbehorende stroboscoopschijf en lampje.... is er een afwijking met 1, 2 en 3. 5-FBS met Fein voeding met Dr Feickert speedtest ... is er een afwijking t.o.v. 1, 2, 3 en 4. En dan ook beluisteren alle 5 genoemde punten en luisteren of je het hoort en wat het doet in het geluidsbeeld enz enz. Lijkt mij erg leuk om te doen en zo creeer je weer .... "een audiofiele dag". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 26 augustus 2010 Report Share Posted 26 augustus 2010 Kijk daar word ik nou blij van weer. Zo kan ik het op meerdere manieren allemaal uit testen en vergelijken. 1-FBS zonder iets en volgens gebruiksaanwijzing de motoraandrijving op 1 cm zetten. 2-FBS met stroboscoopschijf en lampje ... is er een afwijking t.o.v. 1 3-FBS met Dr Feickert speedtest .... is er een afwijking t.o.v. 1 en 2 4-FBS met Fein voeding en afregelen met de bijbehorende stroboscoopschijf en lampje.... is er een afwijking met 1, 2 en 3. 5-FBS met Fein voeding met Dr Feickert speedtest ... is er een afwijking t.o.v. 1, 2, 3 en 4. En dan ook beluisteren alle 5 genoemde punten en luisteren of je het hoort en wat het doet in het geluidsbeeld enz enz. Lijkt mij erg leuk om te doen en zo creeer je weer .... "een audiofiele dag". Ben wel benieuwd naar de nauwkeurigheid van de Feickert software t.o.v. de SME-stroboscoopschijf die standaard met de Fein wordt meegeleverd. Ook de Orion heb ik hiermee afgeregeld, alleen gaat toerentalafregeling aanzienlijk lastiger bij de Konstant M3 dan bij de Fein. Bij de Konstant M3 moet je met een precisieschroevendraaier door een piepklein gaatje in het front zitten frotten maar bij de Fein zitten drie toetsen aan de achterzijde: + (sneller), - (langzamer) en Speichern (opslaan). Maar goed, in beide gevallen is het eenmalige aktie. Overigens is, voor zover ik weet, de Fein vervangen door de Konstant M1 die dus hetzelfde "afregelgemak" heeft als de Konstant M3. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 26 augustus 2010 Report Share Posted 26 augustus 2010 Kijk daar word ik nou blij van weer. Zo kan ik het op meerdere manieren allemaal uit testen en vergelijken. 1-FBS zonder iets en volgens gebruiksaanwijzing de motoraandrijving op 1 cm zetten. 2-FBS met stroboscoopschijf en lampje ... is er een afwijking t.o.v. 1 3-FBS met Dr Feickert speedtest .... is er een afwijking t.o.v. 1 en 2 4-FBS met Fein voeding en afregelen met de bijbehorende stroboscoopschijf en lampje.... is er een afwijking met 1, 2 en 3. 5-FBS met Fein voeding met Dr Feickert speedtest ... is er een afwijking t.o.v. 1, 2, 3 en 4. En dan ook beluisteren alle 5 genoemde punten en luisteren of je het hoort en wat het doet in het geluidsbeeld enz enz. Lijkt mij erg leuk om te doen en zo creeer je weer .... "een audiofiele dag". Ben wel benieuwd naar de nauwkeurigheid van de Feickert software t.o.v. de SME-stroboscoopschijf die standaard met de Fein wordt meegeleverd. Ook de Orion heb ik hiermee afgeregeld, alleen gaat toerentalafregeling aanzienlijk lastiger bij de Konstant M3 dan bij de Fein. Bij de Konstant M3 moet je met een precisieschroevendraaier door een piepklein gaatje in het front zitten frotten maar bij de Fein zitten drie toetsen aan de achterzijde: + (sneller), - (langzamer) en Speichern (opslaan). Maar goed, in beide gevallen is het eenmalige aktie. Overigens is, voor zover ik weet, de Fein vervangen door de Konstant M1 die dus hetzelfde "afregelgemak" heeft als de Konstant M3. Lastig inderdaad. Ik heb de Konstant M3 en het is niet alleen gepriegel, maar je moet ook oppassen dat je niet te hard duwt, want anders verschuift het blokje van het instel schroefje, zodat je er niet meer bijkomt. En daar is niet veel voor nodig. Gezien de prijs van dit apparaat eigenlijk niet best Ik heb trouwens de clearaudio stroboscoop plaat (een echte lp, zodat je met de naald in de groef kunt regelen) en mbv een software programma van Kraus bleek dat deze clearaudio uiterst nauwkeurig werkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 26 augustus 2010 Report Share Posted 26 augustus 2010 Ik heb trouwens de clearaudio stroboscoop plaat (een echte lp, zodat je met de naald in de groef kunt regelen) en mbv een software programma van Kraus bleek dat deze clearaudio uiterst nauwkeurig werkt. Grappig, de SME-stroboscoop ziet er op de foto exact hetzelfde uit als de Clearaudio alleen heb ik nog nooit een testgroef gezien. Is die Clearaudio ook zo dik als een lp? De SME is nl. nogal dun en lijkt van lichtmetaal gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts