Guest tubejack Posted 20 september 2010 Report Share Posted 20 september 2010 Ik had vandaag weer het geluk, om naar een mooie audiofiele installatie te mogen luisteren. Bestaande uit een Sony SACD 777 een Burmester 082 en 2 Neat MFS boxen met supertweeters. Zelden zo' n mooi afgewerkte versterker gezien een 10plus , o.a. plenty XLR aansluiting.... geweldig.... Het geluid kwam geheel los van de boxen, kamerbreed stereo van alle kanten, erg mooi sprankelend hoog. Niks geen korrelig transistor geluid of t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 20 september 2010 Report Share Posted 20 september 2010 Jack geef mij maar v-fet i.p.v.mosfet :D Sacd klinkt geweldig, en de mijne sacd kun je de gewone cd in sacd versie horen, en dat kan je met de Meitner ook, alleen die kost 12 mille Volgend jaar wil toch weer opnames gaan maken met strijkkwartetten in SACD,Analoog 38 en PCM 48,96 192kHz ik wil toch eens eindelijk een eindconclusie Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 21 september 2010 Report Share Posted 21 september 2010 Jack geef mij maar v-fet i.p.v.mosfet :D Sacd klinkt geweldig, en de mijne sacd kun je de gewone cd in sacd versie horen, en dat kan je met de Meitner ook, alleen die kost 12 mille Volgend jaar wil toch weer opnames gaan maken met strijkkwartetten in SACD,Analoog 38 en PCM 48,96 192kHz ik wil toch eens eindelijk een eindconclusie Beste Wol, Ruis is de redding van veel middelmatige apparatuur: het verdoezelt de details die er toe doen. Misschien is het spectrum van de phono-ruis (element + voorversterking), en/of bandruis, wel de reden, waarom veel audiofielen denken/menen dat analoog "beter is" dan digitaal? Dat Tape en LP "beter zijn" dan (SA)CD? En dan wellicht in samenhang met dat andere fenomeen: • dat bij digitaal de vervorming minimaal is bij maximale uitsturing en maximaal bij minimale uitsturing (kleine details!); • en dat bij analoog de vervorming maximaal is bij maximale uitsturing en minimaal bij minimale uitsturing (kleine details!)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 21 september 2010 Report Share Posted 21 september 2010 Wanneer die mensen SACD minder vinden dan de tape en/of LP kan dat niet aan de ruis liggen Spiekerboertje. Bij SACD word een berg ruis toegevoegd......om akelig van te worden. Veel meer dan je op een slecht geperste LP, afgespeeld met een hakbijl als naald en een Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 21 september 2010 Report Share Posted 21 september 2010 ja er moet een reden zijn dat sacd niet aan te horen is. zou dat het zijn .... groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 21 september 2010 Report Share Posted 21 september 2010 ja er moet een reden zijn dat sacd niet aan te horen is. zou dat het zijn .... groet Ja, volgens mij ligt dat in die opgepepte bass, maar ook in de versmering in het hoog, door de ruis die net boven het gemiddeld gehoor gebied is toegevoegd, zogenaamd om meer ruimtelijkheid toe te voegen. (Ik ben dus niet de enige die dat SACD gebeuren een opgeklopte media-hype, en niet om aan te horen vind....) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 september 2010 Report Share Posted 21 september 2010 Ja, volgens mij ligt dat in die opgepepte bass, maar ook in de versmering in het hoog, door de ruis die net boven het gemiddeld gehoor gebied is toegevoegd, zogenaamd om meer ruimtelijkheid toe te voegen. (Ik ben dus niet de enige die dat SACD gebeuren een opgeklopte media-hype, en niet om aan te horen vind....) SUCKD dus eigenlijk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 21 september 2010 Report Share Posted 21 september 2010 Ja, volgens mij ligt dat in die opgepepte bass, maar ook in de versmering in het hoog, door de ruis die net boven het gemiddeld gehoor gebied is toegevoegd, zogenaamd om meer ruimtelijkheid toe te voegen. (Ik ben dus niet de enige die dat SACD gebeuren een opgeklopte media-hype, en niet om aan te horen vind....) SUCKD dus eigenlijk? Nee, eerder KUTCD (Kwalitatief Uitermate Teleurstellende Compact Disc). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 september 2010 Report Share Posted 22 september 2010 Ja laten we die koe weer eens uit de sloot halen. Het antwoord is alleen niet zo simpel. http://www.hydrogenaudio.org/forums/index.php?showtopic=13667 Achteraf had DVD-A eigenlijk moeten zegenvieren, maar die hadden zo'n but interface (hoewel tegenwoordig met streaming...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 22 september 2010 Report Share Posted 22 september 2010 Ja ik vind het ook kort-door-de bocht. SACD kan prachtig mooi klinken en heel dicht bij een live concert komen is mijn eigen ervaring. Jammer, dat een techneut als Jacco Deckers Hear niet meer is. Niet dat ik het altijd met hem eens was, maar hij onderbouwde zijn stellingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 september 2010 Report Share Posted 22 september 2010 Jacco Dekkers is natuurlijk nog actief op n ander forum (en schrijft daar leuke dingen). OOk iemand als Ulranalog (Remco S) kon je veel van opsteken. Maar die werkt nu voor Wolfson meen ik in Edinburgh. Edit, Volgens Linkedin werkt ie nu in Kohln. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 22 september 2010 Report Share Posted 22 september 2010 Jacco Dekkers is natuurlijk nog actief op n ander forum (en schrijft daar leuke dingen). OOk iemand als Ulranalog (Remco S) kon je veel van opsteken. Maar die werkt nu voor Wolfson meen ik in Edinburgh. Edit, Volgens Linkedin werkt ie nu in Kohln. Het ging er soms heftig aan toe, maar had wel inhoud. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 september 2010 Report Share Posted 22 september 2010 Nah, wilde toch wel vaak indruk maken door met formules te smijten die weinigen begrepen. En soms weinig met het bediscussieerde te maken hadden. Kan mij nog wel herinneren dat hij de theoretische SNR van een phono pre had berekend en helemaal verkeerd uitkwam omdat hij de RIAA correctie vergeten was mee te nemen. Maar er werd wel serieuzer en onderhoudender gediscussieerd, dat zeker. De DT discussies met hem en Kraus waren erg de moeite waard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 22 september 2010 Report Share Posted 22 september 2010 Vond het zelf verre van de moeite waard, want je had te maken met een partij die in een discussie 'vergat' naar de argumenten van een ander te luisteren. Maar iedereen hear heeft wel een vlekje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 22 september 2010 Report Share Posted 22 september 2010 Nadat ik een jaar of wat geleden een klein brandje heb gehad in mijn Sonneteer versterker, heb ik het ding in de kast gelegd en er niet meer naar om gekeken. Dankzij een mailtje van Conqubite een paar weken geleden het ding naar Lippenhuizen gebracht. Daar is hij weer in orde gemaakt. Nadat ik in eerste instantie behoorlijk teleurgesteld was in de sound, heb ik het ding vanmiddag op de tuner en via de Sonneteer phono versterker op vinyl aangesloten. Daar viel e.e.a. weer op zijn plek, net als een paar jaar geleden. Ik ga de komende tijd eens een afgewogen oordeel proberen te vormen over deze set. Audiofiel. Is dit misschien te wijten aan het feit dat je weer even moest wennen aan het andere geluid en de alabaster even vreemd was en waarschijnlijk ook weer even op klank moest komen? Ik ben benieuwd naar je oordeel over een tijdje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 september 2010 Report Share Posted 23 september 2010 Nadat ik een jaar of wat geleden een klein brandje heb gehad in mijn Sonneteer versterker, heb ik het ding in de kast gelegd en er niet meer naar om gekeken. Dankzij een mailtje van Conqubite een paar weken geleden het ding naar Lippenhuizen gebracht. Daar is hij weer in orde gemaakt. (...) Beste rbh, Lippenhuizen? H Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 23 september 2010 Report Share Posted 23 september 2010 Ja, ja, dat is Lippenhuizen. Leuke winkel. M'n broertje heeft er een kavel gekocht, dus dat was een andere reden weer eens die kant op te gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 23 september 2010 Report Share Posted 23 september 2010 (edited) Ik weet niet of het fiel is, maar vanaf morgen (als de zon meewerkt) draaidt mijn installatie op "schone stroom" Kan ik schaamteloos, nóg langer die buizenbak aan laten staan.... dan nu àl het geval is Was wel een bere klus zeg,,, om 3 grote panelen op het dak te zetten. Elk paneel moest met 75 kilo beton geborgd worden, per "bak" betekende dat 3 van die zware 60x40 tegels pfffff. Morgen waarschijnlijk spierpijn, maar het staat netjes, mijn schoonzoon heeft geweldig geholpen Alleen de omvormer moet nog aangesloten worden kwestie van 3 stekkers en 2 gaten.... Ben benieuwd Jack Hij doet het Edited 24 september 2010 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 25 september 2010 Report Share Posted 25 september 2010 Mijn fiele dag was gister onverwacht bij Ketelaar in t'Harde. Ik was daar in de morgen in de winkel om nieuwe toonarm bekabeling te halen en raakte daar aan de met de aanwezige verkoper. Na dat ik had vertelt waar ik mee speelde waren zij wel erg nieuwsgierig geworden naar mijn zelfgebouwde dt arm. De vraag was of ik mijn dt eens mee wilde nemen naar de winkel zo dat Johan deze ook kon beluisteren, en er werd meteen een afspraak gemaakt om in de avond langs te komen. In de avond naar de winkel met de dt onder mijn arm. Daar aangekomen en aangesloten op de grote set viel mijn meteen op dat het geluid dat er stond behoorlijk goed was al vond Johan het hoog een tikkeltje scherp. Nu had ik ook mijn zelf gebouwde Phono Dude mee genomen en na het uitwisselen van de Dude voor de Smart Phono was ook dat scherpe randje verdween. Deze pre heb ik ongeveer 1 nummer beluistert en is dan ook een mooi apparaat dat zo had mee gekund in de vergelijking op de afgelopen Hear meeting. Maar om het helemaal mooi te maken hebben we ook nog even de nieuwe reverentie phono (is nog niet in productie) neer gezet en dat was echt mooi. Ik ben er in ieder geval achter gekomen dat mijn DT nog steeds niet de beperkende factoor is en ook nog even kan mee groeien in mijn set. Ook de kabels van de toonarm waren in orde en vervangen is dus nutteloos. Ik ben dan ook de winkel uit gegaan zonder kabels maar met weer een hele mooie ervaring rijker. Wat nu verder? Ik weet het nog even niet. Het voor mij gevoel dunne laag in mijn set lijkt een probleem dat te maken heeft met de in en uitgang impedanties van de verschillende componenten. Misschien eerst maar eens kijken wat een andere voorversterker in mijn huidige set-up doet. Waar ik eerst twijfelde aan mijn RIAA bleek deze wel in orde te zijn. Ook de Phono Dude werd namelijk door gemeten en bleek eigenlijk verrassend goed te meten. Wel waren hier een paar kanttekeningen te plaatsen met betrekking tot de condensator in de uitgang. Deze zou groter mogen zijn waar door deze een beter match zou vormen voor mijn pre. En voor de rest???? Misschien is er iemand die hier eens wil komen luisteren en zijn voor versterker mee kan nemen om vast te stellen of daar het probleem zit. Graag wil ik Johan Ketelaar bedanken voor de leerzame avond en het door meten van mijn Phono pre. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 25 september 2010 Report Share Posted 25 september 2010 Wat een leuk verslag George Ok je PhonoDude meet goed, maar goed klinken moet ook zeker kunnen! Zal ik even kijken of ik de condensatoren heb liggen om de riaa correctie ietsje op te peppen, stuur ik ze ff op. Echt een fluitje van een cent om te doen.... Groet, Jack P.s. hoe groot is je koppel c naar de uitgang? en wat is de ingangsimpedantie van de versterker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 25 september 2010 Report Share Posted 25 september 2010 ja er moet een reden zijn dat sacd niet aan te horen is. zou dat het zijn .... groet Ja, volgens mij ligt dat in die opgepepte bass, maar ook in de versmering in het hoog, door de ruis die net boven het gemiddeld gehoor gebied is toegevoegd, zogenaamd om meer ruimtelijkheid toe te voegen. (Ik ben dus niet de enige die dat SACD gebeuren een opgeklopte media-hype, en niet om aan te horen vind....) ik kan in ieder geval zeggen dat ik nog geen 1 sacd beter heb horen klinken dan zijn tweeling cd. ik ken het fenomeen te weinig om er echt een oordeel over te vellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 25 september 2010 Report Share Posted 25 september 2010 (...) ik kan in ieder geval zeggen dat ik nog geen 1 sacd beter heb horen klinken dan zijn tweeling cd. (...) Dat is ook mijn ervaring. Maar bij directe vergelijking tussen een SACD-speler en een CD-speler, met dezelfde SACD-schijf, konden we dat wijten aan de kwaliteit van de SACD-speler. Je moet kennelijk wel een heel goede SACD-speler hebben om een kanjer als de CD80 te kunnen verslaan. Van sommige goede CD-spelers wordt wel gezegd dat ze "(bijna) analoog" klinken. Is dat ook iets wat over goede SACD-spelers wordt gezegd? (Ik heb dat eigenlijk nog niet over ze horen zeggen... Tenminste niet door iemand met een muzikaal gehoor.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 25 september 2010 Report Share Posted 25 september 2010 Spido,ben je weer onzin aan het vertellen,een vraag heb je wel een fatsoenlijke cd speler! En wat is zo bijzonder aan CD 80! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 25 september 2010 Report Share Posted 25 september 2010 Van sommige goede CD-spelers wordt wel gezegd dat ze "(bijna) analoog" klinken. Is dat ook iets wat over goede SACD-spelers wordt gezegd? (Ik heb dat eigenlijk nog niet over ze horen zeggen... Tenminste niet door iemand met een muzikaal gehoor.) De Sony SCD 777 klinkt heel erg analoog met SACD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 25 september 2010 Report Share Posted 25 september 2010 Jack ,kan je op Sony SCD 777 een gewone CD op SACD convertor af laten spelen ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts