stefk Posted 1 oktober 2010 Report Share Posted 1 oktober 2010 Marc ik merk dat ik mij niet goed uitgedrukt heb ... Met ongemerkt bedoelde ik het visuele aspect RFA 7800 zal rond de 1500 - 1600 euro liggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 1 oktober 2010 Report Share Posted 1 oktober 2010 Marc ik merk dat ik mij niet goed uitgedrukt heb ... Met ongemerkt bedoelde ik het visuele aspect RFA 7800 zal rond de 1500 - 1600 euro liggen Klopt aardig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 1 oktober 2010 Report Share Posted 1 oktober 2010 Dat concept van Harmonix spreekt me wel aan. Heb even een setje besteld om te proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 1 oktober 2010 Report Share Posted 1 oktober 2010 Dat concept van Harmonix spreekt me wel aan. Heb even een setje besteld om te proberen. Tjonge, kan dat? "Brengt geluid tot leven" "in verhouding niet duur" Dat laatste waag ik te betwijfelen. En voor het eerste weet ik iets beters. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 1 oktober 2010 Report Share Posted 1 oktober 2010 Dat concept van Harmonix spreekt me wel aan. Heb even een setje besteld om te proberen. Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 1 oktober 2010 Report Share Posted 1 oktober 2010 Het bijplaatsen van de C heeft goed geholpen Waar het laag eerst op 5Hz al begon met afvallen gaat dit nu van af 20Hz. Het plaatje ziet er dan zo uit. Wel is er nog iets verschil tussen links en rechts maar dat is zo minimaal dat hoor je echt niet Wel loopt het hoog iets op na de 10K dit laat ik voorlopig zo. En het is wel hoorbaar dat het laag beter door loopt iets meer fundament. Voorlopig eerst maar luisteren maar ben al erg blij met het resultaat. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 1 oktober 2010 Report Share Posted 1 oktober 2010 2 words George: DC servo. Wèg met die koppeltroep! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 1 oktober 2010 Report Share Posted 1 oktober 2010 Dat concept van Harmonix spreekt me wel aan. Heb even een setje besteld om te proberen. Tjonge, kan dat? "Brengt geluid tot leven" "in verhouding niet duur" Dat laatste waag ik te betwijfelen. En voor het eerste weet ik iets beters. M rc Vast een van Rob, ik wed trouwens dat de verpakking meer kost dan de inhoud. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 1 oktober 2010 Report Share Posted 1 oktober 2010 Dat concept van Harmonix spreekt me wel aan. Heb even een setje besteld om te proberen. Tjonge, kan dat? "Brengt geluid tot leven" "in verhouding niet duur" Dat laatste waag ik te betwijfelen. En voor het eerste weet ik iets beters. M rc Vast een van Rob, ik wed trouwens dat de verpakking meer kost dan de inhoud. Wat maakt dat uit het werkt wel. Harmonix is een van de weinige tweaks die werken Ruud. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 1 oktober 2010 Report Share Posted 1 oktober 2010 2 words George: DC servo. W Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 1 oktober 2010 Report Share Posted 1 oktober 2010 Vandaag naar de AFC audio show geweest. Was een heel leuke dag. Ik vond de duurste set niet het beste klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 1 oktober 2010 Report Share Posted 1 oktober 2010 dc servo regelt de gelijkspanning van de uitgang weg. dan geen condensator nodig. een dc servo is ook niet onhoorbaar bleek bij aanpassing op dit punt van mijn eindversterker. maar een condensator is zeker niet bevorderlijk (weet ik sinds ik de uitgangscondensatoren simpelweg verwijderd heb - niet doen zonder voorafgaand advies van een technisch onderlegd persoon). groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 1 oktober 2010 Report Share Posted 1 oktober 2010 dc servo regelt de gelijkspanning van de uitgang weg. dan geen condensator nodig. een dc servo is ook niet onhoorbaar bleek bij aanpassing op dit punt van mijn eindversterker. maar een condensator is zeker niet bevorderlijk (weet ik sinds ik de uitgangscondensatoren simpelweg verwijderd heb - niet doen zonder voorafgaand advies van een technisch onderlegd persoon). groet Hee top dat kan ik snappen maar hoe ziet zo en schakeling er uit dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 1 oktober 2010 Report Share Posted 1 oktober 2010 nu ben ik overvraagd hou me alleen bezig met hoe het klinkt. maar dat weten anderen hier wel groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 2 oktober 2010 Report Share Posted 2 oktober 2010 Dat concept van Harmonix spreekt me wel aan. Heb even een setje besteld om te proberen. Tjonge, kan dat? "Brengt geluid tot leven" "in verhouding niet duur" Dat laatste waag ik te betwijfelen. En voor het eerste weet ik iets beters. M rc Vast een van Rob, ik wed trouwens dat de verpakking meer kost dan de inhoud. Wat maakt dat uit het werkt wel. Harmonix is een van de weinige tweaks die werken Ruud. Zeker, het werkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 2 oktober 2010 Report Share Posted 2 oktober 2010 als een product leidt tot inbeelding, en de persoon is er oprecht blij mee, is het des te knapper. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 oktober 2010 Report Share Posted 2 oktober 2010 als een product leidt tot inbeelding, en de persoon is er oprecht blij mee, is het des te knapper. groet Mee eens. Ik denk alleen dat het spul echt werkt, en dat het geen inbeelding is. Maar dat het met Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 2 oktober 2010 Report Share Posted 2 oktober 2010 of het nu werkt of niet. het is belachelijk duur. Ik krijg juist altijd argwaan mbt de werking als een product meer kost. Paar plakkers die honderden euro's kosten "die moeten wel werken" maar als mensen zeggen dat het werkt en ze kunnen het zich veroorloven dan is dat mooi. als ik geen verpleegkundige was (lees "normaal salaris had") zou ik producten van harmonix ook geprobeerd hebben denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 2 oktober 2010 Report Share Posted 2 oktober 2010 Ik koop geluid, geen grondstoffen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 2 oktober 2010 Report Share Posted 2 oktober 2010 Ik ga eens uitproberen met zegels van de Plus, eens luisteren of mijn installatie beter er op word. Ik was in Krefeld op de analoog show, daar waren ze ook al mee bezig, over lag van die attributen op de grond en hoe klonkt het ,waardeloos Mooie versterker gezien voor Jack,Silvercore Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 oktober 2010 Report Share Posted 2 oktober 2010 Hoi Wol, Jammer van die show .... Siltech zilver vind ik mooi, maar je moet ook m.i. niet teveel van iets gebruiken. Anders gaat het overheersen. Mijn fiele dagen luisteren naar zo' n tuner. Klinkt h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 3 oktober 2010 Report Share Posted 3 oktober 2010 Mijn audiofiele weekeind begon zaterdagochtend. Rond 9.00 uur werd ik wakker, en net als bijna gebruikelijk op zaterdagochtend had ik geen zin om direct mijn bed uit te gaan. Daarom maar weer eens een CD in de Jadis JD-3 Drive gelegt, een bak koffie gezet, en onder het genot van die bak koffie in de slaapkamer, lekker lui op bed die CD gaan beluisteren. Voor de zoveelste keer ergerde ik me weer aan het teveel aan bass wat ik daar had sinds ik de voorversterker er tussenuit gehaald had. Details en plaatsing waren beter dan met de voorversterker er tussen, maar die bass was me toch echt teveel. Daarom de voorversterker (verbouwde Hawk P11) maar weer eens er tussen gezet, met een setje Russische 6DJ8 buisjes erin. Shit, wat een verlies aan detail. Toch de Philips Miniwatt E288CC SQ Goldpinn buisjes er maar weer eens in gezet. Wat een verschil. Volgens mij heeft het nu wel alle details die ik zonder voorversterker ook had, maar mis ik die vette bass. Toch nog een keer terug gegaan, maar geen verbetering in detail meer kunnen ontdekken. Wel weer die vette bass. Nu luister ik voortaan dus wel weer met voorversterker, maar dan met de Philips Miniwatt E288CC SQ Goldpinn buisjes. Vanmiddag bij een kennis van me naar een AudioNote installatie gaan luisteren (AN-TT3, AN-1s + IoII + CD 4.1 + M8 + Paladin + AN-E). Vooral jazz muziek beluisterd, aangezien die installatie absoluut niet geschikt is voor rock, hardrock of nog harder/sneller. Met George Adams / Don Pullen Quartet Live at Montmartre viel mijn bek werkelijk open. Dit had ik nog nooit zo realistisch gehoord uit een audioinstallatie. Het leek, als ik mijn ogen dicht deed haast wel weer 1985, in het Montmartre, tijdens de opnames van dit geweldige stuk muziek. (Ik was daar met mijn ouders op vakantie en mee naar dit concert.) Dit was voor mij de aanzet om thuis ook weer eens met de DT aan de gang te gaan, om te proberen dit dichter bij wat ik vanmiddag hoorde te krijgen. De afstelling van het element, de draaisnelheid en de bedrading kan ik op dit moment niets aan verbeteren. Een duurdere kabel zit er even niet in (ik wil mijn budget even ergens anders aan besteden), een beter element lijkt mij overbodig (is nu Transfiguration Spirit III, welke ik uitgezocht heb omdat ik deze het best vond klinken binnen een budget tot 4X de prijs van dit element) en een andere arm zit er ook even niet in kwa budget. Daarom maar eens gaan experimenteren en combineren met verschillende matten. Ringmat (geleend), Kurken mat(geleend), Millennium M-Felt + M-LP -mat(in bezit), Harmonix TU-800EXi(geleend) en Tonar Nostatic mat(in bezit). Ook zijn er verschillende puck's de revue gepasseerd, de originele Musical Fidelity, een Harmonix TU-812(geleend), de bij de Millennium M-LP geleverde puck (beide zijden) en de Acoustic Solid(in bezit). Hiemee ben ik tot de conclusie gekomen dat ik alle middelen on de DT nog beter te laten klinken al in huis had. Nu ligt de Tonar onderop met de Millenium M-LP met de filte kant naar boven daarop en voor de meeste LP's de Acoustic Solid puck. Voor sommige wat dunnere LP's gebruik ik nu de puck van Millennium, met de vilt kant omhoog. De carbon zijde dus op de LP. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 3 oktober 2010 Report Share Posted 3 oktober 2010 dat klinkt als een mooi dagje miracle en straks ..hup weer aan het werk Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 4 oktober 2010 Report Share Posted 4 oktober 2010 (...) En wat is zo bijzonder aan CD 80! Beste Wol, Het bijzondere van de CD80 is dat-ie zo goed klinkt. En dat-ie zo lang zonder problemen meegaat. Een tijdje geleden was hier een meneer die een SACD-speler met SACD-plaatjes bij zich had. Het apparaat aangesloten, en de plaatjes afgespeeld. Klonk niet slecht, hoor. Toen dezelfde plaatjes nog eens afgespeeld via de CD80. Klonk veel beter, voller, gedetailleerder, natuurlijker... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 4 oktober 2010 Report Share Posted 4 oktober 2010 het iswat je foefelt de vervangen onderdelen zijn een half boterhamzakje als zo'n sony er komt wat ik graag zou zien voor snelheid en gebruikers gemak krijgt ie de zelfde foefel. Alleen al qua ontwerp, is het is appels met peren vergelijken M44. Zes! 24bits 192khz da' s t.o.v. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts