thingman Posted 4 oktober 2010 Report Share Posted 4 oktober 2010 of het nu werkt of niet. het is belachelijk duur. Ik krijg juist altijd argwaan mbt de werking als een product meer kost. Paar plakkers die honderden euro's kosten "die moeten wel werken" maar als mensen zeggen dat het werkt en ze kunnen het zich veroorloven dan is dat mooi. als ik geen verpleegkundige was (lees "normaal salaris had") zou ik producten van harmonix ook geprobeerd hebben denk ik. Ik heb ditzelfde ooit eens geprobeerd na te doen met plakviltjes van de Karwei en wat blijkt: het werkt ook! De prijs is evenwel wat beter in verhouding... Voodoocoustics rulez !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 4 oktober 2010 Report Share Posted 4 oktober 2010 Een tijdje geleden was hier een meneer die een SACD-speler met SACD-plaatjes bij zich had.Het apparaat aangesloten, en de plaatjes afgespeeld. Klonk niet slecht, hoor. Toen dezelfde plaatjes nog eens afgespeeld via de CD80. Klonk veel beter, voller, gedetailleerder, natuurlijker... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 4 oktober 2010 Report Share Posted 4 oktober 2010 Thingman,wat is een fatsoenlijke SACD speler! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 4 oktober 2010 Report Share Posted 4 oktober 2010 of het nu werkt of niet. het is belachelijk duur. Ik krijg juist altijd argwaan mbt de werking als een product meer kost. Paar plakkers die honderden euro's kosten "die moeten wel werken" maar als mensen zeggen dat het werkt en ze kunnen het zich veroorloven dan is dat mooi. als ik geen verpleegkundige was (lees "normaal salaris had") zou ik producten van harmonix ook geprobeerd hebben denk ik. Ik heb ditzelfde ooit eens geprobeerd na te doen met plakviltjes van de Karwei en wat blijkt: het werkt ook! De prijs is evenwel wat beter in verhouding... Voodoocoustics rulez !!! Nou kijk eens aan. Materiaal is hiervan bekend, zodat je de prijs kunt waarderen. Het enige probleem is natuurlijk dat er geen duurbetaalde R&D-department achter zit. En geen houten damdoos omheen. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 4 oktober 2010 Report Share Posted 4 oktober 2010 Beste Jack, "Zes! 24bits 192khz da' s t.o.v. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 4 oktober 2010 Report Share Posted 4 oktober 2010 (...) Beluister eens een fatsoenlijke SACD-speler, voor zover ze nog bestaan... Dan snap jij het ook. Beste Thingman, Van die SACD-speler herinner ik me nog het merk, het type, en de aankoopprijs. Die laatste (de aankoopprijs, dus) was zelfs voor een dergelijk apparaat erg hoog: ik denk daarom dat iemand als jij het apparaat zonder meer "fatsoenlijk" zou hebben gevonden en meteen allerlei excuses en verklaringen zou hebben gezocht voor zijn tegenvallende prestaties... (Mijn bezoeker echter - een achtenswaardig man! - zette het kreng meteen op Marktplaats. Daar hoorde het ook thuis!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 5 oktober 2010 Report Share Posted 5 oktober 2010 (...) Het paralel schakelen van chips wordt veel gedaan ook een TDA-1541 kun je heel mooi stapelen. Wat het effect is kun je b.v. hier lezen. http://www.dddac.de/ma_dac21.htm Beste Jack, De schrijver geeft zelf aan, dat hij gebruik maakt van slechte ("lousy"!) componenten. Maar door er een stel parallel te schakelen, krijgt hij een bruikbaar gemiddelde. Het lijkt wel dommocratie! (...) OK, last but not least, parallel DAC's...... Why this? Actually the TDA1543 is not know for its great linearity and great performance. And this is already a huge understatement, haha !! Why use the 1543 then? Simply because it runs on almost 9 Volts and has a current output. This enables us to make directly 2 Volt Output (CD Standard) without any further tricks than connecting a resistor to the output........ Back to the 1543 quality, so it is lousy? yes it is, but thanks to statistical laws we have a way out !! If you run (ANY !!) process many times, after each other or in parallel does not matter, the uncertainty or errors in the output of the process will improve with the function of SQRT(n) where "n" stands for the number of events. This trick can be used for example to get very precise resistors or capacitors by paralleling them. Thanks to the current source output we can easily do the same for the TDA1543....... Als de kwaliteitsspreiding toevalligerwijze (merendeels) in één richting gaat, bij een batch van zulke "lousy" componenten, gaat de "waarheid ligt in het midden" flauwekulwijsheid natuurlijk niet meer op. Nee: één goede component is beter dan zes slechte. Daarop zijn zowel de versterker van Menno als de speakers van Klaas gebaseerd, toch? (...) The CD80 uses only 1 DAC chip, a Phillips TDA1541a S1.(...) http://www.avforums.com/forums/hi-fi-systems-separates/469016-marantz-cd80-any-good-how-much.html Bravura #19 (...) "Weinig... genoeg, genoeg, genoeg! Het ding hèt moar éne tsjip: weinig... genoeg!(...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 oktober 2010 Report Share Posted 5 oktober 2010 Beste Spido, Er is m.i. hier géén eenduidig antwoord op. Het gaat m.i. om het eindresultaat. De eigenschappen van een goedkoop component fors te verbeteren door ze paralel te schakelen...... lijkt me niets mis mee. Net als je in één keer een component kunt nemen die aan de spec' s voldoet. Volgens de spec' s..... Een TDA-1541A silver crown zoals in jouw CD-80 zit heeft slechts een resolutie van 15,5 bit. Een PCM-1738 zoals die in de Sony zit kan àlle 16bits op zijn sloffen omzetten. Overdaad schaad, maar niet àltijd.... audio is m.i. niet zwart/wit en dàt maakt ook zou leuk. Ik ben het dus niet, met je eens, Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 5 oktober 2010 Report Share Posted 5 oktober 2010 Thingman,wat is een fatsoenlijke SACD speler! Dat is een SACD speler die niet klinkt als een slechte cd-speler. Kweetut, daar zijn er niet veel van! Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 5 oktober 2010 Report Share Posted 5 oktober 2010 Nou kijk eens aan. Materiaal is hiervan bekend, zodat je de prijs kunt waarderen. Het enige probleem is natuurlijk dat er geen duurbetaalde R&D-department achter zit. En geen houten damdoos omheen. Hihi... klopt! En de kurkplakjes die de beste audiofiele 'onderzetters' ook naar het Walhalla spelen kosten slechts 97 eurocent per halve vierkante meter... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 5 oktober 2010 Report Share Posted 5 oktober 2010 Nou kijk eens aan. Materiaal is hiervan bekend, zodat je de prijs kunt waarderen. Het enige probleem is natuurlijk dat er geen duurbetaalde R&D-department achter zit. En geen houten damdoos omheen. Hihi... klopt! En de kurkplakjes die de beste audiofiele 'onderzetters' ook naar het Walhalla spelen kosten slechts 97 eurocent per halve vierkante meter... goedkoop tweaken vond ik altijd erg leuk aan audio. de doe het zelf zaak is altijd weer een uitdaging. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 5 oktober 2010 Report Share Posted 5 oktober 2010 Een goede SACD speler moet nog worden uitgevonden, want die moet een goede CD speler overtreffen. Onder een goede CD speler versta ik nog altijd mijn referentie, de Tentlabs DIY CD speler. :P (@M44 & @Miracle & @others ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 5 oktober 2010 Report Share Posted 5 oktober 2010 ik zou niet willen ruilen. tenzij die tent mij op marktplaats voldoende oplevert om een leuke sony te kopen Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 5 oktober 2010 Report Share Posted 5 oktober 2010 ik zou niet willen ruilen. tenzij die tent mij op marktplaats voldoende oplevert om een leuke sony te kopen Ik ook niet. Voor mij geen enkele cd speler meer. Iets van Hitachi, of Samsung, of WD of zo, is allemaal beter. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 oktober 2010 Report Share Posted 5 oktober 2010 Iets van Hitachi, of Samsung, of WD of zo, is allemaal beter. D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 5 oktober 2010 Report Share Posted 5 oktober 2010 Ik ook niet. Voor mij geen enkele cd speler meer. Iets van Hitachi, of Samsung, of WD of zo, is allemaal beter. M rc Wat een onzin! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 5 oktober 2010 Report Share Posted 5 oktober 2010 Goodtube,hou nou is op met het dom geklets, net als Spido die kan ook dom kletsen , dat hij geen bal verstand van audio apparatuur heeft heeft, wisten we al , jullie weten totaal niets over Sacd,klets wijven Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 6 oktober 2010 Report Share Posted 6 oktober 2010 Beste Wol, Zeker zojuist de Assertiviteitstraining gehad? Je bent nu duidelijk toe aan de cursus Conflictvermijding en -beheersing! Spido wéét tenminste dat hij geen bal verstand heeft van audio-apparatuur! Daarom stelt hij vragen aan mensen die er wèl verstand van hebben. Die mensen geven hem vaak goede antwoorden. Zulke goede antwoorden zijn altijd gefundeerd, geargumenteerd. Ze bevatten nooit gebral, gezwets, gedram, persoonlijke beledigingen of gescheld. De Meester, in syn wysheidt, gist De Leerlingh, in syn waen, beslist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 6 oktober 2010 Report Share Posted 6 oktober 2010 @Wol neem een paar SACD' s mee, ik heb ooit zoiets gemaakt en later nog wat aangepast. Die zet ik speciaal, voor jou neer. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 6 oktober 2010 Report Share Posted 6 oktober 2010 Spido, die achtenswaardig man, die heeft totaal geen bal verstand van SACD,en als jij geen bal verstand heb van SACD moet je ook zwijgen,Spido. En als die achtenswaardig man in de vijver spring,spring jij hem ook na Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 6 oktober 2010 Report Share Posted 6 oktober 2010 Volgens mij bedoeld Jack het niet zo kwaad Wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 oktober 2010 Report Share Posted 6 oktober 2010 Iets van Hitachi, of Samsung, of WD of zo, is allemaal beter. D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 6 oktober 2010 Report Share Posted 6 oktober 2010 Volgens mij bedoeld Jack het niet zo kwaad Wol Ik kan hem ook even niet volgen Ik bedoel als je vrijdag langskomt om te luisteren neem wat SACD's mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 6 oktober 2010 Report Share Posted 6 oktober 2010 Iets van Hitachi, of Samsung, of WD of zo, is allemaal beter. D Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 oktober 2010 Report Share Posted 6 oktober 2010 Heren, ik bedoel dit: dat een harde schijf als medium beter voldoet dan een cd. Maar natuurlijk maakt het wel uit hoe je die toepast, zoals Miracle in een pc zou ook mijn opzet niet zijn. Maar stel je voor, neem een cd-speler en vervang het loopwerk door een harde schijf (mocht dat kunnen), dan klinkt dat beter. M rc Nogmaals: Onzin! Ik heb niet alleen een PC met HD uitgeprobeerd hier, maar vele mogelijkheden met HD, en die kwamen geen van allen maar in de buurt van een Jadis Symphonia. Laat staan een JD3 Drive. Dan niet. Het blijft natuurlijk maar een denkbeeldige opzet. Jij hebt nooit een HD in een Jadis Symphonia gehad of in een JD3 drive. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts