Guest tubejack Posted 16 oktober 2010 Report Share Posted 16 oktober 2010 Vandaag weer een audiofiele dag, zit naar de radio te luisteren via mijn nieuwste aanwinst. Nou ben ik wel wat gewent of liever gezegd "verwent" maar Jezus wat klinkt het lekker zo' n RHT-10 Ook de ontvangst is opmerkelijk goed, volgens de handleiding gaat de signaal sterkte meter tot 5, maar bij mij gaat hij tot mijn favoriete getal 6! Gewoon op een raamantennetje. Ook de rode kleur van het display en houten zijpanelen passen zijn in 1e instantie wat vreemd maar passen opmerkelijk goed bij mij. The RHT10, known as the "Michi" (which means "The Path" or "The Way" Niet overdreven vind ik Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 23 oktober 2010 Report Share Posted 23 oktober 2010 Wat doe je als je een mooie set hebt van genieten natuurlijk De laatste week schoot het er een beetje bij in, maar vanmiddag was ik moe van het hardlopen, vrouwlief een paar uur naar de kapper. Heerlijk horizontaal op de bank Radio 4 aan en er was zowaar een live optreden Rijnvos dirigeert mappamondo ZaterdagMatinee Concertgebouw.Kaarten a 32,50 Ondanks dat ik er niet fysiek bij was had ik het idee dat ik weinig te kort kwam wat geluidskwaliteit betreft. Nu ook weer Radio Noord Holland de muziekmix, het klinkt z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 23 oktober 2010 Report Share Posted 23 oktober 2010 Ondanks dat ik er niet fysiek bij was had ik het idee dat ik weinig te kort kwam wat geluidskwaliteit betreft. Juist Jack...het idee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 23 oktober 2010 Report Share Posted 23 oktober 2010 Rotel Michi RHT10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 23 oktober 2010 Report Share Posted 23 oktober 2010 zo ... uren zitten luisteren en genieten. zowel cd als FM ... word er helemaal blij van. ieder stuk muziek is een verrassing met de manier waarop het nu allemaal klinkt. eigenlijk ... is het prima zo. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 24 oktober 2010 Report Share Posted 24 oktober 2010 goed dat ik 'eigenlijk' zei. vandaag een medicijn dat het heel lekker deed in de tuner ook toegepast in CD speler: de ontkoppeling van de voeding van het eindtrapje aangevuld (er zit al het een en ander) met 100pF keramische condensatoren (NPO). en die heb ik ook over de oscons in de digitale sectie gezet. het resultaat mag nu al na enkele uren schokkend genoemd worden. nog preciezer, dieper, voller, opener, sneller, spannender. ik kwam in een onweersbui terecht die op een cd staat. een stem die meerdere stemmen blijkt te zijn. snel luisteren weer. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 oktober 2010 Report Share Posted 24 oktober 2010 goed dat ik 'eigenlijk' zei. vandaag een medicijn dat het heel lekker deed in de tuner ook toegepast in CD speler: de ontkoppeling van de voeding van het eindtrapje aangevuld (er zit al het een en ander) met 100pF keramische condensatoren (NPO). en die heb ik ook over de oscons in de digitale sectie gezet. het resultaat mag nu al na enkele uren schokkend genoemd worden. nog preciezer, dieper, voller, opener, sneller, spannender. ik kwam in een onweersbui terecht die op een cd staat. een stem die meerdere stemmen blijkt te zijn. snel luisteren weer. groet Ik hoop dit ook spoedig te mogen ondergaan.... groet, M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 24 oktober 2010 Report Share Posted 24 oktober 2010 @mumsoft allemaal peanuts veregeleken jij nu gewend bent Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 24 oktober 2010 Report Share Posted 24 oktober 2010 zijt wellekome, kom ik ook een keer jouw kant op. ik hoor graag allerlei sets om mensen te leren kennen, van muziek te genieten ... en te leren. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 oktober 2010 Report Share Posted 25 oktober 2010 Gisteren van twee kabels de plugjes ontmanteld, en aan mijn nieuwe koolstof interlink bevestigd, en aan de kabel van de platenspeler. Beetje spuug erop, laten drogen, en de platenspeler weer in gebruik genomen. Eerst leek het niets uit te maken. Nog steeds teveel hoog naar mijn smaak (die speakers van mij zijn onverbiddelijk), maar na een half uurtje zakte het geluid een half octaaf, leek het wel. Begonnen met 10 CC (The Original Soundtrack, ja, zo heet die plaat) - wow wat een details, maar teveel heel hoog Toen Gloria Gainor met I Will Survive (voetjes van de vloer, echt zo'n nichten-disco-kraker) Tenslotte The The met Soulmining. Juist, z Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 26 oktober 2010 Report Share Posted 26 oktober 2010 @marc: koolstof? een Van den Hulletje (ik gebruik tussen bron en vv tot grote tevredenheid een VdHul 1st Ultimate)? Of iets anders? groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 26 oktober 2010 Report Share Posted 26 oktober 2010 @marc: koolstof? een Van den Hulletje (ik gebruik tussen bron en vv tot grote tevredenheid een VdHul 1st Ultimate)? Of iets anders? groet Neen, een Hocus Pocusje van zegge en schrijve een tientje ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 26 oktober 2010 Report Share Posted 26 oktober 2010 Marc, zo uit het blote hoofd, voor het A/B vergelijk van tuners. Ik dacht dat je had afgesproken niets elektrisch doen, een kabel is dat wel! En dan ook nog een: "extern iets..." Voor de A/B dus gewoon een dropveter, jij met "gehakt" in je tuner en ik techniek. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 27 oktober 2010 Report Share Posted 27 oktober 2010 Marc, zo uit het blote hoofd, voor het A/B vergelijk van tuners. Ik dacht dat je had afgesproken niets elektrisch doen, een kabel is dat wel! En dan ook nog een: "extern iets..." Voor de A/B dus gewoon een dropveter, jij met "gehakt" in je tuner en ik techniek. Groet, Jack no contest Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 27 oktober 2010 Report Share Posted 27 oktober 2010 ik geloof meer in olie dan in gehakt. PIO's dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 27 oktober 2010 Report Share Posted 27 oktober 2010 Misschien zijn Pio's wel "gehakt" GT .... goede laten veel structuur horen. Maar MKPrjes van 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 27 oktober 2010 Report Share Posted 27 oktober 2010 Marc, zo uit het blote hoofd, voor het A/B vergelijk van tuners. Ik dacht dat je had afgesproken niets elektrisch doen, een kabel is dat wel! En dan ook nog een: "extern iets..." Voor de A/B dus gewoon een dropveter, jij met "gehakt" in je tuner en ik techniek. Groet, Jack Kom op zeg, een koolstofkabel van een tientje is dropveter genoeg. Hij vervangt een Renkforce van ettelijke tientjes, en leent daarvan alleen de plugjes. Bovendien stop ik g Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 27 oktober 2010 Report Share Posted 27 oktober 2010 ik geloof meer in olie dan in gehakt. PIO's dus In olie gedrenkt papier als di Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 27 oktober 2010 Report Share Posted 27 oktober 2010 ja maar daarna is beter uitgevonden en nu (b)lijkt het beste toch beter te bevallen Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 27 oktober 2010 Report Share Posted 27 oktober 2010 Misschien zijn Pio's wel "gehakt" GT .... goede laten veel structuur horen. Maar MKPrjes van 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 27 oktober 2010 Report Share Posted 27 oktober 2010 In olie gedrenkt papier als diëlectricum? Dat was in 1948 al het beste! Maar ja... toen hàdden ze ook nog geen MKP. De Quad II gebruikte ook PIO in de voeding, 2x 16 uF. Zal destijds wel voordeliger zijn geweest dan elco's. Hoe het met ome Harold zat weet ik niet, maar als opper-centenschraper Peter Walker de beschikking had gehad over goedkope Chinese elco's en silicium-dioden had hij die zeker gebruikt (en in het proces die nare dure smoorspoel ook meteen weggelaten.....) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 27 oktober 2010 Report Share Posted 27 oktober 2010 Jack, vervang die MKP's door een paar Russen van een paar euro's en je hebt al een stuk meer structuur ! Jammer dat je niet bij de blinde condensator test bent geweest bij Menno van der Veen eerder dit jaar. 1) Jensen zilver pio 2) Jensen koper pio 3) Siemens MKP van 1 euro 50.... àlle Russische Pio' s vielen af veel te weeïg geluid. Die MKP was misschien ietsje korreliger, maar ik vind het prijsverschil niet waard Zoals ik al eerder zei: "het is zo goed" Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 27 oktober 2010 Report Share Posted 27 oktober 2010 @Jack : interessant. welke Siemens MKP was dat? waar haal je die vandaan? ik ben er aan toe wat meer te experimenteren met de enige condensator die er nog is van Dac tot eindversterker-uitgang (zit aan voorversterker uitgang). Is nu een mix van Mundorf Supreme (die in je speakers zit) en M zilver-goud-olie. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 27 oktober 2010 Report Share Posted 27 oktober 2010 Volgens mij zijn het deze: http://nl.farnell.com/epcos/b32653a6474k/capacitor-0-47uf-630v/dp/9751343 http://www.farnell.com/datasheets/18704.pdf Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 27 oktober 2010 Report Share Posted 27 oktober 2010 Jack, vervang die MKP's door een paar Russen van een paar euro's en je hebt al een stuk meer structuur ! Jammer dat je niet bij de blinde condensator test bent geweest bij Menno van der Veen eerder dit jaar. 1) Jensen zilver pio 2) Jensen koper pio 3) Siemens MKP van 1 euro 50.... àlle Russische Pio' s vielen af veel te weeïg geluid. Die MKP was misschien ietsje korreliger, maar ik vind het prijsverschil niet waard Nummer 2 zit er bij mij dus 4x in en die andere koppel C (tussen stuurtrap en fasedraaier, C3) is de K42Y geworden. Voor 2 van deze K42Y Mill stuff Russen betaalde ik bij AE slechts 7 euro. Dat vond ik een koopje en de verbetering in combinatie met de Jensen's (40 euro ex p/s) was nou net dat beetje extra waardoor het geheel nog meer begon te zingen. Daarnaast is dat een lekkere smalle C die dus mooi aan de andere kant van de print paste. En dat voor 4 euro's meer dan de standaard MKP's ! Let wel; de K42Y's zijn in een later stadium toegevoegd, en ik ben overtuigd dat ze beter klinken dan de MKP die er standaard zat. Maar ik ga je niet over halen hoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts