Guest tubejack Posted 19 november 2010 Report Share Posted 19 november 2010 net een uur WDR4 geluisterd, je weet wel Musik zum Tr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 november 2010 Report Share Posted 19 november 2010 intussen zit ik alleen nog maar te genieten. als alle wifi zenders uit zijn maakt het niet uit op er CD of FM op staat (de tuner heeft er wat meer last van dan de CD speler als alle zenders aan staan). groet Niet zo mooi Rob, tegenwoordig heeft zowat élk huishouden WiFi. Wat ga je er aan doen? Of heb je alleen last van je eigen spullen? Dan is het makkelijk... die boel de deur uit. Jack Daar is best wat aan te doen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 20 november 2010 Report Share Posted 20 november 2010 Dit gaat het niet worden, dit weekend. Treinstremming bij Utrecht. VerzamelaarsJaarbeurs najaar 2010 http://www.verzamelaarsjaarbeurs.nl/ Dan maar iets anders Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 20 november 2010 Report Share Posted 20 november 2010 doen we Jack, kijk er weer naar uit groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 november 2010 Report Share Posted 20 november 2010 doen we Jack, kijk er weer naar uit Leuk, vooral LP weergave is onbeschrijfelijk mooi Stuur maar een PM ik maak tijd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 21 november 2010 Report Share Posted 21 november 2010 Ben de hele avond al platen aan het draaien, het maakt niet uit of het nu zacht staat of flink harder voor een meer live ervaring, het klinkt echt geweldig sinds de komst van de Lyra Delos. Bekkens b.v. worden zo realistisch weergegeven er is een zee van geluid in mijn kamer en ook het laag van een LP is veel en veel mooier dan van eenz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 21 november 2010 Report Share Posted 21 november 2010 Voor wie zich nog eens wil verlekkeren in Tentlabs techniek: Overdruk uit de HVT op http://www.tentlabs....066_068_R21.pdf linkje is incompleet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 21 november 2010 Report Share Posted 21 november 2010 En als je dat geluid van die LP nou eens op DAT zou opnemen (via de REC out van je pre-amp), hoe zou het dan klinken ? Netzo ? Dan zou ik geen LP nodig hebben maar iemand die voor mij mooie LP's op tape zet Hoe het zou klinken? slechter... Koop gewoon een goede draaitafel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 23 november 2010 Report Share Posted 23 november 2010 ... En als je dat geluid van die LP nou eens op DAT zou opnemen (via de REC out van je pre-amp), hoe zou het dan klinken ? Netzo ? Dan zou ik geen LP nodig hebben maar iemand die voor mij mooie LP's op tape zet http://www.ear-usa.com/timdeparavicini.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 23 november 2010 Report Share Posted 23 november 2010 http://www.ear-usa.com/timdeparavicini.htm Ik zou wel een studiootje met spullen van Tim de P. willen hebben.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 23 november 2010 Report Share Posted 23 november 2010 Doe mij maar die "studio graat" voorversterkert en platen spelert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 23 november 2010 Report Share Posted 23 november 2010 http://www.ear-usa.com/timdeparavicini.htm Ik zou wel een studiootje met spullen van Tim de P. willen hebben.. Ja, met zulks spulleboel kan ik snappen dat een DAT behelpen is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 24 november 2010 Report Share Posted 24 november 2010 vandaag op de kop af 45 dagen geleden deed ik het laatste knutselwerkje aan de tuner (voeding opamps net als in de CD speler verder ontkoppeld met 100pF). vandaag van het ene uur op het andere bloeide de boel op. ik zat er op te wachten, het is altijd tussen 6 en 8 weken. en nu is ie dubbel-wauw groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 25 november 2010 Report Share Posted 25 november 2010 mijn Finyl spray voor de cd's raakt op. dus ik bestelde "l'art du son" (http://www.uhfmag.com/Digital.html). gewoon even proberen. 4 cd's onder water van hun oude Finyl laagje ontdaan, dat spul erop. heb echt mijn best gedaan er naar te luisteren. het was duur en dan moet het goed zijn he. nou het verbleekt bij mijn oude spulletje, echt akelig. dus met dank retour gezonden. en in Canada Finyl besteld, laatste leverancier .... groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 26 november 2010 Report Share Posted 26 november 2010 Wat je van ver haalt is lekker Koop vraag Nederlandse waar! M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 26 november 2010 Report Share Posted 26 november 2010 Robx,dat zal wel aan de Hollandse atmosfeer liggen,regen ,regen ,regen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 november 2010 Report Share Posted 26 november 2010 Robx,dat zal wel aan de Hollandse atmosfeer liggen,regen ,regen ,regen Je kunt ze dus ook gewoon buiten leggen met dit weer? Nog even wachten en dan zijn ze ook gelijk cryogeen behandeld Helemaal organisch, puur natuur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 26 november 2010 Report Share Posted 26 november 2010 @marc: is niet te krijgen in NL. althans ... nog niet gevonden. en zonder daalt het niveau van de weergave nogal fors. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk93 Posted 26 november 2010 Report Share Posted 26 november 2010 mijn Finyl spray voor de cd's raakt op. dus ik bestelde "l'art du son" (http://www.uhfmag.com/Digital.html). gewoon even proberen. 4 cd's onder water van hun oude Finyl laagje ontdaan, dat spul erop. heb echt mijn best gedaan er naar te luisteren. het was duur en dan moet het goed zijn he. nou het verbleekt bij mijn oude spulletje, echt akelig. dus met dank retour gezonden. en in Canada Finyl besteld, laatste leverancier .... groet Vandaag net terug uit Brussel en een aantal cd onder den deze gehouden,en ik mag wel zeggen ze zijn weer schoon. En ze klinken na deze bepissing ook akelig goed hoor!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 26 november 2010 Report Share Posted 26 november 2010 zeker eerst ook wat van gedronken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 27 november 2010 Author Report Share Posted 27 november 2010 Vandaag m'n CD's en LP's weer eens 'n keer uitgezocht. Er staan er n.l. ca 800 LP's in m'n luisterhok en nog eens ca 500 in de ruimte ernaast. Het ging dus om de laatste 500 waar gewoon veel rommel tuzzen zit. Toch gaat er best wel wat tijd in zitten. M'n CD kast moest ook 'n keer afgestoft worden en heringedeeld worden (ca 500 CD's). Ik vind het indelen van zo'n kast lastig. Ik heb het nu globaal op de soort muziek en alfabetisch staan. Toch blijven er een hoop twijfelgevallen. Wat moet je b.v. met Garry Moore die naast blues ook rock gemaakt geeft..?? Of filmmuziek, of de testplaten en CD's. Eigenlijk een luxe probleem. Wanneer je alles door elkaar gooit en zo maar willekeurig muziek er uit haalt heb je telkens een verrassing... ok moi... Ik heb nu een teruggevonden Misa Criolla op staan en weet nu weer waarom hij aan de andere kant stond... zelden zo veel krassen gehoord. Maar toch wel heel mooie muziek. Verder was het de bedoeling geweest weer verder te vlechten aan twee luidsprekerkabels van elk 5,5 m lang (voor een goede vriend, anders begin ik er niet meer aan). Helaas is het er niet van gekomen.. Morgen weer een dag.. maar weinig audiofiel.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 27 november 2010 Report Share Posted 27 november 2010 (...) Beetje "bling bling" voor de kerst (...) Beste Tubejack, Vr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 28 november 2010 Report Share Posted 28 november 2010 Vandaag bij HanzeHifi geweest, een verslag volgt later. Eerst alle foto's maar eens uitzoeken en doorakkeren. Jammer van de Sansui, Jack. Hoe kun je nu een Sharp 'fiel' maken? Niet echt een merk dat ik met 'fieliteit' associeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 november 2010 Report Share Posted 28 november 2010 Jammer van de Sansui, Jack. Hoe kun je nu een Sharp 'fiel' maken? Niet echt een merk dat ik met 'fieliteit' associeer. Geduld, plezier dus: liefde & aandacht .... simpel Dit is halverwege de ombouw de print met potmeters moet er uit omdat ik anders niet kan solderen aan de line-print die er onder zit. De beveiliging print, riaa en de beide stuurprinten naar de eindtrappen zijn al klaar en voorzien van onderdelen die mij waarschijnlijk overleven. Mijn fiele dag was de Okki Nokki weer eens te voorschijn halen en LP's schoonmaken... B Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 3 december 2010 Report Share Posted 3 december 2010 een avondje radio luisteren, en na 22.00 WDR4. dan doen de kinderen spontaan de TV uit. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts