goodtube Posted 15 december 2010 Report Share Posted 15 december 2010 CD's vind ik erg goed klinken via een gerestaureerde Optonica vintage transistor versterker. LP klinken weer magisch via mijn van der Veen buizenversterker. Eigenlijk wil ik àlletwee En nu uuuh...alleen naar Radio luisteren Jack! Of.....een luidspreker schakelaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 15 december 2010 Report Share Posted 15 december 2010 Een luidspreker schakeling kan en is een aardige oplossing. Maar liefst heb ik gewoon één apparaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 15 december 2010 Report Share Posted 15 december 2010 Jack, al je cd's zoeken op LP bvb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 15 december 2010 Report Share Posted 15 december 2010 Ik heb een aantal mogelijkheden: 1) Combi van buizen in de voor en transistoren in de eindtrap (bi-ampen kan niet) 2) Een andere of verbouwde CD-speler. 3) Met transitoren voor/eind en een andere losse MC phono-trap maken. 1) Is makkelijk te maken, kan mijn MCML05 of P12 als pre gebruiken,de Optonica als eindversterker 2) en 3) zijn ook niet zo moeilijk maar kosten weer geld... Ik weet het nog niet.... wat ik wel weet dat de Optonica van mijn vriend erg goed klinkt. Eerst maar mijn eigen exemplaar op hetzelfde niveau te tillen. Vandaag mee begonnen, mijn exemplaar is vies en goor, heeft een keer een flinke storing gehad waarbij beide eindtrappen uitgefikt zijn.... Op zich aardig hersteld maar er klopte niets van de gebruikte eindtransistoren, niet gematched en willekeurige types gebruikt (als het maar werkt?) Afijn vervangen door 2 mooie setjes en de het relais in de uitgang vervangen. Staat weer lekker te spelen, alle elco's moeten nog wel vervangen worden.... morgen weer. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 16 december 2010 Report Share Posted 16 december 2010 Jack,dat wil ik al jaren altijd duidelijk maken,het perfecte bestaat in audio niet,het zijn compromissen of het is dit of dat Onzin! Perfectie bestaat voor wie het NIET wil horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 16 december 2010 Report Share Posted 16 december 2010 Leg mij dat maar eens uit,Perfecte Spido :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 16 december 2010 Report Share Posted 16 december 2010 Leg mij dat maar eens uit,Perfecte Spido :) Wol, bespaar je de energie. Je zult het toch niet begrijpen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 16 december 2010 Report Share Posted 16 december 2010 Wat in ieder geval w Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 16 december 2010 Report Share Posted 16 december 2010 Laat ik ook nog maar eens verslag doen. Ik ben de laatste tijd weinig met mijn set bezig geweest, heb me juist verdiept in gitaarversterkers. Dat heeft helemaal niks met hifi te maken en ik had dus veel bij te leren. Maar leren is leuk Grappig b.v. dat we in de hifi een grote kathodecondensator gebruiken, en in gitaarversterkers soms juist kleine om het laag af te kappen. Een goede high gain distortion ontwerpen vind ik veel moeilijker dan een hifiversterker Maar goed, een tijd terug had ik de voortrap uit mijn eindversterker gegooid. Klinkt heel goed. Maar op het moment luister ik weer veel naar 'beukmuziek' en ik miste het 'knallen'. Er zat toch meer power in? Gelukkig kan ik dat makkelijk proberen: De voorversterker werkt met 6SN7, daarvoor in de plaats 6SL7 gezet, en nu blazen de Deftones volop de kamer in Maar goed, er komt een nieuwe ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 december 2010 Report Share Posted 17 december 2010 [...] Maar goed, er komt een nieuwe ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 17 december 2010 Report Share Posted 17 december 2010 Goodtube ,dom geklets van jou,Spido zegt,, onzin,,, maar heeft geen antwoord klaar,zo simpel is dat, en als je leermeester geen antwoord weet te vinden ,geef ik hem het advies een studie te volgen over Elektronica ,dan wordt Spido misschien de slimste van de klas ,en Profeet Spido is dan toch een mooie uitspraak :D :lol: Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 17 december 2010 Report Share Posted 17 december 2010 Ha, welke? Ik las vandaag net over de de nieuwe LFD MK.IV SE, die is uiteraard weer wat mooier dan mijn schatje en dus zonder meer een aanrader; maar als ik jou goed inschat, dan ga je die nieuwe zelf bouwen of heb je die al bijna af. Je kent me goed Marc, het wordt deze, maar ik moet er nog aan beginnen. Ik had afgelopen woensdag weer een fijn audiofiel dagje, toen Koen van het AF-forum langskwam...Jij bent natuurlijk ook van harte welkom. M rc Ha Koentje, daar heb ik mijn DT van gekocht, aardige jongen Ja, ik zou ook eens bij jou langskomen, da's waar. Stuur maar een PB, als Koen gehakt kan horen wil ik ook mijn oor eens te luisteren leggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 17 december 2010 Report Share Posted 17 december 2010 Goodtube ,dom geklets van jou,Spido zegt,, onzin,,, maar heeft geen antwoord klaar,zo simpel is dat, Wol, laat jij nou eens zien waar je goed in bent. Tot dusver nog nooit iets van je gezien, behalve text. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 17 december 2010 Report Share Posted 17 december 2010 Wol l Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 17 december 2010 Report Share Posted 17 december 2010 Wol is overal slecht in,daarvoor kan wol ook niet beschikken over perfect pp en van mij hoef je niks te zien,is alleen geschikt voor mijn oren :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 december 2010 Author Report Share Posted 17 december 2010 365 dagen per week gebruik. Lekker audiofiel prutsen dus, Jack Is wel veel h Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 17 december 2010 Report Share Posted 17 december 2010 Beste Wol, Je snapte niet wat ik bedoelde met "Perfectie bestaat voor wie het NIET wil horen". En kennelijk wil je nu dat ik deze opmerking ga uitleggen. Als je de opmerking niet snapt, zul je ongetwijfeld de uitleg ook niet begrijpen. Toch zal ik proberen je een eindje op weg te helpen. Misschien dat je de rest zelf wel kunt bedenken. 1. Mensen die zichzelf als audiofiel beschouwen, zijn rare lui. En mensen die zichzelf beschouwen als perfectionistische audiofielen, zijn nog raarder. Wanneer zij echte, natuurlijke muziek horen, valt de klank hen tegen. "Haalt het niet bij mijn installatie!" vinden ze. (Bij live versus weergave experimenten meenden de meeste audiofielen dat de door een installatie weergegeven muziek live was, vooral wanneer die wat luider was en/of het hoog en/of laag wat extra werd versterkt.) Kortom: perfectie (gelijk aan de werkelijkheid) zou de audiofiel tegenvallen. De audiofiel wil geen perfectie, maar perversie. 2. Wie gelukkig wil worden, zal het nooit zijn. En wie perfect geluid in zijn kamer wil hebben, zal het daar nooit krijgen. Alleen als je het geluk niet najaagt, kan het zomaar in je leven komen. En als je gewoon van muziek gaat genieten, in plaats van al die dingen te doen waar dit forum zo vol van staat, kan de muziek zomaar perfect klinken. Voor j Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 17 december 2010 Report Share Posted 17 december 2010 Spido,80 procent van het verhaal van jou komt overeen met mijn verhaal in elektronische zin en worden , alleen jou verhaal geeft een totaal andere drive , maar de uitkomst is het hetzelfde De audiofiel zijn geen rare lui, die hebben gewoon een andere kijk op audio maar de uitkomst is het zelfde. Perfectionistische audiofielen, zijn nog raarder,ik noem dat eierwekkers daar ben ik helemaal mee je eens Spido.eens mens hoort het verschil toch tussen on-versterkt geluid en versterkt geluid dat moet toch een dove horen Musici horen anders als muziekliefhebbers en audio-fielen is mijn conclusie,dat wel niet zeggen dat ze het beter horen ,tussen spelen en luisteren is een groot verschil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 17 december 2010 Report Share Posted 17 december 2010 365 dagen per week gebruik. Lekker audiofiel prutsen dus, Jack Is wel veel h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 17 december 2010 Report Share Posted 17 december 2010 Deze is raak Spido : "Alleen als je het geluk niet najaagt, kan het zomaar in je leven komen." Vanmiddag, -na een paar dagen met rode oortjes geluisterd naar de Optonica SM-3000- Tòch weer de van der Veen UL-40S2 neergezet. Niet perfect met CD, maar ik word er toch méér gelukkiger wan Dus optie 2 blijft over. Jack P.s. Bart SE niet doen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 17 december 2010 Report Share Posted 17 december 2010 Jack,ik heb iemand een aantal jaren geleden eens blij gemaakt met een gainclone,warfdale van 79 euro,s per stuk en phillips 600 met een kleine modificatie, die man was in de wolken en daar kan ik nou van genieten ,heel simpel heel goedkoop,dus het hoeft niet duur te zijn om met de betere hifi op te starten Een tip voor Goodtube ,ik had een jaar naar dato een MV ringkern als uitgangstrafo in een van mijn buizen ampli zitten en dat is toch een aantal jaartjes geleden was jij toen nog bezig met Erres radio ,dus niet meer zeuren Goodtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 17 december 2010 Report Share Posted 17 december 2010 Volgens mij is Wol d Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 17 december 2010 Report Share Posted 17 december 2010 P.s. Bart SE niet doen... Waarom? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 17 december 2010 Report Share Posted 17 december 2010 P.s. Bart SE niet doen... Waarom? Weinig Henries/zelfinductie voor het laag. Door noodzakelijke luchtspleet tegen verzadiging van de kern. Ook met hele grote kernen/trafo's zoals ik ze custom heb laten maken. Vind ik het niet geweldig. Menno had er ook een theorie voor met een grafiek en dan zie je dat e.e.a. vastloopt. Heb ik even niet voorhanden. Vandaag weer flink opgeschoten met mijn eigen Sharp versterker, hij wordt leuk Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 17 december 2010 Report Share Posted 17 december 2010 Volgens mij is Wol d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts