fmjwillems Posted 17 december 2010 Report Share Posted 17 december 2010 P.s. Bart SE niet doen... Waarom? Weinig Henries/zelfinductie voor het laag. Door noodzakelijke luchtspleet tegen verzadiging van de kern. Ook met hele grote kernen/trafo's zoals ik ze custom heb laten maken. Vind ik het niet geweldig. Menno had er ook een theorie voor met een grafiek en dan zie je dat e.e.a. vastloopt. Heb ik even niet voorhanden. Vandaag weer flink opgeschoten met mijn eigen Sharp versterker, hij wordt leuk Niet mee eens. Jaren gespeeld met push-pull el34 gemod. Nu speel ik met Se 300b voor mijn beleving niets mooiers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 17 december 2010 Report Share Posted 17 december 2010 'k ben ook verbaasd Jack...jouw 300B klinkt mooier dan de UL40S-2 zeg je zelf en ik vond het ook magisch klinken bij jou destijds toen de 300B er aan hing. Kan me niet voorstellen dat je ineens van mening bent veranderd...ff sjouwen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 17 december 2010 Report Share Posted 17 december 2010 'k ben ook verbaasd Jack...jouw 300B klinkt mooier dan de UL40S-2 zeg je zelf en ik vond het ook magisch klinken bij jou destijds toen de 300B er aan hing. Kan me niet voorstellen dat je ineens van mening bent veranderd...ff sjouwen ? Misschien de verkeerde speakers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 17 december 2010 Report Share Posted 17 december 2010 Jaren gespeeld met push-pull el34 gemod. Nu speel ik met Se 300b voor mijn beleving niets mooiers. Geeft niet, het is jouw beleving. Ik heb het over puur technisch gezien Maar ok subjectief: Een EL34 vind ik persoonlijk ook niet zo'n geweldige buis, een 6550 vind ik veel mooier. Ik heb een SE met Emmison Labs 300BXLS en bandkerntrafo met echt forse kern. Dat speelt best mooi, maar hij staat werkeloos Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 17 december 2010 Report Share Posted 17 december 2010 Weinig Henries/zelfinductie voor het laag. Door noodzakelijke luchtspleet tegen verzadiging van de kern. Ook met hele grote kernen/trafo's zoals ik ze custom heb laten maken. Vind ik het niet geweldig. Menno had er ook een theorie voor met een grafiek en dan zie je dat e.e.a. vastloopt. Heb ik even niet voorhanden. Je verbaast mij ook Jack. En ach, zo is er op alles wel iets aan te merken. Ik heb thuis nooit iets anders dan SE gehad, daar kan het ook aan liggen. Laag is wel minder ja, een PP Bocama klonk wel lekker pittig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 17 december 2010 Report Share Posted 17 december 2010 Misschien de verkeerde speakers? Nee, die zijn perfect genoeg @Goodtube blijf niet sjouwen Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 17 december 2010 Report Share Posted 17 december 2010 Jaren gespeeld met push-pull el34 gemod. Nu speel ik met Se 300b voor mijn beleving niets mooiers. Geeft niet, het is jouw beleving. Ik heb het over puur technisch gezien Maar ok subjectief: Een EL34 vind ik persoonlijk ook niet zo'n geweldige buis, een 6550 vind ik veel mooier. Ik heb een SE met Emmison Labs 300BXLS en bandkerntrafo met echt forse kern. Dat speelt best mooi, maar hij staat werkeloos Jack Ieder zijn beleving Jack. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 17 december 2010 Report Share Posted 17 december 2010 Weinig Henries/zelfinductie voor het laag. Door noodzakelijke luchtspleet tegen verzadiging van de kern. Ook met hele grote kernen/trafo's zoals ik ze custom heb laten maken. Vind ik het niet geweldig. Menno had er ook een theorie voor met een grafiek en dan zie je dat e.e.a. vastloopt. Heb ik even niet voorhanden. Je verbaast mij ook Jack. En ach, zo is er op alles wel iets aan te merken. Ik heb thuis nooit iets anders dan SE gehad, daar kan het ook aan liggen. Laag is wel minder ja, een PP Bocama klonk wel lekker pittig. Omdat in je geheugen dingen anders of mooier zijn dan het in werkelijkheid is zet ik af en toe een andere versterker neer. Nog niet zo heel lang terug heb ik mijn SE ook veranderd naar 4ohm wat ook de impedantie is van mijn PP's. Het klinkt best goed, maar ik vind het t Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 18 december 2010 Report Share Posted 18 december 2010 Jaren gespeeld met push-pull el34 gemod. Nu speel ik met Se 300b voor mijn beleving niets mooiers. Geeft niet, het is jouw beleving. Ik heb het over puur technisch gezien Maar ok subjectief: Een EL34 vind ik persoonlijk ook niet zo'n geweldige buis, een 6550 vind ik veel mooier. Ik heb een SE met Emmison Labs 300BXLS en bandkerntrafo met echt forse kern. Dat speelt best mooi, maar hij staat werkeloos Jack Ieder zijn beleving Jack. Ze weten niet beter Frenske Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 december 2010 Report Share Posted 18 december 2010 Ieder zijn beleving Jack. Ze weten niet beter Frenske Echt wel ..... Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 18 december 2010 Report Share Posted 18 december 2010 Niet beter weten ? Inbderdaad echt wel, de EL 34 is behoorlijk rauw, een 6550 brengt al verbetering, de mooiste vervanging vind ik echter de KT 66, je verliest dan wel een beetje vermogen. Overigens ben ik het eens met degenen die stellen dat SE een niet zo vreselijk realistisch weergave vertoont, heb hier enige jaren geleden uitgebreid naar zitten luisteren, heb het nooit kunnen vinden met dit systeem. Draai nu met een UL40s waarin de eindbuizen zijn vervangen door de 2A3 een heerlijke triode, die ook best betaalbaar is. Dit alles met dank aan triode Dick.............. Ten op zichte van een SE een weergave met veel meer pit en een veel natuurlijker klank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 18 december 2010 Report Share Posted 18 december 2010 Draai nu met een UL40s waarin de eindbuizen zijn vervangen door de 2A3 een heerlijke triode, die ook best betaalbaar is. Dit alles met dank aan triode Dick.............. Ten op zichte van een SE een weergave met veel meer pit en een veel natuurlijker klank. Oooh, ben jij dat! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 18 december 2010 Report Share Posted 18 december 2010 Jongens, niet muggenziften elke versterker heeft zijn beperkingen en zijn doelgroep :D :lol: Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 18 december 2010 Report Share Posted 18 december 2010 Ieder zijn beleving Jack. Ze weten niet beter Frenske Echt wel ..... Jack Ooit kom je erachter Jack SE met de juiste speakers en er is niets mooiers PP is zeker niet slecht en het klinkt in de meeste gevallen al snel beter dan SE maar geef een goede SE de juiste speaker en je weet het voor de rest van je leven Ik heb al zo'n 30 buizenversterkers gebouwd de meeste single ended de meeste 300b's maar ook px25,2a3, 45, 71a en 1x met de 845 en als ik eens iets verkocht kwamen mensen met de meest uiteenlopende versterkers om dan te vergelijken en heb dus wel echt een vergelijking goed gehoord zelf heb ik de volgende pp versterkers gehad: Airtight dynaco Quad II Audio innovations Croft VAA 300b philips HF 309 Audio Note Soro Bocama Leak en ik ben er zeker nog een paar vergeten PP kan heel mooi zijn maar een goede (er is ook genoeg rommel)SE heeft iets dat niet goed uit te leggen is. het is een vanzelfsprekendheid en vloei gemakkelijkheid in het ontstaan van muziek PP presenteert het plaatje meer er word meer aan "gewerkt" zeg maar. er word iets versterkt en dat staat het realisme een beetje in de weg. Qua laag weergave heb ik zat PP gehoord die minder presteerden dan een SE met goeie UGT. Ik speel nu met Sun Audio paralel SE 300b's http://www2.big.or.jp/~sunaudio/sv/sv300bsm_e.html en geen enkele van bovenstaande PP versterkers had een betere laagweergave dan deze SE. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 december 2010 Report Share Posted 18 december 2010 Muggenziften Wol niet een idee om een cursus te gaan volgen? De inschrijving voor de TS is weer gestart http://www.mennovanderveen.nl/nl/tube_frameset.html @Jitze inderdaad ik denk ook dat PP échte triode inderdaad het mooiste is, maar wil je zoiets goed aansturen dat is nog niet zo eenvoudig vanwege de lage MU. Daar komt bij dat ik ook de 2A3 vind ik te duur vind. Hoewel die Sovteks... Hier een leuke test http://www.dhtrob.com/impressies/2a3s.htm Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 18 december 2010 Report Share Posted 18 december 2010 Jack,ik hoef geen cursus te volgen, maar je moet wel eens logisch denken Tube 300 ik wil wel eens vol Stevie Ray Vaughan horen op jou speakers Triode zijn geen wonder buizen en pentode ook niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 18 december 2010 Report Share Posted 18 december 2010 PP 2a3 kan ook inderdaad mooi zijn ik heb deze versterker 2 keer gebouwd 1 keer met de Rus en 1 keer met de 5687 als driver. http://www.magnequest.com/2a3_diy/Seth_2A3_s240_Manual_v1.pdf Edit niet zo mooi als SE natuurlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 december 2010 Report Share Posted 18 december 2010 http://www2.big.or.jp/~sunaudio/sv/sv300bsm_e.html en geen enkele van bovenstaande PP versterkers had een betere laagweergave dan deze SE. D Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 18 december 2010 Report Share Posted 18 december 2010 Jack,ik hoef geen cursus te volgen, maar je moet wel eens logisch denken Tube 300 ik wil wel eens vol Stevie Ray Vaughan horen op jou speakers Triode zijn geen wonder buizen en pentode ook niet Welke speakers heb ik dan Wol? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 18 december 2010 Report Share Posted 18 december 2010 Tube 300,dat bedoel ik nou net,laat maar komen het merk speakers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 18 december 2010 Report Share Posted 18 december 2010 Ik denk hoogrendements hoorns voor het mid/hoog. Maar wat voor het laag? Net zoiets als Bert Doppenberg doet, een soort booster tussen de eindversterker en de speaker in? Persoonlijk loop ik niet weg met SE, die ik heb gehoord waren/zijn wonderschoon in het mid, soms ook erg goed voor het hoog maar allemaal lieten ze het voor mij liggen in het laag, daar ligt hun zwakte(vind ik) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 december 2010 Report Share Posted 18 december 2010 Ik ga zo maar weer werken aan mijn gekregen Optonica SM-3000. Voor een transistor versterker mooi ding De knopjes hebben een nachtje in een sopje gelegen en het aangekoekte vuil (snot?) was makkelijk weg te halen... ze glimmen weer Verder ligt hij helemaal uit elkaar en het ziet weer "mooi rood" van de Wima's Lekker fiel prutsen Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 18 december 2010 Report Share Posted 18 december 2010 Bij mijn zoektocht naar de ideale buis kwam ik uit bij de 845. Alle goede eigenschappen van de 300B in combinatie met veel kracht en gecontroleerd en strak laag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 18 december 2010 Report Share Posted 18 december 2010 Ik denk hoogrendements hoorns voor het mid/hoog. Maar wat voor het laag? Net zoiets als Bert Doppenberg doet, een soort booster tussen de eindversterker en de speaker in? Persoonlijk loop ik niet weg met SE, die ik heb gehoord waren/zijn wonderschoon in het mid, soms ook erg goed voor het hoog maar allemaal lieten ze het voor mij liggen in het laag, daar ligt hun zwakte(vind ik) Dat heb ik gehad Ruud maar persoonlijk hou ik niet meer van een aparte versterker op het laag. Ik heb dit nooit echt perfect gekregen wel goed maar de verschillende karakters schemerden altijd door en dan gaf ik de laagversterker al identiteit van de hoofd versterker mee door hem van de speaker terminals af te nemen. crossover frequentie was 150 of 200 Hertz ik heb nl met verschillende BD systemen gespeeld http://www.bd-design.nl/contents/en-us/d118.html boven op de kasten zie je versterkers staan met de 45 als eindbuis 1932 de driver is ook een direct verhitte triode de RE 404 telefunken uit 1941 Stevie Ray Vaughan kon hier de ramen laten trillen met 1.5 watt Wol Die heb je nooit gehoord maar mijn huidige speakers wel want je bent al eens bij me thuis geweest Dat waren de Audio Note E spe HE speakers in Echt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 18 december 2010 Report Share Posted 18 december 2010 Bij mijn zoektocht naar de ideale buis kwam ik uit bij de 845. Alle goede eigenschappen van de 300B in combinatie met veel kracht en gecontroleerd en strak laag. de 845 heb ik 1 keer zelfgebouwd het was deze : http://tomo.fine.to/koubou_old/MEG-845-J.html het is nooit verder gekomen dan een "plank" versterker ik heb er mee gespeeld open en bloot op een plank en er nooit een kast voor gebouwd zo beginnen al mijn versterkers. Verder heb ik een Sonore 845 SE gehad gebouwd door Sonore Soundsystems. die had iemand ingeruild op een voorversterker van mij. gehoord heb ik er verschillende. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts