fmjwillems Posted 18 december 2010 Report Share Posted 18 december 2010 Jack,ik hoef geen cursus te volgen, maar je moet wel eens logisch denken Tube 300 ik wil wel eens vol Stevie Ray Vaughan horen op jou speakers Triode zijn geen wonder buizen en pentode ook niet Welke speakers heb ik dan Wol? Die heeft Wollie bij mij gehoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 18 december 2010 Report Share Posted 18 december 2010 Bij mijn zoektocht naar de ideale buis kwam ik uit bij de 845. Alle goede eigenschappen van de 300B in combinatie met veel kracht en gecontroleerd en strak laag. En je hebt er een driver voor nodig.. Met een 300B moet het wel lukken, vind ik alleen wel nogal een 'Rolls Royce'-oplossing.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 18 december 2010 Report Share Posted 18 december 2010 Tube 300,dat wil ik wel eens horen stevige knallende blues op jouw speakers met triode Maar eerlijk is eerlijk De Weavers in Carnegie Hall bij Tube 300 was voortreffelijk en was super goed ,dat zit nou nog in mijn hoofd rond te dwarrelen onvergetelijk. Stevig bleus heb ik alleen onvervormd op een show op vliegveld Heathrow gehoord, 845 pp op hoorns speakers, op andere shows met 300 B, waardeloos zakte als een pudding in elkaar zelfs bij alle Audionote versterkers bij K Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 18 december 2010 Report Share Posted 18 december 2010 Wol het is alweer een tijdje geleden dat je bij mij was had ik toen de AN luidsprekers al of speelde ik toen nog met deze: http://www.musicalaffairs.com/prod/grandcrescendo_en.php Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 18 december 2010 Report Share Posted 18 december 2010 Tube 300,je speelde met AN speakers en zelfbouw triode ampli en PU van die Belgiek Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 18 december 2010 Report Share Posted 18 december 2010 Tube 300,je speelde met AN speakers en zelfbouw triode ampli en PU van die Belgiek Aha nou weet ik het weer een Jan Allaerts en een Western Electric WE91 style volgens Jean Hiraga en de AN speakers De WE91 is heel mooi in het midden gebied maar niet echt heel breedbandig het laag en voornamelijk hoog houd het al snel voor gezien maar het midden gebied is onnavolgbaar. stemmen kan geen enkele PP op deze manier laten horen je hebt het gehoord Maar deze Hiraga WE91 L'Audiophile versterker is er 1 met compromissen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 18 december 2010 Report Share Posted 18 december 2010 Ik denk hoogrendements hoorns voor het mid/hoog. Maar wat voor het laag? Net zoiets als Bert Doppenberg doet, een soort booster tussen de eindversterker en de speaker in? Persoonlijk loop ik niet weg met SE, die ik heb gehoord waren/zijn wonderschoon in het mid, soms ook erg goed voor het hoog maar allemaal lieten ze het voor mij liggen in het laag, daar ligt hun zwakte(vind ik) Dat heb ik gehad Ruud maar persoonlijk hou ik niet meer van een aparte versterker op het laag. Ik heb dit nooit echt perfect gekregen wel goed maar de verschillende karakters schemerden altijd door en dan gaf ik de laagversterker al identiteit van de hoofd versterker mee door hem van de speaker terminals af te nemen. crossover frequentie was 150 of 200 Hertz ik heb nl met verschillende BD systemen gespeeld http://www.bd-design.nl/contents/en-us/d118.html boven op de kasten zie je versterkers staan met de 45 als eindbuis 1932 de driver is ook een direct verhitte triode de RE 404 telefunken uit 1941 Stevie Ray Vaughan kon hier de ramen laten trillen met 1.5 watt Wol Die heb je nooit gehoord maar mijn huidige speakers wel want je bent al eens bij me thuis geweest Dat waren de Audio Note E spe HE speakers in Echt. Tube, je zult mijn geheugen op moeten frissen want bij mijn weten ben ik nog nooit bij je geweest Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 18 december 2010 Report Share Posted 18 december 2010 Hoi Ruud het stond er ook niet heel duidelijk zie ik nu ik had het op het laatst in het stukje tegen Wol Ik ben wel al eens bij jou geweest (EMT element) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 18 december 2010 Report Share Posted 18 december 2010 tube 300 ,heb je ook nieuwe speakers Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 18 december 2010 Report Share Posted 18 december 2010 tube 300 ,heb je ook nieuwe speakers Nee nog altijd Audio Note Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 18 december 2010 Report Share Posted 18 december 2010 Tube 300,bij Frenske klinkt het ook goed.ben je daar eens geweest Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 18 december 2010 Report Share Posted 18 december 2010 Tube 300,bij Frenske klinkt het ook goed.ben je daar eens geweest Jazeker, en ik ken de versterkers van Frenske ook erg goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 december 2010 Report Share Posted 18 december 2010 (edited) Net het front voor de 2e keer schoongemaakt 1e keer gewoon natmaken met water en laten weken, 2e keer met een nat dweiltje met ietsje ontvetter en heel voorzichtig poetsen anders gaan de letters er af. Hij staat weer te glimmen en te spelen Op 2 dikke 10.000uF elco's die besteld zijn is hij klaar. Oja nog wat autowax.... Ga hem straks proberen met de PP's :-) Hij staat te spelen en klinkt nog een beetje ruw (logisch), maar het laag is mooi strak Nog niet zolang geleden was deze amp "klikorijp" tenminste zo zag hij er uit... nu is het een prachtige versterker .... Het leuke is ik heb er nog een.... en die ga ik ook "redden". Jack Edited 18 december 2010 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 18 december 2010 Report Share Posted 18 december 2010 http://www2.big.or.jp/~sunaudio/sv/sv300bsm_e.html en geen enkele van bovenstaande PP versterkers had een betere laagweergave dan deze SE. D Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 18 december 2010 Report Share Posted 18 december 2010 Inderdaad laag genoeg het kan echt beuken! Maar om de e.e.a. reden sprankelt het hoog niet. Uit metingen blijkt echter dat het -3db punt zo rond 50Khz ligt, dus helemaal snappen doe ik het niet... ik doe hem ook niet weg .... Misschien toch nog maar eens naar kijken Koppelcondensatoren Jack! Ook al meet het goed, misschien daar eens naar kijken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 18 december 2010 Report Share Posted 18 december 2010 Geef het niet op met SE ik weet het niet zeker maar ik denk dat jouw speakers best met een met een goede SE versterker combineren het rendement is ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 19 december 2010 Report Share Posted 19 december 2010 (...) Ik heb onze speakers het eerst goed gehoord bij jou thuis, met de 300B eraan. Naar aanleiding van die sessie heb ik de PP's toen besteld. Daarna, heb ik ze niet meer zo goed horen klinken ook hier niet als op die 300B van jou Beste Goodtube, Ik weet een adresje waar je ze kunt horen aan een zware stereo-torren-eindversterker (Denon POA 2800 "Optical Class A") met een hoge dempingsfactor. Misschien wil je je referentiekader (zo mogelijk!) nog wat verbreden? Beste Tubejack, (...) Nog niet zo heel lang terug heb ik mijn SE ook veranderd naar 4ohm wat ookde impedantie is van mijn PP's. Het klinkt best goed, maar ik vind het té warm klinken. (...) Posted 17 December 2010 - 22:30 PM #5809 De impedantie van luidsprekersystemen is, net zoals de akoestische en de elektrische fase, zoals jij wel weet, afhankelijk van de frequentie. En daarnaast, in enige mate, van belastingsduur (verhitting spreekspoel, thermoplasticiteit van de conus-ophanging). Jouw luidsprekers zijn qua fase en impedantie extreem vlak. Maar de capaciteit van de lucht in de baskamer zorgt ook bij jouw speakers in het laag (als gevolg van het reflexsysteem) aan weerszijden van de eigenresonantiefrequentie van de ingebouwde woofer/middentoners onvermijdelijk voor reactiviteit die zich uit als verhoogde impedantie. Twee even kleine impedantiebultjes aan weerszijden van de systeemresonantiefrequentie, dus. (Nature WILL come out!) Naar het hoog toe levert de inductieve component van de spreekspoelimpedantie van de woofer/middentoners een verhoging van de impedantie op: de hoogsectie (de tweeter in zijn resistieve bereik) vlakt die in de systeemimpedantie echter door parallelschakeling sterk af. (De ontwerper hàd een Zobel - inductiecompensatienetwerkje voor de woofer/middentoners kunnen toepassen, om de toename van de inductieve impedantie te elimineren. Maar de voordelen van zulke inductiecompensatie heeft hij nooit gehoormatig kunnen vaststellen. En je kènt hem, Tubejack: wat Klaas niet hóórt, dat bestáát niet! ) Pas naar het supersone gebied toe is er weer sprake van verhoogde impedantie, door de geringe inductie van de tweeterspreekspoel. (Het vrijwel theoretisch voordeel van de ribbon doet zich hier gelden... een voordeel waar in systemen als de jouwe belangrijke dynamische nadelen tegenover staan. Kiezen is moeilijk... en daarom vakwerk!) Enfin... wat ik maar wil zeggen: die impedantie van 4 Ω geldt strikt genomen slechts als nominale waarde, standaard gemeten op en rond 1 kHz. (Enne... rond 1 kHz is de demping door de versterker-uitgang natuurlijk lang niet zo van belang als in het basgebied!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 december 2010 Report Share Posted 19 december 2010 Geef het niet op met SE ik weet het niet zeker maar ik denk dat jouw speakers best met een met een goede SE versterker combineren het rendement is ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 19 december 2010 Report Share Posted 19 december 2010 Goodtube, je moet je niet gek laten maken,blijf met beide benen op grond staan,die MV met ringkern of E kern is een allrounder die is goed,met in triode instelling klinkt die beter en in pentode kun je uit je dak gaan. Goodtube, puur triode is ook niet alles,en op die zeepkist met die optical class A van Spido kun je ook op of aanmerkingen maken Opticall Class A, wat een dom geklets gewoon om meer Dennon te verkopen anders niks, over de aanpassing versterker -speakers in het laag in theorie heeft Spido gelijk, en op elke versterker is wat op of aan te merken maar geef mij maar liever het mid hoog van jou MV dan het het mid-hoog van die zeepkist van Spido Wie een versterker heeft die perfect is mag de eerste steen gooien, wol 23 vers 716 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 december 2010 Report Share Posted 19 december 2010 Wie een versterker heeft die perfect is mag de eerste steen gooien, wol 23 vers 716 Mag het ook perfect genoeg zijn .... in dat geval... Even zonder gekheid.. eigenlijk wil je (denk ik) het hoog en midden van een buis en het laag van een transistor versterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 19 december 2010 Report Share Posted 19 december 2010 Jack,je hebt 3 mooie versterkers waar menige jaloers op kunnen zijn de MV de V-fet en de triode,bij uitstek zijn het top versterkers ,ik mis wel de OTL bij jou op het lijstje Jack voor mij OTL buizen voor mid -hoog en PWM, bijvoorbeeld Hypex mag ook een Tripath zijn in het laag Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 19 december 2010 Report Share Posted 19 december 2010 en op die zeepkist met die optical class A van Spido kun je ook op of aanmerkingen maken Opticall Class A, wat een dom geklets gewoon om meer Dennon te verkopen anders niks, Wol, Spido heeft toch een Marantz PM80? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 19 december 2010 Report Share Posted 19 december 2010 Sinds wanneer heeft Klaasje nog een tweede virtueel persoon rondlopen op dit form Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 19 december 2010 Report Share Posted 19 december 2010 Buizenbart,als ik dit form van Spido alias Klaas V leest ,heeft die een Dennon ampli Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 19 december 2010 Report Share Posted 19 december 2010 (...) Ik heb onze speakers het eerst goed gehoord bij jou thuis, met de 300B eraan. Naar aanleiding van die sessie heb ik de PP's toen besteld. Daarna, heb ik ze niet meer zo goed horen klinken ook hier niet als op die 300B van jou Beste Goodtube, Ik weet een adresje waar je ze kunt horen aan een zware stereo-torren-eindversterker (Denon POA 2800 "Optical Class A") met een hoge dempingsfactor. Misschien wil je je referentiekader (zo mogelijk!) nog wat verbreden? Spido weet het natuurlijk het beste,hij heeft al de meest uiteenlopende versterkers erop gehoord. Als de speakers geen goeie match zijn met een triode SE versterker dan zal je nooit de "magie" in een se versterker kunnen vinden. Dan kan je beter een zware transistor versterker gebruiken zoals hij aangeeft of een pp met feedback Ik dacht echt dat de PP's geschikt waren ervoor maar als de Q factor van de units een hoge dempingsfactor van de versterker nodig hebben gaat het inderdaad niet goed werken en word SE onterecht iets aangepraat. Het blijft natuurlijk altijd een samenwerking tussen versterker en weergever succes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts