Guest Posted 19 december 2010 Report Share Posted 19 december 2010 Tube 300,hebben we allemaal de zelfde oren Die pp gaan ook goed op de MV zet ze maar in triode,natuurlijk moet het een eenheid zijn tussen speaker,versterker en cd of turntable Wie zegt dat die buizen heeft gebruikt ,je kunt ook zo zeggen die speaker is af getrild met zijn oren op de Dennon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 december 2010 Report Share Posted 19 december 2010 Dat wordt weer sjouwen Even alle gekheid op een stokje van alle versterkers die ik heb staan vind ik mijn SE erg muziekaal, hier nog een oude foto met KR 300BXLS. Bij mij niet helemaal perfect in het laag, wel zeer mooi en vloeiend in het midden in het hoog mis ik wat sprankeling. Kan inderdaad koppel C zijn is nu een neutrale Auricap. Als 2e mijn VDV UL-40S2 in triode vind ik hem te soft maar in UL precies goed. Ook hier is het laag niet echt strak, maar hoog en midden zéér goed. Wat meer power als de SE. De gedeelde 3e plaats is een VDV in supertriode met 6650 en Sony Vfet TA-4650 en die Sharp Optonica SM-3000 die nu een aantal uur staat te spelen. Dit alles met CD-weergave. Met LP is het een ander verhaal, daar vind ik de combi VDV MCML05 en UL-40S2 het mooiste klinken. Logisch ook die 3 zijn samen met mijn pickup-element een haast perfecte combi. Dat Spido weet wélke versterkers het best combineren met zijn PP 2x 16,5 en dan bedoel ik dit specifieke model... durf ik te betwijfelen Volgens mij is het naast decenia ervaring ook een beetje geluk hoe iets uitpakt... Het leuke van die Optonica is dat hij groen is, hij verbruikt t.o.v. een buizen versterker nauwelijks stroom omdat hij v.n.l. in klasse B staat maar m.i.toch heel goed presteert. En dàt voor een apparaat uit de 70e jaren.... Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 19 december 2010 Report Share Posted 19 december 2010 Om een verwarring te voorkomen: De PP's matchen zoals aanvankelijk al gemeld gewoon goed met SE, PP T, PP UL en SS (solid state). De grote PP's (SS 30) doen dat met 2x13 Watt nog weer makelijker dan de 2x16,5. Ik heb dat zelf getest en mijn verhaal staat op de site van de bouwer. Bij mij klinkt de PP minder spannend dan dat ik het bij Jack destijds heb gehoord. Dat komt voornamelijk door de ruimte. Mijn luisterkamer is harder. Nu staat mijn versterker weer in Super Pentode en dat bevalt mij toch wel zeer uitstekend. (Dit is de Super Triode schakeling van Menno voor de UL40-S2 maar dan met de eindbuizen in Pentode geschakeld. Je kunt dan nog met de terugkoppeling (2M2) weerstanden spelen (kleiner maken, bijvoorbeeld 1M8 of 1M5) maar ook met 2M2 doet ie het heel mooi en dan is de omschakeling van ST naar SP in 5 minuten gepiept. Ik moet nog steeds een keer een schakelaar maken hiervoor. De versterker is met deze schakeling bij Menno gedemonstreerd op een zaterdagmiddag, 25 sept 2010 om precies te zijn ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 19 december 2010 Report Share Posted 19 december 2010 Maar ik denk wel dat als Spide zegt dat de PP beter klinken met een dikke solidstate bak dat dat dan zo is. Hij heeft vast en zeker de meeste combinaties gehoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 19 december 2010 Report Share Posted 19 december 2010 Maar ik denk wel dat als Spide zegt dat de PP beter klinken met een dikke solidstate bak dat dat dan zo is. Hij heeft vast en zeker de meeste combinaties gehoord. Dat is nooit zo.....want "is beter" staat bovenaan in het Subjectief Woordenboek Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 19 december 2010 Report Share Posted 19 december 2010 Maar ik denk wel dat als Spide zegt dat de PP beter klinken met een dikke solidstate bak dat dat dan zo is. Hij heeft vast en zeker de meeste combinaties gehoord. Dat is nooit zo.....want "is beter" staat bovenaan in het Subjectief Woordenboek Dat is ook zo, mischien dan toch dan maar een mooie direct verhitte SE Triode een kans geven Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 19 december 2010 Report Share Posted 19 december 2010 of gewoon niets veranderen... James Taylor, Jennifer Warnes, Yello........... het klinkt lekker hier ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 19 december 2010 Report Share Posted 19 december 2010 of gewoon niets veranderen... James Taylor, Jennifer Warnes, Yello........... het klinkt lekker hier ! als het lekker klinkt lekker zo laten ps.daar noem je wel makkelijk en "veilig spul" dat klinkt overal wel goed op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 december 2010 Report Share Posted 19 december 2010 De Sharp Optonica SM-3000 die vanaf vanochtend vroeg staat te spelen, klinkt ook erg goed. Alleen hele dikke diodes in de voeding worden ietsje warm en dan moet je 2x voelen... http://audioklassiks.de/db/html/seite25.optonica.sm-3000.htm Ik krijg van de week -met een beetje geluk- de houten zijkanten en de bovenkap, dan is hij in ieder geval technisch gezien mooier als nieuw. Mijn exemplaar die nu staat te spelen ziet er bijna weer zo mooi uit... wat een paar keer "soppen" niet doet 1975 .... toen zat ik op de LTS en ik ken deze high-end lijn pas een jaar of zo... http://en.wikipedia.org/wiki/Optonica Er zit ook een mooie phono-trap in maar die is helaas niet geschikt voor MC low out put. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 december 2010 Report Share Posted 19 december 2010 ps.daar noem je wel makkelijk en "veilig spul" dat klinkt overal wel goed op De laatste cd van Yellow veilig Die m.i. afgemixt op monitoren met een 10" woofer Maar het ken net.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 19 december 2010 Report Share Posted 19 december 2010 ps.daar noem je wel makkelijk en "veilig spul" dat klinkt overal wel goed op De laatste cd van Yellow veilig Die m.i. afgemixt op monitoren met een 10" woofer Maar het ken net.... Yello - Touch is juist helemaal niet veilig. Die ultra-lage frequenties zijn een goede test. Dus dat wilde ik horen, op Super Pentode -ballenmode- Gaat dus super. Ben wel amused over deze schakeling (die ik volgens Menno zelf heb uigevonden ) O ja, de dempingsfactor is hiermee 1 (de Kanzy KAAM-1000 heeft overigens ook zo'n lage DF) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 december 2010 Report Share Posted 19 december 2010 (edited) Mooi Goodtube Ik heb inmiddels de Optonica weer omgewisseld voor mijn UL-40S2. En Tube300 heeft gelijk.... magisch Groet, Jack By the way van die Kanzy KAAM-1000 hoor ik weinig meer ... Edited 19 december 2010 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 19 december 2010 Report Share Posted 19 december 2010 voor mij OTL buizen voor mid -hoog en PWM, bijvoorbeeld Hypex mag ook een Tripath zijn in het laag Helemaal mee eens wol Van alle buizenversterkers die ik heb gehoord steken ze er met kop en schouders bovenuit...vind ik (dus discussie ga ik niet op in ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 december 2010 Report Share Posted 19 december 2010 Lekker makkelijk Ruud .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 19 december 2010 Report Share Posted 19 december 2010 Ruud ,ik heb eens een buizen MC na gebouwd van Nederlandse makelij, voedingspaning 30 volt klonk geweldig ,die zal je waarschijnlijk ook hebben of niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 19 december 2010 Report Share Posted 19 december 2010 Heerlijk Jack, ik in 1968 op de LTS,de rotte geur van de pertinax en klodderde met soldeervet heerlijk ,mijn eerste mono tuner gebouwd en veel spijbelen underground muziek luisteren in de kroeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 19 december 2010 Report Share Posted 19 december 2010 Heerlijk Jack, ik in 1968 op de LTS,de rotte geur van de pertinax en klodderde met soldeervet heerlijk ,mijn eerste mono tuner gebouwd en veel spijbelen underground muziek luisteren in de kroeg Spijbelen van de les Nederlands zeker..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 december 2010 Report Share Posted 19 december 2010 Of-topic ik ging naar de kroeg disco Wol v Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 december 2010 Author Report Share Posted 19 december 2010 Mijn audiofiele dag bestond gistermiddag aan een bezoekje aan de Stemvork. De hele winkel was weer anders ingericht. De muziekinstrumenten waren nu hoofdzakelijk naar de bovenverdieping verhuist. Beneden was dus weer veel meer ruimte voor audioapparatuur. Tijdens het opruimen zijn er een paar surroundsetjes boven water gekomen. Van die redelijk eenvoudige 5 kanaalsdingen, maar wel met alumnium behuizing en versterker voor het hele spul in de subwoofer ingebouwd. Tussen de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 19 december 2010 Report Share Posted 19 december 2010 Lekker makkelijk Ruud .... Niet dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 19 december 2010 Report Share Posted 19 december 2010 Ruud ,ik heb eens een buizen MC na gebouwd van Nederlandse makelij, voedingspaning 30 volt klonk geweldig ,die zal je waarschijnlijk ook hebben of niet Een A.... pre-pre? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 december 2010 Report Share Posted 19 december 2010 Lekker makkelijk Ruud .... Niet dan? Ja zo voeg je toch niets aan een eventuele discussie toe. Wat ik zo bijzonder vind dat de meeste mensen het alleen over de voordelen van iets hebben... zelden hoor je de nadelen. Of het moet pijn in de portemonnee zijn Zodra je 2 of meer actieve componenten parallel of op een andere manier gaat samen schakelen heb je een probleem. Hoe zorg je er voor dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 19 december 2010 Report Share Posted 19 december 2010 Lekker makkelijk Ruud .... Niet dan? Ja zo voeg je toch niets aan een eventuele discussie toe. Jack Waarom zou je over een persoonlijke mening moeten discussi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 december 2010 Report Share Posted 19 december 2010 Nietus Het is m.i. interessant om te horen waarom iemand tot een bepaalde keuze is gekomen. Daarbij is jouw config nou niet bepaald een standaard iets. Smaak is natuurlijk persoonlijk, wellus of nietus daarover is imho niet eens aan de orde... Net als een realistische weergave van een live optreden m.i. een utopie is. Maar emotie weergeven kan wel, ook met transistoren uit 1976 Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 19 december 2010 Report Share Posted 19 december 2010 Buizenbart,als ik dit form van Spido alias Klaas V leest ,heeft die een Dennon ampli Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts