Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Frenske, maar zo hard hebben we bij jou ook niet gespeeld :D

Moet dat dan? ;)

Ik wil mijn oren sparen heb er maar twee. :P:D;)

Als het hard moet dan klopt er iets niet Wollie. ;)

Beste fmjwillems,

Een groot volume verbetert in het algemeen de duidelijkheid niet.

En de levensechtheid in het algemeen ook niet.

Kwantiteit kan niet worden omgezet in kwaliteit.

Tot zoverre heb je dus gelijk, denk ik.

Maar een componist gebruikt zijn aantekeningen ffff en fff niet voor niks.

Evenmin als zijn noteringen pppp en ppp.

"Zeer luid" en "luid" zijn, net als "heel zacht" en "zacht" expressiemiddelen.

Werkelijkheidsweergave vereist dan ook niet alleen duidelijkheid en natuurlijkheid, maar ook de dynamiek van de oorspronkelijke opname. Niet m

Dat is een beslissing die je zelf mag maken bij Menno lijkt me

ik ken Menno verder niet

Maar het is toch leuk dat je tegen een lagere prijs kan instappen en later kan upgraden

dat is voor de koper leuk en slim van de verkoper.

Daarbij is het prutsen aan het spul om weer een stapje te maken ook leuk

voor mij tenminste wel.

Zo heb ik bv. een SE gebouwd die niet vastloopt in het hoog en Stevie Ray Vaughan vol kan spelen :lol::D Dat gaat ook niet in 1 keer daarvoor moet je stapjes maken en vaak stapjes terug doen.

Ook nuchter blijven en bv dure componenten waar je lang op moest wachten.

ook weer aan de kant te zetten als daarmee de "verandering" de verkeerde kant uit ging.

Dat kost veel geld maar is ook leerzaam.

Als ik het goed begrepen heb kan je het bij Menno kan allemaal horen het is al ontdekt en uitgedokterd je kan dus veilig upgraden en zelf beslissen ik denk niet dat hij je een pistool tegen het hoofd houd om bv zilver gewikkelde ugt's bij de kit te nemen :)

Guest tubejack

Jack,dit geen negatieve gedoe,dit is woeker audio, :angry:

Menno vd Veen verkoopt gewoon een on-complete versterker,want je kunt nog dit erbij kopen en dat nog, is toch twee keer plukken --graaien--of niet Jack. :(

Wat als hij jou laat luisteren hoor je bij hem de complete versterker,terwijl je als het koopt een on-complete versterker mee naar huis neemt, en dan kom je thuis en je hoort dat je het beter gehoord heb bij Menne vd Veen :D

Ik geef je een voorbeeld,je maakt een prijs afspraak met iemand die bij jou een karwei voor een bepaald bedrag X maakt ,

het karwei is klaar en dan zeg de persoon het is 450 euro,s duurder geworden want ik ben dit tegen gekomen en dat ,mijn vraag ga jij hiermee akkoord !!

Dus jij betaalt gewoon :D

Dat zie je verkeerd, waarom ben je Menno van der Veen zo aan het bashen?

Het oorspronkelijk ontwerp van de UL-S40S2 is van rond de 2004 in werkelijkheid zal dit

Maar het is toch leuk dat je tegen een lagere prijs kan instappen en later kan upgraden

dat is voor de koper leuk en slim van de verkoper.

Zo is het. En dat geldt eigenlijk voor alles in de wereld.

Wol heeft dan ook ongelijk. Ik negeer hem liever en neem me bij deze voor niet meer op zijn uitlatingen te reageren.

Laat Wol terug in z'n hok kruipen -kan ie een misschien nog een cursusboek NL taal gaan lezen-, hij vervuilt dit forum het hele jaar al. Bah.

Jack,andere firma,s verwerken hun ideeën in een nieuwe lay-out en een E-choke en een auto-bias zoveel matriaal is het weer ook niet :D

En mijn huiswerk maak ik wel goed ,daar hoef je niet bang voor te zijn :)

Ze maken het lekker duur,en dat is nou zeer interessant, vult goed de beurs voor Menno vd Veen :) De klant hoort wat en die krijgt het niet :) En daar wil ik het bij laten :D

Wol als de klant zegt ik wil dit wat ik hoor en ik wil ervoor betalen krijgt hij het lijkt mij simpel.

Als hij met de standaard kit wil beginnen kan dit ook voor minder geld.

Het leuke is dat je niet meteen heel veel geld kwijt bent en de versterker kunt laten "groeien" in stapjes.

Zo krijg een ook inzicht in de verschillende configuraties en je richting bepalen.

Eigenlijk is dit voor veel mensen veel en veel leuker dan een mooie versterker kopen en inpluggen klaar .

Er blijft altijd wat te prutsen of te ontdekken en dat willen wij audiofielen toch of niet dan?

Zo zie ik het tenminste en ik vind dat nou net het leuke aan onze hobby :)

Weinig audiofiele dagen de laatste tijd voor mij in mijn eigen luisterzolder.:blink:

Zit in een bezinning fase v.w.b. de set en welke volgende stap ik ga maken.

Upgrading of downgrading is de zelfgestelde vraag.

Wel afgelopen zaterdag bij een mede-forummer en AVMN lid geluisterd.

Dat was erg gezellig en bovenal een erg goede geluidsweergave en zeer mooie zelfgebouwde speakers.

Erg fraai zien de speakers eruit en zo klinkt het ook.

Een cd weergave die mij deed smullen (en dat heb ik niet gauw met cd).

@ Wol,

Het zou toch een stuk prettiger zijn als je eens wat minder in wartaal schrijft.

Het maakt het lezen en het begrijpen ervan niet gemakkelijker erop.

En hou ook eens op met bepaalde mensen te bashen, zoals je nu weer doet met Menno van der Veen.

Ik stoor mij daar aan en ben vast niet de enige hierin.

Guest tubejack

Wol als de klant zegt ik wil dit wat ik hoor en ik wil ervoor betalen krijgt hij het lijkt mij simpel.

Als hij met de standaard kit wil beginnen kan dit ook voor minder geld.

Het leuke is dat je niet meteen heel veel geld kwijt bent en de versterker kunt laten "groeien" in stapjes.

Zo krijg een ook inzicht in de verschillende configuraties en je richting bepalen.

Eigenlijk is dit voor veel mensen veel en veel leuker dan een mooie versterker kopen en inpluggen klaar .

Er blijft altijd wat te prutsen of te ontdekken en dat willen wij audiofielen toch of niet dan?

Zo zie ik het tenminste en ik vind dat nou net het leuke aan onze hobby :)

Zo kun je het ook zien, maar zo is het niet gegaan. Zover ik weet, vanaf het begin was het duidelijk

toen de UL-40S2 op de markt kwam dat dit niet de eindfase was. Sterker nog de gebruiker werd en wordt

aangemoedigd om het e.e.a. zelf te doen.

Ik moet de 1e leverancier nog tegenkomen die dat zo doet en die ook kritisch durft te zijn

op zijn eigen product. Hier het hele verhaal http://www.mennovanderveen.nl/nl/ul40-s2-mod.html

Mijn audiofiele dag? vanochtend samen met mijn oudste dochter muziek geluisterd.

Eerst via de Sharp Optonica en dat klinkt fijn, daarna een aantal nummers via mijn UL-40S2

en dàt is toch van een heel andere orde.

Het is net wat FMJWillems? laatst zei: "sommige dingen kun je maar beter niet horen"

Jack

Zo kun je het ook zien, maar zo is het niet gegaan. Zover ik weet, vanaf het begin was het duidelijk

toen de UL-40S2 op de markt kwam dat dit niet de eindfase was. Sterker nog de gebruiker werd en wordt

aangemoedigd om het e.e.a. zelf te doen.

Jack

Hoi Jack ik heb het verhaal gelezen

het is een mooie insteek inderdaad

zeker kan je zelf dingen uitproberen en ervaringen uitdelen

zo kunnen andere mensen er van profiteren en op een "veilige" manier gaan upgraden

succes verzekerd en je weet van te voren welke kant je uitgaat

dat bedoelde ik ook te zeggen.

Ik vind het een mooi product op deze manier

Ik heb 2 keer een van der Veen gehoord maar ik weet niet hoe ze opgebouwd waren en het was op een vreemde set het was wel goed maar niet echt geweldig vond ik .

Audiofreak,het zijn toch feiten,het heeft totaal niks met bashen te maken en als dat volgens jou wartaal is ,dan heb jij toch geen ballen verstand van elektronica :)

En als jij een vriendje van Menno bent het zei zo :D

Wol, je kunt ook niet lezen

Guest tubejack

Ik heb 2 keer een van der Veen gehoord maar ik weet niet hoe ze opgebouwd waren en het was op een vreemde set het was wel goed maar niet echt geweldig vond ik .

Elk voordeel heeft een nadeel, van buiten zien ze er hetzelfde uit.

Ik ben van mening dat je voor 1400euro een mooi pakket krijgt met een set 6550 buizen waarmee

met met een paar kleine in greepjes van een paar euro gewoon een zeer solide versterker hebt.

Mijn versie kwam toevallig aanwaaien, is iets minder modaal, en heeft nog mooiere uitgangstrafo's.

en alle updates op de supertriode mode na.

Kom eens luisteren zou ik zeggen ;)

Jack

Audiofreak,het zijn toch feiten,het heeft totaal niks met bashen te maken en als dat volgens jou wartaal is ,dan heb jij toch geen ballen verstand van elektronica :)

Hallo Wol, wakker worden. En haal je tong uit je oren. Zelden een goeie post van jou mogen meemaken. Bashen is niet leuk maar jij begon.

Edit 23-12: sorry jongens ik schoot even uit m'n slof, ik heb hem weer gevonden.

Edited by Paulebappie

Guest tubejack

maar als je weet wat er afspeelt in de electronica mag of kun je dat vertellen is toch niks mis mee ,en dat heeft niks met wartaal of dergelijke mee te maken. :)

Als je dàt goed kunt onderbouwen moet je dat zeker doen Wol. Op de spits van de snede kan een mens soms mooi discussiëren. Nu blijft het vaag en beschimp je mensen met je loze beschuldigingen.

Kennis heb je mijninziens zeker wel, maar je maakt jezelf op deze manier alleen maar ongeloofwaardig.

Grappig is het allang niet meer ... hou er eens mee op.

Jack

Vandaag mijn tuner winterklaar gemaakt. D.w.z gewoon weer in elkaar gezet en terug in het rek, want volgende week staat hier in huis alleen de Top 2000 op, zowat.

Wel vervelend dat het pennetje van de antenne-aansluiting nu afgebroken is, tenminste, dat zit er niet meer aan. Maakt voor de ontvangst niets uit, merk ik, alleen zit de antennekabel nu wat losjes aangesloten.

Ik zou dat wellicht nog kunnen verbeteren. Het is het "doosje" rechtsboven in de foto, waarin ook de AM-aansluiting zit.

sh103232.jpg

Is zoiets gemakkelijk te vervangen, vraag ik me af? (En is het nuttig, gezien mijn ervaring met de ontvangst?)

O ja, het is een Marantz ST 7001

M :ph34r: rc

Beste Wol,

Ik verzoek je iets vriendelijks.

Als jij niet snapt en door hebt of begrijpt dat je met jouw zinnen in je berichten heel vaak als warrig overkomt, dan noem ik dat wartaal.

Dat was wat ik ermee bedoelde.

En ik ben echt niet de enige die daar zich aan kan storen of last van heeft.

Er zijn meer forummers die dat ook hebben aangegeven aan jou.

Kennelijk lees je daar overheen of wilt het niet lezen.

Bashen is iemand "zwart" maken en zich daar niet kan tegen verweren.

En het is bovendien de meest gemakkelijkste weg om het via het World Wide Web te doen.

Wees eens een echte kerel en schrijf een email naar Menno en vertel hem hoe je over zijn producten denkt.,

Of nog beter ga het hem persoonlijk vertellen als hij weer een open dag heeft (laatste zaterdag van de maand).

Maar dat zal Wol wel niet doen. Wol kiest ervoor om het te doen op een forum.

Een forum wat Menno toch niet leest. (en Menno heeft nog gelijk ook).

En je basht wel degelijk Menno van der veen, want je schrijft het volgende:

Jack,dit geen negatieve gedoe,dit is woeker audio, :angry:

Menno vd Veen verkoopt gewoon een on-complete versterker,want je kunt nog dit erbij kopen en dat nog, is toch twee keer plukken --graaien--of niet Jack. :(

Wat als hij jou laat luisteren hoor je bij hem de complete versterker,terwijl je als het koopt een on-complete versterker mee naar huis neemt, en dan kom je thuis en je hoort dat je het beter gehoord heb bij Menne vd Veen :D

Ik geef je een voorbeeld,je maakt een prijs afspraak met iemand die bij jou een karwei voor een bepaald bedrag X maakt ,

het karwei is klaar en dan zeg de persoon het is 450 euro,s duurder geworden want ik ben dit tegen gekomen en dat ,mijn vraag ga jij hiermee akkoord !!

Dus jij betaalt gewoon

Als jij dat geen bashen vindt.

Verdiep je eens echt in zijn producten en zijn filosofie en wat hij deelt erover.

Dan zou je dus bovenstaande quote niet geschreven hebben, vrees ik.

En zou je het wel hebben gedaan, dan zeg het hem recht in zijn gezicht i.p.v een forum daarvoor te misbruiken.

In 1 ding heb je wel gelijk... mijn ballen hebben inderdaad geen verstand van electronica.

Gelukkig zijn mijn ballen ergens anders voor.:P

Ik heb ook een paar zeer goede oren en die heb jij waarschijnlijk niet zo, anders zou je wel wat beter luisteren naar anderen en hun vriendelijke verzoeken proberen in te willigen.

En ik ben geen vriendje van Menno. Ik kwalificeer hem alleen iets hoger dan jij, dat is alles.

Edited by audiofreak

Guest tubejack

Is zoiets gemakkelijk te vervangen, vraag ik me af? (En is het nuttig, gezien mijn ervaring met de ontvangst?)

O ja, het is een Marantz ST 7001

Ik kan het zo niet goed zien, als het een standaard antenne aansluiting is wel.

Vraag het anders even aan Berret.

Groet,

Jack

Weinig audiofiele dagen de laatste tijd voor mij in mijn eigen luisterzolder.:blink:

Zit in een bezinning fase v.w.b. de set en welke volgende stap ik ga maken.

Upgrading of downgrading is de zelfgestelde vraag.

Grapje toch?

Is zeker geen grapje, Ruud.

Zoals ik al zei ik zit in een bezinnigsfase.

Ik heb veel dingen verkocht om juist te gaan upgraden v.w.b. mijn eindversterker.

Totdat ik alle (geld) reserves moest gaan aanspreken om de rekeningen te kunnen betalen.

Dus weg al het spaargeld en weg alle audiogeld. Ik maak het slechtste zakelijk jaar door in de glazenwasserij, dit jaar.

Ruim 4,5 maand niet kunnen werken vanwege vorst dit jaar. En mijn gezondheid is de laatste tijd ook weer niet zo best helaas.

Met veel dingen (mijn vrijwilligers werk als moderator op 2 forums, audio bezoekjes, bezoekjes ontvangen e.d.) heb ik mee moeten stoppen, vanwege de gezondheid.

En ook op freakaudio.nl gebeurt de laatste maanden ook niets, vanwege dat ik de fut er niet voor heb en te weinig inspiratie om de liggende artikelen af te schrijven.

Bezinning is er ook om bepaalde dingen in de audio anders aan te gaan pakken voor volgend jaar.

Maar voor dit jaar 2010 ben ik er wel even helemaal klaar mee.

Wat mij betreft mag het voorjaar 2011 worden en heb ik een beter (in)zicht op alles.

Dus laat ik alles nu v.w.b. audio voor wat het is.

Audiofreak,als ik Menno op een audio beurs tegen komt zal ik dat heus wel aankaarten ,daar hoef jij geen zorgen over te maken :)

Maar ik denk dat die daar geen boodschap aanheeft,want dat scheelt hem misschien inkomsten :D

Audiofreak,ik maak hem totaal niet zwart,ik praat gewoon over feiten als of jullie dat menen is dat jullie goed recht :)

Ik maak mij geen zorgen om Menno, want die staat echt wel zijn mannetje.

Daar heeft hij mij echt niet voor nodig en buiten dat ...ik leen mij daar ook niet voor.

En zwart maken doe je dus wel, want...Jij hebt het over WOEKER audio en dat hij een on-complete versterker verkoopt.

Mij zal je zoiets niet horen zeggen.

Wat betreft of Menno er geen boodschap aan heeft is jouw overtuiging, vrees ik.

Ik weet dat Menno er zeker wel boodschap aan heeft.

En niet om zijn inkomsten, maar eerder om zijn naam en zijn producten.

Tis mij al duidelijk dat jij Menno helemaal niet kent.

Enne Menno zal je niet gauw op een beurs tegen komen, vrees ik.

Of op een beurs waar jij niet naar toe zal gaan, omdat je daar dan lid van moet zijn.

Mocht je hem wel tegen komen op een beurs denk ik dat je hem met een grote boog om hem heen gaat en met je neus nog omhoog gestoken ook.

Veel gepraat van je, maar weinig wol.

Want waarom wachten totdat je hem tegen komt en niet gewoon hem een email schrijven of hem bezoeken en dan recht in zijn gezicht het zeggen.

Ik wil je wel even op komen halen om samen te gaan.

Beste Wol,

Ik word kotsmisselijk van mensen die dingen neerzetten op een forum over anderen en over de producten die men maakt of verkoopt, maar niet rechtstreeks tegen de persoon dat gaan vertellen.

Vorig jaar hadden we ook zo'n persoon hier, die meerdere mensen beschuldigden en uiteindelijk zichzelf belachelijk maakte en zijn account liet verwijderen.

Ik kan daar zeer slecht tegen. Ik ben iemand die altijd rechtstreeks de persoon erop aanspreekt en ook om iemand een 2e kans te geven en een oplossing te zoeken.

En ja, ik heb ook aanvaringen gehad met winkeliers en met een fabrikant, maar door juist rechtstreeks te gaan praten zijn we er altijd goed uit gekomen en voor beiden partijen naar alle tevredenheid.

Maar ik zal nooit iemand op een forum bashen (als ik weet dat degene zich niet kan verweren).

Veel gepraat van je, maar weinig wol.

:lol:

Leuk je hier weer te lezen, Audiofreak, jammer van de mindere omstandigheden.

Nog even kort reageren op Wol, niet dat dat zin heeft.. :angry:

MdvV verkoopt een versterker. Hij blijft dingen onderzoeken die die versterker nog beter kunnen maken. In plaats van een nieuwe versterker uit te brengen die die vorige overbodig maakt geeft hij zijn klanten de gelegenheid om voor een bescheiden bedrag die upgrades toe te passen.

Da's dus heel wat anders dan wat de meeste andere fabrikanten doen: zeggen "zoek het maar uit met je ouwe versterker want er is nu een betere!"

D

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...